FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vihreästä teestä tuolla aikaisemmin olikin juttua, mutta mitenkäs te muut syklittelijät olette tenhden noiden rasvanpolttovalmisteiden kanssa? Oletteko käyttäneet niitä ja jos olette niin onko ollut mukana esim. 2 vk diettijakson jälkimmäisellä viikolla, molemmilla, vai meneekö hukkaan koko tuote jos käyttää?

Itse ajattelin huvikseni kokeilla ainakin Carnimaxia ja Lean Stackia kun tossa Pakkiskaupalla tulee viikonloppuna pyörähdettyä. Olisi mukava kuulla jos jollakulla syklitteljiällä olisi näistä jotain kokemusta.

Lahinna miten massaa tullut lisaa ja missa muodossa? Arvio siita miten rasvat muuttuneet? Ja toki miten painot nousseet, varmaankin kehitysta tullut eteenpain.

Itse odotan jo innolla sunnuntaita kun paasee taas reilusti plussalle. Itsella lahtenyt miltei pari kiloa painoa viikossa, jatin hiilarit hyvin vahalle. Kaytannossa pelkastaan palautusjuomassa. En jaksakahlata koko ketjua lapi, mutta lasketko itse diettisyksilla hiilarit alas ja muuten normaalisti vai vahennat kaikki tasaisesti?

3 viikon aikana pienen pohon alle hautautuneet vatsapalikat tulivat taas nakyviin (kun katsoo oikeassa valaistuksessa ja oikeasta kulmasta :)) Ensi jaksolle voisikin ottaa tuon vihrean teen mukaan. Fiilis on se, etta tama systeemi toimii nain alkuunsa ainakin. Voimat ei diettiviikolla ole vahentyneet.

Itsekkin kyllastynyt siihen, etta 7kk bulk ja kehitysta ja 5kk diettia. 12kk jalkeen tilanne helposti tuskastuttavan sama. Nyt paasty sopivaan kuosiin ja tasta nyt tarkoitus jatkaa talla syklityksella pitka setti eli ei mitaan pitkia dietteja enaa kerran vuoteen.

Lisaa ruokaa, silmat nakyy.

Kokonaisuudessaan olen mielestäni kiristynyt, lihaksenkasvusta on paha sanoa mitään vielä tässä vaihessa. Tässä on kuitenkin vasta pari sykliä vedetty ja ei sitä kuvien perusteella vielä parissa kuukaudessa ihmeitä näe. Tähän hommaan palataan siis tossa tammikuun puolivälissä kun on mennyt se 3 kk edellisistä kuvista. Eli ainakin rasvojen suhteen olen erittäin tyytyväinen tähän kehitykseen.

Ja treenipainot on kasvaneet tasaisesti, 2-3 viikon dieetti ei niitä vielä rankaise yhtään ja taas kun saa kaloreita lisää, nousee painotkin ihan mukavasti.

Aineenvaihdunta pelaa ainakin hyvin, sillä painoa (läskiä) ei paljon tullu lisää edellisen neljän bulkkiviikon ainakan, ainostaan reilut 2 kg nousi paino, eli todella sopivaan tahtiin!

Ja hiilarit mä vedän alas dieetillä, prodet on suhta samassa, rasvan määrää lasken myös hieman että saa kalorit riittävän alas. Hiilarit pyöriin siinä 150 g päivässä suurinpiirtein, treenipäivänä ehkä vähän enemmän ja lepopäivänä taas jopa vähemmän, vähän riippuen päivästäkin, mutta tuo on aika hyvä keskiarvo.

Tähän asti olen tyytyväinen, mielenkiintoista nähdä mikä on tilanne keväällä kun pääsee vertaamaan vuodentakaisiin kuviin, eli onko sitä lihasta tullut ja miten paljon ja minne. Eipä tässä enää mitään järjettömiä kilomääriä vuodessa saa, mutta sellaiset 3-4 kg:kin olisi hyvä juttu!

Timba79 sanoi:
Itse ajattelin huvikseni kokeilla ainakin Carnimaxia ja Lean Stackia kun tossa Pakkiskaupalla tulee viikonloppuna pyörähdettyä. Olisi mukava kuulla jos jollakulla syklitteljiällä olisi näistä jotain kokemusta.

empä ole hirveä syklitteliä mutta vastataas lean stackista.
ollut mulla pari viikkoa käytössä, ennen aerobista/treeniä 3 kapselia naamaan, hikeä tulee kyllä reilusti enemmän, mitä nyt treenipaidasta katsoo kun 80% on läpimärkä. tuskin plaseboa kun konkreettista todistetta, mulla ainakin toimii ja taidan pitää mukana jatkossakin dietillä. suosittelen kokeilemaan :thumbs:

Pitäisiköhän minunkin siirtyä tälle linjalle, sillä kun ajattelee jos on 7k bulkilla ja noin 5k dietillä niin ei minusta niin hyvin kehity ja saattaa menettää jonkin verran lihasta dietillä, varsinkin jos se on noin pitkä. Onko teillä yleensä paljon lähtenyt lihasta dietin aikana? Ja sitten tämmöinen kysymys, ennen diettasin vaan, että en syönyt hirveästi, mutta nyt kun aloitan dietin niin olen silti jotain pientä lihasta saanut aikaseksi niin niistä en hevelli luopuisi.:evil:

Eli vedättekö esim. massa kaudella 2-3g per paino kiloa proteiinia per päivä, mutta lisäättekö proteiinin määrä dietillä. Itse ajattelin lähteä dietille tuossa tapanin päivänä eli noin kuukauden päästä. Ja sen jälkeen vasta aloittaa tämä 4 viikko +:lla oloa ja minun tapauksessani olen plussalla vain 300-500 kaloria. Ja olla 2 viikkoa dietillä. Mitä luulisitte, että kannataisi syödä dietillä kaloreita minun? Nyt kun bulkilla olen niin vedän kulutuksesta riippuen noin 2000-2600 enkä sen enempää. Dietillä ajattelin treeni päivänä vetää noin 1900 ja lepopäivinä jolloin kumminkin teen aerobisia yhtä paljon kuin treenipäivinäkin söisin tuon 1500 kaloria. Miltä kuulostaa teidän korvissanne? Ajattelin ottaa hiilareita joku 50-120 ja loput kaloreista otan proteiinista ja sitten tietenkin ottaisin rasvaa noista FAST:in Omega3 tableteista. Niin muuten onko kellään kokemusta noista tapleteista?

tuo sinun syömisesi näyttää kyllä liian vähäiseltä minun silmiini. vähän enemmän hiilareita kannattaisi varmaan ottaa kuin vain 120g. proteineja en itse ainakaan dietille ole nostanut, muutenkin niitä tule 250-300g päivässä niin en ole nähnyt tarpeelliseksi. jos et ole varma niin kannattaa lähteä pienellä miinuksella ja vähentää kaloreita jos on tarvetta, fiksumpaa niin kuin että heti kauhea miinus ja viikon päästä huomataan että pitää nostaa kaloreita.

Ehkei 15-vuotiaan kuitenkaan ihan tartte lähtee dieeteillä kikkailemaan, ellei nyt aivan törkeää fläsämäärää ole...

Nyt ois itelläkin tarkotus alkaa käyttämään tota dieetin ja bulkin syklittämissysteemiä. Tossa vajaan viiden kuukauden aikana tullut 7 kiloa painoa lisää eikä kyllä ihan pelkkää lihasta :D Eli vähän on fläsää kertynyt vyötärön seudulle ja reiskoihin :(

Nyt ajattelin vetää 3-4 viikon dieetin eli pari-kolme kiloa poies, safkat kuntoon ja yks aamuaerobinen mukaan ja vähän kevyttä aerobista aina reenin pääteeksi. Tämän jälkeen jatketaan sitten 4 viikkoo bulkkii ja 2 viikkoo dieettii systeemillä. Mutta mutta, pari kysymystä olisi asiasta.

Eli tällä hetkellä 2-jakonen käytössä ja vähän arvelluttaa palautuminen dieetin aikana varsinkin jos on yks aamuaerobinen mukana. Aloittelijana palaudun kyllä hyvin mutta olisiko tuon dieettijakson aikana 4-jakonen parempi ratkaisu? Ja sitten vähä noista sarjapituuksista että onko sillä niin suurta merkitystä dieetin kanssa että onko ne tyyliin 6-8 vai 10-12? Ja vielä yks kysymys, nyt kun on noi aminokarkelot niin ajattelin käydä ostamassa tuota CreaStackia kokeiluun, niin miten se sitten soveltuu käytettäväksi dieetin aikana?

mites muuten kun syklittää lyhyitä diettejä, niin jos heittää suoraan miinukselta plussalle niin eikös keho ole kuitenkin "dietti tilassa" ja jos suoraan heittää plussalle niin painoa tulee varmaan kilo tai kaksi heti, iso osa varmaan nestettä mutta aika paljon olen tätä ajatellut että millätavalla tämä "siirtyminen" dietiltä bulkille kannattaa hoitaa. jos esim syklittää 1kk miinus 2kk plus niin ei huvittaisi käyttää 8bulkviikosta 1viikkoa pelkästään ylläpitokaloreilla?

Laitetaas vähän päivitystä omasta "projektista".

Eli nyt on 4vko bulkkia, 4vko diettiä, 4vko bulkkia takana ja dietille siirryttiin eilen.

Alkutilanne oli se, että painoa oli 85,5kg ja läskiäkin jonkin verran.
Ekan bulkkijakson jälkeen paino oli n. 90kg, mutta ainakin vatsanympärys oli pienentynyt useamman sentin, joten läskiä ei pahemmin lisää tullut.

Ensimmäisellä diettijaksolla paino tippui tuosta 90 kilosta 85 kiloon.

Nyt toisen bulkin jälkeen eilinen aamupaino oli 87,5 kg. Eli nyt on odotuksissa, että pitkästä aikaa päästäisiin alle 85 kilon.

Tämän hetkinen tavoite on se, että maaliskuun loppuun mennessä paino olisi jotain 78kg-80kg luokkaa, joka tarkoittaisi sitä, että rasvaprosenttikin olisi jo varsin kohtuullinen :)

edit:
Tehdään vielä sellainen lisäys, että projektin alkuvaiheessa oli vatsanympärys (paksuimmasta kohdasta) aika hyvin riistäytynyt hanskasta, eli se oli 101cm.
Juuri äsken suoritin mittauksen ja tämän hetken tilanne on 92,5cm.
Tuo laskenee maaliskuuhun mennessä luokkaan 85cm-88cm, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
training_day sanoi:
Laitetaas vähän päivitystä omasta "projektista".

Eli nyt on 4vko bulkkia, 4vko diettiä, 4vko bulkkia takana ja dietille siirryttiin eilen.

Alkutilanne oli se, että painoa oli 85,5kg ja läskiäkin jonkin verran.
Ekan bulkkijakson jälkeen paino oli n. 90kg, mutta ainakin vatsanympärys oli pienentynyt useamman sentin, joten läskiä ei pahemmin lisää tullut.

Ensimmäisellä diettijaksolla paino tippui tuosta 90 kilosta 85 kiloon.

Nyt toisen bulkin jälkeen eilinen aamupaino oli 87,5 kg. Eli nyt on odotuksissa, että pitkästä aikaa päästäisiin alle 85 kilon.

Tämän hetkinen tavoite on se, että maaliskuun loppuun mennessä paino olisi jotain 78kg-80kg luokkaa, joka tarkoittaisi sitä, että rasvaprosenttikin olisi jo varsin kohtuullinen :)

edit:
Tehdään vielä sellainen lisäys, että projektin alkuvaiheessa oli vatsanympärys (paksuimmasta kohdasta) aika hyvin riistäytynyt hanskasta, eli se oli 101cm.
Juuri äsken suoritin mittauksen ja tämän hetken tilanne on 92,5cm.
Tuo laskenee maaliskuuhun mennessä luokkaan 85cm-88cm, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.

Mitenkä sarjapainot tykkäs tästä? Tuliko alaspäin?

Edittiä. Teetkö aerobista miten paljon ja millon?

kisskiss sanoi:
Mitenkä sarjapainot tykkäs tästä? Tuliko alaspäin?

Edittiä. Teetkö aerobista miten paljon ja millon?

Itseasiassa sarjapainot on tasaisesti nousseet bulkilla (eli joka viikko on voinut vähän lisätä painoja, yleensä 2,5kg kerralla), dietillä ovat pysyneet samoissa, viimeisellä viikolla on vähän joutunut tiputtamaan.

kokonaisuudessaan parin kuukauden aikana on sarjapainot nousseet noin 30% jokaisella lihasryhmällä. Tosin pitää ottaa huomioon se, että lähtötilanne oli se, että treenitaukoa oli useampi kuukausi ja ruokavalio oli ihan mitä sattuu. Nyt on siis palautettu vanhat voimat, mutta lisääkin on tullut, eli uudet ennätykset on tehty kaikissa liikkeissä.

Uskon, että suurin vaikutus on ruokavalion korjaamisella ja pienellä treenityylin viilaamisella (asenne sarjojen suorittamiseen on muutamaa astetta kovempi kuin aikaisemmin).

Aerobista en varsinaisesti ole tehnyt, mutta Krav Magaa tulee harrastettua ja se vastaa kyllä mukavasti melkein mitä tahansa aerobista liikuntaa.

Tammi-maaliskuu akselilla pitää varmaan ottaa vielä jotain pientä extra-aerobista mukaan.

Pitääpä alkaa itekki kokeilemaan tätä, nyt alkuunsa 4 vk diettiä. Jos semmonen 4-5 kg putois niin ois ihan jees hommeli.

Edittiä: Raportoin sitten eka dietin jälkeen tilanteesta.

Parahin Timba,

muistaakseni treenasit kaksijakoisella ohjelmalla. Itse tehnyt kanssa nyt kaksijakoisella jaolla 1. jalat, kadet 2. muut torso.

Toimii muutoin mukavasti, mutta lihaskipua en saa laheskaan niin kovaksi kuin esimerkiksi nelijakoisella ohjelmalla. Tuntuu vain, etta esim rinnalle 3 sarjaa penkkia ja 2 sarjaa vinopenkkia ei valttamatta ole tarpeeksi, vaikka se todellakin kovaa tehdaankin. Nelijakoisessa kun tuli hierottua se 9 sarjaa rintaa niin ero on aika iso.

Saatko itse mukavan kivun tunteen lihoihin seuraavaksi paivaksi myos kaksijakoisella?

Mutta nyt mennaan talla kaksijakoisella ja katsotaan parin kuukauden paasta onko muutos tuonut kaivattau kehitysta.

Kiitos!

Parahin Kynis.

Kyllä mulla lihaskipuja tulee 2-jakoisellakin, ei tosin tietenkään niin kovia kuin 4-jakoisella kun ei lihoja niin finaaliin voida vetää. Mutta nuo pienemmät kivut tulee kahdesti samassa ajassa, joten eiköhän se kokonaisuus ole ihan sama tai vähän enemmänkin. ;)

Rinta, ojentajat, pohkeet mulla on ne jotka eniten kipeytyy, taas esim. hauikset ei kipeydy juuri lainkaan ja ihan sama homma oli 4-jakoisessakin.

Eli siis on täysin normaalia, että pienemmällä sarjamäärällä ei samaa lihaskipua saada, eikä voidakkaan hankkia, muuten ei ehtisi palautumaan siihen 4 päivän päästä tulevaan saman lihasryhmän treeniin.

Mutta sarjapainot nousee tasaisesti ja katsotaan sitten tammikuun puolivälissä kuvista, että onko se pattikin kasvanut. Uusia juttuja mulla ollut nyt rinnan ja olkapäiden osalta, kumpikaan ei ole mikään vahan lihasryhmä ollut. Niidenkin osalta mukava seurata kehitystä.

Onko kellään kokemusta semmosesta syklittelystä et 1vk bulk / 2vk diet? Alkaa tää helvetin pitkä dieetti kyrsimään niin mietin tämmöstä vaihtoehtoa, tässähän pitäisi siis vielä jopa laihtuakkin? :)

Sanoisin että 1vk/2vk syklitys menee vähän yhteen syssyyn, ei kroppa ehdi alkaa rakentaa lihasta / polttaa rasvaa. Tämä siis ihan mutuna. Itsekin huomasin että 2vk/4vk alkaa olla siinä rajamailla (lähinnä tuo 2vk), joten siirryin itsekin tuosta pois.

Kynis sanoi:
Toimii muutoin mukavasti, mutta lihaskipua en saa laheskaan niin kovaksi kuin esimerkiksi nelijakoisella ohjelmalla. Tuntuu vain, etta esim rinnalle 3 sarjaa penkkia ja 2 sarjaa vinopenkkia ei valttamatta ole tarpeeksi, vaikka se todellakin kovaa tehdaankin. Nelijakoisessa kun tuli hierottua se 9 sarjaa rintaa niin ero on aika iso.

Lihaskipu ei ole tärkeää, tulokset ovat.

Tuli tällänen tässä mieleen kun en löytänyt mitään suoraa vastausta tästä topicista. Tai sitten en lukenut tarpeeksi tarkasti:D

Eli jos bulkilla tekee tota aamuaerobista tyhjällä mahalla ehkäistäkseen "turhan" rasvan syntyä, niin tehdäänkö se kävelylenkkinä vai voiko juosta. Tai siis kumpi on suotavampaa?

Maso sanoi:
Lihaskipu ei ole tärkeää, tulokset ovat.

Voi kun asia olisikin näin yksiselitteinen, vaikka naturaaleilla asia suurimmilta osin noin onkin.

ruupert sanoi:
Eli jos bulkilla tekee tota aamuaerobista tyhjällä mahalla ehkäistäkseen "turhan" rasvan syntyä, niin tehdäänkö se kävelylenkkinä vai voiko juosta. Tai siis kumpi on suotavampaa?

Tämä riippuu aivan sinun aineenvaihdunnasta ja kalorimääristäsi. Mitä enemmän ylimääräisiä kaloreita tulee ja mitä enemmän poltat niitä aerobisella liikunnalla, sitä enemmän tullut paino on lihasta. Tottakai, jos treenaaminen menee aerobisen hinkkaukseksi, niin asia ei ole näin yksi selitteinen.

Alkuperäiseen otsikkoon palaten, tärkeimmät asiat tiukan lihasmassan kasvattimessa ovat puhdas ja ravintorikas ruoka, sopiva määrä aamuaerobista, kovaa treenaaminen (=mennään siis koko ajan palautumisen äärirajoilla pl. kevyet viikot) ja riittävä uni. Nämä asiat toimivat ainakin itsellä parhaiten ilman mitään lyhyitä syklityttelyjä vaan tyyliin 8kk bulkki, 4kk dietti. Kuvavertailua laittelen juuri ennen inttiin lähtöä, niin me vipit voimme seurata kehitystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom