FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fighter1157 sanoi:
Noniin, äärimmäisen mielenkiintoinen thredi! Jos joku on harrastanut PSMF-Bulkki syklitystä niin raportoikoon HETI tänne! :) Tuolla edellisillä sivuilla joku taisi olla jo kokeillut.

Mulla on nyt kokeilussa 2vk bulkki - 1 viikko PSMF, noin 1200-1300kcal/päivä. PSMF-viikolla ja sitä seuraavalla viikolla (bulkki) vedän kofeiinia niin perkuleesti, sitten yksi viikko (bulkki) taukoa ja taas PSMF-viikolle kofut mukaan.
Melkoinen sissi kyllä oot jos tuollaista pystyt vetämään. :D
Ajattele nyt mitä oot suunnittelemassa. 1/3 elämästä PSMF dieettiä. :kippis1: :whip: Kamala ajatus. :urjo::evil:

ObelixXx sanoi:
Onko mitään järkeä/hyötyä tehä aamu-aerobista tyhjään mahaan, kun muuten on plussalla? Eli saisko sitä rasvan tuloa tällä tavalla hieman hillittyä tai rasvan määrää jopa vähenemään? Ku rasvaa on jonku verran kertyny jo, mutta ei nyt viittis dietillekkää alkaa ku on muute nii pieni vielä :rolleyes:

IMO ei ole järkeä. Tai siis kyllähän aerobinen aina on järkevää, mutta tyhjällä vatsalla ei saada mitään lisähyötyä, täällä asiasta lisää. Jos rasvaa haluat saada pois niin kyllä sitä täytyy miinukselle kalorit laittaa. Tokihan rasvaa kertyy vähemmän jos kulutusta lisäät safkojen pysyessä samoina...

Ingersoll sanoi:
Melkoinen sissi kyllä oot jos tuollaista pystyt vetämään. :D
Ajattele nyt mitä oot suunnittelemassa. 1/3 elämästä PSMF dieettiä. :kippis1: :whip: Kamala ajatus. :urjo::evil:

Kyllä tämä ihan kauheeta on :) Mutta dieettasin vuoden alusta 4kk ja paino putos n. 13-15 kiloa. Sitten loppu mielenkiinto dieetata kun melkein koko ajan tuli kipeäksi ja oli hirvee kiire koulun ja duunin kanssa. Ei enää maittanut 7 treeniä (4punttia, 3 lenkkiä) viikossa oheistoimintoineen.

Siis periaatteessa psmf on helppoa kun ei tarvii laskea eikä miettiä, vetää vaan jauhoa. Käytännössä jotain ihan toista. Tosin mikäs asiantuntija minä olen kun yhden viikon olen vasta vetänyt, heh. Mitä nyt lukenut pakkikselta viisaampien kommentteja psmf:stä, teoria tukee helvetin hyvin tän +bulkin syklityksen toimivuutta.

Ekan päivän fiilikset: Lievää heikotusta, kofeiinin ansiosta kuitenkin melko pirteä olo. Yöllä ihan ihme kuumotus, tuntu että kroppa olisi joku 40 asteinen :)

Yksi pieni cheatti mulla on, jos on ihan älytön nälkä niin korvaan yhden drinkin vaikka 150 grammalla kanan rintaa.

Ai niin, sitä raporttia. :)

Olen joka aamu kahden viikon ajan kirjannut painot ylös ja kummankin viikon alussa tarkkaillut kahden päivän ajan syömisiä. Tämä loppuviikko on mennyt hieman persiilleen, tänäänkin olen syönyt vasta 4 kertaa. Vaikka olen merkinnyt painonlaskun alkaneen 86 kilosta, olin aloittanut ruokavalion siistimisen ja aamuaerobisten teon jo 3 viikkoa aikaisemmin (2 krt/vko) ja uskon painon olleen suurimmillaan jopa 87kg. 5.6 alkaen aamuaerobisia aloin tekemään 3 krt / vko.

Vähän on nyt heikko olo, mutta johtuu 100% viime päivien syömisistä. Eilen söin 3 krt, tänään ajattelin vielä rasvatonta maitoa kiskaista tuopillisen. :rolleyes:

3.6: 86.0kg

4.6: 85.6kg

---Tästä "dieetti" alkoi virallisesti---

5.6: 85.5kg

6.6: 85.6kg

7.6: 84.9kg

8.6: 85.0kg

9.6: 85.2kg

10.6: 85.1kg

11.6: 84.9kg

12.6: 85.0kg Tästä eteenpäin hieman pienemmällä kalorimäärällä

13.6: 84.3kg

14.6: 84.2kg

15.6: 84.3kg

16.6: 84.6kg (Eilen oli synttärit ja syömiset meni muutenkin päin vittua)

17.6: 84.2kg (Syömiset meni eilen päin vittua... 1h jalkapalloa kavereitten kanssa)

18.6: 83.8kg (Syömiset päin vittua koko viikonloppuna)

5.6:

yksi Vaasan ruispala, 3 viipaletta juustoa, 4 lasia maitoa, makaronilaatikkoa lautasellinen + ketsuppia

protskudrinkki, 1dl heraa, 1,5 teelusikallista vihreää teetä, 3 teelusikallista kaakaojauhetta

kaksi vaasan ruispalaa, 6 viipaletta juustoa, 4 lasia maitoa, makaronilaatikkoa lautasellinen + ketsuppia

palautusjuoma, 1dl heraa, 1/3 dl maltoa, 3 teelusikallista kaakaojauhetta

7dl rasvatonta maitoa

0,5 l Coca-Cola Lightia (Suklaroosi)

valio raejuusto 200g 2%

6.6

lautasellinen kalakeittoa, 1 vaasan ruispala, 3 viipaletta juustoa, 4 lasia maitoa

protskudrinkki, 1 dl heraa, 3 teelusikallista kaakaojauhetta, 1,5 teelusikallista vihreeä teetä, yksi vaassan
ruispala, 5 viipaletta juustoa

3 munan munakas, 2 leipää, 6 viipaletta juustoa, kaksi vaasan ruispalaa

protskudrinkki, 1dl heraa, 3 teelusikallista kaakaojauhetta

7dl rasvatonta maitoa

200g 2% raejuustoa

12.6 (Tästä eteenpäin hieman pienemmät kalorimäärät)

lautasellinen kalakeittoa, 1 vaasan ruispala, 2 viipaletta juustoa, 2 1/2 lasia maitoa

protskudrinkki, 1dl heraa, 2 teelusikallista kaakaojauhetta, 3 teelusikallista vihreää teetä, 2
vaasan ruispalaa, 4 siivua juustoa

lautasellinen kalakeittoa, 1 vaasan ruispala, 2 viipaletta juustoa, 2 1/2 lasia maitoa

palkkari, 1dl heraa, 1,5 teelusikallista kaakaojauhetta

200g raejuustoa

13.6

LAUTASELLINEN makaronilaatikkoa + ketsuppia, 2 1/3 lasillista maitoa, 1,5 vaasan ruispalaa, 3 siivua juustoa

Protskupatukka

Lautasellinen makaronilaatikkoa + ketsuppia, 2 1/2 lasillista maitoa, 1 vaasan ruispala, 2 siivua juustoa

protskudrinkki, 1dl heraa, 2 teelusikallista kaakaojauhetta

4 munan munakas, 200g raejuustoa

Sopivasti sattui näemmä samat murkinat viikkojen alkuun. :rolleyes:

Minäkin aloitan tänään syklityksen testaamisen. Eli tänään loppuu virallisesti tuo dietti, vaikka on tässä jo pari viikkoo syöty melko paljon. Mainasin vetää 6vko plussilla ja sit 2vko miinuksella katotaan mitenkä tehoaa. Ruokailu on kunnossa, mut treenaminen ei oo mistään parhaimmasta päästä, kun ei pääse salille näin kesällä. Mutta minulta löytyy penkki kotoa niin olen kyllä saanut aikaan tollasen ohjelman:

Kyykky 2x15
Sjmv 2x15
pohkeet 2x15
Penkki 2x15
olkapäät: tangolla 2x15
olkapäät: viparit 1x15
selkä: yhdenkäden soutu 1x15
selkä: kulmasoutu 2x15
ojentajat: painolla seisten 2x15
ojentajat: dippi 1x15
hauis käännöt levytangolla 2x15
vatsat 2x15

Mitä mieltä olette tosta ohjelmasta?

Kolmesti viikkoon meinasin tehdä tuon.

Omskakas sanoi:
Samat suunnitelmat täälläkin. Viime talvena tuli bulkattua rasvat tuonne 18% kieppeille ja niiden lähteminen on ollut yllättävänkin tiukassa. Eteenkin vatsassa ja alaselässä tuo rasva istuu eikä hevillä lähde. :itku:

Minulla "huonogeenisenä" on ollut bulkatessa se ongelma, että jos syön vain vähän yli kulutuksen, kerään rasvaa, mutten lainkaan lihasta. Jos meinaan saada lihasta, pitää syödä reilusti, mutta silloin myös Herra Läski tulee kylään ja jää asumaan. :D Nyt onneksi dietillä ovat voimat pysyneet samana tai jopa nousseet.

Mutta itse asiaan... Ajattelin seuraavaksi kokeilla maltillista bulkkausta, uudenlaista treeniohjelmaa (HST tai koirankakkka) ja tarvittaessa lyhyitä diettijaksoja.

Kuulostaa niin kovin tutulta! Minkälaista dieettiä olet kokeillut? Alaselkäni varastoista muotoilisi vaikka minkälaisia lisäkkeitä sellaisia kaipaaville:wall:

Jeesjees, viime perjantai oli eka päivä psmf:ää. Ihan helvetisti tuntu painoa lähtevän. Kuinkahan paljon sitä nestettä kropasta voi oikein lähteä? Torstain treeniä ennen syön kunnon aterian ja siitä alkaa bulkkijakso. Pitää saada lihaksiin vähän täytettä juhannukseksi ;)

Raportoin lisää sitten tuntemuksista jos jotakuta vaikka kiinnostaisi lukea. Nyt on aika omituinen olo, hengästyy helpommin, väsyttää hieman enemmän kuin normaalisti. Ei kuitenkaan mikään paha olo. Se mua ihmetyttää että miksi niskat menee jumiin paljon helpommin psmf-jaksolla?? Olisiko lihaksen aineenvaihdunnan hidastuminen syynä?

Kolmaskin kysymys kaivaa mieltä: Olikohan ollut Berardin artikkelissa How Many Carbs, jossa mainittiin minimihiilarimäärät lihasproteiinin HUOMATTAVAN purkamisen estämiseksi. Kannattaisiko noudattaa sitä 50g--> päivässä hiilarimäärää kun on psmf:llä?

Fighter, olisko kasikymppisestä perusjampasta joku 3 kiloa tai sinnepäin...vaihtelee sen mukaan onko pöhössä ja onko kreatiinit menossa ja silleen. Lihasjumit voi johtua siitä että nesteiden mukana lähtee elektrolyyttejäkin menemään, ota mineraalisuolaa tjsp ettei tule suolavajeita.

PSMF:llä vedetään proteiinia aika isoja määriä tuon lihaskadon vähentämisen takia. Osan niistä varmaan voi korvata hiilareillakin jos haluaa, mutta voimatreenaavien protskumäärät on laskettu sen mukaan että ei pitäisi normaalia enempää huolta kantaa lihaskadosta. PSMF:hän on tosin "nopein tapa pudottaa _painoa_" eikä pääpaino ole lihaksen säilytyksellä, joten jos olet neuroottinen lihaskadon suhteen ja/tai treenaat useasti tai teet aerobista, niin voit toki nostaa hiilarien määrää. Ultimate diet kakkosessa proteiinin määrää vedettiin alaspäin ja hiilareita nostettiin about tuohon 50 grammaan vuorokaudessa, kai sen takia että siinä treenattiin enemmän kuin PSMF:llä, jolloin noin pienet hiilarimäärät ei vaikuta juuri mihinkään.

Fighter, olisko kasikymppisestä perusjampasta joku 3 kiloa tai sinnepäin...vaihtelee sen mukaan onko pöhössä ja onko kreatiinit menossa ja silleen. Lihasjumit voi johtua siitä että nesteiden mukana lähtee elektrolyyttejäkin menemään, ota mineraalisuolaa tjsp ettei tule suolavajeita.

PSMF:llä vedetään proteiinia aika isoja määriä tuon lihaskadon vähentämisen takia. Osan niistä varmaan voi korvata hiilareillakin jos haluaa, mutta voimatreenaavien protskumäärät on laskettu sen mukaan että ei pitäisi normaalia enempää huolta kantaa lihaskadosta. PSMF:hän on tosin "nopein tapa pudottaa _painoa_" eikä pääpaino ole lihaksen säilytyksellä, joten jos olet neuroottinen lihaskadon suhteen ja/tai treenaat useasti tai teet aerobista, niin voit toki nostaa hiilarien määrää. Ultimate diet kakkosessa proteiinin määrää vedettiin alaspäin ja hiilareita nostettiin about tuohon 50 grammaan vuorokaudessa, kai sen takia että siinä treenattiin enemmän kuin PSMF:llä, jolloin noin pienet hiilarimäärät ei vaikuta juuri mihinkään.

Jeps, kiitoksia. Mietin itsekin tuota suolan nauttimista mutta ei sitten sitä tullut tehtyä. Treeniohjelmana on nyt ollut 1-jakoinen 3krt viikossa. Aerobista en uskaltanut tehdä psmf-viikolla mutta kerta/bulkkiviikko lenkkeilyä on tarkoituksena pitää ohjelmassa mukana.

Vika päivä oli yllättävän helppo psmf-viikolla. Tokavika oli aikasten kauhea :)

Fighter1157 sanoi:
Kannattaisiko noudattaa sitä 50g--> päivässä hiilarimäärää kun on psmf:llä?

Tuota mä oon tehny. Kaloreita söin muutenkin vähän enemmän (~1500kcal) ettei oikeastaan voida puhua enää PSMF:stä mutta sen pohjalta kuitenkin lähdin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaahah, upin tän ylös kun menee lähelle omia tarkoitusperiä jatkossa... Toivottavasti en toista samoja asioita enää, eniten tämä thread koski syklittelyä, joka ei niin ole se mun juttu.

Eli jos tarkoitus on vain pitää nykykunto yllä, mutta toki vähän saada tuloksissa nousua jotta mieli pysyy virkeänä niin missä mittakaavassa ylläpitokaloreilla voi kehittyä? Toki pala saa kasvaa samalla, mutta se ei enää ole se "tarkoitus".

Ylipäätään voiko kroppa vuorokauden sisällä mennä rasvanpoltosta "bulkille"?
Voiko kroppa aamupäivällä terveellisesti syöden käyttää energioita hyvin, sitten kun ajoittaa vahvasti protupainotteisen aterian reenin jälkeen ja illalla välttää hiilaria?
Vai tarvitseeko reenipäivinä syödä esim 200-300kcal yli ja joinain päivinä taas ali? Ehtiikö kroppa tuossakaan reagoimaan?

Toisaalta, helpointa varmaan on hakea ylläpitokalorit, ja reenipäivinä vain syödä hitusen yli siitä, vaikka juuri mainitsemani 200-300kcal. Eipä tuossa pääse edes matemaattisesti plussakalorit keskiarvolla olemaan kuin noin 100kcal / pv, joten tuolla vauhdilla paino nousee vain 5kg koko vuonna.. :)

Vähän ehkä hypoteettista pohdintaa, mutta jos jollakulla samanlaisia ajatuksia pyörii niin jakakaa vain. Tarkoitus olisi nyt dietata jouluun mennessä paikat kuntoon ja sitten vain olla tyytyväinen elämään.. ;)

EDIT :
Jaahah, täältä löytyi vähän lisää.. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39825&highlight=yll%E4pitokaloreilla

Kuinkas moni jaksaa laskea kaloreita plussalla? Mä taidan syödä ihan liikaa kun fläsää tulee melko nopeasti. Hemmetti ei jaksaisi kaikkea punnita ja merkata ylös.

Aattelin pistää kalorit ylös kaikkein yleisimmistä syömistäni "perusseteistä" (siis yksi ateria), varmasti vähän ajan päästä muistaisi perussettien kalorit ja voisi aika hyvin laskea melkeinpä päässä päivän kalorit.

No kohta voisi yrittää vetää itsensä kireäksi. Projekti joka jäi hieman kesken keväällä :)

Mä en jaksa laskea. Olen muutenkin aivan liian laiska laskemaan kaloreita, eli perstuntumalla mennään. Ei ihan optimia tulosta aina tule, mutta tämä onkin mulle harrastus.

Jos nyt puhutaan vielä itse ketjun aiheesta, niin vedän itse nyt vähän pidemmillä sykeillä, eli 2-3 kk plussaa ja 1-2 kk dieettiä. Tarpeen mukaan siis tuo aika vaihtelee.

en määkään mitään kaloreita laske.
koitan nyt vaan ku nostan painoa niin syödä hyvin kahen tunnin välein ilman lisäravinteita.

Aattelin pistää kalorit ylös kaikkein yleisimmistä syömistäni "perusseteistä" (siis yksi ateria), varmasti vähän ajan päästä muistaisi perussettien kalorit ja voisi aika hyvin laskea melkeinpä päässä päivän kalorit.

No kohta voisi yrittää vetää itsensä kireäksi. Projekti joka jäi hieman kesken keväällä :)

No juuri noin siinä käy. Itsellä kun aloitin 3,5v sitten laihdutusurakkani kaloreista tuli pakkomielle (pyöritän mielelläni numeroita muutenkin) ja kun 6kk oli tarkistanut jokaikisen tuoteselosteen ym, ne on jo niin takaraivossa että joka päivä pystyn kertomaan noin 50kcal tarkkuudella mitä olen syönyt.

Silti kehotan välttämään sitä pakkomielle vaihetta, se 2vuotta ei ollut hauskaa. :)

No juuri noin siinä käy. Itsellä kun aloitin 3,5v sitten laihdutusurakkani kaloreista tuli pakkomielle (pyöritän mielelläni numeroita muutenkin) ja kun 6kk oli tarkistanut jokaikisen tuoteselosteen ym, ne on jo niin takaraivossa että joka päivä pystyn kertomaan noin 50kcal tarkkuudella mitä olen syönyt.

Silti kehotan välttämään sitä pakkomielle vaihetta, se 2vuotta ei ollut hauskaa. :)

Hih, joo ei varmaankaan :) Kyllä tossa dieetin edetessä rupes tuoteselosteet muistamaan ulkoa. Ja kun vielä söi melkein aina saman kaavan mukaan suurpiirt samoja aineksia niin kaloriarviothan meni melko helpolla. Jotain on kuitenkin tehtävä sille asialle että vaikka kuinka paljon tekeekin töitä komean kropan eteen, ei se lihaskunto pääse oikeuksiinsa rasvapeitteen alta.

Helvetin hyvän kommentin heitti nimim. Jatkuvuus tuolla yhdessä kuvathredissä kuvat-osiolla:

"Tuolla asenteella vain helposti käy niin, että vedetään vaan samaan vanhaan malliin vuodesta toiseen ja sitä todellista lihaskuntoa ei saada sitten lopulta esiin millään. Kunnon dietti piristää tätä bodaus hommaakin ihan reippaasti, kokemusta on. Vaihtelu ei ole ikinä pahasta. Kyllä se reeni kulkee ihan yhtä hyvin tai vielä paremminkin pikku laihiksen jälkeenkin."

Mä oon täsmälleen samaa mieltä ton kommentin kanssa mutta siltikään en ole vielä saanut projektia "kunto esiin" vietyä päätökseen :)

Kuinkas moni jaksaa laskea kaloreita plussalla? Mä taidan syödä ihan liikaa kun fläsää tulee melko nopeasti. Hemmetti ei jaksaisi kaikkea punnita ja merkata ylös.

Kyllä mä ainakin lasken tarkasti myös plussalla. Syy siihen löytyy viime kesästä kun luulin olevani reilusti plussalla, mutta paino vaan tippu. Ei silti puhuta mistään pikku kaloreista, päivästä riippumatta tuli n. 3200kcall ja viinaa useasti:david: , jotta oikeen, mutta ei..

Tälläkin hetkellä bulkki on perseestä. Kun koittaa syödä ns. puhtaasti bodysafkaa jo sen 3000kcall saaminen ei ole mikään helpoin juttu. Jos ei siis tarkasti pysy ruodussa ei sitä massaakaan tule. Johtaa siihen, että päivittäin syödään aina samaa ja samaa.. loputun noidankehä. Ei sitä läskiä haluta, mutta lihasta sitäkin enemmän ja se vaatii ruokaa.

Toi dietti juttu on kyllä hyvä (monen) kuukauden jälkeen, kun oikeen inhottaa kaikki syöty paska, nesteet, läski ja kun tietää, että hitto sitä lihaa on Pakko olla siellä alla. Lokakuun alussa vois todellakin alottaa dietin ja pysyä suht kireessä kunnossa siitä sitten eteenpäin hautaan saakka ja ottaa sitä lihaa pikkupikku hiljaa vuosien saatossa, ilman mitään suurempi, radikaaleja diettejä/bulkkeja. Silti mitään ns. normaalipulliaisen syömistä en aio harrastaa (lue: syö vaan kun on nälkä ja vaan sitä mitä tekee sillä hetkellä mieli)

:piis:

Ajattelin että vois tän armeijan jälkeen ku pääsee muuttaa omaan kämppään ja sitä kautta syömään ja treenaamaan kuten itse haluaa (kotiruokaa ja -treeniä nimittäin harrastanu), niin aloittaa jonkinlainen syksityksen. Tota 2vk/1vk ajattelin kokeilla. Lähtökohdathan on sitten ku valtionleivistä pois pääsen että rasva% on korkea ja lihaa ei oo nimeksikään. Kuinka tolla syklityksellä voi saavuttaa massaa, ihmetyttää toi noinkin pieni bulkkausjakso, jos vaikka olis se +500kcal ja -500kcal niin voiko siinä saada minkäänlaista kehitystä aikaan vaan onko se sellaista näpertämistä. Kuinkas sitte noi kaikki hh/pro/r jaot kannattaa olla bulkilla ja dietillä. Teettäkö kokoajan aamulenkkiä vai pelkästään diettivaiheessa? Millän ohjelmalla väännättä (2-,3-,4-jakoisella)? Laittakaa vaikka joku oma treeni ja ruokavalio tähän ja omia kommenttia kuinka on sujunu. Tiedän, jokaisen kroppa toimii eri tavalla, mutta onko kukaan saanut tällä mitään aikaan?

edit- omaa laiskuutta kun en jaksa kahlata tätä threadia, mutta mulla on krapula ;).

En tiedä löytyykö tämä linkki jo jostain tämän pitkän ketjun kätköistä, mutta varsinkin aloittelijalle joka:
- saa ohjeita tyyliin "syö paljon, ei väliä mitä" tai "älä turhaan laskeskele kaloreita" tai "pidä mättöpäiviä (6000kcal)"
- ei ymmärrä miksi roskaruoka on pahasta, siitä kun saa niin helposti kaloreita
- ei tiedä miksi bulkki ei saa "jäädä päälle"
- ei tiedä miksi bulkilla pitää syödä terveellisesti (vrt. roskaruoka)
- on juuri laihduttanut läskinsä pois ja ryhtyy taas nostamaan painoaan

OLISI HELVETIN HYVÄ LUKEA AJATUKSELLA TÄMÄ.

Sopii myös muille luettavaksi, ette vaan sitten vedä herneitä nenään. :)

Kiitokset Hansu81:lle joka tämän linkin löysi.

Mitäs mieltä olisitte tästä:

2 viikkoa massatreeniä, 1 viikko voimatreeniä, 1 viikko palauttava. Ohjelma on 3-jakoinen, treenipäivät ma, ke, pe

3 ekalla viikolla kevyttä bulkkia (n.+500kcal) + aamuaerobiset 2-3 kertaa viikossa ja siihen päälle viikonloppuisin aerobista metsästyksen merkeissä (vielä pari kuukautta kun on hirvenpyyntiaika). Sitten viimeinen eli palauttava viikko dieetillä (n.-500kcal) 2-3 kertaa aamuaerobiset + salinjälkeiset aerobiset 2-3 kertaa viikossa.

Minkälaisella sykkeellä nuo aamuaerobiset pitäis tehä? En omista sykemittaria. Oisko se semmonen reipas kävely 30min ettei tuu hiki vai miten tuo ois fiksuinta?

Pahoittelen jos tulee sama asia useampaan kertaan, mutta yritän vain selventää lukemaani itselleni saamalla muiden mielipiteitä:david:

Kertokaa mitä ootte mieltä niin saa laitettua ruokavalion kondikseen:rock:

edit: painoa on tällä hetkellä n.74 kg ja pituutta 173 cm eli mitään pakottavaa tarvetta ei ole hulluna polttaa rasvaa, vaan saada lihasmassaa ja pysyä suht. kiinteänä samalla!

Suositut

Back
Ylös Bottom