FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä on yks parhaimpia pakkiksen threadeja, mutta pari asiaa on jääny epäselväksi.
1. Onko toi vihreätee pakko keittää ja juoda? Eikö sitä pussin sisältöä voisi syödä? Vai tarvitseeko se sen keittämisen, jotta se toimii? yleensä keittäminenhän tuhoaa ravinteita.
2. Paljonko sitä kanelia kerrallansa ja päivää päälle? Otin ennen aamulenkiä puoli teelusikallista ja vesi maistui, pahan makuista oli.
3. Ja Timba79 kuinka kireänä pysymistä tarkoitat?

rahvas sanoi:
1. Onko toi vihreätee pakko keittää ja juoda? Eikö sitä pussin sisältöä voisi syödä? Vai tarvitseeko se sen keittämisen, jotta se toimii? yleensä keittäminenhän tuhoaa ravinteita.
1. Eikös noin voi olla aika myrkyllisiä jos syö. Vähän niinkuin tupakan purut voi tappaa, jos syö.
Ja kyllähän toi keittäminen tuo jotain aineita taas esiin, esim. ketsupista ja tomaattimurkeesta vrt. normaali tomaatti.
MUTU

abine sanoi:
1. Eikös noin voi olla aika myrkyllisiä jos syö. Vähän niinkuin tupakan purut voi tappaa, jos syö.
Ja kyllähän toi keittäminen tuo jotain aineita taas esiin, esim. ketsupista ja tomaattimurkeesta vrt. normaali tomaatti.
MUTU

Joo voinhan se noinkin olla. Mutta hirvittää se neste määrä mitä määriä jotkut ovat juoneet, meikäläisellä ainaski jäis yö unet vähille vessas ravaamisen takia.

Mutta jään odottelemaan Timba79 ja SannaK vastauksia, heillä on luultavasti fakta tietoa, kiitti kumminkin.

abine sanoi:
MUTU
No eiks ton tupakan polttaminenkin voi tappaa :jahas:
Mä en nyt kyllä usko, että vihreän teen lehtien syömisellä olisi mitään vakavia vaikutuksia. Mutta suosittelen ne kuitenkin liottamaan kuumassa vedessä, sillä käsittääkseni lehdistä irtoaa juuri niitä tärkeitä ainesosia sillä tavalla. Jos itselläni juodessa tulee lehtiä suuhun, niin alas ne vaan menee.

Ei nyt kannata sitten olettaa, että kun vihreetä teetä lipittää, että pysyy kireässä kunnossa. Nämä asiat on nyt vain hienosäätöjä, joilla ei voi korvata tietenkään perusasioita ruokavaliossa. Tuon termogeenisen ominaisuuden lisäksihän tuo vihreä tee on kyllä todella terveellistä (tutkimusten mukaan), joten hyödyllistä sitä on juoda. Ei sitä kuitenkaan väkisin kannata montaa litraa juoda. Jos sitä nyt paljon haluaa nauttia, niin DCllä on hyvä keino tähän, valmistaa proteiini juomat kylmään vihreeseen teehen.

rahvas sanoi:
Teelehtiä ei tulisi koskaan keittää, vaan se vesi keitetään, jotta se olisi puhdasta. Keittämisen jälkeen veden annetaan jäähtyä hetki, jonka jälkeen se kaadetaan teelehtien päälle. Tosin itse laitan teelehdet isoon kannuun ja hanasta kylmää vettä päälle. Yöksi jääkaappiin ja seuraavana päivänä litkitään pitkin päivää.

Syömisestä en osaa sanoa mitään, mutta ei toi juominenkaan nyt iso vaiva ole.

Kannattaa ostaa suosiolla irtoteetä, maku on aika erilainen pussiteehen verrattuna.

rahvas sanoi:
Joo voinhan se noinkin olla. Mutta hirvittää se neste määrä mitä määriä jotkut ovat juoneet, meikäläisellä ainaski jäis yö unet vähille vessas ravaamisen takia.

Mutta jään odottelemaan Timba79 ja SannaK vastauksia, heillä on luultavasti fakta tietoa, kiitti kumminkin.

Mulla ei valitettavasti ole mitään faktaa tuohon teehommaan. Teenjuonti kovettaa mulla vatsaa senverran, että kovin säännöllisesti en sitä juo, enkä ole siihen sen kummemmin jaksanut edes syventyä, SannaK voi varmaan kertoa enemmän, hän se eX-Pertti tässä asiassa on. ;)

Ja tuolla kysyttiin tuota kireyttä mun mielestä ja mulla se on pysymistä välillä 10-15% rasvat. Eli ei mistään kireästä kunnosta ole puhe, mutta siksi tuolla otsikossa onkin tuo suht kireänä pysyminen. ;) Eli tarkoitus olla sellaisessa kunnossa, että ei tartte vetää mitään pitkää dieettiä keväällä. Eli ei enää mitään 20% rasvoja ja 4-5 kk dieettejä.

Päivitystä tilanteeseen senverran, että nyt on 4 vk dieetijaksosta mennyt puolet ja hyvin on kiristymistä tullut. Tuo Expoon yöksi jääminen ja kaljan litkimen la iltana nyt ei varmaan hyvää tehnyt dieetin kannalta, mutta eipä sentään mihinkään övereihin sorruttu. Nyt on vielä kaksi viikkoa aikaa vetää tiukkaa linjaa ruokavalion suhteen ja vähän poltella fättiä veke.

Omat kuviot etenee niin että tämän kuukauden vielä pudottelen painoa ja sitten aloittelen tuon syklityksen. Nyt huomaa/uskoo miten paljon siitä aikaisemmasta painon noususta on fläsää tai nestettä. Alkuvuodesta paino on tippunut 10 kg ja nyt alkaa olla siedettävä tuo rasva-%, vaikka kireämpikin sitä voisi olla. Mutta nuo kahvat alkaa kadota mikä on se motivaattori mulle. En palaa enää takaisin tuollaiseen 10 kiloa ylös, ja sitten taas alas juttuun.
Sitä fläsää tosiaan riittää ja sen nousua ei huomaa (tai se ei häiritse) kun sitä kerääntyy hiljakseen. Huomaa vaan ne 'kasvaneet' lihakset, jotka on sitten suurimmaksi osaksi fläsää siinä ympärillä tai nestettä.
Mutta kun ruvetaan pudottelemaan niin sitten sen määrän todella huomaa. Kyllä se pois lähtee, mutta vaikka ruokapuoli pitäisi olla kunnossa, väännän aerobista&salia niin hitaasti tuo paino tippuu. Ehkä juuri max 0,5 kg per viikko. Nyt tosin vähän hidastunut tuo tahti.
Aerobisen aloittaminen oli hyvä juttu ja sen pidän nyt kuvioissa jatkossakin. Treenien jälkeen (3xvko) olen pyrkinyt tekemään 20 min. kuntopyörää, ja lisäksi sitten välipäivinä (3xvko) 30 min. kuntopyörää tai n. 30 min juoksulenkki aika kovalla sykkeellä. Aerobiseen pätee saman kuin saliin, jos pitää taukoa niin mun on vaikea aloittaa sitä uudestaan.

2 plussaa ja 2 miinusta voisi olla sitten se mitä kokeilen seuraavaksi. Pitää vaan lähteä aika matalilla kaloreilla tuolle plussajaksolle ja sovitella määriä ja jakoja sopivaksi.

Tämmöistä ajattelin kysyä, olen ollut dietillä noin vuoden ja aloitin viime vuoden lokakuussa ja paino oli tippunut 84 kilosta 59 kiloon ja painoin tuon 59 jo toukokuussa. Koko kesän ajan yritin kasvattaa lihaksia ja polttaa samalla rasvaa, mutta kävikin niin, että lihakset ei enään kasvaneet miinus kaloreilla. Nyt nostelen kaloreita just nyt on kalorit tuossa 1400-1700 päivässä, pyrin aina tuohon 1400 koska sitten parin viikon välein nostan tuota 200 kalorilla. Sitten tämmöinen kysymys, kun hermesestasta on jauheenakin, niin siinähän on aika paljon kaloreita, mutta eikö ne tule malto:sta? Voiko tuota enään ottaa tuossa 20:00 jälkeen? Sitten mitä hiilareita ei kannata ottaa 17:00 jälkeen ja mitä taas voi ottaa?

