FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tissi lihakset kasvaa kun tekee penkkiä 6x8 omalla painolla =) mulla toimii tosi hyvi ja kaikki muijat tykkää mun lihaksista. Tekniikkaa en pidä tärkeenä koska ko miettii nii tehty työ on tärkein. Oon aika vasta alottanu tän salihomman mutta aika nopeeta tulee tuloksia!

Nickisi perässä oleva luku ja se, että puhut "muijista" hämmentää mua. No mut ei muutaku tsemppiä tissireeneihin, tuntuu olevan hallussa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tissi lihakset kasvaa kun tekee penkkiä 6x8 omalla painolla =) mulla toimii tosi hyvi ja kaikki muijat tykkää mun lihaksista. Tekniikkaa en pidä tärkeenä koska ko miettii nii tehty työ on tärkein. Oon aika vasta alottanu tän salihomman mutta aika nopeeta tulee tuloksia!

joo.

eiköhän ne tulokset alussa tule nopeasti. ja se tekniikkahan nimenomaan on se tärkeä elementti.

Onko muuten merkitystä kämmenen asennolla, pitäiskö pyrkiä siihen että rystyset osottaa kattoon vai haittaako jos kämmen on kattoa kohti?

Onko muuten merkitystä kämmenen asennolla, pitäiskö pyrkiä siihen että rystyset osottaa kattoon vai haittaako jos kämmen on kattoa kohti?

bench-press-wrists-grip.jpg

Liika vääntyminen rasittaa rannetta. Optimaalinen asento riippuu ihan jokaisen omasta rakenteesta, mutta yo. kuva antaa osviittaa. Hyvässä neutraalissa asennossa ranne on vain aavistuksen taaksepäin (oikeanpuoleinen kuva). Kokeile nostaa käsi eteesi ja purista käsi nyrkkiin. Käden pitäisi asettua about tuohon samaan asentoon.

Vääntyneellä ranteella voi toki punnertaa ja monet niin tekevätkin, kun eivät heti huomaa mitään kipua. Ajan mittaan ja painojen kasvaessa rannenivelet kyllä kuluvat ja seuraksena saattaa olla kroonisia rannekipuja ja tukisiteisiin turvautuminen. Tuollainen ranteiden kolotus ei välttämättä sitten ikinä enää tervehdykään.

Voiko tästä johtua kyynärpään särky? viimeksi kun penkkiä tein rupesin aattelemaan tuota käden asentoa ja olipa näämä hyvä että kysyin!

Tarkoittaako perse penkissä sitä että se riittää että koskee penkkiin vai että perse on tukevastipenkissä kiinni? Kuvasta päätellen koskee vain

bench-press-wrists-grip.jpg

Liika vääntyminen rasittaa rannetta. Optimaalinen asento riippuu ihan jokaisen omasta rakenteesta, mutta yo. kuva antaa osviittaa. Hyvässä neutraalissa asennossa ranne on vain aavistuksen taaksepäin (oikeanpuoleinen kuva). Kokeile nostaa käsi eteesi ja purista käsi nyrkkiin. Käden pitäisi asettua about tuohon samaan asentoon.

Vääntyneellä ranteella voi toki punnertaa ja monet niin tekevätkin, kun eivät heti huomaa mitään kipua. Ajan mittaan ja painojen kasvaessa rannenivelet kyllä kuluvat ja seuraksena saattaa olla kroonisia rannekipuja ja tukisiteisiin turvautuminen. Tuollainen ranteiden kolotus ei välttämättä sitten ikinä enää tervehdykään.

Noista ei kyllä kumpikaan näytä siltä että siinä olisi kuormaa 200kg tai yli, eli päin vittua ovat molemmat. Tanko pitää olla kämmenen tyvessä suoraan käsivarren yläpuolella, mutta ranne taipuneena, kuten vasemmalla olevassa kuvassa, kukaan ei isolla painolla pysty pitämään rannetta täysin suorassa kuten oikeanpuoleisessa kuvassa ja ne todella suuret raudat tulisivat sitten naamalle kun peukalo pettäisi, eli kämmenen tyvelle se paino.

Noista ei kyllä kumpikaan näytä siltä että siinä olisi kuormaa 200kg tai yli, eli päin vittua ovat molemmat. Tanko pitää olla kämmenen tyvessä suoraan käsivarren yläpuolella, mutta ranne taipuneena, kuten vasemmalla olevassa kuvassa, kukaan ei isolla painolla pysty pitämään rannetta täysin suorassa kuten oikeanpuoleisessa kuvassa ja ne todella suuret raudat tulisivat sitten naamalle kun peukalo pettäisi, eli kämmenen tyvelle se paino.

Juuri näin.

Heh, kysyjällä taitaa 200 kilon kuormat melko kaukana tulevaisuudessa. Optimaalinen asento riippuu nostajan fysiologiasta. Esim. tässä ei kyllä ranteet juuri taakse taivu:

bench-press-arch.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh, kysyjällä taitaa 200 kilon kuormat melko kaukana tulevaisuudessa. Optimaalinen asento riippuu nostajan fysiologiasta. Esim. tässä ei kyllä ranteet juuri taakse taivu:

bench-press-arch.jpg

Kuva on kyllä edestä otettu joten ranteiden asentoa ei kunnolla näe, aivan pystysuorassa se ei kuitenkaan ole noista looser-siteistä huolimatta.
Täälläkin kirjoitellut salikaveri joka on natuna penkannut ~210kg sai kerran tangon rinnalleen ja pari kylkiluuta murtui, kun oli vetänyt rannesiteet niin tiukalle, ettei ranne taipunut yhtään ja peukalo sitten petti.
Itse en koskaan käytä rannesiteitä, estävät ranteiden vahvistumista.

Kattokaas Dave Taten penkkipätkät You Tubesta. Siinä tulee hyvät tipsit, missä sen tangon kuuluu olla. Nimenomaan ei ranne taipuneena taakse... Ja hän on ainakin nostanut melkoisen suuria kuormia.

Kattokaas Dave Taten penkkipätkät You Tubesta. Siinä tulee hyvät tipsit, missä sen tangon kuuluu olla. Nimenomaan ei ranne taipuneena taakse... Ja hän on ainakin nostanut melkoisen suuria kuormia.

Ei sillä ranteen kulmalla ole suurtakaan merkitystä, kunhan vain tangon paino tulee kämmenen tyveen suoraan kyynärvarren päälle.

Mä nostin aina ranteet väännettynä, näin saa paremman kulman kyynärpäille. Ikinä ei ranteiden kanssa ollut ongelmia.

Sama täällä.

Masentaa... Kaikki muut tulokset nousee, mutta penkki täysin jumissa ollut jo niin pitkään, että hävettää.

Ja puhutaan 50 kilosta. Tänään kokeilin piloillani tehdä setit siten, että jalat ovat ilmassa. Oli lievästi vaikeampaa mutta yhtä paljon toistoja irtosi.

Kertooko tuo siitä, että mun tyylini on ehkä historian huonoin? :P Mulla on selkävaivaa niin kaareuttaminen on joskus kivuliasta..

^Täällä toinen epätoivoinen.

Penkki ei kulje millään. Ei yhtään millään. Tekniikan pitäisi olla ok, kymmeniä tekniikkavideoita katsottu, ohjeita luettu, voimanostossa&voimapunnerruksessa kilpaileva kaveri on katsonut tekniikkaa ja sanonut että on ok. Ja siltikin, pitäisihän sitä jotakin kehitystä tulla vaikka miten vääntäisi. Mutta ei, kuukausitolkulla on sarjapainot olleet 50-55kg. Pystypunnerruksessa menee helposti 4x8x40kg. Penkissä 4x8x52,5kg.

Mave 155kg, kyykky 125kg, mutta penkissä maksimi 65kg. Eikä tämä heikko penkki edes haittaa niin paljon, vaan haittaa se, että siinä ei ole tullut minkäänlaista kehitystä .
On yritetty edetä tasaisesti, parhaimmillaan kolmen toiston sarjoja hinkuttamalla. Nyt yritetään vähän pidempiä, kaseja lähdettiin nostamaan alhaalta asti.

Viime kerralla meni tuo 4x8x52,5kg ja tänään oli vuorossa 55kg:lla sama. Noh, eka sarja menikin hikisesti ja kahdeksan toistoa tuli. Seuraavassa sarjassa tuli seitsemän toistoa ja roll of shamella pelastuin. Sitten pudotin painot 50kg:hen ja mietin että sillä teen vähän enemmän toistoja että saa taas tuntumaa. Meni 5 toistoa. Mikäs helvetti siinä voi olla, että otetaan 10% painoista pois, niin menee enää VIISI toistoa? Sarjatauot on ihan normaalia 2-4min sekä ruokaa kyllä tulee tarpeeksi.

Millä ohjeilla tästä pääsisi etenemään? Lyhyesti sanottuna siis penkki on paska, eikä se kehity millään. Ja juurikin se penkki. Ojentajat on heikot, mutta muissa liikkeissä on tullut hitaasti mutta varmasti kehitystä. Mutta penkki, se ei vaan kulje :D

Zone-sarja -42%
Itse en ainakaan saanut penkkitulosta nousemaan kauhean tasasesti, kun tein sitä 4 sarjaa (En saanut kaikkia neljää sarjaa tehtyä täysillä). Ohjelman vaihtuessa korvasinkin 2 sarjaa vinopenkillä, ja täten penkille jäi vain 2 sarjaa, mitkä voi tehdä entistä kovemmin, ja tissit voi vetää piippuun sitten sen jälkeen tuolla vinopenkillä. Sarjapainot alkoivat nousta taas tasaseen tahtiin 2,5kg per viikko-vauhtia, eikä loppua näy :) Tuo miken 2x6 systeemi toimii tässä vallan mainiosti.

Oletko muuten hinkannut tuota penkkiä kokoajan noilla 8 toiston sarjoilla vai vaihteletko niitä sarjapituuksia aina sillointällöin? Onko sinulla koskaan varmistajaa matkassa vai lopetatko sarjat kesken kun päälle iskee fiilis että ''en mää varmaan jaksa nostaa enää tota toista sarjaa ku tää ekaki oli näi raskas''?

E. luin tarkemmin tuon viestisi ja puhuitkin jo että sarjapituuksia on vaihdeltu, my bad. Ohjelman vaihto/kevyt viikko voisi olla paikoillaan jos olet putkeen treenannut pidemmän aikaa. Ja tuohon 10% painon pudotukseen, oli varmaan sen verran paska fiilis ja puun maku suussa että senkin takia meni vain viisi toistoa, tai sitten paikat oli jo niin jumissa kun olit failureen vetänyt tuon tokan sarjan.

Itse en ainakaan saanut penkkitulosta nousemaan kauhean tasasesti, kun tein sitä 4 sarjaa (En saanut kaikkia neljää sarjaa tehtyä täysillä). Ohjelman vaihtuessa korvasinkin 2 sarjaa vinopenkillä, ja täten penkille jäi vain 2 sarjaa, mitkä voi tehdä entistä kovemmin, ja tissit voi vetää piippuun sitten sen jälkeen tuolla vinopenkillä. Sarjapainot alkoivat nousta taas tasaseen tahtiin 2,5kg per viikko-vauhtia, eikä loppua näy :) Tuo miken 2x6 systeemi toimii tässä vallan mainiosti.

Oletko muuten hinkannut tuota penkkiä kokoajan noilla 8 toiston sarjoilla vai vaihteletko niitä sarjapituuksia aina sillointällöin? Onko sinulla koskaan varmistajaa matkassa vai lopetatko sarjat kesken kun päälle iskee fiilis että ''en mää varmaan jaksa nostaa enää tota toista sarjaa ku tää ekaki oli näi raskas''?

E. luin tarkemmin tuon viestisi ja puhuitkin jo että sarjapituuksia on vaihdeltu, my bad. Ohjelman vaihto/kevyt viikko voisi olla paikoillaan jos olet putkeen treenannut pidemmän aikaa. Ja tuohon 10% painon pudotukseen, oli varmaan sen verran paska fiilis ja puun maku suussa että senkin takia meni vain viisi toistoa, tai sitten paikat oli jo niin jumissa kun olit failureen vetänyt tuon tokan sarjan.

On yleensä varmistaja, tänään ei vaan ollut.
Ohjelma on juuri vaihtunut, siksi nyt pidempiä sarjoja tässä ja palautumiseen annan kropalle enemmän aikaa.

Mutta tuo 2x6 voisi kyllä olla kokeilun arvoinen. Jos vaikka 40kg:sta lähtisin liikkeelle, niin tulisi siihen penkkiinkin vähän kevyempää välillä. Ja kun olisi vain kaksi sarjaa niin voisi keskittyä ainoastaan siihen että se lähtisi kehittymään, ojentajat ja rinnan sitten voisi hakata muilla liikkeillä body-tyyliin. Kiitti ideasta, pitääpä kokeilla tätä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom