FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ite diettailin tossa ekaa kertaa sellasen 5 viikkoa. painoa sain tiputettua 5 kiloa. Onhan sitä fläsää vielä jonkin verran, mutta aattelin että nyt kun alan ''bulkkaamaan'' niin otan rauhallisesti niitten kaloreitten kanssa. 3500 kaloria + palkkari oli viime bulkissa ja sehän meni ihan överiks. Kalorilaskuri näyttää päiväkulutukseksi ilma liikuntaa 2500 kaloria joten 3000lla mennään tällä kertaa, tai ehkä vähän alhaisemmallakin. Otin opikseni :D

Kellä on paljon kokemusta kunnon bulkista ja syklityksistä vois kertoa miten miten hyvin lihakset kasvaa tollasella syklityksellä ja aamuaerobisilla verrattuna kunnon bulkkeihin.

No kirjotellaampa vaikka tänne. Eli nyt on tullut käytyä salilla 2kk ja painoa tullut sellaset +10kg, mistä suurin osa varmaanki nestettä. Kauheasti en ole kuitenkaan lihonut ja lihastakin näyttänyt tulleen ihan hyvin. Eli ihan aloittelija olen, josta johtuu myös tämä "nopea" painon- ja sarjapainojen lisäys.
Ajattelin itse syklittää kalorit myös tyylillä 2kk bulkkia ja 1kk diettiä. Mietin kuitenkin, että viitsisikö nyt vetää vielä 3kk putkeen bulkkia perään ja jäädä vasta sitten dietille, koska olen vasta aloittanut salilla käynnin ja mietin, että päästäisiinkö tuolla pidemmällä (yht. 5kk) bulkilla parempiin tuloksiin, kuin että jäätäisiin heti dietille?

Lisäksi vielä, että palautusjuomat kannattaa myös ottaa dietillä (tietenkin), mutta miten on sitten esim. yöproteiinien jne. ottaminen? Kannattaa siis varmaan nekin ottaa?:)

nojos ei hirveenä ole ylinmäärästä niin en jäis kyl dieetille kun kerta olet vastaaloittelija,jolloin sul o hyvät mahkut saaha kunnol lihasta/voimaa.. ei kannnate pilata sitä dieetillä. Illal otat vaik rahkaa ja öljyy nassuu nii riittää yöks.

nojos ei hirveenä ole ylinmäärästä niin en jäis kyl dieetille kun kerta olet vastaaloittelija,jolloin sul o hyvät mahkut saaha kunnol lihasta/voimaa.. ei kannnate pilata sitä dieetillä. Illal otat vaik rahkaa ja öljyy nassuu nii riittää yöks.

No ei kyllä hirveesti ole ylimääräisiä.. Mietin vielä kuitenkin sitä, että olisiko sillä jotain positiivista vaikutusta, että jää dietille jo nyt kuukaudeksi, koska silloin aineenvaihdunnan toiminta muuttuu osittain ja aloittelija kun olen, niin myös dietillä saisin nostettua luultavasti sarjapainoja ihan positiivisesti.

No ei kyllä hirveesti ole ylimääräisiä.. Mietin vielä kuitenkin sitä, että olisiko sillä jotain positiivista vaikutusta, että jää dietille jo nyt kuukaudeksi, koska silloin aineenvaihdunnan toiminta muuttuu osittain ja aloittelija kun olen, niin myös dietillä saisin nostettua luultavasti sarjapainoja ihan positiivisesti.

No jos olet nyt aloittelemassa saliharrastusta, niin voimatasot sekä lihas kasvaa hetken aikaa, vaikka söisit pelkkiä kiviä. Pidemmälle treenanneena lihas ei kasva kuin plussakaloreilla, voimatasoja taas on mahdollista nostaa dieetilläkin.

Syö hyvin ja treenaa, katso dieettiä sitten, kun olet kasvattunut vähän lihasmassaa.

No jos olet nyt aloittelemassa saliharrastusta, niin voimatasot sekä lihas kasvaa hetken aikaa, vaikka söisit pelkkiä kiviä. Pidemmälle treenanneena lihas ei kasva kuin plussakaloreilla, voimatasoja taas on mahdollista nostaa dieetilläkin.

Syö hyvin ja treenaa, katso dieettiä sitten, kun olet kasvattunut vähän lihasmassaa.

No kaipa se eka dietti pidetään vasta sitten 3kk päästä ja sitten siitä eteenpäin mennää tällä vakiosyklityksellä. Kyllä sitä lihasta nyttenkin jo tullut melko hyvin ja sarjapainot melkein täysin kaksinkertaistuneet tässä 2kk aikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin.

Luin koko ketjun ja nostetaans nuo syklitykset uudelleen esiin. Olen miettinyt mikä olisi paras tapa itte syklittää. Tarkoituksena on kiristyä, mutta se piffin vähäinenkin tulo on tervetullutta. Olen ollut nyt jonkun 3kk pelkällä dietillä, mutta homma näyttää tyssänneen. Kaikkia muutoksia on tehty jne, joten syklitys tuntuisi olevan seuraava askel.

Ensin ajattelin, että bulkkaan 5kg ja kun se on tullut pudotan taas 5kg. Lopulta piiiitkän ajan kuluttua päästäisiin tilanteeseen jossa tuo 5kg olisi tullut pelkkänä piffinä ja rasvojen olevan alhaisemmat kuin lähö tilanteessa. Tämä kaatui kumminkin siihen kun tavoitteena on kumminkin kiristyä ja mahdollisimman nopeasti. Eli tuo 5kg painon nosto olisi noin kuukauden paukku bulkilla (maltilliset +kcal), ja 5kg pois ainakin toinen kuukausi. Eli mahdolliseen kiristymiseen menisi kauan, kun tuosta 5kg painon lisäysestä kuukaudessa se n.0,5kg sitä piffiä voisi mahdollisesti olla. Nopeaa kiristymistä ajatellen tuo ei olisi paras??

Nyt suunnitteilla 1vk/1vk syklillä. Bulkki viikko +500kcal ja dietti viikko +1000kcal miinuksella. Menisikö tämä jako aivan +/- 0 rasvan palamisen ja piffin kasvun kanssa?? olisiko sittenkin parempi pitemmät jaksot? esim tuo 4vk/2vk??

Saattaa olla näköharhaakin, mutta jotenkin tuntuu että nyt kun vedellään pienillä miinuksilla niin hartiat vaan leviää :D Johtuu hyvin todennäköisesti siitä, että vyötärö alkaa olla jo ampiaisen tasolla eli rentona 80 cm ja ilmaa sisään vetäessä 75 cm. Vatsat ja kyljet on todella razor-sharp cut, jos vielä vähän kiristäis niin tulis kylkiluut ulos. No leikki sikseen, mutta kyllä mä oon onnistunut saamaan olkapäihin lisää massaakin ihan oikeasti ja pyöreyttä, lähinnä pienestä treeniohjelman muokkauksesta johtuen (teen olkapäille nyt ihan oman lyhyehkön treeninsä kerran viikkoon). Eli ei se mahdotonta ole kasvaa dieetilläkään.

Meikä testaa loppuvuoden itse keksimääni 'stressfree/fiilispohja'-syklittelyä. Se toimii niin että vedetään tasaisesti plussalla ja heti kun nostovyö ei mene 6. reikään, otetaan parin viikon minidieetti :thumbs:

Kuitenkin plussalla olo on nii mukavaa että ei jaksa stressata turhaa siitä, että nyt on PAKKO ottaa miinuskalorivaihe koska ohjelmassa lukee niin. Jos treeni kulkee ja kehitystä tapahtuu nii antaa mennä vaan niin kauan kunnes reppu osoittaa kasvamisen merkkejä.

Itsekkin lopetin juuri 2vk sitten noin 3kk dietin ja nyt on aika hyvä kondis. Mitenköhän onnistuisi syklittely 2vk +500kcal ja sitten 1vk -1000kcal. Onko tuo tuhat miinuksella liian kova? Haluaisin kerätä aina vähänaikaa massaa, ja sitten kiristellä nopeasti ylimääräistä pois. Vai olisiko 1kk ja 2vk parempi sykli? Tuntuu vaan että tuossa kuukaudessa kerkeää se paino karata niin paljoa että 2vk dietti ei kerkeä polttaa tarpeeksi rasvaa.

Ja toinen juttu. Polttaako tuommoinen nopea viikon dietti reiluilla miinuksilla rasvaa, vai häviääkö vaan nesteet? Olisiko parempi vain pitää miinukset 500 pinnassa ja toivoa parasta?

Onkos kukaan kokeillut vielä syklittelyä niin, että dieettipätkä vedetään ketolla? Itse olen suunnitellut niin, että 6vko plussalla ja tämän jälkeen 3-4vko ketoa ja taas uudestaan plussalle jne.

Onkos kukaan kokeillut vielä syklittelyä niin, että dieettipätkä vedetään ketolla? Itse olen suunnitellut niin, että 6vko plussalla ja tämän jälkeen 3-4vko ketoa ja taas uudestaan plussalle jne.

Veikkaisin kyllä itse että jos syklittelee ketolla niin tulee aika nopeasti takaisin läskit kun hiilarit astuvat kuvaan. Ellet sitten jatka VHH bulkilla, mikä ei ole ollenkaan huono idea enää. Itsellä on myös tämänlaisia suunnitelmia ensi vuodelle :thumbs:

TUrhaa tallanen ihme touhu teillä, miks ette vaa podaa ja syö?
Ehkä siksi, että kaikki eivät halua näyttää jokinorsulle 10 kuukautta vuodessa. Muutenkin syklittely on hyvä tapa pysyä siisteissä rasvoissa, kasvattaen lihasta samalla. Ja nuo parin viikon dieettipätkät ovat hormonitoiminnalle hyviä boosteja ja eivät ehdi syödä kehitystä tai lihasta pois tuollaisissa lyhyissä pätkissä.

Vai oliko kysymyksesi vain paskaa sarkasmia?

Veikkaisin kyllä itse että jos syklittelee ketolla niin tulee aika nopeasti takaisin läskit kun hiilarit astuvat kuvaan. Ellet sitten jatka VHH bulkilla, mikä ei ole ollenkaan huono idea enää. Itsellä on myös tämänlaisia suunnitelmia ensi vuodelle :thumbs:

Sen vuoksi juuri se syklittely, että se plussan aikana kertynyt rasva hieman karisisi :) Väkisinhän sitä rasvaa siinä plussalla ollessa kertyy (ainakin itsellä).

Plussalla ollessa ei itsellä hiilarit koskaan nouse yli sen 200g, eli lähellä vhh-bulkkia mennään. Joskus toki viikonloppuna plussalla ollessa tulee oikein mässättyä ja silloin ei paljon edes uskalla hiilareita laskeskella.

Suositut

Back
Ylös Bottom