NGV sanoi:
Koko kesän ajan yritin kasvattaa lihaksia ja polttaa samalla rasvaa mutta kävikin niin, että lihakset ei enään kasvaneet miinus kaloreilla.

Niimpä niin. Jos paino on nyt noin alhainen sitä rasvaa tuskin on paljoa eli onko tarvetta sen polttamiselle? Jos niitä lihaksia ei siellä alla ole ei maailman alhaisinkaan rasvaprosentti niitä esiin tuo.

NGV sanoi:
Nyt nostelen kaloreita just nyt on kalorit tuossa 1400-1700 päivässä, pyrin aina tuohon 1400 koska sitten parin viikon välein nostan tuota 200 kalorilla.

Todella vähältä kuullostaa, mä olen toki isompi kaveri mutta en dietilläkään
mene alle 2500Kcal ikinä.

Sinun asemassasi selvittäisin kulutukseni, ja löisin siihen päälle 500-600Kcal hyvää bodysafkaa niin varmasti alkaa tapahtua. Veikkaan että saisit ainakin 2500Kcal syödä bulkilla.

Ja kolmanteen kysymykseen en osaa muuta vastausta antaa kuin että tuon tason hifistely on aika turhaa treeniuran alkuvaiheissa. Ensin treenin ja ravinnon perusasiat kuntoon.

:)

Laitetaanpa vähän väliraporttia, eli kohta on 3 vk tästä neljän viikon dieettijaksosta täynnä. Ennen tätä jaksoa oli paino lähempänä 85 kg ja tänän aamuna vaaka näytti 80,8 kg, eli painoa lähtenyt ihan hitosti ja sen huomaa myös peilistä, eli kiristystä tuntuu tapahtuvan kohisten. Mukava seurata miten tämä viimeinen viikko menee, mutta tähän asti on vain positiivista sanottavaa tästä syklittelystä. Laita VIP osiolla sitten uutta kuvamatskua kunhan tästä viikko eteenpäin mennään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Laitetaanpa vähän väliraporttia, eli kohta on 3 vk tästä neljän viikon dieettijaksosta täynnä. Ennen tätä jaksoa oli paino lähempänä 85 kg ja tänän aamuna vaaka näytti 80,8 kg, eli painoa lähtenyt ihan hitosti ja sen huomaa myös peilistä, eli kiristystä tuntuu tapahtuvan kohisten. Mukava seurata miten tämä viimeinen viikko menee, mutta tähän asti on vain positiivista sanottavaa tästä syklittelystä. Laita VIP osiolla sitten uutta kuvamatskua kunhan tästä viikko eteenpäin mennään.
Mitenkäs sulla vaikuttaa toi dieettaus noihin reeneihin? Pystyykö vetään kunnolla miinuskaloreillakin?

Timba79 sanoi:
Laitetaanpa vähän väliraporttia, eli kohta on 3 vk tästä neljän viikon dieettijaksosta täynnä. Ennen tätä jaksoa oli paino lähempänä 85 kg ja tänän aamuna vaaka näytti 80,8 kg

Ohoh, ompa hyvin lähtenyt, varmaan nestettä mukana jonkun verran.
Paljonko olet kaloreissa miinuksella?

Mä lähden nyt itse kokeilemaan tätä 4/2 systeemiä, ja tarkoitus ottaa kuvat aina kummankin jakson lopussa. Kovin hankalaa on muuten ollut kehityksen arviointi. Kuvat pitää varmaan ottaa kylmiltään niin ovat vertailukelpoisia?

Jännä nähdä missä kunnossa tällä systeemillä ollaan siellä maaliskuussa kun on taas vuotuisen 2kk dietin aika. Paino on nyt noin 94kg, joku 100-102 olisi maksimi, ei huvita enää olla kuukausitolkulla miinuksella.

edit: tossa ylempänä tulikin hyvä kysymys, mitenhän sitä tosiaan pitäisi nuo 2 miinusviikkoa treenata. Ajattelin itse vetää sata lasissa, mutta antaa 1 lepopäivä enemmän treenien väliin. Nyt teen siis 2-jakoista joka toinen päivä eli 4 päivän kierto.

haba78 sanoi:
Mitenkäs sulla vaikuttaa toi dieettaus noihin reeneihin? Pystyykö vetään kunnolla miinuskaloreillakin?

Ei vielä ole mitään oleellista vaiktusta ollut. Penkkaaminen tökkii, mutta se tuntuu tökkivan aina heti kun menee miinukselle. Ylätalja polkee myös paikoillaan, mutta siihen vaikuttaa varmasti myös laskenut kehonpain. Mutta muuten mennäänkin sitten tasaista tahtia tuloksissa ylöspäin. Aika tyhjä olo alkaa olemaan, mutta ei tässä ole enää kuin 9 pv jäljellä ja se vedetään vaikka raivolla.

Pyranha sanoi:
Ohoh, ompa hyvin lähtenyt, varmaan nestettä mukana jonkun verran.
Paljonko olet kaloreissa miinuksella?

Varmasti on kilo tai pari nestettäkin, tosin mitään pöhöä ei ollut pohjilla kun bulkkikin oli vain 6 vk mittainen. Ja kalorit on miinuksella jotain väliltä 500-1000, eli aika reilusti, mutta ei näin lyhyttä settiä voi kovin himmaillen vetääkään jos meinaa tulosta saada. Ja kokeilua ja hienosäätöä tää on vielä tässä vaiheessa.

Mä lähden nyt itse kokeilemaan tätä 4/2 systeemiä, ja tarkoitus ottaa kuvat aina kummankin jakson lopussa. Kovin hankalaa on muuten ollut kehityksen arviointi. Kuvat pitää varmaan ottaa kylmiltään niin ovat vertailukelpoisia?

Jotain vastaavaa minäkin kokeilen nyt seuraavaksi ja syynä puhtaasti tuo lähestyvä joulu. Eli pitää seuraava setti vetää niin, että päättyy nuo miinukset joulukuun puoliväliin mennessä, ajoittuu sitten tuo joulu ja uv bulkille. :D Ja kylmiltään mä otan aina kuvat, en ole mitään pumppia niihin hakenut.

Jännä nähdä missä kunnossa tällä systeemillä ollaan siellä maaliskuussa kun on taas vuotuisen 2kk dietin aika. Paino on nyt noin 94kg, joku 100-102 olisi maksimi, ei huvita enää olla kuukausitolkulla miinuksella.

edit: tossa ylempänä tulikin hyvä kysymys, mitenhän sitä tosiaan pitäisi nuo 2 miinusviikkoa treenata. Ajattelin itse vetää sata lasissa, mutta antaa 1 lepopäivä enemmän

Juu, jännä nähä itekin minkälainen kunto on rasvojen osalta kun keväässä ollaan, ei pitäisi joutua pitkää dieettiä vetämään. Toivottavasti saa myös jonkun kiloin pihviä lisää siihen mennessä.

Ja mä vedän treenit ihan samalla tavalla, ainoastaan erobista tulee dieetillä lisää.

Mietin tossa, että kun tää Lylen PSMF on niin kivaa, niin mitäs luulisit, eikös tollasen 4 vko bulkkia, 2 viikkoa tätä dieettiä pitäs toimia aika mukavasti? Kun 2 viikossa tätä lähtee kyllä rasvaa ihan huolella.

Timba79 sanoi:
Meinaaks sä nyt joksikin sikakireeks alkaa ;)

Cockton sanoi:
Mietin tossa, että kun tää Lylen PSMF on niin kivaa, niin mitäs luulisit, eikös tollasen 4 vko bulkkia, 2 viikkoa tätä dieettiä pitäs toimia aika mukavasti? Kun 2 viikossa tätä lähtee kyllä rasvaa ihan huolella.

Luulisin että toimii hyvin, jos vaan malttaa panostaa myös siihen dieettiin tosissaan. Tuossa kun ei varaa ole paljon lipsua kun aika on noin lyhyt.

toolate sanoi:
Meinaaks sä nyt joksikin sikakireeks alkaa ;)

:lol2: Tästä kunnosta on matkaa sikakireäksi vielä paljon. Jos nyt saisi pidettyä nuo rasvat edes tuon 15% alapuolella myös noiden bulkkijaksojen lopussa. ;)

Itsellä alkaa 4vkon bulkkijakso vedellä viimeisiään, eli maanantaina siirrytään neljäksi viikoksi dietillä. Tämän hetken paino on 92kg, joten kyllä tuosta on vähän varaa lähteäkin ;)

Timba79 sanoi:
Luulisin että toimii hyvin, jos vaan malttaa panostaa myös siihen dieettiin tosissaan. Tuossa kun ei varaa ole paljon lipsua kun aika on noin lyhyt.

Musta tuntuu että kun mä saan tän vuoden dieetin loppuun niin noita kaksviikkosia kestää ihan mielellään vähän tiukemmallakin tyylillä :D Ja just sehän olis vähän pointtikin että kun kerran systeemi on tehokas, niin 2 viikkoa riittäis. Tiedä sitten jos joskus kokeilis tota UD2:sta...

Cockton sanoi:

Suurin piirtein tommosta yritän toteuttaa kunhan terveenä pysyis. Rasvaa tosiaan lähtee viikossakin jo hirveesti. Se on niin lyhyt aika että voi hifistellä ihan kybällä. Mitenköhän JSmithillä menee syklittely?

astro sanoi:
Suurin piirtein tommosta yritän toteuttaa kunhan terveenä pysyis. Rasvaa tosiaan lähtee viikossakin jo hirveesti. Se on niin lyhyt aika että voi hifistellä ihan kybällä. Mitenköhän JSmithillä menee syklittely?

Darn, oonko mä mennyt joskus lupaamaan jotain? Noh, kerrotaan: tollaista parin viikon kierrolla tehtyä juttua on mennyt oikeastaan kesän lopusta saakka, eli tosta periodista joku 6 päivää sinnepäin-lowcarb eli käytännössä hiilareita mitään merkittäviä määriä yhdellä aterialla ja muuten mahdollisimman pure protein. En lähde sanomaan tarkkoja kaloreita kun en niitä joka päivä kirjaa, ehkä joku 1500 eli ei ihan niin kireä kuin PSMF:ssä. Sitten loppuaika eli ~8 päivää sitä plussajaksoa varsin freeformilla eli proteiinia tarpeeksi, normaalia safkaa noin muuten ja välissä herkkujakin.

Joo, mitähän sitä sanoisi. Ihan fiilispohjalla jännitettävää lihaakin (löysän lisäksi) on tullut ja sarjapainot nousseet sekä painokin piikitti huippulukemiin ilman että ihan kauheasti jenkat hytkyisi hyppiessä. Olen vetänyt kaksijakoisella 3x viikossa paitsi välillä noilla miinusviikoilla fiiliksen mukaan pudottanut 1-jakoon jota on tullut vain 2x viikossa. Valitettavasti vain toi vajaan viikon miinusjakso ei riitä pitämään läsän kerimistä kasassa mun keeneillä eli kuitenkin aika kaukana ollaan alkukesän kunnosta vaikka norfuttuminen ei ihan hirveän vauhdikasta ole ollut. Pihdit puhuivat melko tasan kympistä eli korjauskerroin mukaanlukien joku vajaa 15%. Aletaan olla siinä pisteessä jonka yli en viitsisi mennä joten pitää katsoa mitä tehdään, lasketaanko bulkkiviikon kalorit tarkemmin vai natsitetaanko miinusviikkoja vielä vähän lisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom