FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:offtopic: Pitäisikö kapeaa penkkipunnerrustakin tehdessä kiinnittää huomiota tangon hitaaseen alastuontiin. Tehdessäni näin joutuu sarjat jäävät paljon lyhyemmiksi.

P.S. Luettuani aloitussivun huomasin tekeväni kaikki mahdolliset virheet penkkauksessa. Olin tottunut tekemään liikkeen olkapäillä, sillä lavat erillään alkuosa tulee räjähtävämmin ylös kun kyynärpäät ovat kaukana vatalosta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pakko vielä kysyä tätä täällä.

D sanoi:
Onko sillä mitään merkitystä penkkiä treenatessä,että pitääkö jalkoja penkillä tai maassa.Olen kuullut,että olisi raskaampaa treenata jalat penkillä.Itse en kylläkään huomannut tätä,kun kokeilin.

Mites teillä muilla?Olen nyt treenannut 4-5kk näin enkä ole tosissaan huomannut mitään eroa.Tuntuu kun menisi paremmin.

Noista kyynärpäistä ja niiden leviämisestä. Levensin tuota otetta tavoitellen samaa mallia kuin kuvasarjassa. Nyt mietityttääkin nuo kyynärpäät, kun ote on sen verran leveä että ei ne kyljissä ole missään vaiheessa liikettä. Kyynärpäät liikkuvat pikemminkin ylös-alas kuin sisälle tai ulos. Hankala selittää ja yksin on huono kuvaillakaan omaa sarjaa.

Kun kuitenkin tavoite on \o/ -> |_o_| -> \o/ nosto ilmeisesti? Jos joku osaavampi voisi kuvailla ja kertoa mitä kyynärpäät tekevät silloin kun ne leviävät liikaa tai silloin kun ne menevät oikein? Voisi koittaa omaa tekniikkaa sitten vielä tarkistaa lisää. Ettei tarvi sitten myöhemmin ruveta korjailemaan mahdollista virhetekniikkaa.

kun alaslasku tehdään oikeaan kohtaan kyynärpäät menevät automaattisesti oikein, ei niitä erikseen tarvi miettiä eli kun tanko lasketaan aivan rinnan alaosaa/ylämahalle niin kyynärpäät menevät oikein. tankoa ei siis lasketa liian ylös rinnalle jolloin kyynärkulma kroppaan nähden menee päin peetä ja olkapäät rasittuvat liikaa. paras oteleveys on taas se millä se rauta tuntuu keveimmältä nostaa, kokeilemalla selviää.

Sen takia koska et saa niin helposti hyvää kaarta aikaan, joka taasen siirtää rasitusta rinnalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko sanoa kyllä että omassa tapauksessani jalat ilmassa ja kädet ulospäin auttaa olkapäiden kanssa. Itse kyllä ihmettelen syvästi tätä, mutta näin se on. Siirrynkin nyt solttupenkkiin hetkeksi, sellaisella tekniikalla ett kyynärpäät ei kovin lähellä kylkiä ole. Painoja varmaan maksimiin -40 kg mutta ihan sama, kunhan saan edes jotenkin penkata ilman kipuja.

Salomaa sanoi:
Kun jalat on ilmassa niin olkapäille siirtyy ihan hillitön paine.

toi ei vastaa kysymykseen millään tavalla. Kysymykseni kuuluu että MIKSI olkapäihin kohdistuu enemmän painetta sotilaspenassa kuin normipenassa. Jos olkapäihin kohdistuu enemmän painetta vain siksi koska tanko työnnetään suoraan eteenpäin sen sijaan että se työnnettäisiin vähän alaviistoon (ikään kuin alaviistopenassa) niin sitten varmaan myös vinopena on bannattu koska siinä olkapäiden osuus työnnöstä on vielä suurempi?
Vai missaanko jotain?

Ilmeisesti Salomaa tarkoittaa sitä, että soltussa lapojen kontrollointi on vaikeampaa tai sitten teillä on joku nokittelu käynnissä...

ei oo mikään nokittelu käynnissä.
Oon tästä joskus aiemminkin miken kanssa väitellyt ja en vieläkään ymmärrä miksei niitä lapoja voisi pitää yhdessä sotilaspenassa ihan samalla lailla kuin normipenassakin.

Penkkipunnerruksesta kyselisin, että mulla menee kädet(kyynärvarret) tangon kanssa 90 asteen kulmaan ala asennossa, siis kun tanko on rinnalla. Ja kun nuo kädet pitäisi pitää "lähellä kylkiä", niin miten se oikeen onnistuu???

Jos kädet leviää sivuille, katoaa myös paineet rinnalta. Eli laskussa kädet painautuu kylkiä kohti, eikä ulospäin.

Voi perkele. Pitäis varmaan useammin kurkistella tänne osastolle. Heti löysi tämän threadin. Jospa ne rintaongelmat nyt vihdoin katoaisivat =) Olen tehnyt suurinpiirtein kaikki virheet mitä tuossa mainittiin kuten pomput, liian vauhdikkaat alasotot jne.
Ihmekään kun on tällainen latuskarinta.

Viisi vuotta tehty päin persettä, nostettu pelkillä ojentajilla ja olkapäillä...:itku:

Mutta kuinkahan paljon nouseekaan kun saa tuon rinnan voiman mukaan...;)

Gsus :evil:

Zone-sarja -42%
Ongelma tämän legendaarisen rinnankehittäjän kanssa. Oppinut tekniikkaan seuraavia hyviä pointteja: Hidas alastulo, kaikki kehiin nostossa, tanko tarpeeksi alhaalla (ei kuitenkaan vatsassa). Ainut mikä on nyt ruvennut rassaamaan on kyynerpäät. Kyynerpäiden sisällä tuntuu lihas/hermo/jänne olevan jumissa kahden jonkun nivelen yms välissä. Käsipainoilla ei ole mitään ongelmaa. Vinopenkissä kokeilin leventää otetta ja kyynerpäitä siirtää enemmän levälleen. Auttoi hieman! Samalla kun selän olen oppinut pistämään kaarelle (kyllä, perse on penkissä!) ja lapaluut yhteen. Nyt kuitenkin on jotenkin alaselkään ruvennut kohdistumaan vinopenkissä kevyttä painetta. Nyt kaikki viisaat päät yhteen ja neuvomaan aulis avutonta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom