exän kanssa kaverina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskilde
  • Aloitettu Aloitettu
Sitten keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, eli exät... Itsellä on yksi pitkäaikainen suhde ja pari pienempää takana, toinen nuoruusiällä ja toinen ns. rebound. ;) Kaikkien kanssa olen väleissä, noinden lyhyempien suhteiden kanssa jopa kavereita. Just kävi se nuoruusaikojen sussu kaffella pitkästä aikaa, asuu toisella puolella Suomea. Se eron jälkeinen "seurusteluharjoittelukaveri" taas on ystävä vuosien takaa - seurusteluyritys sotki ystävyyden hetkeksi, nyt ollaan taas väleissä ilman minkäänlaista romanttista fiilistä.

Sitten se pitkäaikainen suhde ja sen loppuminen... No, oltiin 11 vuotta yhdessä, lukioajoista asti. Mentiin naimisiin, ja puoli vuotta sen jälkeen, odottaessani toivottua esikoistamme mies ilmoitti yhtenä aamuna muuttavansa pois. Sanoi, että ei haluakaan isäksi, parempi kun kasvattaisin lapsen yksin. Sitäpaitsi hänellä on toinen nainen, jonka luo muuttaa, tosin vasta kahden päivän kuluttua koska ei voi viedä autoa ennen kuin on käyttänyt mut ultrassa... Lähti eikä ole paljon näkynyt sen jälkeen. Ollaan kohteliaan etäisissä väleissä, lapsen takia, vaikkei kyllä käy katsomassa natiaista kuin 1-4 kk välein muutaman tunnin ajan vanhempiensa luona.

Ei mulla missään vaiheessa ollut mitään suurta kiukkua häntä kohtaan, eikä tarvetta mustamaalata. Sanoin kauhistelijoille, kun olivat närkästyneitä mun puolesta, että parempi kun selvisi raskausaikana, eikä tarvinnut lapsen kestää mitään erokriisejä. Jokunen kuukausi eron jälkeen olin tasapainoisempi kuin pitkään aikaan, joten melkeinpä voi kiittää exää kun tajusi häipyä ja jättää mut elämään parempaa elämää. Varsinkin kun löysin sitten ihanan miehen, jonka kanssa nyt ollaan aviossa ja on tuon lapseni lisäksi yhteinen lapsi, molemmille nykyinen mieheni on isi ja molemmat lapset ovat nyttemmin mieheni sukunimellä. Joten mitään tarvetta kiukuntunteisiin tai muuhun mulla ei ole, vaikka aikamoinen pettäjä exäni oli.

Eli pettäjänkin kanssa voi olla väleissä. Nyt kun tapaan exää, mietin, että mitähän näin hänessä. Ei herätä mitään tunteita, toivon vaan, että saisi elämänsä pidettyä järjestyksessä. Ei ihmiselle, joka on niin kauan ollut tärkeä elämässäni, toivo pahaa. Ainakaan minä en toivo. Ja exä taitaa olla ihan iloinen puolestani, poti välillä huonoa omaatuntoa tekonsa takia, ja nyt kai tyytyväinen kun mun elämä kulkee hyvin. Kaikki ovat tyytyväisiä. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan tossa nyt muutaman viikon oltu exän kanssa kavereita...itseasiassa lupauduin exälle ja sen kaverille kuskiksi.En sitten tiedä onko tossa kaverihommassa hirveästi järkeä kun omaan kuitenkin vielä tunteita exää kohtaan.

Ja mainittakoon että eromme syy ei ollut toinen mies.

Itselläni oli aika rankka ero tuossa vuoden vaihteessa silloisesta eukostani. Oltiin 1.5v yhdessä ja kaikki mallillaan. Lopussa homma vaan hyyty (jälkeenpäin ajatellen oli vitun tyhmää jättää sellainen eukko) kaduttaa...:(

4kk oltiin puhelinhiljaisuudessa, kunnes tavattiin ja yritettiin alusta -> eihän siitä mitään tullut, molemmat oli tässä ajassa muuttunut täysin toiseksi ihmiseksi. Yritettiin olla kavereita, mut ei onnistu, tuli tunteet peliin ym ja itse en oikein pysty kontrolloimaan agrea jos / kun esim näen hänet jonkun muun kanssa. Silloin juostaan pää edellä seinään ja kovaa.. Aika parantaa haavat ja kokemus kasvattaa, kyllä tästäkin selviää.

eli saletisti kierrän hänet mahdollisimman kaukaa, välttelen, enkä toivo koskaan kohtaavani.

Kimple sanoi:
eihän abortissa lapsesta mitään veristä myttyä tehdä. Abortti on raskauden keskeytys eli siinä poistetaan sikiö tai alkio kohdusta, eikä siis abortissa lasta tapeta.
Raja sikiön ja lapsen välillä on keinotekoinen jonka ihminen on keksinyt omatuntoaan tyynnytelläkseen.

Jortsu sanoi:
Raja sikiön ja lapsen välillä on keinotekoinen jonka ihminen on keksinyt omatuntoaan tyynnytelläkseen.
Ihan yleisellä tasolla. Kyllä kait kaikki lakia tai säännöksiä koskevista rajoista on ihmisen keksimiä ja sitä myötä "keinotekoisia", jos asian haluaa niin ajatella. On kuitenkin kohtuullista, että noudatetaan yleisesti määrättyjä rajoja, olipa ne sitten omasta mielestä oikeassa tai ei.

eipä sitä kaverina aina pysty olemaan.miksi olla ylipäänsä kaveri kun on kavereita jo muutenkin ihan riittävästi.menee vaan tunteet sekasin ja on entistä kauheampi olo.

Viime syksynä erosin exästä. Reilu kolme ja puol vuotta oli oltu kihloissa ja asuttu yhessä. Asuttiin eron jälkeen vielä melkein kuukausi yhessä kun ei se mistään heti saanu uutta asuntookaan. Täytyy myöntää, että se yhdessä asuminen eron jälkeen oli kyllä aika raskasta aikaa kun toinen ihan vittuillakseen yritti etsiä uutta miestä mahdollisimman näkyvästi kaiken maailman chateista ja vastaavista. Sen jälkeen kun myöskin muutettiin erilleen ollaan oltu ihan hyviä kavereita ja tehty yhdessä kaikenlaista, käyty leffassa, harrastettu seksiä :rolleyes: yms. Mitään suurempia tunteita ei exää kohtaan ole eikä voisi ajatellakaan, että joskus palattaisiin yhteen vaikka lähes päivittäin tapaillaankin.

Kahden muun exän kanssa olen ihan puheväleissä, mutta eipä juurikaan olla missään tekemisissä. Kysellään kuulumisia jos satutaan jossain näkemään..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom