FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No tilannehan on vähän sama kuin minulla, joskin olen jo päässyt silmämääräisesti selvästi kireämpään kuntoon. Plussilla läskin määrä ei absoluuttisesti mitattuna käytännössä muutu kuin korkeintaan pahemmaksi, joten kiristely on edessä. Jos ei ole kiirettä, niin vähempi kalorifasismi riittää, mutta itse olen vetänyt reilusti tonnin miinuksilla. Jos hermot eivät kestä ikidieettiä, niin syklittely on päivän sana, 2 viikkoa -1000 ja 2 viikkoa +500, siinä ajassa ehtii tarttua samalla lihastakin kun rasvaa poltellaan kun tarkastellaan pidempää aikaväliä.

hey! tää topikki kuulostaa just mun jutulta!

tällasta "jojoilua" ruuan suhteen oon noudattunu tavallaan jo vuosia, mut ny oon ajatellu alkaa syömään jatkuvalla syötöllä enempi kunha ei maha kokonas repsahda! vie ei o ainakaa mitää hätää paino o tuolla 85 kg paikkeil ja rasvat n.10% suuntaaan antaval mittaril... tavoite paino 90 kg ja sit vaa ylöspäi samal treenaamisen/elämisen mallilla :)

ite ajatellu toteuttaa tämmöstä:
kulutus ~2500kcal

2 koko kropan treeniä viikossa ma ja pe
ma treeni 3-5x8-16
pe treeni 3-5x3-8

ravinto:
ti-la ~2000kcal 200g protskua 100g rasvoja loput hiilareita
su paljon hiilareita, tosi vähän rasvaa ja prodea
ma 2500-3000kcal 300g prodea ja 200-300g hiilaaria, loput rasvaa.

kokeillaan ja kerrotaan...

täs ois mun makuun ajatusta paitti reeni omaan malliin edelleen... 1x5 1vko, 5x5 2vko, 3-4x8 3vko ja sitä rataa!!!
ajatus kokoajan tasasesta ruuasta ja lihaa ilma läskii!? hmm...

Oisko tuhoon tuomitti ajatust jos tekisi niin että vaikk 3vko plusilla noin 300kcla + ja sitten 1vko velocity dietillä, että prot päivässä noin 150g-200g, mutta kaloreita kumminkin vaan noin 1000-1300 ?

3vko noin 2800-3000kcal
1vko noin 1000-1300kcal mutta proteiinia kuitenki ainakin 1,5-2g per painokilo.

Tuohan on käytännössä syklittelyä, mutta vaan vähän vähemmillä plussilla ja isommilla miinuksilla. Voi tuota vähän aikaa harrastaa ns. säätävänä dieettinä.

Kyllä mä aattelin alkaa syklitteleen kun saa läskit nyt ensin sopivalle tasolle. Tämä oikeasti toimii, mutta tahtonut aina jollakin tekosyyllä lipsua pitkän bulkin puolelle. Tässä kun 4 kk dieettaa, niin ehkä sitä sitten alkaa oleen motivaatiota pitään kurissa noita läskejäkin jatkossa.

Toisaalta kevätdietti on jo sellainen perinne että mitä sitä osaisi tehdä jos olisi vuodenvaihteen jälkeen jo valmiiksi kireässä kunnossa :)

Kyllä mä aattelin alkaa syklitteleen kun saa läskit nyt ensin sopivalle tasolle. Tämä oikeasti toimii, mutta tahtonut aina jollakin tekosyyllä lipsua pitkän bulkin puolelle. Tässä kun 4 kk dieettaa, niin ehkä sitä sitten alkaa oleen motivaatiota pitään kurissa noita läskejäkin jatkossa.

Millä tavalla syklittelet ?

Suosittelen syklittelemään viikon sisällä. Saa syödä välillä enemmän, mutta ei tarvitse kituuttaa montaa päivää putkeen miinuksilla. Ehkäisee ylilyöntejä ja tasapainottaa ravinnonsaantia. Pari lepo-/välipäivää miinuksilla antaa jo huomattavasti siimaa niille päiville, kun syödään yli kulutuksen. Tarkoituksena siis olla kuitenkin viikkotasolla pienesti ylikaloreilla

Millä tavalla syklittelet ?

En ole aikoihin syklitellyt, mutta tein aikoinaan noita viikko plussalla ja viikko miinuksella tai 2 vk syklejä. Mutta tuo Beginnerin tyyli ois kyllä parempi, eli varmaan jotain tuollasta jatkossa.

Mutta voiskos toimia se että oiskin pari treenipäivää miinuksella, mutta ottas kunnolla protskua ja sitten plussalla ja reilummin hiilaria lepopäivinä? Sais silloin glykogeenivarastot täyteen?

Mutuillaan nyt vähän kun tässä on monta viikko aikaa miettiä syklejä kun nyt on selkee sykli vielä 14 viikkoa, eli MIINUSTA JA MIINUSTA muutamalla tankkailulla höystettynä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin kanssa koittaa tuota viikkotasolla syklittelyä. Tarkoituksena pitää viikon kokonais saldo hieman miinuksella.

Onko kukaan törmännyt mihinkään tutkimukseen ihmiskropan metabolisesta syklistä? Mikä on se teoreettinen aika että kalorien syklittely toimii? Onko se treenin jälkeinen anabolinen ikkuna, päivä vai viikkotasolla? Kun ideana on otsikon mukainen massan kasvatus ja kireänä pysyminen.

Käytännössä homma taitaa aina ratketa siihen miten pää kestää ja mihin on tottunut. Menee homma hieman yli jos kokoajan jännittelee jostain syömisistä.

Ajattelin kanssa koittaa tuota viikkotasolla syklittelyä. Tarkoituksena pitää viikon kokonais saldo hieman miinuksella.

Onko kukaan törmännyt mihinkään tutkimukseen ihmiskropan metabolisesta syklistä? Mikä on se teoreettinen aika että kalorien syklittely toimii? Onko se treenin jälkeinen anabolinen ikkuna, päivä vai viikkotasolla? Kun ideana on otsikon mukainen massan kasvatus ja kireänä pysyminen.

Käytännössä homma taitaa aina ratketa siihen miten pää kestää ja mihin on tottunut. Menee homma hieman yli jos kokoajan jännittelee jostain syömisistä.

Toimivaa syklittelyä on yhdistetty pätkäpaastoon päivä tasolla. Treenin jälkeisessä ikkunassa siis syödään lähes kaikki päivän ruuat, ja lepopäivänä miinuksille. Saa ja pitää syödä paljon hiilihydraattia treenipäivinä, ja välipäivinä vähemmällä (yksi tapa). Paino ei muutu mutta lihasta tulee ja voimat nousevat.

Yleensä syklittely (jos sitä enää siksi voi sanoa) kumminkin kannattaa pääsääntöisesti olla jotain Hulkin esimerkin mukaan eli 6-8 vk (+300 +500) ja 2 vk (-700-1000kcal). Kertyneet rasvat pitäisi pystyä melko hyvin polttamaan tuossa ajassa kovilla miinuksilla. Jos lähtökunto kohtuu tiukka ei läski lookkia tule missään vaiheessa noin tehtynä.

Toimivaa syklittelyä on yhdistetty pätkäpaastoon päivä tasolla. Treenin jälkeisessä ikkunassa siis syödään lähes kaikki päivän ruuat, ja lepopäivänä miinuksille. Saa ja pitää syödä paljon hiilihydraattia treenipäivinä, ja välipäivinä vähemmällä (yksi tapa). Paino ei muutu mutta lihasta tulee ja voimat nousevat.

Yleensä syklittely (jos sitä enää siksi voi sanoa) kumminkin kannattaa pääsääntöisesti olla jotain Hulkin esimerkin mukaan eli 6-8 vk (+300 +500) ja 2 vk (-700-1000kcal). Kertyneet rasvat pitäisi pystyä melko hyvin polttamaan tuossa ajassa kovilla miinuksilla. Jos lähtökunto kohtuu tiukka ei läski lookkia tule missään vaiheessa noin tehtynä.

Itse ajattelin lähteä dietin jälkeen tolle 8+2 linjalle. Aikaisemmin on mennyt aikalailla, että plussilla 3-4kk ja sen jälkeen onkin saanut tiputella aina 5-6kk ja toi tiputteleminen on niin julmettua paskaa noin pitkällä ajalla, että huhhu.

Mutta onko tossa hulkin esimerkissä tarkoitus, että osa viikoista vedetään +300 ja osa +500 vai oliko ideana vaan, että vedetään se 6-8 vkoa joko +300 tai +500, miten halua löytyy.

Aikaisemmin on mennyt aikalailla, että plussilla 3-4kk ja sen jälkeen onkin saanut tiputella aina 5-6kk ja toi tiputteleminen on niin julmettua paskaa noin pitkällä ajalla, että huhhu.
Treenamisessa tai ruokavaliossa on kyllä jotain todella pahasti persellään jos 3-4kk plussien jälkeen joutuu diettaamaan 5-6kk. Oikealla harjoittelulla tuossa ajassa ei kerkeä saamaan kuin maksimissaan 1-2kg rasvaa (saaden vähintään saman verran lihasta), jonka voi polttaa 1-2 viikossa.

Aikaisemmin on mennyt aikalailla, että plussilla 3-4kk ja sen jälkeen onkin saanut tiputella aina 5-6kk ja toi tiputteleminen on niin julmettua paskaa noin pitkällä ajalla, että huhhu.
Ei kyllä tuommoisessa ole järkeä, yleensä kun ollaan plussalla niin sitä painoa kerätään hitaasti 200-400g/vk ja dieetillä sitten otetaan vähän nopeammin sitä painoa pois jotain 500-800g/vk, kun vielä sitä lihasta saadan vähän lisää niin kyllä se dieetti kestää aika paljon vähemmän aikaa kuin massakausi.

Ei kyllä tuommoisessa ole järkeä, yleensä kun ollaan plussalla niin sitä painoa kerätään hitaasti 200-400g/vk ja dieetillä sitten otetaan vähän nopeammin sitä painoa pois jotain 500-800g/vk, kun vielä sitä lihasta saadan vähän lisää niin kyllä se dieetti kestää aika paljon vähemmän aikaa kuin massakausi.

Joo ei tollasessa ollut tasan yhtään mitään järkeä, minkä valitettavasti tajusin liian myöhään.

Treenamisessa tai ruokavaliossa on kyllä jotain todella pahasti persellään jos 3-4kk plussien jälkeen joutuu diettaamaan 5-6kk. Oikealla harjoittelulla tuossa ajassa ei kerkeä saamaan kuin maksimissaan 1-2kg rasvaa (saaden vähintään saman verran lihasta), jonka voi polttaa 1-2 viikossa.

Joo, no vedin siis tyyliin +8kg/4kk(500g/vk) viime bulkilla, silloin oli lähtöpainoa 75kg. En ole oikeastaan koskaan ollut todella kireässä kunnossa mihin tällä nykysellä dietillä tähdätään, aikaisemmin paino on ollut aina 75+. Nyt painoa on semmonen 71kg rasvat n. 12% ja uskoisin, että 68-69 tulee olemaan semmonen mihin nykyinen dietti tulee loppumaan. Sen suurempaa painotavoitetta ei enää ole, mutta sen oon päättänyt, et 27.6 vaihtuu plussille oli paino tai peilikunto mitä tahansa.

Tarkoituksena olisi kesällä saada lisää lihasta vetämättä kuitenkaan mitään överibulkkia eli rasvat nousis mahdollisimman vähän.
Kuinka paljon muokkaisitte tätä tekemääni ruokaohjelmaa jos kyseessä 185cm 75kg 18v.

9:00
meal 1

whey80 2 annosta 2.5 mitallista 46g jauhetta
banaani
1 multivitamin
2 fish oil

11:00
meal 2

2 kananmunaa
kaurapuuro
400 ml maito

14:00
meal3
250 g kanaa
vihanneksia

15:30
sali

17:00-17:30
meal4
palkkari (1 tl kreatiinia 35g proteiini (2.5 MITALLISTA) 20g hiilihydraatti)

18:00-19:00
meal 5
kotiruoka

21:00
meal 6
Tonnikala (1 purkki)
vihanneksia

meal 23:00
meal 7
maitorahka
2 fish oil caps
1 multivitamin

---> Nukkuun

Veikkaan että tarvis vielä lisää ruokaa mutta mitä ja mihin ajankohtiin. Ehdotelkaa paremmin tietävät vapaasti.

Tämä aihe kiinnostaa myös minua.
Koskaan en ole aiemmin kokeillut moista tapaa, mutta luultavasti aloitan pian kokeilun.
Oletetaan että on 6 tai 8 viikkoa plussalla päivätason ollessa +300 cal ja sitä seuraavat 2 viikkoa -500,
eikö tuo olisi alkuun parempi lähtökohta kuin niin hurjalta kuulostava -700 / -1000 kaloria?

Millä perusteella -1000 kaloria? Pitääkö keho rasvanpolton yllä ja minkälainen on yleinen olotila?

Lace: En laskenut kaloreita tai mitään muutakaan tosta, mutta meal kolmoseen ois hyvä lisätä jotain hiilihydraattia (perunaa, pastaa, riisiä), koska muuten sitä ei näytä ihan hirveesti tulevan.

Suositut

Back
Ylös Bottom