Ok! Vois testata tuota viistompaa nostoa.. Pitää vaan varoo etten onnistu ryssiin tota tekniikkan jotenkin liian viistoon ettei olkapäät kärsi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
no nyt rupee tuntuu että ois tesniikka vähä paremmi hallussa, tein tänään 40kgllä, pitävämmät kengät pitäs hommata, isoin ongelma kuitenki taitaa olla lapojen yhdessä pitäminen, muutama toisto menee lavat yhdessä mutta sitte rupee lipsumaan..
Vastasit tossa aikalailla itse jo esittämääsi kysymykseen. Eli toi sun kuvailema tekniikka kuulostaa ihan oikealta tekniikalta ja todennäkösesti siitä sun lahnapenkistä johtuen liike menee rintalihasten sijaan olkapäille.Olen täällä lueskellut ja pohtinut tekniikkaani penkkipunnerruksessa.
Olenko siis saanut oikean kuvan tekniikasta että selkä pitäisi olla lievästi kaarella, mutta yläselkä (lavat), ja perse taas pitäisi olla tiukasti penkissä, ja jalat tukevasti maassa jotta olisi optimaalinen asento?
Itsellä kun tuntuu että tuo penkkipunnerrus ottaa aika pitkälti olkapäihin ja makaan vaan lahnana penkissä?
Niin että olisiko mitään päteviä neuvoja vai olisiko tämäkin paljon helpompi selvittää jos joku näyttäisi mallia tai paikanpäällä olisi korjaamassa virheellistä tekniikkaani?
Varmaan on tätäkin jo kysytty jonkun kerran, mutta kiitos jos joku vielä jaksaa vastata.
Itteäni on taas mietittänyt se että saako olkapäät noust yhtään korvia päin vai pitääkö olkapäät pitää niin alhana kun pystyy? Ennen koitin vetää aina olkapäitä niin paljon ales kun pystyin ja varmistaa etteivät ne nouse korvia kohti. Olikin sitten vähän epävakaa nosto mutta nyt kun on alkanut tekemään olkapäät vähän enemmän korvissa päin niin on lähtenyt rullaamaan vähän paremmin. Joillain taas olkapäät ovat luonnostaan vähän lähempänä korvia kuin muilla.
Sain tuossa toissa päivänä kuulla yheltä käntyltä että nostan päin vittua. Sano että ei saa nostaa persettä irti penkistä. No sain tekniikan kohalleen ja nyt penkki ottaa enemmän rintalihaksiin, mutta ongelmia tulee heti ku pistän lisää painoja tankoon. Punnerran jotenki jaloilla nii että "luisun" penkillä ylöspäin (joka oli syy miksi aloin nostaa persettä). Siis en saa jaloista samallailla voimia irti kun pidän perseen kiinni penkissä, koska paine siirtyy niskalta yläselälle. Eikö paine pitäs just olla niskassa?
Treenaan penkkiä vain voimaa varten. Massaa hankin rintaan kp penkillä.
Tässä on tyyli, jolla tein ennen. http://www.youtube.com/watch?v=DP3g-I9Sf9s
Äijän kommentit kuulostaa ainakin mun korvaan järkeviltä.
on ainaki mun tietääkseniMites toi kohta mis kohas oot penkkiä ? Mulle on aina kerrottu et silmät tangon kohalla, onko näin oikein?