FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kyllähän tuo selvittitiettyjä asioita mutta pimentoon jäi hiukan se että kannttaako toi pen 2x6 tehdä vain kerran viikossa mutta apuliikkeitä voi tehdä toisenakin päivänä viikossa ja jos voi niin kuinka pitkillä sarjoilla toisena päivänä vedetään?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
juu tuo 2x6 penkki kerta viikkoon. Toisena päivänä voi veivailla ja toki samanakin vaikka vinopenkkiä, penkkiä käsipainoilla tai mitä ikinä haluukaan. Ja toistot nyt voi olla melkeen mitä tykkää...itse pitäisin siinä 6-12.

Pitääkö käsien olla kropassa kiinni, niinkuin kapeessa penkissä, jos ote on levee? (siinä "merkkien" kohdalla) Vai onko ihan sama onko ne siellä erillää?

Pitääkö käsien olla kropassa kiinni, niinkuin kapeessa penkissä, jos ote on levee? (siinä "merkkien" kohdalla) Vai onko ihan sama onko ne siellä erillää?
Kyynärpäät lähellä kylkiä on olkapäitä säästävämpi tyyli vrt. kyynärpäät "auki". Kyynärpäiden pito lähellä kylkiä siirtää myös työtä rinnalta ojentajille. Eli jotain siltä väliltä on varmaan useimmille hyväksi.:)

Oon tehny nyt penkkiä niin 2kertaa noin 2kk viikkon niin, että 2x6x70%, 2x4x80% ja 2x2x90-100% ja siihen perään vinopenkkiä käsipainoilla toistoja 8-12. tulos on noussut jonkun verran, mutta lihaa ei oikein näytä tulevan. pitäisikö jotain muita rintaliikkeitä lisätä vielä vai alkaako rinnat kasvamaan kun jatkan samalla treenilä?

Oon tehny nyt penkkiä niin 2kertaa noin 2kk viikkon niin, että 2x6x70%, 2x4x80% ja 2x2x90-100% ja siihen perään vinopenkkiä käsipainoilla toistoja 8-12. tulos on noussut jonkun verran, mutta lihaa ei oikein näytä tulevan. pitäisikö jotain muita rintaliikkeitä lisätä vielä vai alkaako rinnat kasvamaan kun jatkan samalla treenilä?

Kaikki samaan treeniin? Tuo on enemmän voimapainotteista, joten pidennä vähän sarjoja...

montako toistoa olis semmonen, että rintaan sitte tulis lisää lihasta? luulin, että juuri pienillä toistomäärillä saa lisää lihasta?

lihaa varmasti tulee pienemmilläkin toistoilla mutta perus periaate on että lyhyet toistomäärät kehittää maksimi voimaa, keskipitkät perusvoimaa ja pitkät lihasmassaa... noin 10-12 on kai tämä pitkän määritys. Raskaat perusliikkeet kuten penkkipunnerrus kuitenkin kannattaisi pitää pitää siinä noin 6-8 toistoa vai olenko ihan väärässä?

millainen on teidän lämmittely tuon rinta ohjelman alle?itse alotin just MA ton ohjelman ja nyt saa nähdä kunka rauta alkaa nousemaan.

no ihan hyvinhän tää lähti käyntiin.90 kilolla lähdettiin koska tekniikan hionnassa oli oma hommansa.nyt olis tullu 2x6x100 tähän mennessä.yksi tökkäys vasta on ollut mut siitä pääsin heti seuraavalla reenillä ohi.

Millä saisi penkkipunnerruksessa treenattua ns. heikkoa kohtaa itselläni eli noston alkaessa n. 10-20cm etäisyydellä rintakehästä? Luin jostain topicista juuri tästä ongelmasta, mutta en nyt kirveelläkään löydä sitä mistään.
Mulla on siis ongelmana se, että jos nostan esim. maksimia tai pitkää sarjaa, niin jos romut eivät nouse, ne jäävät juuri tuolle 10-20cm etäisyydelle, josta en saa niitä puristettua ylös. Saan kuitenkin aina painot nousemaan jos pääsen tuosta 10-20cm rinnasta olevasta "vyöhykkeestä" ylös. Minkälaisella otteella mun kannattais treenata penkkiä tai mitä muita liikkeitä kannattaisi tehostaa, jotta saisin tuon noston tasaisemmaksi.
Jos joku löytää topicin juuri tästä aiheesta, niin voisi kiltisti linkittääkin.

E: Löysinkin treeniosiosta tuon topicin, vaikka haulla en löytänytkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä saisi penkkipunnerruksessa treenattua ns. heikkoa kohtaa itselläni eli noston alkaessa n. 10-20cm etäisyydellä rintakehästä? Luin jostain topicista juuri tästä ongelmasta, mutta en nyt kirveelläkään löydä sitä mistään.
Mulla on siis ongelmana se, että jos nostan esim. maksimia tai pitkää sarjaa, niin jos romut eivät nouse, ne jäävät juuri tuolle 10-20cm etäisyydelle, josta en saa niitä puristettua ylös. Saan kuitenkin aina painot nousemaan jos pääsen tuosta 10-20cm rinnasta olevasta "vyöhykkeestä" ylös. Minkälaisella otteella mun kannattais treenata penkkiä tai mitä muita liikkeitä kannattaisi tehostaa, jotta saisin tuon noston tasaisemmaksi.
Jos joku löytää topicin juuri tästä aiheesta, niin voisi kiltisti linkittääkin.

E: Löysinkin treeniosiosta tuon topicin, vaikka haulla en löytänytkään.

Viitsisitkö laittaa tuon linkin tähän, koska en itse löytänyt sitä. Sama ongelma on minullakin :david:

no niin.kertokaas mitäs nyt tehdään kun oon useemman kuukauden ottanu tätä penkkiohjelmaa ja nyt tökkäs todella!110kg ei tuu ylös ku 2x4 ja oon useemman viikon yrittäny.mitä tehdä?

no niin.kertokaas mitäs nyt tehdään kun oon useemman kuukauden ottanu tätä penkkiohjelmaa ja nyt tökkäs todella!110kg ei tuu ylös ku 2x4 ja oon useemman viikon yrittäny.mitä tehdä?

Tiputat jonkun verran sarjapainoja ja lähdet uuteen nousuun kutosissa. Aloitat vaikka jostain 100 kilon paikkeilta. :thumbs:

suoristatteko kädet täysin sarjaa tehdessä toistojen ylä-asennossa?

suoristatteko kädet täysin sarjaa tehdessä toistojen ylä-asennossa?
Ite oon saanu käsityksen, että ei lukittais ojentajia sielä yläasennossa, vaan pidettäis jännitys koko ajan lihaksessa. Itellä viel semmonen kysymys, että päteekö samat asiat käsipainoilla tehtäessa ja onko vielä jotain erityistä mitä pitäis tietää käsipainoilla tekemisessä?

Minulla alkaa tanko "nousemaan" kasvoja kohti raskailla painoilla. Eli kun vaikka 80% painoilla niin tekniikka on puhdas. Pieni kaari selässä, tanko about tissien alaosassa. Liike laskeutuu vakaasti ja nousee ylös samaa rataa. Liike myös tuntuu rinnalla/ojentajissa.

Raskaalla sitten tekniikka hajoaa. Ylösnostossa tanko alkaa liikkua ylöspäin, eli naamaa kohti. Samalla rasitus siirtyy rinnalta enemmän olkapäille, ja muutenkin nosto alkaa tuntumaan epämiellyttävältä.

Olen alkanut korjaamaan tilannetta tekemällä vinopenkkiä, eli pyrin vahvistamaan ylärintaa. Tarkoitus olisi saada lihakset sen verran vahvoiksi, että tulevaisuudessa saisin pidettyä tankon siinä rinnan kohdalla myös raskailla painoilla.

Kuulostaako järkevältä, vai onko tekniikassa jotain perusteellista vikaa?

Minulla alkaa tanko "nousemaan" kasvoja kohti raskailla painoilla.

Pitäähän sen jonkin verran siirtyäkin, koska yläasennossa tanko tuodaan olkapäiden tasalle sivusta katsottuna. Jos se siirtyy reilusti heti rinnaltalähdön jälkeen eli kyynärpäät leviävät samointein sivulle, ovat etuolkapääsi heikot ja nostat tankoa rintalihaksilla.

Ainakin mulla on liian pienet etuolkapäät.. auttaako toi vinopena siihen. Teen kyllä esim. pystypunnerrusta.

Edit: joo ja siis tanko lähtee vaeltaa siinä alussa jo.

Pystypunnerrus ja kapea penkki toimivat molemmat. Pidä kapeassa ne kyynärpäät lähellä kylkiä vaikka kuinka tekisi mieli levittää ne sivuille ja nostaa rintalihaksilla etuolkapäiden sijaan.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom