exän kanssa kaverina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskilde
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla tuli ero 15 v. avoliiton ja yhden muksun jälkeen. Ihmettelen oikein itsekin,
miten hyvissä väleissä olen exän kanssa. Toki tässä on yritetty tehdä kaikki mahdollinen lapsen hyvinvoinnin takia. Tämä nyt ei ollut mikään dramaattinen ero,
homma vaan hyytyi vuosien varrella.
Viime ajat on kyllä ollut aika rankkoja henkisesti (muutto ym. hässäkät).
Onneksi sentään on ollut virtaa treenata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muitten exieni kanssa en juuri oo tekemisissä, paitsi tän viimesimmän kanssa oon hyvä kaveri..=) alunperinkin oltiin kavereita ja nyt ollaan taas kavereita... sovitaan paljon paremmin kavereiks...=) vietetään aikaa yhessä ja monesti meitä luullaan edelleenkin pariks kun ollaan niin hyvissä väleissä ja liikutaan samoissa porukoissa... sillon kun se sattuu kaupungissa olemaan...=) Mutta miulla nyt on muutenkin paljon jätkäpuolisia kavereita...=) Monesti miettiny että mitenköhän mie löyvän sitten joskus hamassa tulevaisuudessa semmosen ukon itelleni joka on ok miun kavereitten kaa... koska kavereitani en oo "jättämässä" kenenkään ukon takia... ukkoja tulee ja menee, kaverit on ikuisia...=) tai jotain sinnepäin...=) hirmu monet ihmiset unohtaa kaverinsa kun ne rupeee seurustelemaan ja sit kun suhde loppuu, niin huomataan että ei enää ookaan kavereita...

Ja tuosta että kumman vika... eiköhän se ihan yhtälailla molempien vika oo... enkä mie nää mitään syytä haukkua sitä naista siitä että se ei halunnu tappaa lastansa... mie en ainakaan kykenis tekemään aborttia... enkä "hyväksy" sitä "huolimattomuuden" takia muutenkaan... kyllä pitää aikuisella ihmisellä sen verran vastuuntuntoo olla... ja jos ei vaikka haluukaan ite pitää lasta, niin ainahan sen voi antaa adoptoitavaks... montako lapsetonta perhettä tässäkin maassa on?

Juulia_151 sanoi:
Ja tuosta että kumman vika... eiköhän se ihan yhtälailla molempien vika oo... enkä mie nää mitään syytä haukkua sitä naista siitä että se ei halunnu tappaa lastansa... mie en ainakaan kykenis tekemään aborttia... enkä "hyväksy" sitä "huolimattomuuden" takia muutenkaan... kyllä pitää aikuisella ihmisellä sen verran vastuuntuntoo olla... ja jos ei vaikka haluukaan ite pitää lasta, niin ainahan sen voi antaa adoptoitavaks... montako lapsetonta perhettä tässäkin maassa on?

Kyllä vastuuntuntoa on myös päätös jälkiehkäisystä/abortista tollaisessa tilanteessa.

Muay sanoi:
Kyllä vastuuntuntoa on myös päätös jälkiehkäisystä/abortista tollaisessa tilanteessa.

Muay, tiedätkö tämän kyseisen tapauksen jotenkin erityisen tarkasti ja olet keskustellut siihen liittyvien osapuolien kanssa? Eiköhän siihenkin liity kaksi aikuista ihmistä ja he kumpikin ovat ratkaisunsa tehneet. En näe mitään erityistä vastuuttomuutta siinä ettei tee aborttia.

Muay sanoi:

ja vastuullista on päästää tilannu sinne asti että tarvitaan jälkiehkäisyä tai aborttia? noi abortit on nykyään tosi yleisiä... aivan liian yleisiä... ja yleistyy koko ajan... ja sen saa suomessa ihan liian helposti. 2/3 aborteista tehhään "sosiaalisten syitten perusteella". onko se adoptio muka sit niin kauhee vaihtoehto?

JohnnyB sanoi:
Muay, tiedätkö tämän kyseisen tapauksen jotenkin erityisen tarkasti ja olet keskustellut siihen liittyvien osapuolien kanssa? Eiköhän siihenkin liity kaksi aikuista ihmistä ja he kumpikin ovat ratkaisunsa tehneet. En näe mitään erityistä vastuuttomuutta siinä ettei tee aborttia.

Jos nyt ajatellaan lapsen pitämistä tuollaisessa tilanteessa, niin mielestäni se on naiselta lähinnä melkoista itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta. Vastuutonta että toisen osapuolen vastustuksesta huolimatta pidetään tuollaisesta vahinkotilanteesta alkunsa saanut lapsi, ei siinä juuri lapsen etua ajatella. Tämän voin mielestäni sanoa tuntematta tapausta tämän paremmin, se on minun mielipiteeni asiasta. Toki asiaa voi ajatella myös uhrautuvasti "raskaana, kannan vastuun tapahtuneesta pitämällä lapsen" välittämättä olosuhteista yms, mutta minusta se on lähinnä naiivia kun ajattelee asiaa kokonaisuutena.

Edit: Niin kyllä ehkäisyn käyttämättä jättäminen on vastuutonta sekin, mutta nyt ei ollut kyse enää siitä.

onion sanoi:
Hitot! MINÄ KERRON MISSÄ ON VIKA! Se on väärä suodatinpaperi sanon minä! :D

Käyttäkää hyvät ihmiset moccamasteria!

Mitään suodatinkahvihässäköitä. Pannukahvin aikana hakattiin muija ja mukulat kerran viikossa ja kaikki oli tyytyväisiä eikä mitään eroja tapahtunut heppoisin perustein.

Hgu sanoi:
Kaverini oli eronnut silloisesta tyttöystävästään jo aikoja sitten, mutta päiväkahvit johtiva villiin paljaspyllyseksiin. Lopputuloksena nainen jäi raskaaksi joka sitten päätti pitää lapsen. He eivät ole enää missään väleissä, mutta kaverini maksaa elatusapua vielä noin 15 vuotta... :thumbs:
Mä kallistuisin silti vittu mikä muija-linjalle... Jos päiväkahvien jälkeinen touhu oli pelkkää hanurin soittoa ts. tuhkaluukkuun laittamista niin aika muija saa olla että pystyy tulemaan raskaaksi. :)

Tiedän, todellisuus on toinen...

edit. suoranainen viittaus kirjoittajan toimesta ei tainnutkaan olla pelkkää veturinkuljettaja-hiilivaunu-akselia.

Muay sanoi:
Jos nyt ajatellaan lapsen pitämistä tuollaisessa tilanteessa, niin mielestäni se on naiselta lähinnä melkoista itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta. Vastuutonta että toisen osapuolen vastustuksesta huolimatta pidetään tuollaisesta vahinkotilanteesta alkunsa saanut lapsi, ei siinä juuri lapsen etua ajatella...

Toistan kysymykseni, tiedätkö tapauksen kovinkin tarkasti kun pystyt näin luotettavasti kertomaan "vahinkotilanteesta" ja "toisen osapuolen vastustuksesta" Hgu ei omassa tekstissään maininnut kumpaakaan.

Jokaisella on tietenkin oikeus mielipiteeseensä, mutta tässä tapauksessa vain naisen leimaaminen vastuuttomaksi ja itsekkääksi on minusta vähintäänkin outoa. Eiköhän lapsen etu kuitenkin ole että hänellä on ainakin yksi vanhempi ja saa elää eikä päädy verisenä myttynä hävitettäväksi?!

JohnnyB sanoi:
Toistan kysymykseni, tiedätkö tapauksen kovinkin tarkasti kun pystyt näin luotettavasti kertomaan "vahinkotilanteesta" ja "toisen osapuolen vastustuksesta" Hgu ei omassa tekstissään maininnut kumpaakaan.

Jokaisella on tietenkin oikeus mielipiteeseensä, mutta tässä tapauksessa vain naisen leimaaminen vastuuttomaksi ja itsekkääksi on minusta vähintäänkin outoa. Eiköhän lapsen etu kuitenkin ole että hänellä on ainakin yksi vanhempi ja saa elää eikä päädy verisenä myttynä hävitettäväksi?!

Hgu sanoi: "Lopputuloksena nainen jäi raskaaksi joka sitten päätti pitää lapsen. He eivät ole enää missään väleissä, mutta kaverini maksaa elatusapua vielä noin 15 vuotta..."

Kyllä tosta voi mielestäni vetää omat johtopäätöksensä. Nainen päätti -> molemmat eivät päättäneet -> mies ei halunnut -> nainen ei välittänyt, vaan teki kuitenkin päätöksensä mukaan -> välit poikki? Hypoteesia, mutta ei välttämättä kovin kaukana totuudesta.

Minun näkemykseni asiasta on mikä on, ja sulla on toki myös oikeus omaan mielipiteeseesi. Aivan yhtä hyvin voisin tosin itsekin kysyä miltä pohjalta sinä muodostat mielipiteesi....tunnetko tapausta sen tarkemmin kuin minäkään? :rolleyes:

Penneck sanoi:
Mitään suodatinkahvihässäköitä. Pannukahvin aikana hakattiin muija ja mukulat kerran viikossa ja kaikki oli tyytyväisiä eikä mitään eroja tapahtunut heppoisin perustein.

"pannukahvin aikana" ei jumalauta :hyper:

Juulia_151 sanoi:
ja jos ei vaikka haluukaan ite pitää lasta, niin ainahan sen voi antaa adoptoitavaks... montako lapsetonta perhettä tässäkin maassa on?

Niin, ja Etiopiassa näkee lapset nälkää... :rolleyes: Sanottakoon nyt näin, että edelleenkään toisten tarpeet tämän asian suhteen eivät ainakaan minun päätöksiini vaikuta.

Toivottavasti en joudu koskaan päättämään tuollaisista asioista jonkun nasihmisen kanssa.. :(

Niin, ja aika pahasti ollaan offtopicissa....

roskilde sanoi:
kuinka moni on pystynyt ex seurustelukumppanin kanssa olemaan kaveri myöhemmin?
Itse en ainakaan pysty. Tiedän, ettei tyttö minun jälkeeni selibaatissa elä, mutta yhtä lailla en haluakaan tietää, kenen kanssa hän jatkossa on. Lähinnä sen takia, että minä en jätä, vaan minut tupataan aina jättämään -> ja jos se toinen kaveri oli jo kuvioissa mukana, exäni mielestä hän on "parempi" vaihtoehto kuin minä. Ja ei sellaisissa ympyröissä viitsi pyöriä.

No empä kauheen vakiintuvaa tyyppiä oo, eikä sitä tässä iässä vielä kauheesti oo ehtiny kokemaankaan. Mutta yks vähän pidempi suhde on ollu, erottiin sovussa ja toimeen tullaan.

Muay sanoi:
... Aivan yhtä hyvin voisin tosin itsekin kysyä miltä pohjalta sinä muodostat mielipiteesi....tunnetko tapausta sen tarkemmin kuin minäkään? :rolleyes:

Niinpä niin, sinä olet valmis tuomitsemaan ko. naisen omien "hypoteesiesi" perusteella ja minä taas en ole.

En tunne tapausta laisinkaan, enkä ole puhunutkaan kuin siitä että: "Jokaisella on tietenkin oikeus mielipiteeseensä, mutta tässä tapauksessa vain naisen leimaaminen vastuuttomaksi ja itsekkääksi on minusta vähintäänkin outoa. Eiköhän lapsen etu kuitenkin ole että hänellä on ainakin yksi vanhempi ja saa elää eikä päädy verisenä myttynä hävitettäväksi?!"

eiköhän tuo onnistuisi, mutta nykyinen ja entinen ei mahdu saman katon alle. eivät aina edes samaan kaupunkiin.

en pysty tai edes halua olla. siinä on kuitenkin jommalla kummalla, jotain taka-ajatuksia tai suunnitelmia yms..

jos sitä ollaan oikeasti oltu rakastuneita niin ei se homma siihen lopu, että sanotaan että "ei enää ollakaan" tms.. jos taas ei mitään todellista ole ollutkaan niin varmasti sitä voi olla ystäväkin.

JohnnyB sanoi:
Eiköhän lapsen etu kuitenkin ole että hänellä on ainakin yksi vanhempi ja saa elää eikä päädy verisenä myttynä hävitettäväksi?!"

Juulia 151 sanoi:
enkä mie nää mitään syytä haukkua sitä naista siitä että se ei halunnu tappaa lastansa.

Pahasti :offtopic: mutta eihän abortissa lapsesta mitään veristä myttyä tehdä. Abortti on raskauden keskeytys eli siinä poistetaan sikiö tai alkio kohdusta, eikä siis abortissa lasta tapeta.

Enkä tällä yritä mitenkään vähätellä aborttia. Ja päätös sinällään on varmasti vaikea, mutta puhutaan kuitenkin oikeilla termeillä.

edit. quote

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom