- Liittynyt
- 15.11.2006
- Viestejä
- 556
- Ikä
- 35
Eihän tuota aina käyttäjä tajua kuinka huonoja nuo markettipaskat ovat. Ja ne oikeasti ovat helvetin seitsemännestä tasosta. Syy tuohon tiedottomuuteen on se etteivät he ole parempaa pyörää kokeilleet. Itse käytän vain ja ainoastaan huippulaatuisia pyöriä, tosin vain harrastuskäytössä. Kävelen tai menen bussilla paikasta toiseet. Mutta korjaan työkseni juurikin näitä paskoja markettifillareita, joten uskon tietäväni mistä puhun.
Ensinnäkin, jos niissä joku osa(vaihtajat, vanteet, jarrut yms.) menee epäkuntoon, vain harvat tapaukset on korjattavissa tai huollettavissa. Lähes kaikki pitää vaihtaa uusiin. Vanteissa toki suurimman osan voi vielä rihtaamalla saada kelvollisiksi, ei hyviksi.
Ja navat noissa pyörissä, ei jumalauta suoraan sanottuna. Monen monituista napaa huollettaessa tulee semmonen pikku ylläri vastaan, että navan laakeripinnat ovat palasina tai kartiot ja kuulat perunamaata/perunoita. Näissähän tulee halvemmaksi ostaa koko kiekko eikä pinnoittaa uutta(tietty akselin vaihtaminen auttaa jälkimmäiseen skenaarioon).
Jarrut ja vaihteet ovat niin saatanasta, ettei niitä heikkohermoinen tai äkkipikainen ihminen voi edes yrittää huoltaa. Eräs vanha työkaverini(ei nykyisessä työpaikassa) väänsi aina huonon vaihtajan kieroksi jos ei saanut sitä helposti säätöihin. Nyt puhun siis juurikin Acerista sun muista markettipyörissä tavattavavista osista. Deore on huonoin jota ikinä suostun käyttämään, enkä sitäkään mielelläni. Tosiaan, vanha kunnon mummopyörä pesee markettifilun mennen tullen, oli maasto tai sääolosuhteet millaiset tahansa.
Alkaa melkein ärsyttää nuo epäilyt etteikö markettifillarit olisi huonoja, niitä kun tulee huollettua aivan liikaa. En panisi yhtään pahitteekis jos kaikki moiset hävitettäisiin maapallolta. Varsinkin nuo täysjousitetyt "maastopyörät" on aivan hirveitä. Kaiken huippu oli se kun eräs äiti toi poikansa pyörän huoltoon. Se oli juurikin tämmöinen "dirtti"-mallinen kapistus. Dirttipyörää nähnytkään. Sitten äiti vielä sanoi että luulisi kestävän kun on tuommoinen dirttipyörän NÄKÖINEN. *facepalm*
Edit: Tulipas niin paljon tekstiä että pitää vähän selventää. Avarsin vähän tuota kirjoitusasua.
Ensinnäkin, jos niissä joku osa(vaihtajat, vanteet, jarrut yms.) menee epäkuntoon, vain harvat tapaukset on korjattavissa tai huollettavissa. Lähes kaikki pitää vaihtaa uusiin. Vanteissa toki suurimman osan voi vielä rihtaamalla saada kelvollisiksi, ei hyviksi.
Ja navat noissa pyörissä, ei jumalauta suoraan sanottuna. Monen monituista napaa huollettaessa tulee semmonen pikku ylläri vastaan, että navan laakeripinnat ovat palasina tai kartiot ja kuulat perunamaata/perunoita. Näissähän tulee halvemmaksi ostaa koko kiekko eikä pinnoittaa uutta(tietty akselin vaihtaminen auttaa jälkimmäiseen skenaarioon).
Jarrut ja vaihteet ovat niin saatanasta, ettei niitä heikkohermoinen tai äkkipikainen ihminen voi edes yrittää huoltaa. Eräs vanha työkaverini(ei nykyisessä työpaikassa) väänsi aina huonon vaihtajan kieroksi jos ei saanut sitä helposti säätöihin. Nyt puhun siis juurikin Acerista sun muista markettipyörissä tavattavavista osista. Deore on huonoin jota ikinä suostun käyttämään, enkä sitäkään mielelläni. Tosiaan, vanha kunnon mummopyörä pesee markettifilun mennen tullen, oli maasto tai sääolosuhteet millaiset tahansa.
Alkaa melkein ärsyttää nuo epäilyt etteikö markettifillarit olisi huonoja, niitä kun tulee huollettua aivan liikaa. En panisi yhtään pahitteekis jos kaikki moiset hävitettäisiin maapallolta. Varsinkin nuo täysjousitetyt "maastopyörät" on aivan hirveitä. Kaiken huippu oli se kun eräs äiti toi poikansa pyörän huoltoon. Se oli juurikin tämmöinen "dirtti"-mallinen kapistus. Dirttipyörää nähnytkään. Sitten äiti vielä sanoi että luulisi kestävän kun on tuommoinen dirttipyörän NÄKÖINEN. *facepalm*
Edit: Tulipas niin paljon tekstiä että pitää vähän selventää. Avarsin vähän tuota kirjoitusasua.