Uncle Sam sanoi:Jos noin tiukkaa tekköö, niin käy ulkomailla vaihtamassa itsellesi 1 ja 2 sentin kolikoita. Kauppojen on pakko ottaa ne vastaan. Edit: Jottei siis jää epäselväksi, niin voit sitten maksaa sen 98 senttiä sen euron sijaan.
Tää kuulostaa joltain 40-50 vuotiaan Pohjalta kotoisin olevan maanviljelijän tilitykseltä, mutta ainahan kritiikki on... hmm, vaikee sanoa mitä se on, mutta kritiikkiä kuitenkin. On hyvä tietää, että Suomi vastaa EU:n Brysselin päättäjien kaviaarien kustannuksista.
Jaa? Missä ne barrikaadit on? Onko ne joskus ampunu suomalaisia hauleillakin?
Ensinnäkin asun helsingissä asunu koko ikäni täällä, tää on taas niin tyypillistä pakkiksessa että joka asiasta otetaan ja tehdään heti joku numero, ihan kun ei muilla voisi olla eri mielipiteitä. Se on vaan useimmiten niin että kaupoissa asioidessa aina summa jää lukemalle joka pyöristetään ylöspäin. Mun talouttani se ei kaada vaan kyse olikin siitä miten kauppiaat "rehellisesti" voivat tuollaisia pyöristyksiä tehdä ja paljon se vuositasolla on. Mielummin antaisin ne rahat vaikka yksityisyrittäjien tukemiseen.
Mun mielestä vaikka on tutkimuksia siitä kuinka kaikki eu:n myötä on halventunu niin mun mielestä ihan tavallisen kaduntallaajan mielestä kaikki on kallistunu helvetisti.
Ja mitä tulee noihin muihin vertauksiin, pilkunnussijoita on moneen junaan mutta rajansa kuitenkin.