exän kanssa kaverina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskilde
  • Aloitettu Aloitettu
No itella meni 4.5 vuoden suhde poikki ja kuten jo mainitsin niin kylla sita kavereita kykenee olemaan kun homma toimii muuten mutta suhteessa riitelya oli paivittain. Se vaan itseani ihmetyttaa kun itse olen tapaillut sittemmin uusia naisia niin heilla taasen on ollut suunnattomia vaikeuksia ymmartaa etta olen kaveri entiseni kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Useimmiten on onnistunut kunhan aikaa ensin kuluu ja haavat paranee. Jos suhde on perustunut pelkkään himopanemiseen niin sitten ei ole toiminut hyvästä tahdosta ja yrityksestä huolimatta. Eihän siitä mitään tuu jos aina nähdessä alkaa kuola valumaan ja oksa koveneen..

Muay sanoi:
Jos nyt ajatellaan lapsen pitämistä tuollaisessa tilanteessa, niin mielestäni se on naiselta lähinnä melkoista itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta. Vastuutonta että toisen osapuolen vastustuksesta huolimatta pidetään tuollaisesta vahinkotilanteesta alkunsa saanut lapsi, ei siinä juuri lapsen etua ajatella. Tämän voin mielestäni sanoa tuntematta tapausta tämän paremmin, se on minun mielipiteeni asiasta. Toki asiaa voi ajatella myös uhrautuvasti "raskaana, kannan vastuun tapahtuneesta pitämällä lapsen" välittämättä olosuhteista yms, mutta minusta se on lähinnä naiivia kun ajattelee asiaa kokonaisuutena.

Edit: Niin kyllä ehkäisyn käyttämättä jättäminen on vastuutonta sekin, mutta nyt ei ollut kyse enää siitä.

Mielestäni naisella on täysi oikeus itse päättää tulevan lapsen syntymästä ja omasta ruumistaan, eikä siinä toisen puolen vastustuksella pitäisi olla ratkaisevaa merkitystä. Tottakai toista on hyvä kuunnella, mutta päätös on yksin naisen. Abortti ei todellakaan ole mikään kevyesti otettava 'kaavitaanpa toukka pois ja that's it' toimenpide, vaan voi myös usein vaikeuttaa lapsen saantia tulevaisuudessa. Eikä raskaaksi tuleminenkaan ole aina mikään itsestäänselvyys kaikille!

Juuri abortin tekeminen kuvastaa mielestäni itsekkyyttä enemmän kuin sen tekemättä jättäminen (ottamatta kantaa sen enempää ko tapaukseen kun en sitä paremmin tunne), tietenkin täysin tilanteesta riippuen, mutta kyllä yksikin vanhempi pystyy kasvattamaan onnellisia ja tasapainoisia lapsia.

Ja millä hemmetin logiikalla lapsen etu on syntymättä jääminen verrattuna elämään!????

Free weight

Ja kun kerran mennään niin :offtopic: niin mennään nyt kunnolla.
Te, jotka vastustatte aborttia perusteella että siinä tapetaan lapsi, niin miten voitte käyttää epillereitä tai kondomeita, kun pillereillä tuhotaan kemiallisesti lapsen mahdollisuus elämään (kuka te olette päättämään, kuka saa syntyä ja kuka sulaa myrkyillä sisäänne) ja kondomit vasta ovatkin ällöttävän kauhea tapa kuolla, limaisessa pussissa miljoonan kaverin kanssa.

Mixu sanoi:
Te, jotka vastustatte aborttia perusteella että siinä tapetaan lapsi, niin miten voitte käyttää epillereitä tai kondomeita, kun pillereillä tuhotaan kemiallisesti lapsen mahdollisuus elämään (kuka te olette päättämään, kuka saa syntyä ja kuka sulaa myrkyillä sisäänne) ja kondomit vasta ovatkin ällöttävän kauhea tapa kuolla, limaisessa pussissa miljoonan kaverin kanssa.

Kun käyttää ehkäisyä, niin munasolu ei edes pääse hedelmöittymään, ja näin ollen ei tarvitse myöskään "tappaa" ketään eikä mitään.

Mixu sanoi:
Ja kun kerran mennään niin :offtopic: niin mennään nyt kunnolla.

Vielä väärinkäsitysten välttämiseksi (enkä usko, Mixu, että viittasitkaan pelkästään minun viestiini) totean, että en todellakaan vastusta aborttia toimenpiteenä yleensä, se on useinkin perusteltu toimenpide ja mielestäni naisella tulee olla mahdollisuus ko toimenpiteeseen ilman sen kummempia viranomaisille tarvittavia perusteluja, kunhan on itse päätöksensä tehnyt. Päätös abortista on kuitenkin yksin naisen, mutta tottakai asiasta on kunnolla keskusteltava myös toisen osapuolen kanssa!

