FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tähän ketjuun on hyvä heittää tämmöinen tyhmä kysymys:

Kun puhutaan yleisesti, että jos haluaa laihtua ja pysyä siinä kunnossa, tulisi syödä esim. se -500kcal päivässä tyyliin koko loppuelämän. Onko tämä nyt täyttä huuhaata? Tai päteekö tuo ns. normijampalle, joka ei esim. käy salilla? Luulisi kunnossa pysymisen olevan helpompaa säännölliselle treenaajalle, kun syömällä saa kuitenkin sitä lihastakin aikaan. Uskoisin kuitenkin, että voin turvallisin mielin dieetata vaikkapa sen 5kk pikkuhiljaa, jonka jälkeen alkaa nostelemaan kaloreita "normitasolle" siltikään kerryttämättä läskiä?

Ainahan voit syödä sen verran kuin kulutat niin sillon ei tule läskiä, tosin lihaskasvukin on aika olematonta. Eli kyllä tuo on täyttä huuhaata että tarvis olla -500 kcal miinuksella koko ajan pysyäkseen kunnossa, tuo kyllä tuhoaa sen lopunki kunnon ku lähtee kaikki lihoja myöten :)

^^ Niin no ei se normi jamppakaan voi -500 kcal syödä koko loppu elämäänsä. - kaloreilla laihtuu ja + kaloreilla kasvaa, joko lihasta tai läskiä tai yleensä kumpaakin. Jos nyt katsoo vaikka tuolta kuvaketjuista kilpailevia mimmejä niin aika jojoilua on niidenkin painot, miehistä puhumattakaan. Normi harrastajat voi sitten paljon vähemmän sahata sitä painoa mutta jonkinlainen syklitys melkein päällä pitää olla jos kehittyä haluaa.

e: niin veikkaan että -500 kcal lopulta kuolee aliravitsemukseen :D

No kerrotaanpas omasta kokemuksesta. itse kyllä hiilarit heti aamusta pirtelön kanssa. ja muutenkaan en pahemmiten hiilareita syö ton ruuan kanssa (tällä hetkellä dietillä, joten yksi lämminruoka)) 300g lihaa ja siihen kasvikset ja salaatit.
salin jälkeen ainoastaan vedän hiilarit palautusjuoman kanssa (malto) eli noin klo 16. sen jälkeen ei ollenkaan oikeastaan hiilareita. ainoastaan mitä tulee rahkasta. siinä klo 6 aikaan. sitten illemmalla tyyliin vähän raejuustoa en aina ja tonnikalaa ja 2 ruokalusikallista ruokaöljyä. proteiini juomia kuuluu päivään kolme kpl. ja tämä on toiminut salipäivinä eikä ole vaikuttanut tuloksiin ja myös välipäivinä jolloin teen sitten HIITIN. ja rasvaa palanut hyvinkin. en nää ite kyl teetkö jumpan päivällä vai aamulla. samalla tavalla se tuntuu vaikuttavan. kahviakin juon pitkin päivää, Bulkilla menen noin 300g protskua ja noin 190g hiilareita ja rasvoja about 70 paikkeilla. ja näin olen nähnyt tämän toimivan itselle parhaiten. kokemusta sen verran kerääntynyt tai nään itselle parhaiten toimivan kun olen laihduttanut ensikiksi 110kg tonne 62kg ja siitä punttaamalla sinne 76kg. itse suosin tuota hiittiä tekemään 2 kertaa vaikka viikkoon jos on mahdollista.

Kertokaas miten saisin painon nousuun :) olen 16...kohta 17. Painoa 70kg ja pituutta n.188cm. Treenaan 3 kertaa viikossa. Penkistä nousee 75kg. Syön kuin hevonen ja ruokavalio alkaa olla suht monipuolista ja terveellistä kotiruokaa. Paino ei silti kasva yhtään vaikka söisin kuinka paljon. Kehittyminen treenaamisen suhteenkin alkaa hidastumaan, tai tulokset ei ainakaan ole nousseet, vuoden verran olen käyny puntilla ja penkkiin tullu melkein 30kg lisää. Eli kuinka saisin lisää painoa ja tulokset taas nousuun? :D

Kertokaas miten saisin painon nousuun :) olen 16...kohta 17. Painoa 70kg ja pituutta n.188cm. Treenaan 3 kertaa viikossa. Penkistä nousee 75kg. Syön kuin hevonen ja ruokavalio alkaa olla suht monipuolista ja terveellistä kotiruokaa. Paino ei silti kasva yhtään vaikka söisin kuinka paljon. Kehittyminen treenaamisen suhteenkin alkaa hidastumaan, tai tulokset ei ainakaan ole nousseet, vuoden verran olen käyny puntilla ja penkkiin tullu melkein 30kg lisää. Eli kuinka saisin lisää painoa ja tulokset taas nousuun? :D

Joko sulla on matoja tai et syö tarpeeks. Veikkaan jälkimmäistä.

Syö enemmän, käytä ravintolisiä jos ei muuten meinaa jaksaa

Tai sitten yksinkertaisesti ei vain osaa treenata niin että lihas saa riittävän ärsykkeen kasvaakseen isommaksi. Ite veikkaan silti sitä liian vähä syömistä kun nuo ekat vuodet sitä kehitystä käytännössä tulee vaikka tekisi kaiken muun päin persettä, kunhan treenaa ja saa tarpeeksi sapuskaa :D

Tai sitten yksinkertaisesti ei vain osaa treenata niin että lihas saa riittävän ärsykkeen kasvaakseen isommaksi. Ite veikkaan silti sitä liian vähä syömistä kun nuo ekat vuodet sitä kehitystä käytännössä tulee vaikka tekisi kaiken muun päin persettä, kunhan treenaa ja saa tarpeeksi sapuskaa :D

Jos massaa ei tule missään muodossa niin lisää ruokaa. Toki voi ohjelmassakin olla viilaamista jos voimaakaan ei tule, mutta sekin voi korjaantua ravinnolla

Puolisen vuotta tullut tehtyä niin että 3vk +500kcal ja 1vk -1000kcal, mikä on myös kevyt viikko, joten ei ole kehityksestä pois. Ihan ok toiminut, mutta kyllä paremminkin voisi mennä, ehkä kulutuksen arvioinut vähän väärin.

Tuota Leangainsia (http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html) Amerikassa paljon tunnutaan käyttävän juurikin kun pyritään pitämään rasvaprosentti pienessä laskussa samalla kun massaa taotaan lisää.
Tää kuulostaa ihan toimivalta systeemiltä, pitänee ottaa testaukseen kuhan tästä kiristyis. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minunkin tarkoituksenani olisi nyt saada edes hieman lihasmassaa samalla kuitenkaan hirveästi läskiä keräämättä. Jotenkin vain tuntuu, että kroppa löystyy, kun syön edes hiemankin enemmän. Lieneekö sitten harhaluuloa, koska treenimäärilläni kulutuksen pitäisi olla suht kova, enkä olettaisi ylimääräistä tulevan kovinkaan paljoa.

Syö enemmän, käytä ravintolisiä jos ei muuten meinaa jaksaa

Joo no yritetään lisätä syömistä :) Kannattaisiko ruveta käyttämään jotai palautusjuomia/massanlisääjä juomia? Käytin pari kuukautta jotain prisman massanlisääjä juomaa, en muista nimeä mutta punaisessa pussissa oli :D En kuitenkaan huomannut painossa mitään nousua :/

Miks en saa tosta leangainssista mitään irti? Syödäänkö siis vaan kolmesti päivässä ja mitä syödään?

Miks en saa tosta leangainssista mitään irti? Syödäänkö siis vaan kolmesti päivässä ja mitä syödään?

Syödä voi niin monta kertaa kuin haluaa tuon max.8h aikana. Kannattaa syödä sitä mistä tykkää muistaen kuitenkin jossain määrin terveellisyyden. Jatkokysymykset kannattaa esittää tänne

Joo no yritetään lisätä syömistä :) Kannattaisiko ruveta käyttämään jotai palautusjuomia/massanlisääjä juomia? Käytin pari kuukautta jotain prisman massanlisääjä juomaa, en muista nimeä mutta punaisessa pussissa oli :D En kuitenkaan huomannut painossa mitään nousua :/

Oletan, ettet laske kaloreita? Jos paino ei lisääntynyt massanlisäysjuomien myötä, niin uskon syömistesi vähentyneen reaktiona niiden tuomiin lisäkaloreihin. Itse en käytä palautusjuomaa enkä pidä sitä tärkeänä, mutta sinun tapauksessasi voisi olla jostain sellaisesta hyötyä. Kannattaa lisätä ravintolisä sellaiseen väliin, jossa se on helpoin nauttia eikä vie ruokahalua todellisilta aterioilta

Kannattaa kokeilla, ei tunnu johonkin h**vetin VHH-dieettin verrattuna edes dieetiltä :D Nytkin jalkapäivänä kun kulutus on siellä 3000kcal paikkeilla niin sai kyllä syödä enemmän kuin massalla treenin jälkeen :) Välipäivät vedän 1800kcal paikkeilla, mutta ei siinäkään tarvitse nälkää nähdä jos asennoituu paastoon niin että silloin ei vain syödä, piste. Voimat toistaiseksi pysynyt, paino toki ei putoa mitään himo tahtia mutta nesteet tuntuvan pysyvän kropassa paremmin, joten aikalailla pysyvää painoa se kaikki on mitä lähtee. Itse siis vedän noin-10%/-30%, en varsinaisesti Leangainsia.

Oletan, ettet laske kaloreita? Jos paino ei lisääntynyt massanlisäysjuomien myötä, niin uskon syömistesi vähentyneen reaktiona niiden tuomiin lisäkaloreihin. Itse en käytä palautusjuomaa enkä pidä sitä tärkeänä, mutta sinun tapauksessasi voisi olla jostain sellaisesta hyötyä. Kannattaa lisätä ravintolisä sellaiseen väliin, jossa se on helpoin nauttia eikä vie ruokahalua todellisilta aterioilta[/QUOTE]

En ole laskenut kaloreita :D mutta mitä ravintolisiä pitäisi syödä ? :)

Joku ihan perus, proteiinilisä. Massanlisäys juomaa jossei ruokaa uppoa tarpeeksi. :)

Itsellä on nyt tilanne, jossa mittaa on 177cm ja painoa 80kg.

Laskutoimituksella mitattuna rasvaprosentti olisi noin 19, mikä kuulostaa aika helvetin surulliselta. Pyrin syömään proteiinipitoista, pysymään plussilla ja apuna on kreatiini sekä maltosta ja herasta miksattu palkkari. Mitään aikamääreellistä tavoitetta en ole asettanut, joten kysynkin nyt, että kannattaako tässä nyt polttaa pois tuota radvaa vai bulkata lisää. Tavoitteena on kuitenkin aika kireä kondis, mutta siihen nyt voi mennä vielä vuosia.

Pyrkimys on päästä tästä tähän. Ohjelma on yksijakoinen, tarkoitus vaihtaa kaksijakoiseen, kun rupeaa viikossa kerkeämään neljännenkin kerran kävästä salilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom