Espoon pakkislaiset

Itsekin harkinnut tuota Lepuskin Fit1, mutta vielä joitakin kysymyksiä on herännyt vaivaamaan päätöstä. Hintahan on toki lähes ilmainen, mutta harmittaa jos irtisanoudun nykyisestä salista ja vaihto alkaakin harmittamaan ja joudun mahdollisesti ottamaan uuden jäsenyyden muualta kalliimpaan hintaan.

Lepuskin Fit1 salilla treenaajilta kaipaisin kokemuksia, että onko sali kuinka tukossa ruuhka-aikoihin, eli noin klo 16-19 arki-iltasin? Entä miten mahtuu viikonloppuisin puolenpäivän molemmin puolin?

Toinen asia on, että jos kerran salilla ei päivystystä ole kuin muutaman tunnin illassa ja silloinkin joku opiskelijatyttö kassalla, niin kuinka on salilla tuo järjestys säilynyt? Halpa hinta ja mahdollinen valvonnan puute saattaa tuoda mukanaan fiksuja ihmisiä, jotka eivät muiden treeneistä tai salin kunnosta välitä. Onko sali siisti, entä pukkarit?

Kolmas asia, onko salilla useampaa kyykky paikkaa? Entä onko leuanvetotanko vihdoin tullut? Millainen on ylä-/alatalja laite, ts. onko ylätalja riittävän korkealla, että tällainen lähes 2m pitkäkäsi pystyy tekemään ylätaljaa riittävällä venytyksellä yläasennossa?

Pitkä lista, arvostan jos joku vaivautuu kertomaan kokemuksiaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millainen tuo Olarium on treenipaikkana?
Heidän kotisivut ja facebook-sivu eivät oikein kerro mitään , esim. kunnon kuvia ei löydy.
Jutut mitä netistä löytyy on niin vanhoja etten oikein luota, tuossa on tainnut omistajatkin vaihtua useamman kerran..

Ilmainen tutustumiskäynti salille näyttäisi olevan eli täytyy käydä tsekkaamassa.
Olisi mukava kuulla siellä treenavien kommentteja , plussat ja miinukset..

Plussana musta on kohtuullinen koko ja laitemäärä.
Käsipainoja on jostain muutamasta kilosta viiteenkymppiin asti ja on kaks kyykkypaikkaa. Penkkipaikkoja löytyy 3 ja myös 1 vinopenkki ja dippipaikka. Löytyy myös leuanvetotanko ja pari ylätaljaa toisessa painot 100kg asti ja toisessa 150kg. Sitten on noita vekottimia missä on toi alatalja ja ylätalja (mikä lie nimi) 2 kpl myös ja painot niissä 100kg asti. Alataljoja on 2 kpl ja molemmissa on painot 150kg asti. Penkkejä joissa voi tarpeen mukaan vitkutella niitä käsipainoja on 4 tai 5 kpl en nyt muista kun yleensä yks pyörii jossain muualla. Taitaa olla 4. Sitten löytyy kanssa prässiä , hackia ja muita laitteita suht runsaasti.
Löytyy myös kuntopyörää pilvin pimein, pari juoksumattoa, crosstraineri ja sitten joku ihmeellinen tollanen jalkatraineri minkä päälle en oikeen ymmärrä.

Muuta plussaa:
-erillinen matotettu paikka jossa voi venytellä ja siinä vieressä on jumppamatot, kepakot ja muut jumppapallot ym.
-yleissiisti
-miesten sauna uusittu äskettäin ja hyvät suihkutilat
-löytyy salin puolesta myös vöitä ja muuta mitä saattaa tarvita kun kyykkää ja vetää leukoja jne.

miinukset:
-Joskus saattaa olla käsipainopaikka ja kyykkypaikka tukossa ruuhkaisimpana aikana.
-Kyykky ja penkkipaikkojen max painomäärä 250 kg.
-Levypainoja vois olla enemmän, erityisesti 25 kilon levypainoja. Riittävät muuten ihan hyvin mutta noita 25 kilon painoja on vähän onnettomasti.

Muuta:
Salilta löytyy ihmisiä pienistä teineistä suht isoihin karjuihin ja siitä vielä reidenlähentäjä pimuihin ja vanhuksiin. Myös kaikkea tältä väliltä löytyy.
Salilta puuttuvat kuitenkin kaikista koviten treenaavat karjut jotka syö aamupalaks rautaa ja joiden sänky on rakennettu levypainoista.
Salilta pystyy myös ostamaan lisäravinteita (fastin jos muistan oikein ja tollasia puteleita jotka voi suoraan juoda)

Jos tulee vielä muuta mieleen niin kyssäriä vaan

edit:
lisätään vielä salin kotisivut josta löytyy hinnastot ja muuta
http://www.olarium.fi/

täällä olisi kanssa yksi espoolainen.

Kävi nyt näin, että salikortti meni umpeen esport arenalle ja nyt olisi uusimisen paikka. Olisko mitään suositteluja uudeksi treenimestaksi? Asun pohj. Tapiolassa. Rahatilanne ei ole kovin hyvä, eli halpa hinta olisi plussaa

täällä olisi kanssa yksi espoolainen.

Kävi nyt näin, että salikortti meni umpeen esport arenalle ja nyt olisi uusimisen paikka. Olisko mitään suositteluja uudeksi treenimestaksi? Asun pohj. Tapiolassa. Rahatilanne ei ole kovin hyvä, eli halpa hinta olisi plussaa

Niittykummusta löytyy classic gym http://www.classicgym.fi/index.asp?view=ESPOO
Sitten Espoon kaupungilla on ainaki tuulimäessä ja tapiolan uimahallin yhteydessä.
Tuulimäen on halvempi kun siinä ei tarvi maksaa uintimaksua samalla.
Tässä Espoon kaupungin hinnastot http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;15440;16105;15516

Ei nyt äkkisältään tuu muita mieleen tossa tapsan lähellä

Kesään asti Espoolainen täälläkin, ellei pidempäänkin sitten. Onneksi itselläni on opiskelupaikan omat salit, kaikki laitteetkin löytyy hyvin. :) Ilmaista. :)

ostan kortin tuulimäkeen tai sit tuonne classic gymille. Olisiko plussia ja miinuksia niistä? Ainakaan tuulimäestä en löytänyt mitään kuvia.
Ainakaan hinta ei ole kovin suolainen :)

Classic on ihan hyvä mesta, hyvät tilat ja laitteet paitsi jossain ruuvit löysällä esim kässäreissä ;) Ihan jees hinnat eikä tarvitse sitoutua. Pääpiirteittäin hyvää jengiä vakiokävijät mutta toisinaan hieman rhp porukkaa varailemassa penkkejä, ja sama koskee ikäihmisiä. Aika laidasta laitaan kävijöitä siis, itse kaipaisin enemmän kovaa hc salia missä soi hevi täysiä, espoosta ei kai vaan aidompaa rautasalia ole, siksi onkin ihan hyvä vaihtoehto ;)

ostan kortin tuulimäkeen tai sit tuonne classic gymille. Olisiko plussia ja miinuksia niistä? Ainakaan tuulimäestä en löytänyt mitään kuvia.
Ainakaan hinta ei ole kovin suolainen :)

Lisätään vielä, että tapiolasta löytyy myös TUPista, urheilupuistosta sali, tapiolan monitoimihallikohan oli nimi (pienin halli niistä kolmesta, baronan vasemmalla puolella parkkiksilta katosen). Siinä missä korishonka sekä säbäoilers pelaa. Sali läytyy alakerrasta. Noi kaikki kaupungin salit on aika samanlaisia, suht pieniä mutta kaikki tarpeellinen löytyy. Periaatteessa noilla kaupungin saleilla voi vääntää ilmaseksikin, mutta ei se hintakaan oo paha, kevät kausi 3kk huhtikuun alusta kesäkuunloppuun opiskelijalta 20e ja muilta 40e.:rock:

Plussana musta on kohtuullinen koko ja laitemäärä.
Käsipainoja on jostain muutamasta kilosta viiteenkymppiin asti ja on kaks kyykkypaikkaa. Penkkipaikkoja löytyy 3 ja myös 1 vinopenkki ja dippipaikka. Löytyy myös leuanvetotanko ja pari ylätaljaa toisessa painot 100kg asti ja toisessa 150kg. Sitten on noita vekottimia missä on toi alatalja ja ylätalja (mikä lie nimi) 2 kpl myös ja painot niissä 100kg asti. Alataljoja on 2 kpl ja molemmissa on painot 150kg asti. Penkkejä joissa voi tarpeen mukaan vitkutella niitä käsipainoja on 4 tai 5 kpl en nyt muista kun yleensä yks pyörii jossain muualla. Taitaa olla 4. Sitten löytyy kanssa prässiä , hackia ja muita laitteita suht runsaasti.
Löytyy myös kuntopyörää pilvin pimein, pari juoksumattoa, crosstraineri ja sitten joku ihmeellinen tollanen jalkatraineri minkä päälle en oikeen ymmärrä.

Muuta plussaa:
-erillinen matotettu paikka jossa voi venytellä ja siinä vieressä on jumppamatot, kepakot ja muut jumppapallot ym.
-yleissiisti
-miesten sauna uusittu äskettäin ja hyvät suihkutilat
-löytyy salin puolesta myös vöitä ja muuta mitä saattaa tarvita kun kyykkää ja vetää leukoja jne.

miinukset:
-Joskus saattaa olla käsipainopaikka ja kyykkypaikka tukossa ruuhkaisimpana aikana.
-Kyykky ja penkkipaikkojen max painomäärä 250 kg.
-Levypainoja vois olla enemmän, erityisesti 25 kilon levypainoja. Riittävät muuten ihan hyvin mutta noita 25 kilon painoja on vähän onnettomasti.

Muuta:
Salilta löytyy ihmisiä pienistä teineistä suht isoihin karjuihin ja siitä vielä reidenlähentäjä pimuihin ja vanhuksiin. Myös kaikkea tältä väliltä löytyy.
Salilta puuttuvat kuitenkin kaikista koviten treenaavat karjut jotka syö aamupalaks rautaa ja joiden sänky on rakennettu levypainoista.
Salilta pystyy myös ostamaan lisäravinteita (fastin jos muistan oikein ja tollasia puteleita jotka voi suoraan juoda)

Jos tulee vielä muuta mieleen niin kyssäriä vaan

edit:
lisätään vielä salin kotisivut josta löytyy hinnastot ja muuta
http://www.olarium.fi/

Kiitos tästä infosta,pistit ihan reilusti tietoa!!
Kävin salia kokeilemassa viime viikolla ja tykkäsin,kyllä mä kortin sinne ostan.

Onko kellään tietoa minkä verran porukkaa käy arki-aamusin,6-7 aikaan?
Pystyykö asiakkaat itse laittamaan saunan päälle vai miten homma toimii?

Kiitos tästä infosta,pistit ihan reilusti tietoa!!
Kävin salia kokeilemassa viime viikolla ja tykkäsin,kyllä mä kortin sinne ostan.

Onko kellään tietoa minkä verran porukkaa käy arki-aamusin,6-7 aikaan?
Pystyykö asiakkaat itse laittamaan saunan päälle vai miten homma toimii?

Saunan pystyy laittamaan itse päälle aamusin. Siellä tiskin takana on seinällä sellanen paneeli josta voi laittaa aikaa saunaan jne. Kun kierrät sieltä takaa ja kävelet suoraan näät siinä läjän valokatkasimia niin siinä pitäs vieressä olla tarkemmat ohjeet saunan päälle laittamiseen. Siinä samassa paketissa pitäs olla kanssa selostusta miten valot toimii jos putiikki on vielä pimeenä siihen aikaan. Käytännössä aina kuitenki on jo kello 5 kävijöitä niin valot on tossa 6-7 aikaan päällä.
Kävijöitä tossa klo 5-7 aikaan taitaa olla sellaset 2-5 saman aikasesti korkeintaan. Joskus tietysti pääsee myös yksin varaamaan koko salia.
Jos haluut kanssa musiikkia laittaa niin siellä on heti kun menee sisään tiskin puolelle oikeella mankkasysteemit.

Itsekin harkinnut tuota Lepuskin Fit1, mutta vielä joitakin kysymyksiä on herännyt vaivaamaan päätöstä. Hintahan on toki lähes ilmainen, mutta harmittaa jos irtisanoudun nykyisestä salista ja vaihto alkaakin harmittamaan ja joudun mahdollisesti ottamaan uuden jäsenyyden muualta kalliimpaan hintaan.

Lepuskin Fit1 salilla treenaajilta kaipaisin kokemuksia, että onko sali kuinka tukossa ruuhka-aikoihin, eli noin klo 16-19 arki-iltasin? Entä miten mahtuu viikonloppuisin puolenpäivän molemmin puolin?

Toinen asia on, että jos kerran salilla ei päivystystä ole kuin muutaman tunnin illassa ja silloinkin joku opiskelijatyttö kassalla, niin kuinka on salilla tuo järjestys säilynyt? Halpa hinta ja mahdollinen valvonnan puute saattaa tuoda mukanaan fiksuja ihmisiä, jotka eivät muiden treeneistä tai salin kunnosta välitä. Onko sali siisti, entä pukkarit?

Kolmas asia, onko salilla useampaa kyykky paikkaa? Entä onko leuanvetotanko vihdoin tullut? Millainen on ylä-/alatalja laite, ts. onko ylätalja riittävän korkealla, että tällainen lähes 2m pitkäkäsi pystyy tekemään ylätaljaa riittävällä venytyksellä yläasennossa?

Pitkä lista, arvostan jos joku vaivautuu kertomaan kokemuksiaan.

Itse treenaan yleensä n. klo 18-20 välisenä aikana, ja ainakaan silloin ei ole ollut pahemmin ruuhkaa. Vuoden vaihteen jälkeen on sen verran enemmän ollut väkeä, että on jännittänyt mahtuuko sekaan, mutta turhaksi on sekin pelko osoittautunut. Nyt on taas tuo pahin ruuhka tasoittunut, kun uuden vuoden lupaukset on laitettu katkolle. Viikonloppuina en ole noin aikaisin käynyt, mutta illalla on ainakin rauhallisempaa kuin arkisin.

Salilla on järjestys säilynyt hyvin, ja paikat siistinä. Ihmiset käyttäytyvät asiallisesti, enkä itse ainakaan ole törmännyt häiriöihin. Kannattaa vielä sellainen asia ottaa huomioon, että vaikka kovaa tuolla saakin treenata, niin hirveä huutaminen, painojen paiskominen ja paikkojen sotkeminen voi johtaa käännyttämiseen "salille, joka sopii sinulle paremmin". Ei kuitenkaan ongelmaa jos osaa käyttäytyä asiallisesti.

Lepuskin Fit1-salilla on ainakin kaksi kyykkypaikkaa. Erillistä leuanvetotankoa ei ole vieläkään, mutta porukka vetää smith-laitteessa leukoja (asettavat tangon ylös ja roikkuvat siinä). Ylätalja on ainakin mielestäni ns. normikorkeuksinen, eli itse vähän reilu 180 senttisenä joudun vetämään pakan ylös jotta saan jalat sukeltamaan tukien alle. Alataljassa ei pysty tekemän kovinkaan pitkiä venytyksiä, mutta kyllä se asiansa ainakin itselläni ajaa.

Kannattaa käydä itse paikan päällä toteamassa nuo asiat. Pyytää vaikka respan tyttöä esittelemään salia, tai pyytää ilmaista tutustumiskäyntiä.

^Kiitoksia hyvistä kommenteista!

Tuo on hyvä kuulla, että halpa hinta ei ole tuonut mukanaan järjestyshäiriöitä tai muuta sikailua tiloissa.

Olen itse melko hiljainen treenaaja, vaikka nojailemaan en salille koskaan menekään, joten huutaminen eikä muukaa paiskominen kuulu tapoihin.

Mites muuten tuo dippipaikka, onko kunnollista mahdollisuutta tehdä lisäpainoilla? Eli onko dippiteline vankkaa tekoa, koska näin 110+kg nuo yhdistetyt leuanveto/dippi laitteet tuppaa olemaan melko vempuloita. Siis nämä, missä on se kevennyspakka mukana.

Täytyy varmaan käydä kyselemässä, jos pääsisi koetreenaamaan ilmaiseksi, niin voisi kokeilla nuo peruslaitteet ja todeta ihan henkilökohtaisesti soveltuvuus.

Tuo on hyvä kuulla, että halpa hinta ei ole tuonut mukanaan järjestyshäiriöitä tai muuta sikailua tiloissa.

Olen itse melko hiljainen treenaaja, vaikka nojailemaan en salille koskaan menekään, joten huutaminen eikä muukaa paiskominen kuulu tapoihin.

Mites muuten tuo dippipaikka, onko kunnollista mahdollisuutta tehdä lisäpainoilla? Eli onko dippiteline vankkaa tekoa, koska näin 110+kg nuo yhdistetyt leuanveto/dippi laitteet tuppaa olemaan melko vempuloita. Siis nämä, missä on se kevennyspakka mukana.

Täytyy varmaan käydä kyselemässä, jos pääsisi koetreenaamaan ilmaiseksi, niin voisi kokeilla nuo peruslaitteet ja todeta ihan henkilökohtaisesti soveltuvuus.

Ainakin Espoon keskustan vieressä, eli kuninkaantien lukion/uimahallin yhteydessä olevalla Fit1 salilla on vankkaa tekoa oleva dippi-teline.

Myös Lepuskin salilla on vankkaa tekoa dippiteline, eli voi rauhassa lisäpainojen kanssa leikkiä.

Lepuskin Metropolian salilla tulee heiluteltua risuja, tainnu kerran bongata jonku pakkislaisenkin sieltä(paidan perusteella). Hyviä puolia on että se on ilmanen ja kyykky mesta lähes aina vapaana, muutenki vapaita painoja löytyy noinkin pienelle salille sopivasti. Huonoista puolista vois sanoo että pieni, vaihtariopiskelijat jotka treenaa tyyliin RHP ja paskat aukioloajat kun koulu ei oo auki. Eiköhän tuolla tuu seuraavat 2-3 vuotta viihdyttyä.

Espoon Classicilla aloitin treenaa miltein heti kun aukesi, silloin siellä treenasi kovaa, ja todella kovaa treenaavia sällejä, ja muutama mimmikin, mutta nyt kun pidin 6kk tauon, treenasin muualla, Classicille on alkanut ilmestyä kaikenmaailman laitteissa roikkuvia tyyppejä ja lehtien lukijoita.

En siis todellakaan mollaa näitä, vaan ihmettelen tätä skenee. Parikin kertaa tällä viikolla käynyt niin, että menen veivaa esim. olkapäitä käsipainotelineen läheisyyteen, niin siinä on näitä riepuja vääntämässä todennäköisesti hauiksia, käytän isompia painoja vipareissa, ja se tulkitaan jotenkin negatiiviseksi, ja kadotaan lähes samantien paikalta. Toinen on se räkki/telinemesta siel nurkassa. Jos siinä joku vetelee mavea 100kilolla ja tulen itse siihen viereen rutistelemaan epäkkäitä samoilla/isommilla roimuilla, heti ollaan pois paikalta.

Toinen mikä on ärsyttävää on käsipainojen varaajat, noudetaan siitä telineestä yksi x paino, ja sitä haudutaan lattialla kenkä siinä päällä, ja luetaan lehteä tai tuijotetaan haavi auki muita. Viddy, laittakaa ne painot takasin siihen telineeseen

PERKELE!

Espoon Classicilla aloitin treenaa miltein heti kun aukesi, silloin siellä treenasi kovaa, ja todella kovaa treenaavia sällejä, ja muutama mimmikin, mutta nyt kun pidin 6kk tauon, treenasin muualla, Classicille on alkanut ilmestyä kaikenmaailman laitteissa roikkuvia tyyppejä ja lehtien lukijoita.

En siis todellakaan mollaa näitä, vaan ihmettelen tätä skenee. Parikin kertaa tällä viikolla käynyt niin, että menen veivaa esim. olkapäitä käsipainotelineen läheisyyteen, niin siinä on näitä riepuja vääntämässä todennäköisesti hauiksia, käytän isompia painoja vipareissa, ja se tulkitaan jotenkin negatiiviseksi, ja kadotaan lähes samantien paikalta. Toinen on se räkki/telinemesta siel nurkassa. Jos siinä joku vetelee mavea 100kilolla ja tulen itse siihen viereen rutistelemaan epäkkäitä samoilla/isommilla roimuilla, heti ollaan pois paikalta.

Toinen mikä on ärsyttävää on käsipainojen varaajat, noudetaan siitä telineestä yksi x paino, ja sitä haudutaan lattialla kenkä siinä päällä, ja luetaan lehteä tai tuijotetaan haavi auki muita. Viddy, laittakaa ne painot takasin siihen telineeseen

PERKELE!
Oon tehny ihan saman huomion.. tässä parissa vuodessa vähä muuttunu kävijäkunta ja just noita kuvaamasi siimoja nykyään ihan vitusti iltaisin. Aamul ihan jees käydä kyllä mutta sillon taas pappoja joskus liikkeellä.. Harva tuolla enää täysiä reenaa, mihin itse olen siis tottunut..

Oon tehny ihan saman huomion.. tässä parissa vuodessa vähä muuttunu kävijäkunta ja just noita kuvaamasi siimoja nykyään ihan vitusti iltaisin. Aamul ihan jees käydä kyllä mutta sillon taas pappoja joskus liikkeellä.. Harva tuolla enää täysiä reenaa, mihin itse olen siis tottunut..

Jep, itse treenaan siellä illalla, välillä sali aivan autio, jopa hiukan pelottaa :DD mutta nyt siellä on ollut vimoset pari viikkoa täyttä illalla, jopa melkein sinne kello 23:een. Aerobisiin laitteisiin onneksi pääsee aina nakuttaa treenin jälkeen.

Osittain aika jänniä kommentteja classicista, kun itse olen tottunut pitämään ko. mestan hienoimpana puolena juuri sitä, että laidasta laitaan kaikki mahtuvat sekaan. Silloin on mukava jumpata, kun ei tarvitse pelätä kenenkään polttavan heti hihojaan jos jossain tiukemmassa sarjassa lähtee vähän ääniefektejä eikä toisaalta ole sellaista fiilistä pelkkien isojen poikien salista, jossa tällaisen kyniksen pitäisi pysyä hiljaa jossain nurkassa poissa "oikeiden treenaajien" tieltä. Mutta mistäs mä tiedän, mitä siellä ihmisten päässä liikkuu.

Onhan hauisspesialistien määrä tuolla kieltämättä lisääntynyt, mutta en äkkiseltään tajua mitä se haittaa niin kauan kuin siihen hauistreeniin ei varata puolia kässärialueesta ja romuja jätetä lopuksi levälleen ym., mitä myös näkee mutta se on sitten eri vitutuksen aihe kuin kenenkään treenityyli itsessään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom