exitusletalis sanoi:
PSMF-dieetti kiinnostaisi. Olisiko mahdollista että joku valistunut tekisi erillisen threadin johon sisällyttäisi oleelliset seikat
- makroravinnejakauma
- mahdolliset tankkaukset tms
- rasvat, vitskut
- dieetin kesto
- vedenjuonti, emästasapaino yms
- reeni
- muuta?
Kaikilla ei ole kuitenkaan mahdollisuuksia tai halua ostaa kirjaa josta nämä voisi onkia.
Tästä pitäisi melkein perustaa oma threadi, mutta laitan tähän.
Jos oikeasti kiinnostaa niin osta vaan se kirja. Onnistuu kaikilta, joilla on Visa Electron (ainakin Sammon), eli keneltä vaan. Hintakaan ei ole ihan mikään mahdoton. Jos ei silti nappaa niin Lylen foorumista voi lukea sticky threadejä yms. Periaatteessa kyseessä on ketogeeninen dieetti ilman rasvaa (ja siten ehkä ilman ketoosia).
-Makroravinnejakauma: 100/0/0
Itse olen varsinkin dieetin alkuvaiheessa syönyt myös jonkin verran rasvaa (kananmunat keltuaisineen). Kalaöljyä tietenkin reilusti, mutta siitä ei pahemmin kaloreita kerry. Hiilareita pyrin parhaimpani mukaan välttämään, mutta esim. rahka, raejuusto yms menee silti (ei liikaa).
-Dieetin päätteksi voi vetää kolmen päivän hiilaritankkauksen. Ekana päivänä 16g/kg, tokana puolet ja kolmantena neljäsosa siitä. Ja kyllä, tuosta tulee ekalle päivälle ~1000g CHO:ta, missä onkin aika paljon syömistä.
-EPA:n lisäksi käytän MCT-öljyä. En osaa vielä sanoa siitä mitään mutta saattaa lisätä energian kulutusta, antaa energiaa ja auttaa ketonien tuotannossa.
-alle 15% rasvoissa oleville max 10-11 vrk. Mulle tulee flunssan oireita helposti jolloin pitää keskeyttää aikaisemmin ja oireet kadonneet. Ymmärrettävistä syistä immuunisysteemi ja palautuminen ei ole parhaimmasta päästä tolla dieetillä.
-Vettä paljon, kasviksia paljon.
-Suositellaan koko kropan treeniä 2x viikossa. Itse olen laittanut frekvenssin puoleen ja samoin volyymin eli teen viikossa 1/4 niistä toistoista, mitä normaalisti tekisin HST:llä.
-Ei aerobista.