FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmm niin, kai se sitten kannattaa opetella. :) Niin tietenkään uutta tyyliä ei opi hetkessä, mutta jotenkin se vaan tuntuu niin vaikealta. Asiaa tuskin sekään auttaa että tällä treenijaolla penkkaan maastavedon jälkeen. Vois koittaa vaikka ensi kerralla penkata ennen mavea jos se kaari tuntuis vaikka luonnollisemmalta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On varmaan tullutkin threadissa ilmi, mutta miksi penkissä pitää puristaa lavat yhteen? Itsellä ainakin rupeaa tanko huojumaan ja muutenkin tulee epävakaa olo.

Burdock: estää olkapäiden liikkumisen noston aikana. Takaolkien pitäisi olla penkissä kiinni koko noston ajan. Selkä on vahva tukeva lihas, ja selän lihaksia kannattaa penkissä opetella käyttämään. Isommissa raudoissa varsinkin alkaa pettämään yleensä tukilihakset jolloin tekniikka sortuu. Ja hyvä tekniikka tarkoittaa aina myös vähemmän kipuja ja loukkaantumisia tulevaisuudessa.

Älä ylikorosta lapoja aluksi, vaan pikkuhilja opettele tuksevan nostoasennon tekeminen. Ennen kaikkea tee jokainen sarja huolella, aina kunnolla penkkiin ja ajatus mukana. Mutta väkisin et tekniikkaa opi, kokeile ja löydä oma tyylisi, pikkuhiljaa koita toteuttaa vinkkejä mitä saat liikkeisiin.

Ensimmäisissä toistoissa ne lavat yleensä pysyvät yhdessä, jos niihin keskittyy huolellisesti, mutta siihen se yleensä sitten jääkin. Kannattaako penkissä käyttää rannesiteitä tms.?

Rannesiteet makukysymys. Ellei kipuja ole niin tuskin tarvii. Ite olen mennyt kerran jo käyttökelvottomiksi lääkärin diagnosoimilla ranteilla yli 200 ilman siteitä, eli pakolliset ne ei ainakaan ole.

Älä niistä lavoista niin hötkyile, ajan kanssa opit varmaan pitämään ne yhdessä. Ei niitä hullun tavalla tarvii rutistaa. Mutta penkissä pitäisi koko kropan kumminkin olla enempi tai vähempi jännittynyt, sillon et vääntelehdi siellä tangon alla vaan se menee kuin kiskoilla.

Pyydä mielellään jotain oikeasti kisaavaa kaveria joskus opastamaan sua. Ei meinaan noi peruspenkkaajaeerot yleensä tiedä siitä oikeasta ja olkapäitä säästävästä tekniikasta paskaakaan.

Lavat eivät ainakaan sillon pysy ekan toiston jälkeen yhdessä jos nostaa tangon liian korkeelle. Eli itse ennen riuhtaisin lopussa tangon liian ylös.:jahas: Kädet olivat jo suorina, mutta sitten lavat aukesivat jolloin tanko nousi vielä n. 10 cm...:david:

Älä päästä niitä lapoja auki yläasennossa. Kyllä ne lavat kannattaa pitää yhdessä sarjoissakin.

Kannattaako jännittää pakaroita noston aikana? Perse pysyy siis penkissä normaalisti kiinni, mutta pakarat on jännittyneinä. Itse huomasin että saan nostettua paljon paremmin näin. Tekeekös muutkin tälleen?

jos sä tykkäät jännittää pakaroita noston aikana nii ei kai siinä mitää :) ite en ainakaa keksi mitää miks se haittais mitää

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Iso kiitos Mikelle! Paljon koittaneena ja lukeneena, tästä vihdoin sain infoa ja sitten salilla tuntumaa rintaan. Ensimmäistä kertaa. Aina ojentajat nuukahtivat penkatessa, tuloksien kehitys oli mitä sattuu ja rintaan ei saanut minkäänlaista tuntumaa. Simppelien ohjeiden myötä sain vastuksen vihdoja viimein "siirrettyä" ojentajilta rinnalle!

esa67 sanoi:
mulla on toiminu tuo 2x6 systeemi. Aluksi vedin tuota 3 kertaa viikossa, mutta meni jumiin. Nyt tulee voimaa parhaiten: 2 kertaa 2x6 viikossa, ja kerran viikossa dipit lisapainoilla. Noh mulla onkin ongelmia loppuojennuksen kanssa, mika selittanee tuon dipin vaantamisen ?
En oo tahan lisaksi tehny mitaa muuta. kasipainoilla tai vinopenkilla. 2,5 kiloa saa laittaa lisaa noihin 2x6 sarjoihin joka toinen viikko.
Oma paino 86, penkki noussu (ykkos max) 10 viikossa 105 --> 132,5. Kesaksi 150kg haussa !!
Mike taa on yksinkertainen helppo ohjelma, ja tuntuu toimivan. kiitois.

Mulla kans toiminu toi 2*6 systeemi hyvin. Mäki teen 3 kertaa viikossa eikä kyllä o menny jumiin. Ennen umpparileikkausta sain lisätä joka reeneihin sen 2,5 kiloo ainaki 4-5 kertaa peräkkäin..:D Sillon nouski jo 75kg 2*6.. Vituttaa vähän ku nyt piti alottaa ns. "alusta" ku pääsin sairaalasta ku oli tippunu sarjapainot penkissä niin pirusti.. Tänään tarkotus koittaa 65 kg 2*6 :hyper: :kippis1:

Zone-sarja -42%
Osaiskohan joku neuvoa mikä mättää penkissä kun tanko tulee vinossa ylös? Oikea käsi on lähempänä varpaita kun vasen, sivuttain siis vinossa. Pystysuunnassa suunnilleen tasaisesti nousee, paitsi ihan tiukimmissa sarjoissa joissa sama oikea puoli tulee perässä. Tiukemmissa nostoissa tuntuu paino olevan lähes kokonaan oikealla rintalihaksella. Muuten en tunne että nosto olisi vino, en tietoisesti sitä niin nosta.

Oikeanpuoleinen olkapää on reistaillut, muljahtelee ihmeellisesti ja kipuilee välillä. Kipuilut olen saanut kuriin kuntouttamalla mutta ei se ihan kunnossa tunnu olevan. Johtuukohan tuo penkkiongelma huonosta olkapäästä vai huono olkapää penkkitekniikasta? Vaikeahan sitä varmaan on sanoa..

Asento pitäisi muuten olla ihan ok. Vähän jalat eri tasoilla siellä maassa taitaa kyllä olla. Kai se tekniikka aika hakusessa on kun ei kukaan ammattilainen ole ikinä sitä näyttänyt.

Mikä avuksi, kun vasen ranne ei kestä penkkaamista? Mitään ongelmia ei ollut ennen, mutta nyt kun siirryin 37,5kg, niin heti rupesi ranne vihoittelemaan pahasti.

burdock sanoi:
Mikä avuksi, kun vasen ranne ei kestä penkkaamista? Mitään ongelmia ei ollut ennen, mutta nyt kun siirryin 37,5kg, niin heti rupesi ranne vihoittelemaan pahasti.

Jos et malta pitää lepoa punnerruksista niin kokeile rannesiteitä. Sitten kun tuntuu paremmalta niin rannesiteet pois.

ljp sanoi:
Jos et malta pitää lepoa punnerruksista niin kokeile rannesiteitä. Sitten kun tuntuu paremmalta niin rannesiteet pois.

Mulla on ollut sama ongelma tavallisten punnerrusten kanssa eli vasen ranne kipeytyy todella ilkeästi. Ranne tähystettiin sen takia jotain 4-5 vuotta sitten, mutta ranteessa ei ollut mitään muuta paitsi nestepatti.

Bricktop sanoi:
Osaiskohan joku neuvoa mikä mättää penkissä kun tanko tulee vinossa ylös? Oikea käsi on lähempänä varpaita kun vasen, sivuttain siis vinossa. Pystysuunnassa suunnilleen tasaisesti nousee, paitsi ihan tiukimmissa sarjoissa joissa sama oikea puoli tulee perässä. Tiukemmissa nostoissa tuntuu paino olevan lähes kokonaan oikealla rintalihaksella. Muuten en tunne että nosto olisi vino, en tietoisesti sitä niin nosta.

Oikeanpuoleinen olkapää on reistaillut, muljahtelee ihmeellisesti ja kipuilee välillä. Kipuilut olen saanut kuriin kuntouttamalla mutta ei se ihan kunnossa tunnu olevan. Johtuukohan tuo penkkiongelma huonosta olkapäästä vai huono olkapää penkkitekniikasta? Vaikeahan sitä varmaan on sanoa..

Asento pitäisi muuten olla ihan ok. Vähän jalat eri tasoilla siellä maassa taitaa kyllä olla. Kai se tekniikka aika hakusessa on kun ei kukaan ammattilainen ole ikinä sitä näyttänyt.

Tähän vielä pientä lisäystä. Kaveri katsoi nostoja ja vinossa on tanko melko kevyilläkin painoilla. En itse huomaa sitä ollenkaan ellen katso telineitä joista huomaa että oikealla puolella telineen ja tangon väli on suurempi. Menee sen verran epätasaisesti rasitus tällä tyylillä että jotain parannusta olisi pakko keksiä ennenkuin olkapää sanoo lopullisesti poks.

Mä tässä yks päivä harjottelin itekseen tota tekniikkaa penkissä. Kiinnitin erityistä huomiota siihen ettei kyynerpäät lähde leviämään kyljistä. Tein 3x6 100kg ja työnnöt tuntui ensimmäistä kertaa sillai helpoilta, eikä mielettömiltä punnerruksilta. Kavensin myös vähän otetta. Eli eikös sen työnnön pidäkkin olla sellainen "helpon" tuntuinen, vaikka oiskin raskas mutta ei silti tuntuisi pakonomaiselta? Ymmärsittekö?

Selän kuokistamisesta ei tosin ollut vielä tietoakaan ja muutenkin homma on aika rävellystä. Pitäs saada joltain kädestäpitäen neuvoa, jotta oisais ees vähän penkata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom