Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vaikken ammattilainen olekkaan,niin ittelle tulee etuolkaan pistoa jos nosto menee liikaa olkapäille,eli katos tangon liike rataa,itsellä paras koht on tossa nännien alapuolella. ja kannattaa olkia pikkusen venytellä,kireys tuo kans itselle vihlontaa
Teenköhän jotain väärin, kun kun. Noh aiemmin penkissä kädet on olleet suoraan sivulle, eli ylhäältä katsoen oon ollu t-asennossa. Siinä onnistuinkin jotain kohtaa olkapäässä vioittamaan, ilmeisesti kiertäjäkalvosinta. Lääkärissä käyty, tulehduskipulääke kuurina ja aikaa kuulemma. Antoi kuitenkin luvan tehdä myös penkkiä, kuhan pitää painot pieninä ja ei tietty tee jos sattuu.
Nyt olen katsellut joitakin tekniikka videoita jne. Ja nyt sitte yrittänyt kääntää kyynärpäitä lähemmäs kylkiä. Pelkällä tangolla teen näin alkuun ja nyt sitte oikeassas etuolkapäässä tuntuu sarjan aikana, se on sellainen pistävähkö kipu. Eli mitä lähdetään korjaamaan?
Teenköhän jotain väärin, kun kun. Noh aiemmin penkissä kädet on olleet suoraan sivulle, eli ylhäältä katsoen oon ollu t-asennossa. Siinä onnistuinkin jotain kohtaa olkapäässä vioittamaan, ilmeisesti kiertäjäkalvosinta. Lääkärissä käyty, tulehduskipulääke kuurina ja aikaa kuulemma. Antoi kuitenkin luvan tehdä myös penkkiä, kuhan pitää painot pieninä ja ei tietty tee jos sattuu.
Nyt olen katsellut joitakin tekniikka videoita jne. Ja nyt sitte yrittänyt kääntää kyynärpäitä lähemmäs kylkiä. Pelkällä tangolla teen näin alkuun ja nyt sitte oikeassas etuolkapäässä tuntuu sarjan aikana, se on sellainen pistävähkö kipu. Eli mitä lähdetään korjaamaan?
Kai haet kunnon kaaren penkatessasi? Jos teet ns. "lahnapenkkiä" ilman minkäänlaista kaarta selkä kiinni penkissä ja yrität laskea sitä tankoa sinne alemmas kyynärpäät lähempänä kylkiä niin tietenkin etuolkapäät joutuvat koville.
Siis jos nyt ymmärsin oikein, eli olet penkannut kyynärpäät täysin levällään? :face: Tuohan on ihan kauheata paskaa, loukkaantumisriski on suunnaton olkapäille ja rintalihakselle venytys tuossa asennossa on hirvittävä... Ei mikään ihme, että paikat on sanonu sopimuksia irti. Huoh. TOTTAKAI niitä kyynärpäitä pitää viedä kylkiä kohti, pitäisi olla itsestäänselvyys lapojen yhteenviennin kanssa kun penkkiä lähdetään tekemään.
Kyllähän täällä on netti pullollaan jos jonkinmoista penkkitekniikkavideoo ja uskallan väittää, että missään ei neuvota kyynärpäät auki penkkailemaan. :D Mutta hyvä että nyt teet asiaan muutoksen ennekun enemmän hajoaa paikat. Ja se tanko tulisi laskea hieman rintalihasten alapuolelle, eli nänneistä vähän alaspäin, ei siis rinnan päälle.
Tässä jari leskinen ja jukka nyyssölä näyttää hyvän penkkitekniikan jolla oon ite melkeenpä aina penkin tehnyt, näät hyvin kaaren merkityksen ja tulee myös ilmi miten niiden kyynärpäiden kuuluisi olla
Jospa se olkapää nyt vain on hajalla. Kyllä terve olkapää kestää ainakin jonkin aikaa nostaa ihan millaisella penkkitekniikalla vain ilman että siihen sattuu. Hajonneella taas ei pysty välttämättä minkäänlaisella. Tietysti huono tekniikka voi sen olkapään rikkoa ja silloin alkaa siihen "terveeseenkin" olkapäähän sattua. Mutta eihän se silloin enää ole terve.Mutta siis nythän lähdin kyselemään sitä että onko normaalia että etuolkapäässä tuntuu kipua. Niin no eihän se kivun esiintyminen toki ikinä normaalia ole, mutta kai yritän kysyä että mikäköhän menee päin honkia jos etuolkapäässä tuntuu penkin aikana kipua. Aiemmin ehdoltiin vähän nostamaan ylemmäs sitä laskupaikkaa ja hakemaan enemmän kaarta. Sitä kai kokeilen tänään.
Jospa se olkapää nyt vain on hajalla. Kyllä terve olkapää kestää ainakin jonkin aikaa nostaa ihan millaisella penkkitekniikalla vain ilman että siihen sattuu. Hajonneella taas ei pysty välttämättä minkäänlaisella. Tietysti huono tekniikka voi sen olkapään rikkoa ja silloin alkaa siihen "terveeseenkin" olkapäähän sattua. Mutta eihän se silloin enää ole terve.
Voiko tämä olla normaalia kun ns alottelee puntilla käyntiä eli etu olkapäihin tulee perus lihas kipua eli ei mitään vihlontaa seuraavanapäivänä kun on penkannut ? Tekniikkaan oon panostanu, ainakin yrittäny tosi paljon. Ajattelin että jos etu olkapäät tulis sen takia kipeeks penkatessa jos niissä ei oo oikein voimaa. Teen samana treeni kertana myös vinopenkin ja kulmana yrittäny pitää sen 30-45. Eli onko tossa mitään perää että voisi tulla kipeäksi sen takia ettei niissä ole voimaa ?
Minua kiinnostaisi enemmän tämä aihe. Osaatko kertoa mitä siel olkapäässä tarkalleen oikeen tapahtuu penkatessa jos lapoja ei pidetä takana?Muistakaa vetää ne lavat taakse. Aika oleellinen pointti noissa kipuhommissa, jos lavat auki penkkailee.
Jos on kyllästynyt elämiseen, niin ehkä sitten. Ei tuota otetta ihan turhaan sanota myös suicide gripiksi. Ja hyvin vaikea ymmärtää miten se peukku voisi edes vaikuttaa olkaniveleen mitenkään.Penkissä kannattaa myös kokeilla false grippiä. Asettaa olkanivelen turvallisempaan kulmaan ja sallii punnertamisen kyynärpäät lähempänä kylkiä.
Minua kiinnostaisi enemmän tämä aihe. Osaatko kertoa mitä siel olkapäässä tarkalleen oikeen tapahtuu penkatessa jos lapoja ei pidetä takana?
Jos on kyllästynyt elämiseen, niin ehkä sitten. Ei tuota otetta ihan turhaan sanota myös suicide gripiksi. Ja hyvin vaikea ymmärtää miten se peukku voisi edes vaikuttaa olkaniveleen mitenkään.
No väännäppä... Ei mul riitä et sanotaan et tee joku liike tietyllä tapaa, vain sen takia koska kaikkialla neuvotaan niin tekee/ niin on aina tehty jne... Mä haluun nimenomaan tietää tarkallee, et mikä siitä tekee haitallisen olkapäälle, että mikä siellä nivelessä silloin on epäedullisessa asennossa ja silleen... Itse ainakaan en jatkossakaan aio kauheasti omassa treenissä välittää siitä onko lavat takana vai ei ennen, kuin saan jonkun järkevän selityksen aiheeseen, miellään siis kuvien/videon kera missä näytetään et mitä siin niveles/nivelen ympäristöl oikeasti tapahtuu. Tääl vaan heitellään jotai et "tekee hallaa kiertäjäkalvosimille" "on olkapäät tosi kovilla jos silleen tai tälleen teet" yms lausahduksia, mut kukaan ei oikeasti tunnu tietävän siitä fysiologiasta mitään...No voi herranjestas kun pitää joillekkin taas vääntää rautalangasta tämmösiä asioita. Ei siellä olkapäässä nyt heti sillä hetkellä kun lavat auki penkkailee tapahtu muuta kuin, että olkapää tekee liikaa työtä mitä sen kuuluisi, eli penkki menee liikaa olkapäille joka varmasti pitkässä juoksussa aiheuttaa kipuilua ja / tai vammoja olkapäihin. Lisäksi tuossa on vaarana, että takaolkapää nousee penkistä ja se on aika paha homma kiertäjille.