FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
emex sanoi:
Minä myös olen kiinnostunut kuulemaan tuosta vihreän teen juomisesta. Eli:

-ehdotuksia halvoista merkeistä?
-miten paljon ja milloin?
-ja miten juotte, kylmänä/kuumana?

Ja toinen juttu, eli rasvojen nauttiminen. Jotkus ottavat ne illalla ja jotkut aamuisin. DC Training Manual sanoo:

For fat sources, I like omega-3's (flaxseeds) and extra virgin olive oils (mono unsaturated fat)--118 calories per tablespoon. I throw 2-3 tablespoons in my morning and afternoon shakes but not in the post workout or bedtime ones (self explanatory).

Miksi tuo onkaan "self explanatory"?

Parhaimmmillaan (pahimmillaan) teeta meni semmoset 3-4 litraa (!!!) paivassa.
Lahes halvinta teeta mita olen loytanyt (ja parasta!) on twiningsin gunpowder green tea. Pari senttia halvempi on twiningsin earl grey green tea, mutta itse suosin edellamainittua. kummatkin ovat porojen muodossa. nautitaan kuumana ja kokoajan. :rock:

Timba79 sanoi:
Pidit ilmeisesti kalorit samassa koko tuon 4 viikon pätkän ajan? Ja nostit vain aerobisen määrää? Menikö tuo viikonloppukin vielä miinuksella, kun tuota hiilaria kuitenkin otit aika reilusti, vai oliko jo ylläpidossa tai jopa kevyesti miinuksella?
Arkisin samat kalorit oikeastaan koko ajan.
Viikonloput otin fiilispohjalla, vaihtelevasti hiilaria, parhaimmillaan jopa 600g.
Ehkä plussalla, ehkä ylläpidolla?!

Etenkin kun tekee duunia ma-pe, niin on helppo rytmittää, ja pitää kurinalaista ruokavaliota..
ja syödä sitten "paremmin" viikonloppuna kun on vapaalla.

Menestystä Timballe diettiin. Aerobista heti kunnolla mukaan. 4 vk on lyhyt aika, jos diettaus aloitetaan vähitellen et saavuta tuloksia. Jos ei ole mitään polttavaa syytä (juhlat tms ) ottaisin sen mässy päivän aika easysti. Joka pirun kalorin joudut polttamaan. Paljonko sulle tuli painoa 6vk bulkin aikana ?

J.EdgarHoover sanoi:
Menestystä Timballe diettiin. Aerobista heti kunnolla mukaan. 4 vk on lyhyt aika, jos diettaus aloitetaan vähitellen et saavuta tuloksia. Jos ei ole mitään polttavaa syytä (juhlat tms ) ottaisin sen mässy päivän aika easysti. Joka pirun kalorin joudut polttamaan. Paljonko sulle tuli painoa 6vk bulkin aikana ?

Joo, mä mietin tässä vielä, että otanko ollenkaan mitään mässypäivää. Toivottavasti tähän ei mitään juhlia tule, näköpiirissä ei ainakaan ole sellaisia.

Ja n. 5 kg tuli painoa lisää.

Timba79 sanoi:
Joo, mä mietin tässä vielä, että otanko ollenkaan mitään mässypäivää. Toivottavasti tähän ei mitään juhlia tule, näköpiirissä ei ainakaan ole sellaisia.

Ja n. 5 kg tuli painoa lisää.

ITsellä vähän sama juttu, noin 2kk oltua plussalla. Nyt pieni pöhötys päässyt sittenkin hiipiin, mutta ajattelin kokeilla vain 2vk pikadieettiä.. Kalorit -300-500kcal ja vähän lisää aerobista. Katotaan riittääkö mihinkään. Varsinaisesti ei rasvanpolttoon ole vielä tarvetta mutta pienimuotoinen "back-to-basics"...

Onko sopiva aika olla 1kk bulkilla ja 1kk dieetillä? Vai onko vaarana se, että kuukaudessa ei kerkiä paljoa kehittyä? Entä miten aerobiset? Bulkilla minimissä ja dieettillä sitten enempi?

burdock sanoi:
Onko sopiva aika olla 1kk bulkilla ja 1kk dieetillä? Vai onko vaarana se, että kuukaudessa ei kerkiä paljoa kehittyä? Entä miten aerobiset? Bulkilla minimissä ja dieettillä sitten enempi?
Itse pidän 1kk bulk - 2vk diet näin syksyllä, rasvojen kertyminen kun ei samalla tavalla haittaa. Sitten keväällä vaihdan systeemin toisinpäin ja ennen kesää vedän isomman dietin niin että rasvat menee alle 10%. Nämä siis suunnitelmat tällä hetkellä, voi olla että muuttuu.. Mutta miksi ei tuo 1+1 toimisi myös, mulla tosin tulee vähän semmonen +-0 fiilis, vaikka kyllähän tuossakin massa kasvaa jos tekee asiat oikein. Noh, jokainen tavallaan.

Jonkin verran aerobista pitäisin mukana bulkillakin. Toki pitää muistaa syödä kulutuksen mukaan eli jos poltetaan 500kcal, syödään taas 500kcal lisää :kuola:

burdock sanoi:

Riippuu tavoitteistasi, jos tavoite on pidemmällä aikavälillä kiristyä, niin sitten tämäkin voisi toimia.

Mutta suosittelisin kyllä tuota ak8400 esittämää tapaa hoitaa homma, eli ollaan sitten enemmän miinuksella jos tarve dieetata ja taas enemmän plussalla jos tarve massaa kasvattaa.

Itse olen päätynyt 2/3 bulkilla 1/3 dietillä sykliin. Pidettäessä sykli lyhyenä rasvanpolttojaksoista tulee lyhyitä ja ne on helpompi toteuttaa. Kasvuaikaa jää 8kk vuodessa. Syklityksessä menee helposti kaksi juttua pieleen:

- Bulkki kaudet venyy jos ne ajoitetaan vain rasvoja tarkkailemalla. Sitä vain ajattelee ettei tässä nyt niin paljon vielä olla lihottu, kun ei viitsisi alkaa dietille. Parempi lukita päivämäärä bulkin lopulle.

- Dietti aloitetaan hitaasti ja se lipsuu. Lyhyt 1/3 syklistä kestävä dietti tehoo vain jos se on kurinalainen. Kaikki mätöt ja ryyppäjäiset dietin aikana pilaa sen. Jos tilannetta paikataan diettausta pidentämällä menetetään kasvuaikaa. Jos tilannetta paikataan pitämällä jotain -2000 cal päiviä dietin lopussa treeni kärsii ja pihvinmenetys vaanii.

Nää on varmaan jonkin verran yksilöllisiä juttuja ja kaikkien on löydettävä itselle sopiva syklityksensä. Kiva kuitenkin kuulla muiden kokemuksia.

Mäkin olen päättänyt lähteä tuota syklittelyä kokeilemaan. Timban kanssa onkin jo melko paljon asiasta keskusteltu, mutta ajattelin laittaa muutaman ajatuksen tännekin.
Itsellä on siis sellainen tilanne, että en ole koskaan pitänyt mitään massakausia enkä oikein kunnollisia diettikausiakaan, eli se on ollut sellaista tuntumalla menoa. Treenitaukoakin on ollut jne. mutta ei niistä nyt sen enempää.

Tämän hetken tilanne on se, että epäterveellisellä ruokavaliolla + alkoholilla on kesän aikana saatu kerättyä jonkin verran fläsää. Kokonaisuudessaan on kuitenkin menty liian pienillä kaloreilla, joten tuo fläsä ei oikein tahdo lähteä pois vaikka yrittäisi dietata.

Timban neuvoilla on päästy siihen tulokseen, että meikäläinen vetää nyt kuukauden jakson (toinen viikko alkoi juuri) n. 3000-3500kcal kalorimäärillä, sitten vedän kuukauden dietin, jossa tiputan kalorit välille 2000-2300kcal.
Sen jälkeen taas kuukausi plussalla ja sitten tarvittava aika miinuksella (tavoite on olla kohtuu hyvässä rantakunnossa maaliskuun lopussa, talvilomareissun takia). käytännössä tuo tarkoittaa max 3kk miinuksella. tai sitten vielä tammikuu plussalla ja helmi/maaliskuu miinuksella.

Tuon reissun jälkeen ajattelin lähteä kokeilemaan (olettaen, että olen saanut rasvat riittävän alas) sellaista 2 plussalla / 1 miinuksella jakoa. Kannattaisiko tuo toteuttaa niin, että 2kk plussalla / 1kk miinuksella vai 1kk plussalla / 2vkoa miinuksella? 2kk plussajaksolla saisi varmaan ainakin isomman hyödyn lihaskasvun suhteen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
training_day sanoi:
Tuon reissun jälkeen ajattelin lähteä kokeilemaan (olettaen, että olen saanut rasvat riittävän alas) sellaista 2 plussalla / 1 miinuksella jakoa. Kannattaisiko tuo toteuttaa niin, että 2kk plussalla / 1kk miinuksella vai 1kk plussalla / 2vkoa miinuksella? 2kk plussajaksolla saisi varmaan ainakin isomman hyödyn lihaskasvun suhteen...

2 kk plus ja 1 kk miinus on aika pitkä setti, itse ajattelin max 6 vk bulkkeja vetää, ehkä tuo 4 vk plus ja 2 vk miinus olisi aikalailla optimi. No kokemus sen näyttää että mikä parhaiten sopii.

Mielenkiintoinen tredi, silmäilin läpi kun on hiukka pitkähkö eikä hirveesti aikaa.

Onko täällä tulu esille sellainen supereksoottinen termogeeni kuin cayenne tahi muu, mieluiten tulinen paorika? Itte oon ainakin huomannu että laittaa koneeseen selvästi lisää kierroksia. Muistelisin jonkun jutun mukaan sen lisäävän kehon kalorikulutusta joitakin prosentteja. Cayennejauhe on ehdoton lempparini - halkaistu panaani ja ripaus suolaa ja cayennea :kuola: . < omena :kuola:

Ainoo mikä noissa paprikajauheissa risoo on se kun muutaman viime vuoden aikana tasaisin väliajoin on saanu lukee mediasta kuinka Suomessa, Enklannissa ja milloin missäkin on taas elintarvikelaboratoriot löytäny paprikatuotteista sitä übersyöpävaarallista sudan-1 väriainetta :( .

eedit: oliko se nyt kapsaisiini mikä tossa potkii tai sitten ei.

Timba79 sanoi:
Riippuu tavoitteistasi, jos tavoite on pidemmällä aikavälillä kiristyä, niin sitten tämäkin voisi toimia.

Mutta suosittelisin kyllä tuota ak8400 esittämää tapaa hoitaa homma, eli ollaan sitten enemmän miinuksella jos tarve dieetata ja taas enemmän plussalla jos tarve massaa kasvattaa.

Taitaa mennä saivarteluksi tämä "mites lihojen katoaminen tai kehityksen pysähtyminen" mutta kannattaako dieettiviikolle ajoittaa väliviikkoa puntilta? Eli kun sen tarkoitus on kai antaa pitempi lepo jotta lihakset saa palautua täysin rauhassa, niin kaiken järjen mukaan olisi parempi että silloin tulee vielä safkaa koneeseen urakalla... Vai onko juurikaan merkitystä? Tää viikko tarvii olla pois puntilta, ja miinuskaloreilla mennään..

Juoksu kun ei maistu just nyt ajattelin käydä uimassa pari-kolme kertaa viikossa aerobiseksi..

Wondadog sanoi:
Taitaa mennä saivarteluksi tämä "mites lihojen katoaminen tai kehityksen pysähtyminen" mutta kannattaako dieettiviikolle ajoittaa väliviikkoa puntilta? Eli kun sen tarkoitus on kai antaa pitempi lepo jotta lihakset saa palautua täysin rauhassa, niin kaiken järjen mukaan olisi parempi että silloin tulee vielä safkaa koneeseen urakalla... Vai onko juurikaan merkitystä? Tää viikko tarvii olla pois puntilta, ja miinuskaloreilla mennään..

Juoksu kun ei maistu just nyt ajattelin käydä uimassa pari-kolme kertaa viikossa aerobiseksi..

En ota mitään kantaa tuohon lihojen katoamiseen, menee enemmän jo hifistelyksi IMO. Mutta palautuminen ei ole todellakaan maksimaalista jos ollaan miinuksella ja se on kuitenin tuon lepoviikon tarkoitus. Eli en mä ainakaan siinäkohtaa vetäisi dieettiä päälle. Jos on pakko pitää täysi lepoviikko, niin ennemmin vaikka bulkin viimeinen viikko ja vähän pudottaa kaloreita alas, eli huomio tuon salin rasituksen suurinpiirtein. Ja jos palkkari on ainut ero lepopäivän safkaan, niin sitten varmasti riittää kun ei ota niitä palkkarin kaloreita mistään, eli on snadisti plussalla.

Timba79 sanoi:
En ota mitään kantaa tuohon lihojen katoamiseen, menee enemmän jo hifistelyksi IMO. Mutta palautuminen ei ole todellakaan maksimaalista jos ollaan miinuksella ja se on kuitenin tuon lepoviikon tarkoitus. Eli en mä ainakaan siinäkohtaa vetäisi dieettiä päälle. Jos on pakko pitää täysi lepoviikko, niin ennemmin vaikka bulkin viimeinen viikko ja vähän pudottaa kaloreita alas, eli huomio tuon salin rasituksen suurinpiirtein. Ja jos palkkari on ainut ero lepopäivän safkaan, niin sitten varmasti riittää kun ei ota niitä palkkarin kaloreita mistään, eli on snadisti plussalla.

Joo, selitin vähän huonosti tuon lihakato homman, tarkoitin tuolla kehityksen hidastumisella palauttavan viikon hyödyn poistumista.. Eli juuri tätä "onko väliviikosta edes hyötyä jos sen tekee miinuksilla"...

Ok. P****at pois tällä viikolla mutta muuten tukevasti, sitten ensiviikolla rajua treeniä ja dieetti alkuun..

(Begin moderators asslicking)
Kiitos jälleen Timba
(end of asslicking)

No nyt oikeestaa tarvitaa niitä suosituksia, millaisella syklityksellä kannattas aloittaa, paljon olette viikossa aerobista harrastanut ja miten nopeesti on paikat alkanu kiinteytyy?
Miten on aerobinen / dietti vaikuttanu oikeisiin sali treeneihin?
Ruokapuoli on selvenny tässä threadin aikana aika paljon, kiitos siitä.

Niin ja paljo dietin aikana ootte ollu miinuksilla kaloreiden kans?

Fighter69 sanoi:
No nyt oikeestaa tarvitaa niitä suosituksia, millaisella syklityksellä kannattas aloittaa, paljon olette viikossa aerobista harrastanut ja miten nopeesti on paikat alkanu kiinteytyy?
Miten on aerobinen / dietti vaikuttanu oikeisiin sali treeneihin?
Ruokapuoli on selvenny tässä threadin aikana aika paljon, kiitos siitä.

Niin ja paljo dietin aikana ootte ollu miinuksilla kaloreiden kans?

No jos haluat kasvaa mutta aina välillä paikata plussalla kertynyttä rasvaa, ota vaikka 2/1 tai 3/1 syklitys. Jos tekee 2vk bulkki/2vk dieetti, plussakaudella (oikein syötynä) suurempi osa ylim.kaloreista menee lihaksiin, dieetillä ollessa suurempi osa miinuskaloreista lähtee rasvana. Lopputulos on ylläpitokalorit pitkässä juoksussa mutta kaiken järjen mukaan rasvaprosentin pieneneminen.

Ite käytän lähemmäs 3/1 syklitystä, noin 6-8vk plussalla ja n 2vk dieetillä.
-500kcal riittänee, sitten lisään aerobista 2krt viikkoon, plussalla en pahemmin uimassa tai lenkillä käy...
Tuossa ajassa ei mulla ole tulokset mihinkään vielä jämähtäneet.

SS-Adler sanoi:
Offtopick: Oisko mitään ruokaa josta saisi Glutamiinia???

Joo. Proteiinissahan sitä yleensä on. :D

tokkopaisto sanoi:
Mielenkiintoinen tredi, silmäilin läpi kun on hiukka pitkähkö eikä hirveesti aikaa.

Onko täällä tulu esille sellainen supereksoottinen termogeeni kuin cayenne tahi muu, mieluiten tulinen paorika? Itte oon ainakin huomannu että laittaa koneeseen selvästi lisää kierroksia. Muistelisin jonkun jutun mukaan sen lisäävän kehon kalorikulutusta joitakin prosentteja. Cayennejauhe on ehdoton lempparini - halkaistu panaani ja ripaus suolaa ja cayennea :kuola: . < omena :kuola:

Ainoo mikä noissa paprikajauheissa risoo on se kun muutaman viime vuoden aikana tasaisin väliajoin on saanu lukee mediasta kuinka Suomessa, Enklannissa ja milloin missäkin on taas elintarvikelaboratoriot löytäny paprikatuotteista sitä übersyöpävaarallista sudan-1 väriainetta :( .

eedit: oliko se nyt kapsaisiini mikä tossa potkii tai sitten ei.

Kapsaiini lisää ainakin katekoliamiinien määrää.

Noradrenaliini ja dopamiinilisä auttaa polttamaan rasvaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom