Mikset ota maastavetoa ekaksi liikkeeksi? Senhän voi tehdä tempausotteella, niin saa selkä vielä paremmin rääkkiä.
Kun tein 4 viikkoa Muscle Challengea (Mentulan ohjelma), niin tykästyin siihen, että treenataan etu- ja takareidet erikseen. Tulee treenattua kummatkin kunnolla, kun ei ole jo väsynyt esim. etureisien treenauksesta. Etureisitreeniin voi ottaa myös askelkyykyn tai -kävelyn reiden ojennuksen tilalle. Tuo oli myös Mentulan ohjelmassa "lopetusliikkeinä". SJMV tehtiin siinä 8-12 toistoalueella. En sitten tiedä vastaako takareidet paremmin pidempiin toistoihin. Joku viisaampi voisi valaista.
Kiitoksia ajatuksista. Olen opetellut nyt tekemään mavea ja varmaan omaan ohjelmaan sen voisin edelleen ottaakin (itse jatkan vielä 2-jakoisella vähän aikaa, kaveri ottaa tämän nopeammin käyttöön ja hän ei ole mave:a tehnyt eikä halua sitä nyt opetella tiettyjen ongelmien takia). Mutta onko totta, että mave leventää keskivartaloa? Olen siis nainen ja sellainen H-mallinen eli tasapaksu. Kovasti yritän leventää selkää ja takapuolta - en keskivartaloa joka on muutenkin vahva ja leveä. Joten olisiko joku järkevämpi ratkaisu siis?
Askelkyykkykävely on aivan huippuliike ja sen voisi tosiaan tuohon etureisipäivälle vielä ottaa. Kannattaisiko tuohon takareisipäivään ottaa pääliikkeeksi mikä? Ideoita?
Nyt näyttäs tältä:
Treeni 1: Rinta ja selkä
Vinopenkki, 4 x 4-8
Tasapenkki kp, 3 x 8-12
Ristitalja 3 x 12-15
Leuat, avustettu 3 x 8-12
Ylätalja / alatalja (voisi vaihdella) 3 x 8-12
Kulmasoutu yksi käsi, 3 x 8-12
Treeni 2: Etureidet, pohkeet, vatsat
Kyykky, 4 x 4-8
Jalkaprässi kapea 3 x 15
Askelkyykky / askelkyykkykävely 3 x 10-12