FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein tässä tänään penkkiä ja koitin tehdä niin kuin näissä ohjeissa neuvottiin ja onnistuin mielestäni aika hyvin:D, mutta jostain syystä olkapäitäni vihloi tankoa alastuodessa, mutta missään muissa treeneissä ei vihlonut. Tein siis tänään rinta, olkapää ja ojentaja treenin :nolo:. Olisiko mitään mielikuvaa, että mitä olen tehnyt väärin? :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tein tässä tänään penkkiä ja koitin tehdä niin kuin näissä ohjeissa neuvottiin ja onnistuin mielestäni aika hyvin:D, mutta jostain syystä olkapäitäni vihloi tankoa alastuodessa, mutta missään muissa treeneissä ei vihlonut. Tein siis tänään rinta, olkapää ja ojentaja treenin :nolo:. Olisiko mitään mielikuvaa, että mitä olen tehnyt väärin? :(

Veikkaisin, että teet penkin vain eri tavalla kuin ennen ja rasitus tulee enempi olkapäille.

Kokeile ensi kerralla venyttää olkapäitä hyvin ennen penkin tekemistä. Uskoisin vihlomisen loppuvan.

Kiitoksia, pitää koettaa ensi kerralla :E, jos ei toimi niin tulen itkemään lisää.:D

vihlominen saattaa johtua siitä että sulla ottaa hermokudos vastaan siinä venytyksessä. jos tahdot venyttää hermokudosta, ei missään nimessä pitkiä venytyksiä sit tai se vaan ärtyy entisestään.

vihlominen saattaa johtua siitä että sulla ottaa hermokudos vastaan siinä venytyksessä. jos tahdot venyttää hermokudosta, ei missään nimessä pitkiä venytyksiä sit tai se vaan ärtyy entisestään.

On se ossi kiva, kun nyt kerrotaan. :D Meinaan teen välipäivinä pitkiä venytyksiä lihaksille (30s-90s). :(

Mistähän johtuu kun sarjojen viimeisiä toistoja tehdessä, kun tanko ei nouse vaan jää puoliväliin (tai nousee vaivalloisesti), niin olkapää kipeytyy aika huolella. Pari viikkoa sitten maksimia kokeillessa meni, ja joka kerta kun tekee tiukkaa viimisissä nostoissa niin kipu tuntuu palaavan.

Rise:

Taidat nostaa tangon siihen kaulan yläpuolelle tuossa kohtaa, eli olkavarren ja vartalon kulma menee 90 asteeseen. Koita hieman kapeampaa otetta ja varo tuomasta tankoa kasvojen päälle lisävoiman toivossa. Muista myös pitää lavat yhdessä vaikka olisi tiukka toisto kyseessä.

Jos ei ilman kipuja (&hyvällä tekniikalla) nouse, on tangossa liikaa.

Sen takia, että kun voimat loppuu, sulla leviää kyynärpäät sivuille ja sitä kauttaa pieksee olkapäitä aika huolella. Kyynärpäät vaan lähemmäs kylkiä ja painoa pois!

mahtaa olla helvetin tyhmä kysymys mut heitetään kuitenkin, eli voisko ton lavat yhteen selittää vähän selvemmin, vännätäänkö tyyliin yläkehoa nii suppuun kun saa, vai käännetään ne vähän niinkun penkkiä vasten ja pidetään ne siellä kehon painolla, en oikein ymmärrä tuota vaikka on varmasti erittäin simppeli asia, long story short, saan penkissä oikean olkapääni niin helvetin kipeeksi että ihan itku tulee, vasemmassa ei mitään ongelmaa, ja nämä on varsinkin korostunu sen jälkeen kun pyrin tähän lavat yhteen menetelmään, joten päättelinkin että kerran kipu vaan lisäntyy niin mahdan tehdä sen päin vittuja....

mahtaa olla helvetin tyhmä kysymys mut heitetään kuitenkin, eli voisko ton lavat yhteen selittää vähän selvemmin, vännätäänkö tyyliin yläkehoa nii suppuun kun saa, vai käännetään ne vähän niinkun penkkiä vasten ja pidetään ne siellä kehon painolla, en oikein ymmärrä tuota vaikka on varmasti erittäin simppeli asia, long story short, saan penkissä oikean olkapääni niin helvetin kipeeksi että ihan itku tulee, vasemmassa ei mitään ongelmaa, ja nämä on varsinkin korostunu sen jälkeen kun pyrin tähän lavat yhteen menetelmään, joten päättelinkin että kerran kipu vaan lisäntyy niin mahdan tehdä sen päin vittuja....
Periaatteessa lapoja yhteen vedettäessä työnnät rintaa ulospäin eli rinta menee rottingille ja takaolkapäät menee penkkiin kiinni ja myös pysyy siellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jokin siinä kuitenkin mulla mättää, se tuntuu jo siinä ku alkaa nostamaan tankoa tuilta ilmaan että se koskee olkapäässä, ja tuntuu että toi selkä vois kyl olla paremminkin tuossa, koittanu kokeilla paljon asentoja jne mut ei tunnu löytyvän oikein hyvää...

Pitkään olen epäillyt, että penkkitekniikassani on jotain pahasti pielessä mutta vasta nyt tätä threadiä luettuani tajusin missä vika. Nosto on kaatunut aivan liika olkapäille, minkä takia olen pitänyt välistä taukoakin penkistä kipeiden olkapäiden takia. Viime viikon loppulla penkatessani tulin siihen tulokseen, että jotain pitää tehdä tekniikan kohdalleen saamiseksi.

Nyt lukaisin tätä threadia ihan ajatuksen kanssa läpi ja ainakin noin teoriassa älysin miten suoritus tulisi tehdä. Illalla pääsekin sitten kokeilemaan. Hyvä jos pysyy housuissaan sitä odotellessa :D

Zone-sarja -42%
Tuo oteleveys on jäännyt vaivaamaan...

Itse olen nyt muutamat nostoni tehnyt niin että kädet on siinä missä alkaa se "krippi"/röpelö

Mutta kun näin yhden nostavan 110kg, niin hänen kädet melkein kosketti painoihin :)

Eli, tietoa tästä asiasta?

Tuo oteleveys on jäännyt vaivaamaan...

Itse olen nyt muutamat nostoni tehnyt niin että kädet on siinä missä alkaa se "krippi"/röpelö

Mutta kun näin yhden nostavan 110kg, niin hänen kädet melkein kosketti painoihin :)

Eli, tietoa tästä asiasta?
Sulla on todennäköisesti hieman liian kapea ote, eli levennä vaan reilusti. Ei tuossakaan liioittelemaan kannata lähteä, vaan jonkin verran hartioita leveämpää otetta kehiin. Kyllä se hyvä oteleveys sieltä löytyy kun aikansa tahkoaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom