FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nyt ei tullu enää sellasta ikävää rasitusta olkapäille kun käänsin ranteita hieman itseeni päin ja laskuvaiheessa käänsin tavallaan myös hieman kyynervarsia itseeni päin. Huh huh, ei olis pitäny lukee koko threadia. Menin ihan sekasin :). No on se hyvä että tuli vähän tekniikkaa korjailtua.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onkohan se sitten itelläki tekniikassa hiomista kun n. 3v tahkonnu suht samoilla painoilla :D Alunperin tein Normi penkki 4x8, vinopenkki tangolla/kp 4x8, "pääalaspäinpenkki" smith/kp 3-4x10, taljassa 3x12. Puolivuotta sitten jättäny pois "pääalaspäinsarjat" ja teen normi- ja vinopenkin 3x12 yleensä käsipainoilla ja taljassa 4x12. Tavoitteena kasvattaa lihasmassaa ei niinkään voimaa. Onko näissä mun sarjoissa jotain vikaa? Penkissä selän kaari, tangon laskupaikka tuntus olevan kohillaan. Myöskin olen kiinnittänyt huomiota siihen että nostot lähtee suoraan ylöspäin, joka tuntuu muuten siltä että pukkais vähän jalkoja kohti..en tiä onko tämä normaalia. Oteleveyttä saatan vaihtaa joko pikkurillit merkeissä tai sormen mitan kapeamalla. Rintalihaksissa tuntuu joka kerta seuraavana päivänä mutta kehitystä ei näytä juuri tulevan, se on tyssännyt ensimmäisen vuoden jälkeen. Kaikki lihasryhmät reenaan nykyään aikalailla 3x12. Rinta ollut se ongelma..olkapäät puolestaan kasvaa silmissä ;D

Kannattaa kokeilla esiväsyttää rintaa esim. peck deckissä mikäli penkki tuntuu menevän olkapäille.Toiminut ainakin mulla hyvin.

Mulle yks kokenut treenikaveri neuvoi tekemään vinopenkkiä sotilspenatyyliin, toimii yllättävän hyvin. Jalkojen asentoa ilmassa tarttee tosin vähän hakea ja treenipainoja saa tiputtaa radikaalisti.

Osaaks joku kertoa mikä mulla on ongelmana, kun en saa rintaa oikeen minkään näköistä poltetta. Treenin jälkeisenä päivänä voi olla hieman jumissa, ei kuitenkaan aina. Teen siis yleensä penkkiä ja vinopenkkiä käsipainoilla ja flyessiäkin olen ristikkäistaljassa sillon tällöin tehny, mutta en vaan saa minkään näköistä tuntumaa. Hartiat ei tule missään näistä liikkeistä kipeäksi ja mielestäni teen kohtuu hyvällä tekniikalla. Onko toi rintaan vaikea tuntuman saaminen ihan yleistä?

Zone-sarja -42%
Osaaks joku kertoa mikä mulla on ongelmana, kun en saa rintaa oikeen minkään näköistä poltetta. Treenin jälkeisenä päivänä voi olla hieman jumissa, ei kuitenkaan aina. Teen siis yleensä penkkiä ja vinopenkkiä käsipainoilla ja flyessiäkin olen ristikkäistaljassa sillon tällöin tehny, mutta en vaan saa minkään näköistä tuntumaa. Hartiat ei tule missään näistä liikkeistä kipeäksi ja mielestäni teen kohtuu hyvällä tekniikalla. Onko toi rintaan vaikea tuntuman saaminen ihan yleistä?

eipä se mitään kerro että tuleeko se rinta kipeeks reenistä. Jos penkissä suorituksen aikana saat jonkinlaisen tuntuman rintaan ja sarjapainot nousee niin sillon teet oikein. Se reenin jälkeinen kipu lihaksessa ei kerro mitään. Eipä mullakaan melkeen ikinä tuu paikat kipeiks mistään liikkeistä vaikka kuinka kovaa niitä tekisin. Ja yleensä alussa tulee paikat kipeeks mut vähän ajan päästä ei enää. Niin ja jos hartiat tulis kipeeks niin sillon olis kyllä tekniikassa korjattavaa. Oikein tehty penkki ei paljoa olkapäihin ota.

Syksyllä nostin penkistä 70 kg ja nyt menee 100 kg. Kertaakaan en ole siinä välillä saannu rintalihaksiin mitään tuntumaa.

Syksyllä nostin penkistä 70 kg ja nyt menee 100 kg. Kertaakaan en ole siinä välillä saannu rintalihaksiin mitään tuntumaa.

siis kyllähän sitä penkkitulosta pystyy huonollakin tekniikalla nostaan mut kyllä sulla varmaan nyt jotain tuntuu siinä rinnassa kun penkkiä teet?

siis kyllähän sitä penkkitulosta pystyy huonollakin tekniikalla nostaan mut kyllä sulla varmaan nyt jotain tuntuu siinä rinnassa kun penkkiä teet?
No ei kyllä oikeestaan tunnu, ainakaan siinä määrin mitä muissa lihaksissa tuntuu. En usko että voisin nostaa 100 kiloa ilman rintalihaksia, eli tarkoitin sitä, että pakkohan niihinkin on ollut kehitystä tulla vaikkei mitään "poltetta" olekaan tuntunut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei kyllä oikeestaan tunnu, ainakaan siinä määrin mitä muissa lihaksissa tuntuu. En usko että voisin nostaa 100 kiloa ilman rintalihaksia, eli tarkoitin sitä, että pakkohan niihinkin on ollut kehitystä tulla vaikkei mitään "poltetta" olekaan tuntunut.

joo no en mää mitään poltetta tarkota mutta kyllähän siihen rintaan vähän tuntumaa pitäs tulla. Vai makaatko vaan lahnana penkillä jollon siihen rintaan ei ainakaan saa minkäänlaista tuntumaa..

nyt ei tullu enää sellasta ikävää rasitusta olkapäille kun käänsin ranteita hieman itseeni päin ja laskuvaiheessa käänsin tavallaan myös hieman kyynervarsia itseeni päin. Huh huh, ei olis pitäny lukee koko threadia. Menin ihan sekasin :). No on se hyvä että tuli vähän tekniikkaa korjailtua.

Helpoin tapa saada kyynärpäät oikeaan suuntaan on "vääntää" tankoa. Eli kun yrität vääntää tankoa kaarelle (ranteet suorina), niin ne sun kyynärpäät menee automaattisesti lähemmäs kroppaa ja liikerata muuttuu (toivottavasti) luonnolliseksi.

Kato toi video 2:25 kohdalta etiä päin

http://www.youtube.com/watch?v=vUcjOIZc80c

Helpoin tapa saada kyynärpäät oikeaan suuntaan on "vääntää" tankoa. Eli kun yrität vääntää tankoa kaarelle (ranteet suorina), niin ne sun kyynärpäät menee automaattisesti lähemmäs kroppaa ja liikerata muuttuu (toivottavasti) luonnolliseksi.

Kato toi video 2:25 kohdalta etiä päin

http://www.youtube.com/watch?v=vUcjOIZc80c

Niin eli tavallaan vetää niitä kyynerpäitä kylkiä kohti. Jos nyt oikein ymmärsin. Itse vedän ne kyynerpäät aikalailla kohtisuoraan alaspäin. Oon huomannu sen että itsellä ainakin kääntyy ne ranteet automaattisesti hieman itseeni päin kun teen tuo "elbow correction". Tän threadin etusivullakin sanottiin että asento semmonen kuin apinaotteessa ja apinaotettahan ei pysty tekeen ranteet suorina tai se tanko tippuu. Ja sitten itsellä se tanko menee hieman alaviistoon kun alan laskemaan tankoa sinne rinnan alapuolelle kuten tuossakin videossa. Myös huomannut itselle toimivan että kääntää hieman ranteita/kyynärvarsia itseenpäin laskuvaiheessa.

Niin eli tavallaan vetää niitä kyynerpäitä kylkiä kohti. Jos nyt oikein ymmärsin. Itse vedän ne kyynerpäät aikalailla kohtisuoraan alaspäin. Oon huomannu sen että itsellä ainakin kääntyy ne ranteet automaattisesti hieman itseeni päin kun teen tuo "elbow correction". Tän threadin etusivullakin sanottiin että asento semmonen kuin apinaotteessa ja apinaotettahan ei pysty tekeen ranteet suorina tai se tanko tippuu. Ja sitten itsellä se tanko menee hieman alaviistoon kun alan laskemaan tankoa sinne rinnan alapuolelle kuten tuossakin videossa. Myös huomannut itselle toimivan että kääntää hieman ranteita/kyynärvarsia itseenpäin laskuvaiheessa.

Pidä vaikka pikkurilleillä, mutta sen tangon ois suotavaa olla pystysuorassa linjassa kyynärvarsien kanssa. Eli jos sun ranteet taipuu paljon yli niin se tanko lepää "tyhjän" päällä, eikä se paine kohdistu oikein siihen kyynärvarteen.

Pidä vaikka pikkurilleillä, mutta sen tangon ois suotavaa olla pystysuorassa linjassa kyynärvarsien kanssa. Eli jos sun ranteet taipuu paljon yli niin se tanko lepää "tyhjän" päällä, eikä se paine kohdistu oikein siihen kyynärvarteen.

kyllähän sellanen pieni ranteiden kääntäminen on ihan suotavaa kunhan ranteisiin ei kohdistu liikaa rasitusta. Monilla voimanostajillakaan tai bodareilla ei oo ranteet suorassa. Tuntuu, että auttais jopa hieman liikerataan kun ei oo ranteet ihan suorassa.

Mikäköhän nyt mättää, kun ihan yhtäkkiä muuttunu toi penkin nostovaihe sellaseks, että toinen käsi jää jälkee. Eli oikeakäsi menee eka ylös ja sit vasta vasen. Olen yrittänyt asiaa korjata, mutta aina kun pyytää jotain kattoo, että miten nousee niin sama homma. Yks kaveri sano, että vasen olkapää on alempana, kun nostan. Kuitenkin lasku vaiheessa tanko suoristuu. Kuitenkin tehny rinnalle pelkkää penkkiä lähiaikoina, kun on tuo 1-jakonen ohjelma, niin ei kai pitäis hirveää lihasepätasapainoa syntyä. Olen ennen tehnyt aina niskantakaapystypunnerrusta ja sillon ei ongelmaa ollu, mutta nyt olen aloittanut tekee eestä ton pystypunnerruksen. Voisko sillä olla osuutta asiaa? Onko kellää antaa ohjeita?

Mikäköhän nyt mättää, kun ihan yhtäkkiä muuttunu toi penkin nostovaihe sellaseks, että toinen käsi jää jälkee. Eli oikeakäsi menee eka ylös ja sit vasta vasen. Olen yrittänyt asiaa korjata, mutta aina kun pyytää jotain kattoo, että miten nousee niin sama homma. Yks kaveri sano, että vasen olkapää on alempana, kun nostan. Kuitenkin lasku vaiheessa tanko suoristuu. Kuitenkin tehny rinnalle pelkkää penkkiä lähiaikoina, kun on tuo 1-jakonen ohjelma, niin ei kai pitäis hirveää lihasepätasapainoa syntyä. Olen ennen tehnyt aina niskantakaapystypunnerrusta ja sillon ei ongelmaa ollu, mutta nyt olen aloittanut tekee eestä ton pystypunnerruksen. Voisko sillä olla osuutta asiaa? Onko kellää antaa ohjeita?

Koitat vaan keskittyä nostaan sen tangon suorassa ylös. Itselläkin oli alussa vähän samanlaista ongelmaa mut kun vaan keskityin siihen penkin liikerataan kunnolla niin kyllä se sit siitä parantu. Tuskinpa tuossa sen ihmeemmästä on kyse.

Mullakin nousee aina hieman vinossa tanko. Tosin sen verran vähän etten ole asiasta suurempaa numeroa tehnyt. Olkapäistä on mulla ihan normaalisti suorassa seisoessakin toinen aavistuksen alenpana ja edenpänä.

Back
Ylös Bottom