FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikä mulla on pielessä kun mulla on ihan sama onko jalat maassa vai ilmassa? En oikein tajua miten painon saisin kantapäille kuten aloitusviestissä neuvotaan.

minä taas mietin että parantaako tuo oikee tekniikka kehitystä? hirveesti yritän treenata sitä tekniikkaa mutta ei helppoa ole.. alastuonti hitaasti ja siitä räjähdyksellä ylös on hankalaa, se tuntuu just menevän toiste päin eli täysillä alas ja hitaasti ylös :D kokoajan yritän kyllä parantaa..

no nyt rupee tuntuu että ois tesniikka vähä paremmi hallussa, tein tänään 40kgllä, pitävämmät kengät pitäs hommata, isoin ongelma kuitenki taitaa olla lapojen yhdessä pitäminen, muutama toisto menee lavat yhdessä mutta sitte rupee lipsumaan..

no nyt rupee tuntuu että ois tesniikka vähä paremmi hallussa, tein tänään 40kgllä, pitävämmät kengät pitäs hommata, isoin ongelma kuitenki taitaa olla lapojen yhdessä pitäminen, muutama toisto menee lavat yhdessä mutta sitte rupee lipsumaan..

Älä ojenna käsiä aivan täysin suoraksi niin ne lavat ei irtoa ja ei tarvi hieroa niitä uudestaan.

Olen täällä lueskellut ja pohtinut tekniikkaani penkkipunnerruksessa.
Olenko siis saanut oikean kuvan tekniikasta että selkä pitäisi olla lievästi kaarella, mutta yläselkä (lavat), ja perse taas pitäisi olla tiukasti penkissä, ja jalat tukevasti maassa jotta olisi optimaalinen asento?
Itsellä kun tuntuu että tuo penkkipunnerrus ottaa aika pitkälti olkapäihin ja makaan vaan lahnana penkissä? :david:
Niin että olisiko mitään päteviä neuvoja vai olisiko tämäkin paljon helpompi selvittää jos joku näyttäisi mallia tai paikanpäällä olisi korjaamassa virheellistä tekniikkaani?

Varmaan on tätäkin jo kysytty jonkun kerran, mutta kiitos jos joku vielä jaksaa vastata. :)

Olen täällä lueskellut ja pohtinut tekniikkaani penkkipunnerruksessa.
Olenko siis saanut oikean kuvan tekniikasta että selkä pitäisi olla lievästi kaarella, mutta yläselkä (lavat), ja perse taas pitäisi olla tiukasti penkissä, ja jalat tukevasti maassa jotta olisi optimaalinen asento?
Itsellä kun tuntuu että tuo penkkipunnerrus ottaa aika pitkälti olkapäihin ja makaan vaan lahnana penkissä? :david:
Niin että olisiko mitään päteviä neuvoja vai olisiko tämäkin paljon helpompi selvittää jos joku näyttäisi mallia tai paikanpäällä olisi korjaamassa virheellistä tekniikkaani?

Varmaan on tätäkin jo kysytty jonkun kerran, mutta kiitos jos joku vielä jaksaa vastata. :)
Vastasit tossa aikalailla itse jo esittämääsi kysymykseen. Eli toi sun kuvailema tekniikka kuulostaa ihan oikealta tekniikalta ja todennäkösesti siitä sun lahnapenkistä johtuen liike menee rintalihasten sijaan olkapäille.

Tuosta jalkojen asennosta kysymys, eli Mike alussa sanoo että jalat maassa ja erityisesti kantapäät tukevasti maassa. Entä kun on tällainen 190cm pitkä niin jotta löytäisin sellaisen hyvän kaaren selkään on joko pakko kääntää varpaat osoittamaan sivulle eikä suoraan taikka sitten toinen luonteva vaihtoehto tuntuu olevan pitää jalkaterät edelleen suorassa linjassa mutta kantapäät ilmassa ja siis jalka on maassa päkiän varassa. Kumpi on parempi? Vai enkö siltikään ole älynnyt tuota asentoa oikein?

Varmaan on tullu jo esille mutta kun Mike sanoo, että lavat yhteen eli tarkoittaako tämä sitä että yläselälle tuleva paino on lapojen "varassa".

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs mun pitäs parantaa nostossa kun lasken tangon aivan rintaan kiinni niin kädet reippaasti yli 90 asteen kulmassa eikä lähde kovin ripeästi rinnalta.

Itteäni on taas mietittänyt se että saako olkapäät noust yhtään korvia päin vai pitääkö olkapäät pitää niin alhana kun pystyy? Ennen koitin vetää aina olkapäitä niin paljon ales kun pystyin ja varmistaa etteivät ne nouse korvia kohti. Olikin sitten vähän epävakaa nosto mutta nyt kun on alkanut tekemään olkapäät vähän enemmän korvissa päin niin on lähtenyt rullaamaan vähän paremmin. Joillain taas olkapäät ovat luonnostaan vähän lähempänä korvia kuin muilla.

Itteäni on taas mietittänyt se että saako olkapäät noust yhtään korvia päin vai pitääkö olkapäät pitää niin alhana kun pystyy? Ennen koitin vetää aina olkapäitä niin paljon ales kun pystyin ja varmistaa etteivät ne nouse korvia kohti. Olikin sitten vähän epävakaa nosto mutta nyt kun on alkanut tekemään olkapäät vähän enemmän korvissa päin niin on lähtenyt rullaamaan vähän paremmin. Joillain taas olkapäät ovat luonnostaan vähän lähempänä korvia kuin muilla.

Tärkeintä on että lavat ovat yhdessä. Eli olkapäät eivät saa nousta ylös. Olkapäät kannataa pitää korvissa tai ts. 'paine epäkkäillä'.

Minulla on penkissä vähän ongelmia, tanko tulee vinosti rinnalle (ylhäätä katsottuna ja takaa katsottuna). Se tuntuu täysin luonnolliselta, voisin vannoa tangon olevan täysin suorassa, mutta kun se ei ole :( Ois eri-hienoa saada hiottuu tuo virhe pois nyt, kun reeniä on vasta 2vuotta takana, ettei se jää takaraivoon. (tää ongelma on kuitenki esiintyny vasta pari kuukautta-puolisen vuotta)

Minulla ei ole mikään paikka hajonnut koskaan, mutta ongelma on vähintäänkin koventunut kun dippejä on ruvennut tekemään. (etenkin nyt kun niitä on tehnyt 15kg haaroissa) Dipeissä tuntuu usein alastulovaiheessa lievä vihlaisu vasemmassa hartiassa/rintalihaksessa. En ole siitä suuremmin välittänyt, nyt kun miettii ni ois varmaan pitäny :D

Eli parhaassa tapauksessa ongelma häviää itsestään kun ei vaan tee dippejä pitkään aikaan, mutta en kovin mielelläni luota vain siihen. Mikä siis avuksi? Ajattelin tehdä useamman viikon penkkiä smitissä, vaikka laitetta olenkin vältellyt. Siinä tanko tulisi pakolla suorasti rinnalle ja ehkä näin saisi liikeradan jäämään muistiin. Muita ehdotuksia? :)

Ps. Muuten olen erittäin tyytyväinen tekniikkaani, saan reisien välityksellä hyvin selän kaarelle kuitenkaan nostamatta persettä penkistä, tanko tulee rauhallisesti ja kontrolloidusti rinnalle ja lähtee äkäisesti siitä ylös, myös hengitys pysyy hyvin tahdissa.

Sain tuossa toissa päivänä kuulla yheltä käntyltä että nostan päin vittua. Sano että ei saa nostaa persettä irti penkistä. No sain tekniikan kohalleen ja nyt penkki ottaa enemmän rintalihaksiin, mutta ongelmia tulee heti ku pistän lisää painoja tankoon. Punnerran jotenki jaloilla nii että "luisun" penkillä ylöspäin (joka oli syy miksi aloin nostaa persettä). Siis en saa jaloista samallailla voimia irti kun pidän perseen kiinni penkissä, koska paine siirtyy niskalta yläselälle. Eikö paine pitäs just olla niskassa?

Treenaan penkkiä vain voimaa varten. Massaa hankin rintaan kp penkillä.

Tässä on tyyli, jolla tein ennen. http://www.youtube.com/watch?v=DP3g-I9Sf9s
Äijän kommentit kuulostaa ainakin mun korvaan järkeviltä.

Sain tuossa toissa päivänä kuulla yheltä käntyltä että nostan päin vittua. Sano että ei saa nostaa persettä irti penkistä. No sain tekniikan kohalleen ja nyt penkki ottaa enemmän rintalihaksiin, mutta ongelmia tulee heti ku pistän lisää painoja tankoon. Punnerran jotenki jaloilla nii että "luisun" penkillä ylöspäin (joka oli syy miksi aloin nostaa persettä). Siis en saa jaloista samallailla voimia irti kun pidän perseen kiinni penkissä, koska paine siirtyy niskalta yläselälle. Eikö paine pitäs just olla niskassa?

Treenaan penkkiä vain voimaa varten. Massaa hankin rintaan kp penkillä.

Tässä on tyyli, jolla tein ennen. http://www.youtube.com/watch?v=DP3g-I9Sf9s
Äijän kommentit kuulostaa ainakin mun korvaan järkeviltä.

Rintalihas on heikko penkissä. Sitä toi Dave Tatekin on sanonut. Vahva selkä, hartiat ja ojentajat. Rintaa tuskin tarvitsee erikseen treenata jos haluaa kovan penkin. Paine pitäisi olla epäkkäillä.. eli tavallaan niskassa. Ja lavat tiukasti yhdessä.

Ja jos teit sillä tekniikalla mitä tuossa videolla neuvottiin, teit oikein, lukuunottamatta tota luisumista. Jalkoja työnnät vaan tukevasti lattiaa kohti ja jännität koko kroppaa niin ei siitä millään tavalla lähde luisumaan.

Sanoit, että penkki ottaa enemmän rintalihaksiin, kun teet eri tavalla... Yritätkö siis nostaa penkkiä vai hankkia sillä rintalihaksia. Optimaalinen penkkitekniikka isoille raudoille ei nimittäin ole paras mahdollinen, jos yrittää saada isoa rintaa. Tuntumalla ei ole väliä, voimatreenissä.

Onkos tuo normaalia, että alussa käy selkään aika kivasti kun pitää sitä kaarella penkkiä tehdessä? Syvät selkälihakset vieläkin vähän kipeänä eilisestä treenistä... tottuuko selkä vai onko tekniikassa jotain vikaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom