FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Homma lähtee pieleen heti kättelyssä kun joudut olkapäillä nostamaan tangon pois raudoista, paluuta että lavat olisi kiinni tämän jälkeen ei ole. Tanko tulisi "vetää" raudoista.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuinka leveällä otteella teette yleensä penkkiä? Olen 197cm ja syliväli on suunnilleen 2m. Olen tehnyt keskisormet merkeissä, mutta voi perkele kun rauta painaa paljon. Sitten kun kaventaa otteen pikkurillit merkkeihin, on vähän parempi nostaa. Kuitenkin kapealla penkillä, jossa etusormi on aivan karhennuksen reunalla, saa eniten rautaa ylös. Tekniikka on muuten kunnossa, mutta oteleveys on iiiso ongelma. Apuja?

Kuinka leveällä otteella teette yleensä penkkiä? Olen 197cm ja syliväli on suunnilleen 2m. Olen tehnyt keskisormet merkeissä, mutta voi perkele kun rauta painaa paljon. Sitten kun kaventaa otteen pikkurillit merkkeihin, on vähän parempi nostaa. Kuitenkin kapealla penkillä, jossa etusormi on aivan karhennuksen reunalla, saa eniten rautaa ylös. Tekniikka on muuten kunnossa, mutta oteleveys on iiiso ongelma. Apuja?
Mä olen joku 177cm ja mulla on aina etusormet merkkien kohdalla. Tuntuu sopivan mulle.

Zone-sarja -42%
Mikäs mahtaa olla penkkitekniikassani vikana, kun olkapää rasittuu liikaa penkissä ja lähti paikoiltaan jokin aika sitte eikä oli vieläkään parantunut vaikka en ole penkkiä tehny

Lavat ei pysy yhdessä ja olkapäät karkaa eteen, lasket tangon liian lähelle kaulaa tms...

Tai sitten yksinkertaisesti penkki ei sovi sulle. Tankopenkki on oikeasti liikkeenä aikamoista myrkkyä monen olkapäille.

Ei se penkki mitään myrkkyä ole, jos sen osaa tehdä. Useimmat vaan ei osaa.
Kyllä se tavan tankopenkki nyt vaan vääntää sitä olkapäiden liikerataa epäluonnolliseksi vaikka miten olisi hyvä tekniikka, jos esimerkiksi siis verrataan neutraalilta otteella tehtyyn variaatioon. Ei ole mitään sattumaa että niin monella pidempään treenanneella on liike pannassa. Hyvä liikkuvuus olkapäissä ja riittävä lihashuolto auttaa tosin tässäkin asiassa.

Mä en tekis ikinä, enkä koskaan suosittelisi normaalia tankopenkkiä kenellekään pidemmän päälle, jos joka salilta löytyisi sellainen tanko, missä on mahdollista ottaa neutraali ote. Ainakin meijerillä on tällainen, soisi yleistyvän muuallakin.

Kyllä se tavan tankopenkki nyt vaan vääntää sitä olkapäiden liikerataa epäluonnolliseksi vaikka miten olisi hyvä tekniikka, jos esimerkiksi siis verrataan neutraalilta otteella tehtyyn variaatioon. Ei ole mitään sattumaa että niin monella pidempään treenanneella on liike pannassa. Hyvä liikkuvuus olkapäissä ja riittävä lihashuolto auttaa tosin tässäkin asiassa.

Mä en tekis ikinä, enkä koskaan suosittelisi normaalia tankopenkkiä kenellekään pidemmän päälle, jos joka salilta löytyisi sellainen tanko, missä on mahdollista ottaa neutraali ote. Ainakin meijerillä on tällainen, soisi yleistyvän muuallakin.

Mitäs vikaa normaalissa tankopenkissä on? Ei oikein tehdyt liikkeet hajota paikkoja, vaan liian suuret raudat.

Monille ei tule ongelmia koskaan, mutta todella suurelle osalle tulee. Tätä ei varmaan voi kukaan kieltää jos on vähänkään pidempään viettänyt aikaa salilla ja muiden harrastajien keskuudessa.

Silloin kannattaa miettiä kun niitä kipuja olkapääalueella alkaa olla ja väärät kalvosimen lihakset alkaa kiristymään ja lyhenemään, että kannattaisiko se penkki silloin vaan jättää pois. Penkkipunnerrus tangolla on hyvä liike, muttei millään tavalla pakosta tarpeellinen kenellekään. Hyvin voi korvata monilla muilla liikkeillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Mä suosittelisin kaikille tuleville bodareille käsipainoilla tehtyä penkkiä ennemmin kuin tavallista tankopenkkiä. Saa paremman venytyksen rintaan ja tuntuu muutenkin ottavan juuri pecseihin paremmin kuin tangolla tehty. Ainoa haitta on siinä, että isojen kässäreiden liikuttelu ja niiden kanssa asennon saaminen on paljon hankalempaa kuin tangolla tehtäessä.

Mitäs korvaavia liikkeitä suosittelette? nyt kun en penkkiä/vinopenkkiä pysty tekemään niin mitäs liikkeitä mun kannattaa rinta päivänä tehdä? pec deckiä voi joten kuten tehdä mutta ei isoilla painoilla...

Mitäs korvaavia liikkeitä suosittelette? nyt kun en penkkiä/vinopenkkiä pysty tekemään niin mitäs liikkeitä mun kannattaa rinta päivänä tehdä? pec deckiä voi joten kuten tehdä mutta ei isoilla painoilla...
Kokeile alavinopenkkiä kapeahkolla otteella. Tai käsipainopenkkiä kapealla otteella kämmenet vastakkain. Myös tavan kehonpainolla punnertaminen, kädet kapealla ja kämmenet vastakkain jalkoja korkeammalla, esimerkiksi penkin reunalla. Liikerata sama kuin alavinopenkissä.

Noista koostui aika pitkälti oma rintatreeni olkapäävammaisena.

Jossain vanhemmassa Body-lehdessä oli myös rintatreeni ilman punnerrusliikkeitä. Tais olla Sami Jääskeläinen opastamassa ja kyllä se taitaa ihan toimiva treeni olla... Voin yrittää kaivaa jostain

- - - Updated - - -

E: Ei ainakaa nopealla googlella löydy...

Mahtava threadi! Kyllä rupes rinnas tuntumaan jo 40 kiloakin, kun rupesi tekemään oikealla tekniikalla :D
Sai melkein tiputtaa tavallisesta painomäärästä puolet pois ja siltikin tuntuu rinnas hyvin :D
Vielä pikkasen hiottavaa tekniikas, mutta kyllä se tästä :)

tämmönen juttu vaan, että ku olin kaverin kanssa (pari vuotta vanhempi) salilla niin siinä ku tein penkkiä täl tekniikal et selälle tulee kaari ja lavat yhtee, olkapäät taakse ni se mun kaveri sitten alko selittää siinä, että joo nyt menee niin väärin ku voi vaan mennä. Se sanos et selän täytyy olla mahdollisimman tiukasti siin penkis kiinni, että ei saa tulla kaarelle, koska sillon kuulemma tulee huijausta kun nostomatka lyhenee. Mä siin sit vaan et '' jaa, ku mää luin ihan yhelt foorumilt miten se oikee penkkitekniikka tehää'' ni sit se sanos, että ''joo joo, mut yks personal traineri sanos mulle miten tehään, et siihen mä ainakin enemmän luotan''. niin ni varmistan vaan, että eiks se personal trainerin tekniikka ollu väärä ja se mil mää tein ni oikein.

Tissi lihakset kasvaa kun tekee penkkiä 6x8 omalla painolla =) mulla toimii tosi hyvi ja kaikki muijat tykkää mun lihaksista. Tekniikkaa en pidä tärkeenä koska ko miettii nii tehty työ on tärkein. Oon aika vasta alottanu tän salihomman mutta aika nopeeta tulee tuloksia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom