FAQ: Massan kasvatus ja suht kireänä pysyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Slarto sanoi:
Kiitoksia NGV:lle sekä Timballe! Erityisesti tuo "parin ässän hihaan jättäminen" kuulostaa hyvältä idealta.

Tarkoittaako tuo kokeilu sitä, että esim. seurailen nyt viikon ajan miten paino lähtee putoamaan ja jos ei lähde, niin vielä vähän pudotetaan kaloreita ja siistitään ruokavaliota..?

PS: Tänään aamulla oli puoli kiloa vähemmän painoa kuin eilen aamulla. :rolleyes:
No Slarto kokeiles että otat vaikka esim. 2700 kaloria ja kattelet mihin se paino lähtee. Siis tuo kalorimäärä oli esim. Itse aikoinaan lähdin liikkeelle 1500 kalorista ja lisäilin sitä mukaan kun aineenvaihdunta kiihtyi näin offilla. Eli seuraa painoa ja laske kalorit niin saat tietää kulutuksesi ja se on luotettavampi kuin kalorilaskuri. Ja tuo aamupaino heittelee aika paljon nesteiden takia, kannataa katsoa aamupaino kerran viikosa.

NGV sanoi:
kannataa katsoa aamupaino kerran viikosa.

no ihan samalla tavalla se heittely voi osua juuri siihen kertaan kun katsot sen kerran viikossa. kattoo vaan jokapäivä niin saa hyvää keskiarvoa siihen.

erkjetter sanoi:
no ihan samalla tavalla se heittely voi osua juuri siihen kertaan kun katsot sen kerran viikossa. kattoo vaan jokapäivä niin saa hyvää keskiarvoa siihen.

Joka aamu onkin tarkoitus katsoa.

Meinasitko NGV että huomenna lasken kaiken mitä syön ja koitan niistä saada sen 2700kcal (!) täyteen? Tuo tarkoittaisi että söisin enemmän kuin tällä hetkellä...

PS: Tuli vielä sellainenkin mieleen, että mieluummin harrastan tuota voimanostoa kuin kehonrakennusta niin pystynkö huolettomasti olemaan miinuksella ja silti kasvattamaan voimatasoja?

Slarto sanoi:
PS: Tuli vielä sellainenkin mieleen, että mieluummin harrastan tuota voimanostoa kuin kehonrakennusta niin pystynkö huolettomasti olemaan miinuksella ja silti kasvattamaan voimatasoja?

mitä minä voimailusta olen tietoinen niin hermotus on kaiken a ja ö, ja hermoston palautuminen ei ole ollenkaan niin nopeaa kuin lihaksiston. joten miinuskaloreilla saattaa helposti tulla palautumisen kanssa seinä vastaan ?

Slarto sanoi:
Pystytkö kasvattamaan voimatasoja..? Tuloksia pystyt periaatteessa kasvattamaan heikommallakin ruokinnalla.Siis jos pystyt kehittämään jo käytössäsi olevan voiman irtiottoa, ja tämä liittyy juuri noihin hermostopuolen asioihin.Eli jos sulla on vaan riittävästi kaloreita käytettävissä kunnon maximitreeniin ja ajatuksena on piikata, on se tiettyyn rajaan mahdollista.Mutta kovin lyhyeksi tulee todennäköisesti nousu jäämään koska et vajailla kaloreilla kuitenkaan lisää lihasta pysty kehittämään ja vanhojenkin lihojen pitäminen ja palautuminen harvoistakin maximivoima treeneistä tulee olemaan aika kyseenalaista.
Hermoston palautuminen ei kuitenkaan ole suoraan verrannollinen sun kalorimäärääs, mutta se onkin jo vähän monimutkaisempi juttu.Esim. jo sen oman "vanhan" kolmos maksimin nostaminen huonosti palautuneena tai pahimmillaan jopa hieman entistä pienemmällä lihasmassalla, vaatii hermostolta paljon enemmän kuin normaalisti.
Näin mä näkisin ton asian ja siksi keskittyisin pelkästään ylläpitämään sitä omaa voimatasoani, tekemään töitä niitten perustusten vahvistamiseks joita tuloskehitykseen tarvitsen, ja antaisin vaikka tulosten jopa (hetkellisesti) pudota. Ja näin siis todellakin tekisin pitkällä tähtäimellä koko ajan töitä kovemman voimatason ja kovempien tulosten eteen.
IMO luonnollisesti kaikesta em.:)

Slarto sanoi:

Hyvinkin pystyt mikäli tuo ikä pitää paikkansa. Itse oon treenaillu nyt reilun kuukauden voimapainotteisesti pääliike 2-5 toistoa ja eristävät normaalisti 8-> toistoa. Voimatasot on noussu jalkojen ja selän osalta, mutta luonnollisesti tippuneet hieman penkin osalta. Kiristyminen on ollu selkeetä ja painoa on nyt tippunu 98->87,5 reilun kuukauden aikana. Aerobiset on ollu 10-15min treenin jälkeen sykealueella 160-180 ja 1-2krt/vk 45min 160+ sykkeellä lepopäivinä.

Slarto sanoi:
Kiitoksia NGV:lle sekä Timballe! Erityisesti tuo "parin ässän hihaan jättäminen" kuulostaa hyvältä idealta.

Tarkoittaako tuo kokeilu sitä, että esim. seurailen nyt viikon ajan miten paino lähtee putoamaan ja jos ei lähde, niin vielä vähän pudotetaan kaloreita ja siistitään ruokavaliota..?

PS: Tänään aamulla oli puoli kiloa vähemmän painoa kuin eilen aamulla. :rolleyes:

Käytännössä juuri tota. Lisäksi tarkkailet miten treenit kulkee ja millainen on yleinen vireystila. Jos jälkimmäisissä ongelmia ja paino putoaa nopeasti, silloin lisää kaloreita. Jos taas painonsuhteen ei tapahdu mitään, niin kaloreita pois.

Se mikä on sun lähtötaso kaloreiden suhteen onkin jo täysin toinen juttu. Itse en saa mitään järkevää tulosta aikaiseksi jos kalorit on jossain 2500 paikkeilla vaan pitää mennä johonkin 2000-2200 paikkeille, välillä sitten pidetään niitä kevyitä tankkailupäiviä jolloin syödään yli tuon 2500 kalorin.

Eli ihan kokeilemalla se homma lähtee!

Mitäs sanotte jos pitää sekä dietillä että bulkilla 3-jakoista? Treenaan 4xviikkoon 3 jakoisella ja kyllä tuntuu että dietilläkin palautuu ihan hyvin...

Tosin dietin pitkittyessä penkkitulokset alkavat kärsiä :david:

Kiitoksia vastauksista.

Timba, lähden nyt tällä ruokamäärällä, mitä on tullut syötyä, liikkeelle. Katsotaan miten käy...
Mikä on liian nopea painonputoamistahti? Vai teenkö vain sillälailla, että jos alkaa olla ns. "paska fiilis" niin lisään kaloreita?

Slarto sanoi:
Kiitoksia vastauksista.

Timba, lähden nyt tällä ruokamäärällä, mitä on tullut syötyä, liikkeelle. Katsotaan miten käy...
Mikä on liian nopea painonputoamistahti? Vai teenkö vain sillälailla, että jos alkaa olla ns. "paska fiilis" niin lisään kaloreita?

Riippuu siitä paljonko on nesteitä kropassa yms. Ja kun dieettiä aloittaa, lähtee helposti 2-3 kiloakin ekan viikon aikana jos tota edellä mainittua nestepöhöä löytyy. Mutta tämän jälkeen se pudotustahti hidastuu. Jos pudotettavaa on reilusti, joku kilo viikossa on hyvä tahti, jos taas lähtee esim. 15% rasvoista tiputteleen alaspäin, joku 500 g viikossa on taas paljon lähempänä totuutta.

Sinuna tekisin niin, että valitset sen kalorimäärän x ja vedät sillä pari viikkoa. Käyt joka aamu vaa´assa ja merkkaat painot ylös. Samalla tarkkailet sitä yleistä vireystilaasi. Ekan viikon aikana voi siis pudota reilusti ja jos näin käy niin toisella viikolla tasoittuu jo kummasti. Katso siis se pudotustahti sen toisen viikon mukaan ja jos on väliltä 0,5 - 1,0 kg ja olo on hyvä niin jatkat sillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Slarto sanoi:
Teemmä näin!

Pistä vähän raporttia sitten tähän ketjuun kun on muutama viikko mennyt. Siinä sitten jollekin samassa tilanteessa olevalla vähän taas pohjaa mistä lähteä liikkeelle.

Ja vielä tästä ketjun alkuperäisestä aiheesta. Eli syklitystä jatkan itse taas kesälomien jälkeen eli heinäkuun lopulla. Juhannukselle asti olen dieetillä ja se on sitten kestänyt jotain 10 vk. Eli ihan suunnitelmien mukaan tässä on edetty ja syklittely todettu ainakin itsellä toimivaksi pitää rasvat kurissa.

Kahden viikon päästä perjantaina tulee informaatiota.

Lyhyt kierto..

Tälle ois voinu tehä perjaatteessa oman threadin, mutta mennään tällä.

T-nationissa tuli luettua juttua, missä personal trainer piti näyttelijöille ruokavaliona seuravaa. Treenipäivä plussalla, välipäivät miinuksella. Tässä tapauksessa lisäksi treenipäivinä oli aerobista.

