FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja sitten vielä että jos tekee 2x6 penkkiä niin mieluummin kannattaa viimeistä koittaa pompauttamalla saada ylös kun jättää väliin!!!

Tai sitten yrittää nostaa oikealla tekniikalla ylös, eikä jättää väliin!!!, olis varmaan parempi vaihtoehto. Ja sit ku olet saanu ne 2x6 puhtaalla tekniikalla ylös niin sit lisätään painoa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aattelin kysästä ku mun kaveri penkkaa silleen lahnana ja sitte sillä nousee jalat ilmaan aina parissa viimesessä toistossa, että auttaako tollane "huijaaminen" mitään ja jos auttaa niin miten? Olen kyllä yrittänyt taivutella kaveria oikeaoppiseen "pakkistekniikkaan" mutta se on jästipää ;).

Aattelin kysästä ku mun kaveri penkkaa silleen lahnana ja sitte sillä nousee jalat ilmaan aina parissa viimesessä toistossa, että auttaako tollane "huijaaminen" mitään ja jos auttaa niin miten? Olen kyllä yrittänyt taivutella kaveria oikeaoppiseen "pakkistekniikkaan" mutta se on jästipää ;).

No eipä tuo nyt paha ole jos tosiaan on vain viimeisissä toistoissa eikä mielellään jokaisessa sarjassa. Pieni cheatti auttaa saamaan omin voimin toiston tai pari enemmän ja jos tarkoitus on vetää loppuun asti, niin tästähä on vain hyötyä, järkevästi käytettynä, silloin.

en kyllä ymmärrä miten ihmeessä jalkojen ILMAAN nosto voi auttaa ? niistähän se tuki ja lisä voima sinne nostoon saadaan, tai sitten en ymmärtänyt oikein ali_palin pointtia.

e: eli oma vastaus, siitä on vaan haittaa.

Hitto, enpä minäkään lukenut kunnolla. Automaattisesti ajattelin että nousee perse ilmaan. Eli ei ole todellakaan kuin haittaa jos jalat nousee ilmaan.

mä penkkasin reilu 2 vuotta noin, että jalat nousi jos oikein tiukoille meni, ja ei oo kyllä vielä enempää rautaa noussut "oikealla" tyylillä kuin silloin lahnana, sama mut ei enempää :D .

just pari päivää sitten mietein että jos pistäis sellasen koukun tai jonkun muun mihin sais ne nousevat jalat, vähän niin kuin vatsoja tekisi eli pysyis jalat piukassa, niin että tuliskohan paremmin :hyper:

mutta en osaa enää penkata lahnana, ei voi koittaa :piis:

Se mun kamu siis "lähtee ilmaan" kovissa nostoissa. En nää kyllä että nouseeko sillä persekin ilmaan mutta se tekee sen kyllä joka kerta, olkoon maxinosto/perussarja. Eli kysyn että onko sellainen sallittua ja että auttaako moinen vilunkipeli?

Zone-sarja -42%
Se mun kamu siis "lähtee ilmaan" kovissa nostoissa. En nää kyllä että nouseeko sillä persekin ilmaan mutta se tekee sen kyllä joka kerta, olkoon maxinosto/perussarja. Eli kysyn että onko sellainen sallittua ja että auttaako moinen vilunkipeli?

Auttaa. Ainakin nostamaan kovempia painoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä. Voinpahan sitten leveillä sitte sille jos se menee painoisa ohi että "sää huijaat" :D

Melkonen tyyli jos on jalat ja perse yht aikaa ilmassa :eek:

Melkonen tyyli jos on jalat ja perse yht aikaa ilmassa :eek:

Viisastelut vois jättää mielestäni pois. Asialliseen kysymykseen halutaan yleensä asiallinen vastaus. No, asia selvisi ja kaverini tekee siis runkkupenkkiä :D

Viisastelut vois jättää mielestäni pois. Asialliseen kysymykseen halutaan yleensä asiallinen vastaus. No, asia selvisi ja kaverini tekee siis runkkupenkkiä :D
Ei saatana. Nyt on jossain menty sekaisin. Kaverisi ei siis nosta persettä penkistä, vaan jalkoja. Jalkojen nouseminen maasta ei ole mitään runkkupenkkiä, eikä myöskään huijaamista. Vielä kun tyyli on lahna, niin siitä ei hyvällä tahdollakaan saada runkkupenkkiä.

Lahnana nostaminen on paljon vaikeampaa kuin oikealla tyylillä. Eli toisin sanoen, jos kaveri nostaa lahnana saman määrän rautaa kuin sinä oikealla tekniikalla, on se sua kovempi penkkaaja vaikka jalat olisi 2m ilmassa.

Idea tässä "oikeassa pankkitekniikassa" ei siis ole kehonrakennusmielessä suoraan suurempien rautojen nostaminen, vaan se, että liikkeestä saadaan yleisesti vakaampi ja siten turvallisempi. Tämän lisäksi se, että rasitus saadaan paremmin siirrettyä sinne minne se kuuluukin, eli rintalihaksille. Lahnapenkki kun ottaa aika iloisesti etuolkapäihin.

Ja jos se ei jostain syystä vielä tullut selväksi, niin oikealla tekniikalla liikkuu selkeästi enemmän rautaa kuin lahnana, ja sillä myös rasitetaan niitä lihaksia kuin pitääkin. Runkkupenkki taas on asia erikseen, eikä liity kumpaankaan. Siinä perse on metrin ilmassa ja lyhentää nostomatkaa puoli metriä.

ali_pali ainakin tuolla aiemmin sanoi kun mainitsin perseen nousemisen vaikuttavan positiivisesti tulokseen ( kg ) että "sittenhän voin leveillä jos se menee ohi että huijjaat".

tuosta voi vetää johto päätöksen että se tekee just nimen omaan runkkupenkkiä.

edit: tuollapa tuo tokasee "en tiiä nouseeko sillä persekin" -> eli se tekee jotain fakin lahnapenkkiä, joka on sen miljoona kertaa paskempi / raskaampi.

ali_pali ainakin tuolla aiemmin sanoi kun mainitsin perseen nousemisen vaikuttavan positiivisesti tulokseen ( kg ) että "sittenhän voin leveillä jos se menee ohi että huijjaat".

tuosta voi vetää johto päätöksen että se tekee just nimen omaan runkkupenkkiä.

edit: tuollapa tuo tokasee "en tiiä nouseeko sillä persekin" -> eli se tekee jotain fakin lahnapenkkiä, joka on sen miljoona kertaa paskempi / raskaampi.
Niin, siis nimenomaan sanoi, että jalat nousee ilmaan. Ja silloinhan on mahdotonta nostaa persettä enää ilmaan. Eli lahnapenkkiä se tekee, eikä runkkupenkkiä.

Sillä lähtee jalat nousuun ja sitten rupeaa ketkuttaan suunnilleen koko kroppaa. Jos tämä ei ole runkkupenkkiä tai muuta huijaamista niin mie vaihan tekniikkaa! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom