Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jumituin sateen takia salille vähän pidemmäksi aikaa kuin oli tarkoitus ja siinä odotellessa lueskelin F. Delavierin opusta ja väsäsin itselleni ensimmäistä kertaa ihan itse treeniohjelman. Eli asiaan...
1. päivä
Rinta & olkapäät
- penkkipunnerrus
- vinopenkki smith
- pec-deck
- pystypunnerrus käsipainoilla
- pystysoutu
- vipunosto sivulle
2. päivä
Jalat & suorat vatsalihakset
- kyykky/prässi vuorotellen
- polven koukistus & ojennus
- pohkeet seisten tai istuen
3. päivä
lepoa
4. päivä
Selkä & vinot vatsalihakset
- maastaveto
- kulmasoutu
- ylätalja
- yhden käden alatalja
- selän ojennus
5. päivä
Kädet
- hauiskääntö vinotangolla
- scott haiuiskääntö
- hauiskääntö käsipainoilla
- ojentajapunnerrus ylätaljassa
- dippi
- ranskalainen punnerrus maaten tangolla
- rannekääntö myötä- & vastaotteilla
6. päivä
lepoa
... ja sitten taas alusta
Jäin vain miettimään nyt sitä että tuleeko johonkin jotain liikaa tai liian vähän? Kovasti mietityttää se että onko suoritusjärjestys kussakin lihasryhmässä ok?
SJMV ei ota kuin hiukan alaselkään ja selkäpäivänä pääkohde on yläselkä, joten ei haittaa mitään.Oon miettiny kun tossa powerhousun ohjelmassa on sjmv heti selkäpäivän jälkeen nii vaikuttaakohan palautumiseen ym.?
1. Ei kai noita liikaa ole, mutta sellainen pikku virhe siinä on, että joudut treenaamaan hauikset heti selkäpäivän perään. Itse olen tottunut suosimaan ohjelmia joissa suorat ja epäsuorat tulee hiukan tasaisemmin välein. Tosin tossa ei ole otettu niitä suoria ja epäsuoria juuri ollenkaan huomioon muutenkaan.
- Tuleeko käsivarsille liikaa liikkeitä?
- Kannattaisiko vatsa- ja selkäliikkeet tehdä kropan painolla telineissä vai lisäpainoilla laitteissa?
- Pitäskö jalkatreenipäivälle lisätä joku pakaralihasliike?
1. Ei kai noita liikaa ole, mutta sellainen pikku virhe siinä on, että joudut treenaamaan hauikset heti selkäpäivän perään. Itse olen tottunut suosimaan ohjelmia joissa suorat ja epäsuorat tulee hiukan tasaisemmin välein. Tosin tossa ei ole otettu niitä suoria ja epäsuoria juuri ollenkaan huomioon muutenkaan.
Helpoin vaihtaa jalat ja selkä päittäin. Eli kakkospäivä nelospäivän paikalle ja toisinpäin. Tällä on ratkaistu toi hauisongelma. Siihen suora-epäsuora hommaan en halua antaa suoraa valmiiksi pureskeltua vastausta, koska et ole varmaan enää niin aloittelija, kun palstallakin olet jo pari vuotta pyörinyt.Miten tuota kannattaisi sitten muokata? En tietenkään osannut ottaa huomioon tuota suorat-epäsuorat tasoitusta, eihän tällainen aloittelija sellaista huomaa.
sitä mä meinasinki. jos tekee ensimmäisen täysii ni siinä stamina jo tipahtaa.. seuraavassa setissä rautaa täytyy vähentää jos haluaa pitää toistot samana. toi sun esmes näyttää aikalailla pyramidilta o.O kuuluuko ne silti tehä noin?^^ eikö nelijakosella ois tarkotus tehä sarjat loppuun asti?
Jos vaikka kykyssä ois tarkotus mennä 4 x 10, ja se menee helposti, niin sitte lisää painoa.
Voihan ne sarjat mennä esmes 10,9,8,6 se 4 X 10 on se tavoite, Ponimai tovaritz ;) ?
Hups tarkotin "pari TOISTOO"Jätetään pari sarjaa varastoon?
sitä mä meinasinki. jos tekee ensimmäisen täysii ni siinä stamina jo tipahtaa.. seuraavassa setissä rautaa täytyy vähentää jos haluaa pitää toistot samana. toi sun esmes näyttää aikalailla pyramidilta o.O kuuluuko ne silti tehä noin?
Oisko TJR vaikka tämmönen:
rinta-selkä (penkki+maastaveto)
jalat
kädet-olkapäät (leuat+kapea penkki)
Suluissa liikkeitä joilla sitä epäsuoraa saa aikaan.