Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos on oma penkki niin sahaa koukut pienemmiks. ite tein näin enkä katunu :thumbs:Mulle on tullut nyt vastaan ongelma, että tanko on todella vaikea saada pois telineistä olkapäähän kohdistuvan kivun vuoksi. Jos tangon saa telineistä ylös, niin sarjan kyllä saa vietyä kunnialla läpi. Varsinaiset toistot ei siis tunnu olkapäätä rasittavan.
Lähtötilanteessa tanko on suunnilleen silmien tasalla ja kyynerpäät hieman koukussa, joku 30-35° kulma ehkä, vaikea arvioida. Kyseessä on vielä vielä alle 80kg sarjapainot, joilla kuvittelisi kyllä vielä tangon irtoavan telineistä melko vaivatta.
Kuulostaako tutulta? Mikä neuvoksi
Voisiko johtua tekniikkavirheestä etten saa penkissä oikeastaan ollenkaan tuntumaa rintaan mutta etuolkapäissä tuntuu kunnon polte? Olen yrittänyt korjata tuota tekniikkaa, oteleveys on noin 80cm ja lasken tangon ihan rintojen alapuolelle, kyynärvarret suoraan ylöspäin lattiasta ala-asennossa, pitäen olkapäät alhaalla. Vinopenkissä kiinnitin tähän etenkin huomiota ja alhaalla ne pysyivät. Tällöin tanko laskeutuu kaulalle, samalla oteleveydellä.
Ok nyt oli seuraavana päivänä penkkaamisesta tuosta kainalon vierestä vähän paikat kipeinä. Olkapäät eivät ole kipeinä, se on ihan selvä. Menikö rasitus siis oikeaan osoitteeseen?
Et maininnut ollenkaan että koitatko saada kaarta selkään penkatessa.. Jos makaat lahnana penkillä niin menee olkapäille että rutisee ainaki itellä. Elikkä kaarta enemmän jos ei jo ole.
itse aikanani pidin tuollaisia kaartamisia ihan homoiluna ja voiman kompensoimisena suuremman salipeniksen toivossa.
itse aikanani pidin tuollaisia kaartamisia ihan homoiluna ja voiman kompensoimisena suuremman salipeniksen toivossa.
mutta sitten tässä lähiaikoina alkanu kaartamaan ja laittamaan jalkojakin teknillisesti parempaan asemaan niin rauta liikkuu kevyesti, nopeesti ja räjähdysmäisesti, eli joo se kaartaminen helpottaa perkeleesti penkkaamista mutta se on totta että kaartamalla todellakin saa rintaan paljon paremmin tuntumaa joten se on suositeltavaa, ennen lahnailin vaan ja hittiä otti lähinnä olkapäät.