FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sellanen jälleen penasta...

Olisiko vinkkejä tuohon lapojen yhdessä pitämiseen? Kun penkkaatte niin puristatteko "kovaa" lapoja kokoajan yhteen? Mikähän on kun tuppaa pienilläkin painoilla lavat tosi helposti aukeen...? Ei vaan käsitä. Yksinkertanen asia, mut tekniikka jotenkin aina kusee ja koko penkkaus menee lapojen yhdessä pitämiseen ja muu sitten meneekin ihan metsään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sellanen jälleen penasta...

Olisiko vinkkejä tuohon lapojen yhdessä pitämiseen? Kun penkkaatte niin puristatteko "kovaa" lapoja kokoajan yhteen? Mikähän on kun tuppaa pienilläkin painoilla lavat tosi helposti aukeen...? Ei vaan käsitä. Yksinkertanen asia, mut tekniikka jotenkin aina kusee ja koko penkkaus menee lapojen yhdessä pitämiseen ja muu sitten meneekin ihan metsään.
Ethän työnnä käsii ihan suoraks asti? Koska itel ainaski "aukee" lavat ku työnnän ihan suoriks

jos tää kysymys nyt tähän ketjuun menis, elikkä kun mulla on vasen rintalihas oikeaa, no "silminnähden" suurempi, niin ottaako oikea puoli sen itsestään kiinni, vai olisiko joku tapa jolla reenata pelkästään toista puolta, niin että sen saisi samankokoiseksi? :rolleyes:

jos tää kysymys nyt tähän ketjuun menis, elikkä kun mulla on vasen rintalihas oikeaa, no "silminnähden" suurempi, niin ottaako oikea puoli sen itsestään kiinni, vai olisiko joku tapa jolla reenata pelkästään toista puolta, niin että sen saisi samankokoiseksi? :rolleyes:
Erot kyllä tasoittuu ajan myötä. Itsellänikin on vasen rintalihas oikeaa suurempi.

Hehe, tais selvitä penkki onkelmat.. Ihan huomaamatta on nosto lähtenyt kaatumaan taakse. Tämä sen takia kun joskus luin, että että noston kuuluisi mennä hieman yläviistoon / näin saa suurempia rautoja liikkeelle. Oon huomaamattani kaatanut tangon jo alusta liian taakse ja ilmankos tuntunut paskalta ja lavat sun muut irronnut. Tekniikka suurimpiirtein hyvään kuntoon ja nosto suorana ylös, tulos muuttui: tiukka 70kg 3x5 -> kohtis kevyt (vika toisto 5:ssä sarjassa tiukka) 75kg 5x5 :D huhhuh. On se tekniikka kyllä penkkaamisessa pirun tärkeetä!

Etuolkapäissä tuntuu pientä kipua penkissä ja seuraavana päivänä on kipeät kun koskettaa, mutta ei haittaa muuten mitenkään. Tekniikkakin pitäis olla kunnossa. Onko tollanen ihan normaalia vai pitäskö ottaa vapaata olkapäille vähäks aikaa :D

Miten tärkeä tuo "räjähtävä" nosto on? Itselläni ainakin on noissa kuuden sarjoissa on vaihtoehtona maksimipainot ja hitaat nostot, tai sitten kevyemmät painot ja nopeammat nostot...

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toki seuraava kysymys on tulkinnanvarainen ja henkilökohtainen mittasuhteiden sovitus, mutta kyselisin vähän tuosta oteleveydestä. Pituutta on se 172 ja olen tehnyt tähän asti penkkipunnerrusta siten, että yksi sormi mahtuu merkkien ja pikkurillien väliin. Olen koittanut leveämpää otetta, mutta tuntuu paljon raskaammalta ja kontrolli huonompi. Onko mitenkään mahdollista, että tuo kohtuullisen kapea ote kuitenkin on se optimaalisin minulle vai pitäisikö pikkuhiljaa alkaa leventämään otetta? Kommenttia samanpituisilta?

Penkkipunnerruksessahan vedetään kyynerpäitä suoraanalaspäin? Eli kyynerpäät ei saa ns. levitä sivuille vaan niitten pitää tulla kohtisuoraan alaspäin?

Toki seuraava kysymys on tulkinnanvarainen ja henkilökohtainen mittasuhteiden sovitus, mutta kyselisin vähän tuosta oteleveydestä. Pituutta on se 172 ja olen tehnyt tähän asti penkkipunnerrusta siten, että yksi sormi mahtuu merkkien ja pikkurillien väliin. Olen koittanut leveämpää otetta, mutta tuntuu paljon raskaammalta ja kontrolli huonompi. Onko mitenkään mahdollista, että tuo kohtuullisen kapea ote kuitenkin on se optimaalisin minulle vai pitäisikö pikkuhiljaa alkaa leventämään otetta? Kommenttia samanpituisilta?

Tangon ollessa ala-asennossa kyynärvarren tulee olla 90 asteen kulmassa lattiaan nähden katsoi mistä suunnasta hyvänsä.Haulla löytyy varmaan lisäinfoo miten oikeen asennon löytää.

Tangon ollessa ala-asennossa kyynärvarren tulee olla 90 asteen kulmassa lattiaan nähden katsoi mistä suunnasta hyvänsä.Haulla löytyy varmaan lisäinfoo miten oikeen asennon löytää.

Eli vastasit mun kysymykseen samalla että kyynerpäiden pitää tulla kohtisuoraan alaspäin.

^^ Aiemmin kirjoitettua

Onko vinopenkissä sitten päinvastoin että kädet pitää levitä sivuille. Kun itse tein jokin aika sitten vinopenkkiä tuntu että kaikki paino menee olkapäille kun vedin kädet suoraan alaspäin. Sitten sain ohjeita että kädet pitää levitä sivuille ja se kyllä autto. Että miten on asian laita?

ei helvetti katoin äsken tuon 5 suurinta virhettä penkkipunnerruksessa ja aika helppoo oli samaista noihin joihin mokiin.

noloa myöntää mutta ennen on tullut "hienosti" vedettyä liike siten että kyynärpäät leviää sivuille kuin jokisen eväät, ei ooo ennen käynyt mielelessäkään että ne laskeutuvat kylkiin kiinni.
oon ihmetellykin ku sattuu noihin olkapäihin laskutilanteessa :david:

no kai se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan tajuta omat virheensä :thumbs:

ei helvetti katoin äsken tuon 5 suurinta virhettä penkkipunnerruksessa ja aika helppoo oli samaista noihin joihin mokiin.

noloa myöntää mutta ennen on tullut "hienosti" vedettyä liike siten että kyynärpäät leviää sivuille kuin jokisen eväät, ei ooo ennen käynyt mielelessäkään että ne laskeutuvat kylkiin kiinni.
oon ihmetellykin ku sattuu noihin olkapäihin laskutilanteessa :david:
kuinkahan kauan ois mennyt että ois olkapäät ihan suomeksi sanottuna paskana, koska kipu on tuntunut kyllä joka ikisessä työnnössä

no kai se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan tajuta omat virheensä :thumbs:

saakos tuossa muuten enmmän voimaa liikkeeseen kun siirtää paineen pois olkapäiltä, eli saako siihen työntöön enemmän apua esim. jaloilta ja ojentajilta kun suoritus on kunnossa

Onko vinopenkissä sitten päinvastoin että kädet pitää levitä sivuille. Kun itse tein jokin aika sitten vinopenkkiä tuntu että kaikki paino menee olkapäille kun vedin kädet suoraan alaspäin. Sitten sain ohjeita että kädet pitää levitä sivuille ja se kyllä autto. Että miten on asian laita?

"...Kyynärpäät eivät saa levitä vinopenkissä,tämä on kriittistä rinnan rasitusta silmälläpitäen" .Lainasin tuolta tekniikkaneuvoja liikkeisiin/vinopenkki>Käyppä lukasemassa!
(paneudun noihin linkityksen "saloihin niin sit opastus käy jouheammin :))

Back
Ylös Bottom