FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pakko olla tekniikka päin persettä, tai sitten se ruokapuoli. 9kk treenillä pitää penkata yli 55kg amen. Kokeileppa vaikka nostaa kaloreita.

Voisi vielä tarkistaa nuo päivittäiset kalorit. Mutta tänään kokeilin penkkiä jonkinlaisena pyramidin tapaisena ja 57,5kg nousi yllättävän kevyesti, olisi varmaan 60kg:kin mennyt en kuitenkaan kokeillut, kun ei ollut ketään varmistamassa. Mutta mikä siinä on kun ihan hyvin rautaa nousee, mutta joku 3x10x50kg on sula mahdottomuus :wtf:?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voisi vielä tarkistaa nuo päivittäiset kalorit. Mutta tänään kokeilin penkkiä jonkinlaisena pyramidin tapaisena ja 57,5kg nousi yllättävän kevyesti, olisi varmaan 60kg:kin mennyt en kuitenkaan kokeillut, kun ei ollut ketään varmistamassa. Mutta mikä siinä on kun ihan hyvin rautaa nousee, mutta joku 3x10x50kg on sula mahdottomuus :wtf:?

Itselläkin oli pitkän G:lla samassa kohtaa jumissa pari kk:tta, nyt päässyt jotenkin etenemään, itellä autto aika hyvin Orankin(?) neuvo eli ekat 3 toistoa samoilla hapeilla ja sitten uudet hapet sisään ja keskitytään siihen hengittämiseen. Tää tosiaan vaati pari settiä harjottelua, mutta auttoi ainakin itseä eteenpäin.

On se kyllä kumma kun ei siihen mikään tepsi :face:? Tänään meni 10x10x9 ja sitten jäi varmistusraudoille. Ei voi olla ravinnosta, koska kaikki muut liikkeet vetää sarjapainoissa kauheeta rakettia nyt. Tekniikkaa olen kaikintavoin saada kuntoon, selkääkaarelle, keskarit merkeillä, yläselkä penkissä, lavat yhdessä mutta ei. Silloin kun testasin sillä pyramidilla niin se tuntui jo hyvältä oli meinaan aika uudenlaista tuntumaa tuonne pectoralis majorille. Eli voiko/onko järkevää/mahdollista käyttää pyramidimenetelmää vakituisesti?

Eihän siinä vikaa ole, mutta ne lihakset vaatii kasvaakseen shokkia, ja tottuvat yhteen treenimetodiin melko nopeasti jolloin lakkaavat kehittymästä. Eli kannattaa viljellä sinne treeniin muitakin metodeja ja menetelmiä tuon pyramidin lisäksi vaikka se tuntuiskin parhaalta.

Koitappas kaotik kapeampaa otetta, ite penkkaan pikkurillit n.3cm merkeistä sisäänpäin, sylivälin ollessa päälle 2m, helvetin hyvä tuntuma rintalihaksissa!

On se kyllä kumma kun ei siihen mikään tepsi :face:? Tänään meni 10x10x9 ja sitten jäi varmistusraudoille. Ei voi olla ravinnosta, koska kaikki muut liikkeet vetää sarjapainoissa kauheeta rakettia nyt. Tekniikkaa olen kaikintavoin saada kuntoon, selkääkaarelle, keskarit merkeillä, yläselkä penkissä, lavat yhdessä mutta ei. Silloin kun testasin sillä pyramidilla niin se tuntui jo hyvältä oli meinaan aika uudenlaista tuntumaa tuonne pectoralis majorille. Eli voiko/onko järkevää/mahdollista käyttää pyramidimenetelmää vakituisesti?

Älä masennu kaotik. itseänikin v*tutti kun ei penkki kulkenut vaikka muut tulokset nousivat nopeaan, etenkin kyykky. Penkki maksimi jumitti puolenvuoden treenin jälkeen vieläkin 60kilossa, kun aloitin salilla käymisen nostin 50kiloa. sitten kyrpi koko tankopenkki joten vaihdoin KP penkkiin/vinopenkkiin kehitystä tapahtui sentään jonkinverran siinä liikkessä, 20kilosista 24kilosiin ja taas junnantiin siinä..

Sitten alkoi kesäloma koulusta ja tulokset rähäjähtivät nousuun KP penkissä tiukoista vitosista 24kilosilla hyvään sarjaan 28kilosilla. Sitten kokeilin taas tankopenkkiä ja 7 toistoa 60 kilolla "voiko tämä olla totta" ?!?! :D

siitä lähtien on ollut uudenlaista innostusta penkkiin. 90 kiloa pukkasin pari viikkoa sitten ja tänään vinopenkkiä kässäreillä 2x5x35kg. Eli käytännössä penkki maksimiin ja n. puolessa vuodessa 30kg lisää. Itsellä tuntui ratkaisevana tekijänä olevan asenne koko liikettä kohtaan. Ennen tuskailtiin että taasko pitäisi penkata ja nyt ei saa koko liikkeestä tarpeekseen :D joten kyllä se siitä :)

Ja tosissaan myös siirtyminen käsipainoihin ainakin hetkeksi pisti tankopenkin kulkemaan.

edit: ja kyllä itse koen myös pyramidi sarjat tehokkaiksi

Mitähän sitä pitäisi tehdä kun vasen rinta laahaa perässä kokonsa puolesta? Voimaeroja en ole ainakaan vielä huomannut, mutta huolestuttaa koska ei haluisi että sellaisia tulee. Mistähän myös johtuu että kovien rinta treenien jälkeen alkaa sellainen pieni pisto oikeassa rintalihaksessa enemmänkin siinä kohdassa missä se kiinnittyy olkapäähän (en tiedä miten selitän paremmin)? Kannattaisiko alkaa treenata vasenta rintaa enemmän? Olen myös kuullut että vasen rintani oli vereämmässä kunnossa, eli oikean venyttelyn puutetta olisi, mutta mun oikeakaan ei tunnu yhtään että olisi jumissa.

Anteeksi sekava teksti. En tiedä oikein miten oisin muuten asiani saanut sanottua :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rinta ongelma

Sellasta kyselisin teiltä kokeneemmilta jässiköiltä, että mistä mahtaa johtua se, että tunnen lihaspumpin paremmin vasemmassa rinnassa kuin oikeassa? Aloitan rintareenin penkillä jota tehdessä huomaan, että vasempaan rintalihakseen ottaa enemmän kuin oikeaan? Ennen ei ole näin käynyt, pari viikkoa on tämä ongelma ilmennyt.. Olen kokeillut tekemään liikkeen hitaammin ja pienemmillä painoilla, mutta silti tämä ilmenee. Vinopenkissä sen jälkeen aivan sama, ja jokaisessa muussa rintaliikkeessä.. Eipätässä muu pelota, paitsi se että toinen tissi kasvaa enemmän kuin toinen :hyper: Kenelläkään neuvoa?

Lapojen hallinnassa voi olla puutteita. Käsien kulmat vartaloon nähden voi myös olla epäsymmetriset. Makaat penkillä jotenkin vinossa tai toisella laidalla, selkä ei ole tasaisesti penkillä. Onhan näitä mahdollisia syitä... Mulla pyrkii oikea olkapää karkaamaan eteen, mistä johtuu et se vie rasitusta pois rinnalta. Sama tunne kaikissa punnerrusliikkeissä. Vasemmalla puolella rinta vastaa paljon paremmin treeniin ja onkin kehittyneempi. Menen ens viikolla vihdoin fyssarin pakeille, et josko sen jälkeen oltas viisaampia ja saatais olkapää kuriin.

Voimaeroa ei sinänsä huomaa penkissä, koska heikompaa rintalihasta kompensoi kehittyneempi etuolkapää ja ojentaja. Mut kehitystä ja motivaatiota syö todella.

En tienny mihin laittaa , joten laitoin tähän.

Tänään tein salilla normaaliin tapaan penkkiä (3x10) ja kaikki sarjat tehtyäni alkoi sattua vasempaan olkapäähän (pientä kipua tuntui viimeisen sarjan viimeisissä toistoissa). Olen huomannut että joskus viimeisiä toistoja tehdessä jalat tahtoo nousta väkisi ilmaan. Ja sitten vielä että ei ole ollut aikaisemmin olkapäiden kanssa minkäänlaisia ongelmia. Tekniikassa varmaan joku vialla , mutta mikä ?

Mulla tuli kanssa kipua vasempaan olkapäähän, mutta itsellä johtui siitä että olkapäät ovat eri tasolla, joka taas johtuu siitä että vasen jalkani on hieman pidempi kuin oikea. Itsellä tähän auttoi se, että korjasin otetta, niin rasitus ei enään siirry liikaa vasemmalle puolelle. Eli kun olkapäät eivät ole samalla tasolla, niin ei otekkaan silloin voi olla molemmilla puolilla samassa kohtaa merkeillä. Saakohan tosta selityksestä mitään tolkkua... :D

Millä konsteilla saisi selän kaarta suuremmaksi? Nyt mahtunee käsi sieltä välistä, mutta varmaan olisi parempi jos sitä saisi suuremmaksi?

Itellä toiminu sellanen että kun on laskeutunut penkille selälleen ja ottanu otteen tangosta nii nostaa jalat penkille ja vetää lavat yhteen ja tämän jälkeen ''työntää'' kropan niin kaarelle kun saa. Sitten vaan jalat maahan ja niin taakse kun saa. Vaikea selittää.. opin tämän jonkun pakkislaisen penkkivideosta mutta ei löytyny tähän hätään.

Ei tässä treenaamisessa ole enää mitään järkeä, ei hajuakaan mitä tänään treenatessa tapahtui...

Pieni pohjustava tarina alkuun, sattui tänään olemaan vittumainen päivä ja puntille sitten menin ja kyykkyhäkin ollessa varattu menin ensiksi penkkaamaan. No sitten alkoi vituttaa ajatus taas perseelleen menevästä rintatreenistä ja tahallani oikein liioittelin selän kaaren ja jalkoja penkin alle. Ja kappas eka sarja tuolla julmetun 50kg meni kuin vettä vain. Siinä vaiheessa olin, että mitä helvettiä, no katotaan nyt. Samoin meni toinen sarja. Sitten ajattelin, että onhan nyt aikaisemminkin kaksi sarjaa mennyt loppuun ja sitten vika sarja 10. toistolla 50kg nousi kuin pelkkä tanko konsanaan, eikä edes sarjat hidastuneet?!?!?!? :eek: Miten, voiko oikeasti olla näin päiväkohtaista vai onko "liioitellun" tuntuinen tekniikka sittenkin oikeampi kuin tuntuisi olevan oikeammanlainen?

Zone-sarja -42%
Tottakai oikea tekniikka voi tuoda paljonkin helpotusta sarjoihin ja sekin voi olla että sattui olemaan vain hyvä treeni :)

Plus, että liioiteltu kaari lyhentää nostomatkaa ja mitä lyhyempi nostomatka sitä vähemmän duunia.

Damn, heti kun sain raudan nousemaan niin ammuttiin alas. :D No ei vaineskaan vaan juuri näinhän se muuten todellisuudessa on. Eli takaisin viidenkymmenen alle.

Jostain syystä rinta ei ihan kehity siinä tahdissa, mitä muut paikat kehittyy. Jopa pystypunnerruskin menee mielestäni sujuvammin, kuin rinta. Voisiko tää johtua siitä, että mun hartialinja ei ole vaakasuora, vaan toinen olkapää on hieman alempana, kuin toinen, jolloin en penkissä saa tekniikkaa sellaiseksi, mitä sen pitäisi olla. Olen jo kertaalleen nähnyt sellaisenkin kummallisuuden, kuin 4-5-5.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom