Punisher puhuu asiaa tuossa yllä noista kestoajoista. Ja kahdessa viikossa palaa rasvaa takuulla. Se että palaako sitä enempi mitä sitä kerää 6 viikossa on jo kokonaan toinen juttu. Kertoimet on kyllä sitä vastaan että ei pala.
Ja en mä treeniä mitenkään kevyeksi laittaisi mutta hyvin sitä voi tehdä pidempää sarjaa suht lyhkäsellä palautuksella. Tämäkin tuppaa polttamaan rasvaa vaikkei todellakaan ole kevyttä jos kunnolla tekee. Mutta en mä ahnehtisi siihen sitten enää isoa määrää muuta liikuntaa.
Ei mulla ainakaan riittänyt se 10-12 päivää koskaan polttamaan sitä määrää ylimääräistä mitä 6 viikossa tuli, mutta merkittävästi vähenti rasvoja niiden tosiaan tippuessa jopa yli 1% verran aina per miinus sykli. Sen lisäksi treenit sai aina boostia takas plussille siirtyessä, kroppa toimi helvetin hyvin ja kunto pysyikin kireämmän näkösenä. Eli ei tuolleen voi dieetata, mutta merkittävästi vähentää rasvojen kertymistä kroppaan massakaudella.
Suurinpiirtein tuossa mun syklittelyssä se taisi riittää noin puoleen rasvojen vähentämiseen siitä mitä 6 viikossa ehti kerääntyä. Koska mun rasvat nousi 8 viikon jaksoissa (6 vkoa plussalla, 2 miinuksella) seuraavasti: 6.3%, 6.95%, 8.0%. Nuo luvut siis aina sen miinusjakson jälkeen. Ja kerran mittasin rasvat ennen ja jälkeen miinussykliä ja ero oli 1.1%, oletan että samaa luokkaa se rasvanpalaminen oli muillakin sykleillä. Eli 8 viikon jaksossa mulla varmaan nousi rasvat aina 2% josta tuo 10-12 päivän miinussykli poltti toisen puolen pois. Mulle varmaan ideaali olisi silloin 6 vkoa plussalla ja 3 vkoa miinuksella jos rasvanpalaminen olisi yhtä tehokasta tuon 3 viikon ajan mitä se oli noiden 10-12 päivän aikana. Mutta ei tasan kyllä kiinnosta niin rajut 3 viikon dieetit 6 viikon välein :D
Mahdan tulevaisuudessa viilailla enempi tuota plussakauden ruokavaliota hieman lievemmille plussille kun mulla nousi paino aina +500g viikossa plussilla ollessa. Pitää viilata niin että painonnousu pysyy 200-300g haarukassa per vko niin rasvatkin varmaan nousee sitten sen verran maltillisesti että tuo lyhyempiki dieettisykli riittää polttamaan tulleet rasvat pois.