Free weight

Free weight sanoi:
Vielä väärinkäsitysten välttämiseksi (enkä usko, Mixu, että viittasitkaan pelkästään minun viestiini) totean, että en todellakaan vastusta aborttia toimenpiteenä yleensä, se on useinkin perusteltu toimenpide ja mielestäni naisella tulee olla mahdollisuus ko toimenpiteeseen ilman sen kummempia viranomaisille tarvittavia perusteluja, kunhan on itse päätöksensä tehnyt. Päätös abortista on kuitenkin yksin naisen, mutta tottakai asiasta on kunnolla keskusteltava myös toisen osapuolen kanssa!

Free weight

Juuri näin, ajattelen asiasta aivan samoin. :)

Huh, sainpa kiistelyn aikaiseksi, noh tarkennetaanpa hieman. Kuten jo mainitsinkin jopa itse kahdesti kiksauttaneeni exääni = molemmilla kerroilla ilman kumia! Kyllä nyt vituttaisi jos vahinko olisi käynyt, mutta ei sen takia, että lopputuloksena on lapsi, vaan sen takia, että pitäisi olla lapsen aikuistumiseen asti edelleen tekemisissä sen exän kanssa.

Kaverillani on sama tilanne. Hän näkee muksuaansa muutaman kerran vuodessa ja on silmin nähden havaittavissa, että se on molemmille parasta aikaa ikinä. MUTTA se äiti, kaverin exä, on taas ihmishirviö, paholainen ja despootti edelleen kaveriani kohtaan. Hän ei näe kaveriani lapsen isänä vaan henkilönä jolta lain turvin lypsetään massit kerran kuussa. Tällä jokinorsulla on jo kolme lasta, yksi avioero takana ja uusi tulossa...

Anyway, veikkaan, ( vaikka en ole asiaa koskaan kaverilta kysynnytkään ), että silloin vuosia sitten, kun tieto raskaudesta tuli ilmi, kaverini olisi halunnut aborttia. Tänä päivänä hän tuskin katuu lastaan, ainoastaan sen äitiä...

Ja tuosta bortista... kyllä se on tappamista, koska esim kaikki ihmisen elimet yms on jo kehittyneet 2kk ikään mennessä, (hermosto on alkanu kehittymään jo 4vk ikäsessä alkiossa) sen jälkeen se lähinnä kasvaa kokoa ( ja elimet saattaa hieman muuttaa paikkaa tai muotoa yms.) Riippuu tietysti minkä ikisestä sikiöstä on kyse. Ja Abortti ei todellakaan oo mikään helppo ja yksinkertanen toimenpide, niin kun moni luulee. Kuten sanottiinkin jo, niin se voi suuresti vaikeuttaa myöhempää raskaaks tulemista. Ja ne myrkyt mitä abortin tekemiseen käytetään, on kunnon aineita.

Mutta takasi aiheeseen. Tuo että voiko exän kanssa olla kaveri, riippuu hirveesti exästä ja tilanteesta yleensäkin. Ei se kaikilta onnistu enkä miekään vois ikinä kuvitellakaan olevani kaveri parin exän kanssa. Sit tää viiminen taas on miun tosi hyvä kaveri. Ja kuten pulla tuolla jo aikasemmin sano, niin monilla ihmisillä varmasti on vaikeuksia ymmärtää että on kaveri exän kanssa. Mie ainakin oon semmonen ihminen että vaikka mie tykkäänkin seurustella, niin en mie kuitenkaan pysty olemaan silleen aina sen toisen kanssa... mie tartteen myös omaa tilaa ja omia kavereita. Ja sit jos joku yrittää sitoo kiinni ja kysellä koko ajan että missä mie oon ollu, niin ei semmosesta tuu mitään. Pitää pystyy luottamaan siihen toiseen. Tyhmä ei tarttee olla, mutta myös semmonen yltiömustasukkasuus on tosi ärsyttävää.

Free weight sanoi:
Päätös abortista on kuitenkin yksin naisen, mutta tottakai asiasta on kunnolla keskusteltava myös toisen osapuolen kanssa!
Samaa mieltä, mutta vain jos miehellä olisi mahdollisuus välttää elatusmaksut ilmoittamalla viranomaisille ensi tilassa, että kyseessä on hänen kannaltaan ei toivottu raskaus. Itse huputtaudun poikkeuksetta.

Mitä exään ja ystävyyteen tulee, niin riippuu tilanteesta. En kuitenkaan katsoisi hyvällä jos toisen ex pyörisi kuvioissa "kaverina".

Tottahan se on, että viime kädessä nainen päättää mitä sille lapselle tapahtuu. Mun mielestä päätäntävalta asiasta kuuluisi yhtälailla molemmalle vanhemmalle, mutta minkäs teet, kun lapsi on kuitenkin naisen vartalossa. Väärinhän se menee, jos nainen saa toteuttaa mielivaltaansa miten tahtoo miestä kuuntelematta ja mahdollisesti lypsää mieheltä hyvät rahat. Tai noinhan se menis, jos miehellä ei olisi minkäänlaisia ehkäisyässiä hihassaan.

Noilta ei toivotuilta yllärilapsilta on kyllä aika helppo suojautua korkealla prosentilla esim. kondomilla. Tossa on aika isot asiat kyseessä joten kannattaa huolehtia siitä ehkäisystä itse eikä aina uskoa siihen "joo joo oon pillereillä" läppään. Jos sitä muksua tai sellaisen elatusvelvollisuutta ei halua niin kai sitä voi tinkiä omasta nautinnostaan hitusen vaikka "paljaalla onkin parempi tuntuma". Tai tietysti riippuu paljonko haluaa siitä ylimääräisestä nautinnosta maksaa ja millä tavoin.

Kaveruuteen entisten kanssa en pysty.

Itse jos jotakin jo kokeneena voin todeta, että kun itse olen jättänyt, on helppo todeta toiselle siinä syyllisyyden tuskassa että "hei ollaan ystäviä, ei elämä tähän lopu". Ja kyse on vaan siitä, ainakin itselläni, että sais ehkä toiselle paremman fiiliksen. Ja jos sen jälkeen ollaan tekemisissä, niin toisella on ehkä, ainakin aluksi, pieni toivonkipinä että ehkä se ero ei olekaan lopullista...

Nyt, itse juuri jätettynä, sydän särjettynä, sain kuulla kundilta lauseen "ollaan ystäviä, soitellaan". En ikinä usko että se tulee tapahtumaan. Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä ja luulin, että juttumme oli "SE" ja tiedän, että jos olisimme tekemisissä, niin ainakin aluksi elättelisin puolestani itse toivetta mahdollisesta yhteenpaluusta.

Parempi päästä jaloilleen ilman entisen tukea. Pysyy pää paremmin ehjänä.

vilma-liina sanoi:
Kun käyttää ehkäisyä, niin munasolu ei edes pääse hedelmöittymään, ja näin ollen ei tarvitse myöskään "tappaa" ketään eikä mitään.

Hyvin sanottu. Meinasin kerran panna exää mutta onneksi tulin kiihotuksista järkiini. Ei olisi ollut kumiakaan silloin.

Zetan kanssa en kaveeraa. En ole ollut vuosiin missään tekemisissä zetan kanssa johtuen hänen vittumaisuudestaan. 7 vuoden jälkeen hän halusi olla kaveri, mutta minä en, koska minä olen todellinen mies-sika ja vittumainen jätkä, joka ei kestä häviötä. Itseasiassa viikko eroamisen jälkeen tunsin oloni jo voittajaksi. Käytän hänestä edelleen nimityksiä kuten: nauta, lehmä, emu, losoperse ja naismaailman ponttoonilaituri.
Moikkaamme molemmat ylimielisesti jos sattuu kohdalle. Hän on ylimielinen, koska luulee olevansa kissamainen miesimuri ja minä olen ylimielinen koska tiedän runttaavani rautaa vitusti enemmän, kuin hänen nykyinen ruipelo poikakaverinsa. Käytämmekin pikkuveljen kanssa tästä poikakaverista nimitystä hyppynaru ja jojo.
En loppujenlopuksi kaipaa mitään kaverisuhdetta zetaan ja mikäs sen parempi nykyiselle emännälle kun ei tarvitse pällistellä vanhoja zetoja iltakahveilla ja muissa tilaisuuksissa jossa teeskennellään olevansa vielä hyviäkin kavereita. :D

protsku sanoi:
Hyvin sanottu. Meinasin kerran panna exää mutta onneksi tulin kiihotuksista järkiini. Ei olisi ollut kumiakaan silloin.

Sama ollut lähellä monta kertaa.
Suihinotto on paras ehkäisykeino. Tuntuu hyvältä eikä kukaan tuu raskaaksi. :hyper:

ironchef sanoi:
Suihinotto on paras ehkäisykeino. Tuntuu hyvältä eikä kukaan tuu raskaaksi. :hyper:

Aamen. Monen naisen mielestä suihinotto ei ole edes pettämistä. :hyper:

Mixu sanoi:
Itse en ainakaan pysty. Tiedän, ettei tyttö minun jälkeeni selibaatissa elä, mutta yhtä lailla en haluakaan tietää, kenen kanssa hän jatkossa on. Lähinnä sen takia, että minä en jätä, vaan minut tupataan aina jättämään -> ja jos se toinen kaveri oli jo kuvioissa mukana, exäni mielestä hän on "parempi" vaihtoehto kuin minä. Ja ei sellaisissa ympyröissä viitsi pyöriä.

Parempi ja parempi? Itse on huomannut, että pitkän suhteen kuluessa se ruoho alkaa aina näyttämään vihreämmältä aidan takana. Oli se toinen sitten kuinka "hyvä" tahansa, niin jonkunasteista kyllästymistä/väsymistä toiseen tapahtuu väkisin. Ainahan uudet tuttavuudet vaikuttavat alkuun mielenkiintoisilta, kunnes huomaa, että samojen asioiden ympärillä tämänkin tyypin ajatukset pyörii loppujenlopuksi.

Lähinnä kyse on siitä, että mitenkä asian ottaa, ja se on ihmisestä kiinni. Itse lähinnä miettii, että jos "hyvän" löytää, niin tuskin se siitä vaihtamalla paranee, jos muuten "hyvä" suhde. Paskassa suhteessanyt ei tietenkään ole järkeä olla.

Toki saattaisin ajatella eri tavalla, jos niitä naisia olisi satamäärin oven takana jonottamassa. Harvassa niitä potentiaalisia seurustelukumppaneita kuitenkaan on. :D

Mutta itse kaverikysymykseen. Itse en ole laittanut kokonaan välejä poikki, vaan pitänyt ns. asialliset välit. Se ei kuitenkaan tapahdu ilman taka-ajatuksia mun puolelta, vaan jätän "takaporttin" auki. Eihän sitä koskaan tiedä...

Narutumppu sanoi:
Monen naisen mielestä suihinotto ei ole edes pettämistä.

Sanotaanko näin että se on intiimihierontaa eikä mitään sen kummempaa. Kukapa nyt ei hieronnasta tykkäisi?

:rock:

Ruokalusikka sanoi:
Samaa mieltä, mutta vain jos miehellä olisi mahdollisuus välttää elatusmaksut ilmoittamalla viranomaisille ensi tilassa, että kyseessä on hänen kannaltaan ei toivottu raskaus. Itse huputtaudun poikkeuksetta.
Jaahas. Ei-toivottu raskaus molemmille, ja nainen päättää pitää lapsen. Eli ottaa vastuun mokailusta. Lopun ikää on äiti lapselleen ja hoitaa lapsen elatuksen, kasvatuksen sun muut. Millä perusteilla isä sitten saisi ilmoittaa "ei kiitos"? Ei tämä tuleva äitikään välttämättä innosta kihise, jos ei ole raskautta suunnitellut, eikä se hänen syynsä yksin ole, ettei ehkäisyä käytetty. Eiköhän tuollaisessa tilanteessa voi sanoa miehenkin olevan tosi idiootti - seksi ilman ehkäisyä voi johtaa raskauteen. Siinähän miettii 18 vuotta elatusmaksuja maksaessaan, että säästipä kondomin hinnan aikanaan. :rolleyes:

Mielestäni on aikamoisen urheaa pitää lapsi tuollaisessa tilanteessa. Abortti on niin helppo juttu, sikiö vaan pois ja elämässä eteenpäin ilman mitään taakkaa. Kun taas toinen vaihtoehto on tosiaan kantaa vastuu mokailustaan hieman eri tavalla, eli olla loppuikänsä vanhempana tälle "vahingolle". Ja se joka sen asian kantaa, on äiti, halusi tai ei, jos ei aborttia tahdo. Isä taas saa hävitä paikalta niin nopeasti kuin ehtii. Eikä edes tarvitsisi maksaa elatusmaksua... Hm. Äitihän ei maksa mitään, vain asunnon itselleen ja lapselle, ruuat, vaatteet, harrastuskulut sun muut. Just.

Tekisi mieli sanoa, että miehistä logiikkaa... Ihmiset, ehkäisy on aika kova juttu tuollaisia tilanteita vastaan. Jos taas jättää sen käyttämättä, niin voi voi. Varautuu sitten pahimmillaan siihen 18 vuoden maksurumbaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom