FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ainoo vaan, että sillä tuntumalla ei ole mitään tekemistä tällästen liikkeiden tehokkuudessa. Jos tuntumaa haluaa niin voi suoraan mennä pumppailemaan sinne ristikkäistaljaan tai tehdä vaikka pec deckiä. Mitään hurjia massoja ei niillä kyllä kasvateta.

Nyt puhut aivan eri liikkeistä, missään vaiheessa kun ei ollut kysymys ristikkäistaljasta tai pec-deckistä yms. pumppailuliikkeistä :rolleyes:

Käsipainopenkki on hyvä massaliike rinnalle siinä missä "normaali" penkki tangolla tehtynä. Sehän on vain eri variaatio tangolla tehtävästä penkkipunnerruksesta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt puhut aivan eri liikkeistä, missään vaiheessa kun ei ollut kysymys ristikkäistaljasta tai pec-deckistä yms. pumppailuliikkeistä :rolleyes:

Käsipainopenkki on hyvä massaliike rinnalle siinä missä "normaali" penkki tangolla tehtynä. Sehän on vain eri variaatio tangolla tehtävästä penkkipunnerruksesta.
Kyllä me ihan samasta liikkeestä puhuttiin. Eli siis penkkipunnerruksesta tangolla. Sanoin ettei siinä ole tuntumalla väliä kun sanoit ettet saa sillä tuntumaa. Tangolla tehty penkkipunnerrus on IMO Ehram tehokkaampi kuin käsipainoversio, koska siinä pystytään käyttämään suurempaa kuormaa. Ei mene liikkeestä turhaan energiaa hukkaan siihen stabilointiin. Penkkipunnerrus käsipainoilla on myös mainio rintaliike kylläkin siinä missä tangolla tehty versiokin, siinä olet aivan oikeassa.

Tangolla tehty penkkipunnerrus on IMO Ehram tehokkaampi kuin käsipainoversio, koska siinä pystytään käyttämään suurempaa kuormaa. Ei mene liikkeestä turhaan energiaa hukkaan siihen stabilointiin. Penkkipunnerrus käsipainoilla on myös mainio rintaliike kylläkin siinä missä tangolla tehty versiokin, siinä olet aivan oikeassa.

Eikös punnerrus smithissä olisi sitten vieläkin tehokkaampi kun pystyy nostamaan kovempia kuormia verrattuna normipenkkiin eikä mene "turhaa energiaa" stabilointiin? :D

Ainoo vaan, että sillä tuntumalla ei ole mitään tekemistä tällästen liikkeiden tehokkuudessa.

Ei yhtään mitään?:eek:

Rinta työskentelee kylläkin teki sen penkkipunnerruksen kapeana tai leveänä.

Mä olen käyttänyt kapeaa penkki ojentajien treenaamiseen noin pääasiassa. Teen siis välillä sitä ja välillä ranskalaista punnerrusta ojentajille, koska yksinkertaisesti mulla ei tunnu kapea penkki ojentajissa. Tuttuni epäili, että syy on ihan jumittuneissa hartioissa eli hartiat nousevat helposti ylös ja lapojen yhteenvetäminen on siten vaikeampaa. No, eiköhän se tästä pikkuhiljaa. :)

Eikös punnerrus smithissä olisi sitten vieläkin tehokkaampi kun pystyy nostamaan kovempia kuormia verrattuna normipenkkiin eikä mene "turhaa energiaa" stabilointiin? :D
Ei. Mielummin vapailla painoilla, jotta tukilihaksetkin kehittyy, mutta niistä valitsisin mielummin tangon. Tämä siis IMO Ehram. Toim. huom.

vitamiini sanoi:
Ei yhtään mitään?:eek:
No tuntumaliikkeestä ei voida puhua. Kyllä sillä rintalihat pumppiin saa jos tekee oikein ja kyllä ne lihakset kipeäksikin saa. Jos tolle linjalle lähetään niin kaikki liikkeet on sitten niitä tuntuma/pumppiliikkeitä. Tangolla tehdyn penkkipunnerruksen teho perustuu kuitenkin suurimmaksi osaksi sen todella voimakkaaseen venytykseen. Eli rintaa venytetään mahdollisimman suurella kuormalla. Kovin supistava liike se ei ole, ja se oli se punainen lanka mitä tossa hain. Nyt tietenkin sanot, että kyllä ne rintalihakset supistuu tangolla tehdyssä penkkipunnerruksessakin ja kyllä, olette aivan oikeassa arvon vitamiini. Pointti nyt oli kuitenkin se, että jos alottelija ei saa tuntumaa tangolla tehdyssä penkkipunnerruksessa niin sitä ei tulisi silti jättää tekemättä. Kyllä se tuntumakin sieltä löytyy ja kuten edellä sanoin niin tossa liikkeessä on paljon muitakin hyödyllisiä funktioita. Sen takia ehkä vähän turhan kärjistetysti sanoin, että sillä ei tee "yhtään mitään".

Tangolla tehtynä saa paremman venytyksen rintaan kun käsipainoilla, ja käsipainoilla taas liikerata vapaampi ja näin ollen helpompi saada kunnon supistus. Eli kompromissi, kannattaa vaihdella liikkeitä :)

voisko joku antaa neuvoja millä voisin korjata mun penkki tekniikan, kun nosto on aina ylä asennossa hieman vasemmalle kallistuneena, ennen ei tätä virhettä ollu...

Onko tuo selän kaari pakollinen jos haluaa käyttää penkissä hyvää tekniikkaa? itse nostan niin et jalat tukevasti maassa ja yläselkä penkkiin mut kaaren kanssa vihloo alaselkään ja rauta tuntuu nousevan huonommin?

voisko joku antaa neuvoja millä voisin korjata mun penkki tekniikan, kun nosto on aina ylä asennossa hieman vasemmalle kallistuneena, ennen ei tätä virhettä ollu...
tee penkkiä käsipainolla

Onko tuo selän kaari pakollinen jos haluaa käyttää penkissä hyvää tekniikkaa? itse nostan niin et jalat tukevasti maassa ja yläselkä penkkiin mut kaaren kanssa vihloo alaselkään ja rauta tuntuu nousevan huonommin?
ei sitä kaarta silloin kannata käyttää :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite tein tossa sunnuntaina penkkiä ja jotenki ei saanu menemään rinnalle. Sitten päätin koittaa käsipaino-versiota ja hemmetin hyvältä tuntu.
Olin joskus aikaisemmin jostain syystä todennut että se ei ole hyvä liike mulle. Tiiä sitte onko oikeesti sen joskus todennu vai onko mulla vaan sellanen mielikuva. Noh, pääasia on se että nyt tiedän että vaihtelu tekee hyvää joten tästä lähtien vähän molempia vuorotellen.

Mulla on tullut tosi paljon jämäkkyyttä nostoon kun oon tehny sotilaspenkkinä voimatreeniä, liikerata menee väkisinkin suorassa eikä paino pääse jakaantumaan oikealle taikka vasemmalle kädelle erikseen ja kaikkien lihaksien yhteistyö on parantunu, sitten kun kokeilee jalat maassa niin nosto on kuin lastenleikkiä, ainakin mulla :hyvä: Ite käytän sellaista otetta että etusormet on 5cm päässä karhennuksen alusta eli leveän ja kapean väliltä, kyynärpäät puolessavälissä kyljen ja poikittain olemisen väliltä eli yläpuolelta katsottuna \..../, toivottavasti mun selityksestä tajuaa jotain :rolleyes:

Itsellä 2 treeniä viikossa, kummallakin kerralla koko kroppa. Onko tässä tapauksessa 2x6 toimiva systeemi, eli penkki on vain kerran viikossa. Tällä hetkellä teen 3x6 penkin ja 3x8 vinopenkin viikon aikana. Vai vaatisiko tuo 2x6 sen kaksi harjoituskertaa viikossa?

yks asia on vielä hieman epäselvä tässä penkkihommassa. elikkä kuin kaukana kyynärpäät on keskivartalosta kun painot on alhaalla ja pusertaminen alkaa.olisko semmonen 45astetta hyvä vai enempi/vähempi?

yks asia on vielä hieman epäselvä tässä penkkihommassa. elikkä kuin kaukana kyynärpäät on keskivartalosta kun painot on alhaalla ja pusertaminen alkaa.olisko semmonen 45astetta hyvä vai enempi/vähempi?

No ei ainakaan hirveästi enempää, tai no vähän vaikee sanoo nää on jokaiselle henk. koht. juttu, mut kai seki o hyvä mittari jos ei satu mihinkään (lähinnä olkapäät) nii kyllä ne kyynerpäät sillo on hyvin.
otappa tästä tekstistä taas selvää..

Sanokaas, luin jotain keskustelua hetki sitten ja siellä joku neuvoi penkkiin että kun tangon nostaa rinnalta niin se pitäisti nostaa ns. "yläviistoon" kohti penkkitelineen pidikettä missä tanko on.. Pitääkö tuo nosto tehdä ihan suoraanlinjaan ylös vai miten? Itselläni on perse penkissä, painan kantapäillä yläselän penkkiin jne. ja teen pienen kaaren varmasti ihan oikein. Silti ei tunnu, että nosto itsestään menisi "yläviistoon". Eli siis sori jos meni epäselväksi, mutta pitääkö siis tankoa itsekin hieman nostaa yläviistoon vai pitäisikö sen mennä automaattisesti kun nostaa suoraan ylös?

Jos mulla nyt syystä tai toisesta ei mee yläviistoon, niin kannattaako tekniikkaa muuttaa kun penkki muuten ottaa aina hyvin rintaan ja olkapäät ei kipeydy (eli ei pitäis mennä noston olkapäille ollenkaan.)

Lähinnä siksi tämä mietityttää kun kestustelussa joku väitti, että painoja saa nostettua enemmän kun tanko menee yläviistoon.. Toki voihan olla, kun en peilistä suoritustani voi seurata että se meneekin vähän yläviistoon.. ;)

Moni tekee penkin siten että tanko lasketaan rinnan alapuolelle about rintalastan alaosaan, eli tankoa kuljetetaan alaspäin ja samalla kohti rinnan alaosaa jotta olkavarret eivät pääse leviämän liiaksi sivulle. Tällöin tietenkin nostovaihekin on vastaavasti viisto suoraan sivulta katsottuna. Mitä tästä sitten seuraa: kaaren ja tämän viennin avulla nostomatkaa saa lyhyemmäksi ja olkapäät pääsevät helpommalla. Itselläni loppu olkapääongelmat kun tämän tajusin. Lisäksi rintaan saan ainakin itse paremman tuntuman näin.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom