FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kärjistin vain ku toi powerhousu sano että lahnana on vaikeempi penkata.

Katsotaan jos nyt menisi perille. Lahnana (maataan vaan penkillä kroppa "löysänä" ja penkin painot käsillä) isojen painojen nostaminen vaikeampaa/vaarallisempaa olkapäille. tämä selvä?

Runkkupenkkaamisella (siis yläselkä penkissä, perse reilusti ilmassa ja jalat maassa) nostat enemmän, mutta vaarallista selälle.

Jalat ilmassa nostaminen on siis enemmän tuota lahnaosastoa, tosin voihan (ja osaavilla onkin) jalat ilmassa tyylillä olla yläselkä kaaressa, niin ei tämä tyyli mitään lisäetua tuo painoihin.

Siis millä tyylillä se kaverisi/peilikuvasi nyt nostaakaan?

Zone-sarja -42%
SS-Adler sanoi:
Kannattaako kädet vetää lukkoon yläasennossa, vai rasittaako se turhaan niveliä?
Riippuu vähän. Mun mielestä ne kädet kannattaa käyttää ainakin lukossa. Jos teet esim. pidempää pumppisarjaa ei käsiä tarvitse viedä/käyttää edes lukossa.

Mistä toi johtuu että penkatessa tanko kääntyy aina pikkuisen itseen päin oikealla puolella? Tangolla ja kepillä on myös kokeiltu, mutta jotenki pääsee aina kääntymään. Samaa on esiintyy myös ranskalaisessa tangolla.

Mistä toi johtuu että penkatessa tanko kääntyy aina pikkuisen itseen päin oikealla puolella? Tangolla ja kepillä on myös kokeiltu, mutta jotenki pääsee aina kääntymään. Samaa on esiintyy myös ranskalaisessa tangolla.

Syitä voi olla varmasti monia, mutta minulla tuo ongelma johtuu siitä, kun toinen olkapääni on n.1cm alempana kuin toinen(selkärangassa on pieni vinouma) . Varsinkin olkapääliikkeet näyttää välillä menevän perseelleen, kun painot eivät pysy tasapainossa.

Koin valaistuksen! Tajusin olleeni koko ikäni lahna. :D

Toi Miken juttu oli mainio. Penkki tuntuu paremmalta kun laittaa lavat yhteen. Harmi, ettei tullut tiedettyä aiemmin.

Ainakun mä laitan lavat niin yhteen ku vaan saan niin tuntuu että tanko heiluu noston aikana enemmän eikä pysy oikeen kontrollissa, mutta kun laitan lavat sillain etten vedä niitä niin yhteen ku saan, mutta aika hyvin silti niin sillon nosto pysyy kasassa. Eli laitankohan mä lapoja liikaa yhteen?

ja onko väliä jos kantapäät ei osu maahan noston aikan vaan varpaat?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainakun mä laitan lavat niin yhteen ku vaan saan niin tuntuu että tanko heiluu noston aikana enemmän eikä pysy oikeen kontrollissa, mutta kun laitan lavat sillain etten vedä niitä niin yhteen ku saan, mutta aika hyvin silti niin sillon nosto pysyy kasassa. Eli laitankohan mä lapoja liikaa yhteen?
No varmasti on nosto tukevampi jos on lavat vedetty (oikein) yhteen. Harjoittelemalla se löytyy.
ja onko väliä jos kantapäät ei osu maahan noston aikan vaan varpaat?
Jotkut nostaa vain varpaat maassa, joillakin on koko tassu lattiassa. Miten vaan helpompi on nostaa.

No tämän ketjun ansiosta korjasin omaa tekniikkaa ja seuraavat havainnot.

Ranteet säästyi sekä 100 kiloa nousi nyt ekan kerran:)

Edit: Hyvät joulut! T: Ex-lahnapenkkaaja

Onko mitään kotikonsteja rintalihaksien kehittämiseen?Pahoittelen jos tätä on jo kysytty ,mutta en nyt viittinyt koko aihetta plärätä läpi.Käsipainot löytyy eikä salia lähimain.Jostain kirjasta luin noita liikeratoja ,mutta muuta en sitten siitä irti saanut.

loukkaantumisalttius?

Olen itse miettinyt juuri tuota selän kaarevuutta penkissä. Kuinka tarkkaa se on, että miten sen selän siihen kaarelle pistää ja minkälainen loukkaantumisriski siinä on kun pumppaa selkä kaarella jos tekniikka ei ole täydellinen?

E: Nyt meni vähä väärään trediin :D

Käytetään kumminkin tilaisuus hyväksi ja kysytään vähän penkkitreenistä.

Itse olen tosiaan aika aloittelutaipaleella ja tuo 2x6 tekniikka vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta samalla vaikka vetäisin kuinka tiukoilla sarjoilla, tuntuu treeni aika kevyeltä. Mietinkin, että onko kauhean vakavaa vetää tähän alkuun vielä 1-2 sarjaa lisää (kaksi kertaa viikossa treenaan), kun teen vielä samalla 3x8 vinopenkkiä.

Viimeksi muokattu:
E: Nyt meni vähä väärään trediin :D

Käytetään kumminkin tilaisuus hyväksi ja kysytään vähän penkkitreenistä.

Itse olen tosiaan aika aloittelutaipaleella ja tuo 2x6 tekniikka vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta samalla vaikka vetäisin kuinka tiukoilla sarjoilla, tuntuu treeni aika kevyeltä. Mietinkin, että onko kauhean vakavaa vetää tähän alkuun vielä 1-2 sarjaa lisää (kaksi kertaa viikossa treenaan), kun teen vielä samalla 3x8 vinopenkkiä.

Jos tuntuu kevyeltä niin yksinkertaisesti lisäät rautaa! Kyllä ite saan tissit jumiin lähestulkoon aina pelkällä 2*6 treenillä.

Back
Ylös Bottom