Onko tälläisessa(Treenipäivä plussalla, välipäivät miinuksella.) sitten mitään järkeä...kokemuksia..?

Saattaa mennä vähä aiheen viereen,mutta kuitenkin...Oon treenannu reilusti toistakymmentä vuotta ja ollu aina aika tiukassa kunnossa,en ole rasvoja mitannu/mittauttanu,mutta kyllä ne vatsalihakset jotenkin näkyy ja suonet käsissä.Eikä ole ollu ikinä ongelmaa pitää painoa.Katsoo vähän mitä syö ja pari kertaa viikossa aerobista+alkulämmittelyt fillarilla ennen joka treeniä...Onhan aineenvaihdunnallakin osuutta asiaan.Mutta kasvuhan ei ole mitää huippunopeaa kun ei anna rasvaa kertyä,mut omasta mielestä parempi näin.Aina "treenatussa"kunnossa...Paino on noussut n.2-4kg/vuosi.Voi kuulostaa vähältä,mutta kyllä sekin näkyy jos ei lihakset ole peitetty rasvalla...En kyllä suosittele mitää diettipäiviä,vaan kokoajan "sopivasti"laadukasta ruokaa ja vähän muutakin liikuntaa kun sali...

Pienellä rasvalla kovaa lihasta

Itselläni ollut 2v sellainen menopäällä, että 78 kg aloitin ja nyt paino 89kg. (salitreeniä 3-4 viikossa vaihtelevasti) Bulkkia en pahemmin ole harrastanut muutakuin syönyt niin sanotusti "tarpeeseen" eli plussalla olen pysynyt riittävästi. Rasvaa ei ole kertynyt lähtotilanteeseen nähden mainittavasti ja nyt on kiristelytkin jo tuottanut hyvin tulosta. Paitoja on saanut uusia ostaa ja kroppa on ronskissa kunnossa. Eli tarvii sanoa, että minulle ainakin sopii pelkän lihan kasvatus ilman turhaa rasvaa.

Onko mitään järkeä/hyötyä tehä aamu-aerobista tyhjään mahaan, kun muuten on plussalla? Eli saisko sitä rasvan tuloa tällä tavalla hieman hillittyä tai rasvan määrää jopa vähenemään? Ku rasvaa on jonku verran kertyny jo, mutta ei nyt viittis dietillekkää alkaa ku on muute nii pieni vielä :rolleyes:

ObelixXx sanoi:
Onko mitään järkeä/hyötyä tehä aamu-aerobista tyhjään mahaan, kun muuten on plussalla? Eli saisko sitä rasvan tuloa tällä tavalla hieman hillittyä tai rasvan määrää jopa vähenemään? Ku rasvaa on jonku verran kertyny jo, mutta ei nyt viittis dietillekkää alkaa ku on muute nii pieni vielä :rolleyes:

Tätä hommaa minäkin juuri harrastan. Ruokavalion olen siistinyt, 3 krt/vko teen aerobisen ja eivät tulokset ole ottaneet nokkiinsa.
Tänään vasta ensimmäinen "mässäilypäivä", kun sattuu nuo synttäritkin olemaan. :D

Tänään vasta ensimmäinen "mässäilypäivä", kun sattuu nuo synttäritkin olemaan. :D[/QUOTE]

oijoi,no sit vedät ittes ähkyy kaikkee mist tykkäät ni joha ylihuomen menee salil kybäl ku varastot täynnä ;)

Noniin, äärimmäisen mielenkiintoinen thredi! Jos joku on harrastanut PSMF-Bulkki syklitystä niin raportoikoon HETI tänne! :) Tuolla edellisillä sivuilla joku taisi olla jo kokeillut.

Mulla on nyt kokeilussa 2vk bulkki - 1 viikko PSMF, noin 1200-1300kcal/päivä. PSMF-viikolla ja sitä seuraavalla viikolla (bulkki) vedän kofeiinia niin perkuleesti, sitten yksi viikko (bulkki) taukoa ja taas PSMF-viikolle kofut mukaan.

Yhden syklin olen tehnyt ja sen verran voin raportoida että aika uskomaton määrä nestettä katoaa kahtena ensimmäisenä päivänä kun aloittaa PSMF-viikon. Olo muuttuu heti huomattavasti kevyemmäksi. Raportoin tämän viikon loppupuolella jos muistan, miten yleinen fiilis muuttuu kun vetää lähes pelkkää jauhoa monta päivää putkeen.

Kannattaa vaan bulkkiviikoilla varoa ettei ihan läskiski vedä herkuttelujen kanssa, viimeksi bulkille siirryttäessä maistui ruoka yllättävän hyvin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom