Eroa Sak:sta helposti!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kodari76 sanoi:
IAET kassan vuosimaksu on 45€, eli paljon halvempi kuin tuon Loimaan kassan...anteeksi siis YTK nykyään.

IAET kassa :thumbs:

Sen verran epäkelvon työehtosopimuksen puitteissa toimin, etten koskaan edes harkitsisi moisen vessapaperin neuvotelleeseen liittoon liittyväni.

Satana, hoidetaan sitten kunnolla se edunvalvonta jos sellaisen ryhdytään eikä vain oteta nöyränä työnantajalta vuodesta toiseen hiomatonta parrua kakkoseen ja yritetä kaupata suhteettoman kallista jäsenyyttä katteettomilla paskapuheilla hyvin hoidetusta edunvalvonnasta. Prkl :curs:

flagellum dei sanoi:
IAET kassa :thumbs:

Sen verran epäkelvon työehtosopimuksen puitteissa toimin, etten koskaan edes harkitsisi moisen vessapaperin neuvotelleeseen liittoon liittyväni.

Satana, hoidetaan sitten kunnolla se edunvalvonta jos sellaisen ryhdytään eikä vain oteta nöyränä työnantajalta vuodesta toiseen hiomatonta parrua kakkoseen ja yritetä kaupata suhteettoman kallista jäsenyyttä katteettomilla paskapuheilla hyvin hoidetusta edunvalvonnasta. Prkl :curs:

Ymmärrän tuskasi. Haluan kuitenkin huomauttaa että IAET on kassa, ei liitto. Eli se ei ole neuvotellut mitään.

Sekoitat nyt ehkä IAET:n ja jonkun sen yllä toimivan liiton. Esim. insinööriliitto on jo pitkään ollut asia erikseen, ei ole pakko kuulua liittoon jos haluaa olla vain kassan jäsen.

Mutta nyt kun ilmeisesti puhut YTN:n saamattomuudesta, niin jaa toki kanssamme omat saavutuksesi omassa edunvalvonnassa. Olet ilmeisesti neuvotellut itsellesi kaikenlaisia korvauksia ja lomia, hmm? Insinörttiliittojen saavutukset voivat kyllä olla vähäisiä. Mutta kiitos sen meillä sentään on työaika, mitä oltiin 90-luvulla kovasti poistamassa.

kodari76 sanoi:
Ymmärrän tuskasi. Haluan kuitenkin huomauttaa että IAET on kassa, ei liitto. Eli se ei ole neuvotellut mitään.
Tiedän.
Jos vaikka IAET:n tilojen siivooja olisi neuvotellut, niin tulos olisi luultavasti parempi.

Ei ole suurta tuskaa omalla kohdalla, mutta pukkaa ärsyttämään selkärangattoman liiton edustajien lässytykset.

kodari76 sanoi:
Sekoitat nyt ehkä IAET:n ja jonkun sen yllä toimivan liiton. Esim. insinööriliitto on jo pitkään ollut asia erikseen, ei ole pakko kuulua liittoon jos haluaa olla vain kassan jäsen.

En usko sekoittavani. En luule IAET:tä neuvottelevaksi osapuoleksi tai liitoksi.

kodari76 sanoi:
Mutta nyt kun ilmeisesti puhut YTN:n saamattomuudesta, niin jaa toki kanssamme omat saavutuksesi omassa edunvalvonnassa. Olet ilmeisesti neuvotellut itsellesi kaikenlaisia korvauksia ja lomia, hmm? Insinörttiliittojen saavutukset voivat kyllä olla vähäisiä. Mutta kiitos sen meillä sentään on työaika, mitä oltiin 90-luvulla kovasti poistamassa.

Ei ole YTN:n saamattomuus kyseessä.
Korvausten ja lomien suhteen siirtyisin mielelläni vaikka yksilökohtaiseen sopimiseen.

Ylitöitä en muuten ole tehnyt yhtä ainoaa tuntia korvauksetta. Eipä koskaan ole sentään itsellä uhkana ollut työajan poistuminen. Sen verran pitää sentään katsoa missä häseltää.

En usko sekoittavani. En luule IAET:tä neuvottelevaksi osapuoleksi tai liitoksi.

Ok, sorry. Hieman hämäsi kun puhuit ensin IAETstä ja sitten heti perään TESsistä.

Ylitöitä en muuten ole tehnyt yhtä ainoaa tuntia korvauksetta. Eipä koskaan ole sentään itsellä uhkana ollut työajan poistuminen. Sen verran pitää sentään katsoa missä häseltää.

Koska otit kantaa IEAT:hen niin oletin että olet ylempi toimihenkilö. Mutta jos asia ei näin ole, niin sitten se ei ole. Liitoista kun puhutaan, niin onkin hyvä huomata etteivät ne ole ollenkaan yksi ja sama laitos. Eri liitot toimivat huomattavasti eri tavalla ja solmivat ihan eri sopimuksia. Jollain paperimiehellä on parin sentin paksuinen TESsi. Mulla taitaa olla 6 sivua :D Joku on neuvotellut enemmän.

kodari76 sanoi:
Ok, sorry. Hieman hämäsi kun puhuit ensin IAETstä ja sitten heti perään TESsistä.
Nou probleemo, en ollut selkeimmilläni - joka sekään ei välttämättä ole erityisen selkeä.
kodari76 sanoi:
Koska otit kantaa IEAT:hen niin oletin että olet ylempi toimihenkilö. Mutta jos asia ei näin ole, niin sitten se ei ole. Liitoista kun puhutaan, niin onkin hyvä huomata etteivät ne ole ollenkaan yksi ja sama laitos. Eri liitot toimivat huomattavasti eri tavalla ja solmivat ihan eri sopimuksia. Jollain paperimiehellä on parin sentin paksuinen TESsi. Mulla taitaa olla 6 sivua :D Joku on neuvotellut enemmän.
Ero liittojen toimissa on kyllä tullut todettua.
Itselleni tuli aikanaan suurena yllätyksenä Päällystöliiton munattomuus. No, kutsumusammatissa olevat harvoin havahtuvat ajamaan etuaan vaikka päälle kustaisiin (edit. poikkeuksena kuitenkin esim. Upseeriliitto).

flagellum dei sanoi:
Itselleni tuli aikanaan suurena yllätyksenä Päällystöliiton munattomuus. No, kutsumusammatissa olevat harvoin havahtuvat ajamaan etuaan vaikka päälle kustaisiin (edit. poikkeuksena kuitenkin esim. Upseeriliitto).

On noita muitakin. Perskules kun en muista, mutta olisiko ollut poliisiliitto tai joku sairaanhoitajaliitto joka kärvisteli tässä jokunen vuosi sitten. Liitto oli niin paska ettei siihen kuulunut oikein kukaan. Ja sitten vielä liiton pomot menivät tekemään sellaisia TESsejä mitä koko kenttä vastusti. Perustivat sitten uuden liiton uusilla pomoilla. Ja sitten tapeltiin siitä kuka saa sopia ja mitä.

Monesti taitaa kuitenkin olla niin, että munaton liitto on sama kuin munattomat jäsenet. Eihän se liitto itsekseen mitään tee, sehän on vain pala paperia. Jäsenet kun muuttuvat aktiivisemmaksi niin alkaa tapahtumaan. Jouku mourupää meillä firmassa taas valitti insinööriliittoa korruptoituneeksi paskaksi. Kun vuodesta toiseen on samat luottamusmiehet. Sille koitettiin sitten selittää että ei voi mitään kun kukaan ei halua tulla ehdolle eikä kukaan edes oikeastaan äänestä. Ei vaikka tilaisuudessa tarjottiin pullaa ja kahvia. Ei se valittajakaan mitään äänestänyt. Siellä se vieläkin firman sisäisillä palstoilla itkee kun kommareiden salaliitto pilaa sen elämän. No en äänestänyt minäkään kun a) oli vain yksi ehdokas ja b) mielestäni se kaveri oli ihan ok. Hi-tech firmoissa ei muutenkaan ole tunkua luottamusmieheksi. Sitä kun joutuu heti silmätikuksi. Esimies antaa varoituksia ja moni työkaveri vielä vittuilee perään. Sen tietää että kun luottamusmieheksi ryhtyy, niin kannattaa olla sen verran ikää, että voi jäädä eläkkeelle siitä hommasta. Meinaan ay-aktiivin insinöörin ura voi muuten olla aika lyhyt :D

kuljetusala sanoi:
Eli myös sellaiset pienet asiat kuin lapsilisät, eläkkeet, työturvallisuus, työaika,
+tietysti palkat ovat SAK aikaansaannoksia.

Montako vuosikymmentä noista pitkälti yhteiskunnan muutoksesta lähtöisin olevista eduista pitäisi vielä maksaa mafiatyylistä "suojelurahaa" ammattiliitolle? Kerro nyt joku tarkka vuosi- tai vuosikymmenmäärä. Minua itse asiassa kiinnostaisi kovasti se kuinka paljon minä mahdolliset lapseni olemme mielestäsi velkaa ammattiliitolle esim. 30 vuoden päästä :arvi:

offtopic, eli palkkani on n.25-30% parempi kuin oman alani TESsissä määritelty tehtäväkohtainen maksimi lisineen, eroa minimiin on +100%. Ikinä en ole (eikä muuten isäni, äitini tai heidän vanhempansakaan...) kuulunut yhtenkään ay-liittoon enkä tule liittymäänkään. Sen sijaan pahimmat ay-kiihkoilijat olen savustanut ulos työpaikaltani. Toki aina kolmannen henkilön välityksellä, mutta heidän työnmenetyksensä on johtunut vain ja ainoastaan yllämainitusta seikasta. Eli suu suppuun ja tee työsi, palkka on aivan varmasti hyvä (lue= metallin tessillä voi pyyhkiä persettä, "meillä" maksetaan aivan varmasti enemmän). Jos viina tai puna-aate muussa muodossa yhä maistuu niin valinta on yhä pitkälti henkilökohtainen, turha siitä sen enempää kertomaan.

Ja ihan pikkuknoppina nim. Kuljetusalalle, olen työpaikkani pääluottamusmies :D

Eli ryhmäkuria on noudatettava järjestöissä ja jäsenistössä, jos eroat, olet ahne hölmö? Tämä lienee vapaaehtoista. SItäpaitsi se joka maksaa jollekin sak:n kaltaiselle puljulle jäsenmaksua sen takia mitä ne on JOSKUS saanut aikaan.. eikö sitä voisi suorittaa luonnossa samantien? :)

training_addict sanoi:
Kuljetusala vois ottaa vähän kantaa tähän artikkeliin.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=869039&postcount=362

ja siis erityisesti Wallinin ja Mäenpään kommentteihin.

En nyt ole aivan varma mitä halusit minun kommentoivan?
Mielestäni tuo kuvastaa hyvin sitä mitä aiemmassa postissani jo käsittelinkin eli:
Tämän päivän SAK taiteilee samalla taistellakseen jäsenistönsä etujen/palkkojen puolesta mutta samalla sille on tässäkin keskustelussä sysätty suuri vastuu myös esim työttömyydestä. Eli muutosta vaaditaan molempiin suuntiin. Pitäisi olla tiukempi ja toisaalta pitäisi olla joustavampi jotta ei päästä syyttämään muuttumattomuudesta ja jäykkyydestä joka estäisi myönteisen työllisyys kehityksen.
Ei tarvita kummenpaa tutkintoa ymmärtääkseen että tällainen tilanne on liitolle vähintäänkin haasteellinen ja molempiin suuntiin taipuminen lähes mahdotonta.
Kuitenkaan en itse ole tarkemmin perehtynyt SAK nykyjohtoon ja olen samaa mieltä uudistus tarpeesta. Nykyinen tilanne on aika kaaottinen kun samalla esim paperi liitto ajaa monien mielstä kohtuuttomia vaatimuksia mutta taas pam tuntuu olevan lähinnä vitsi siis sikäli miten vähän se tekee jäsenistönsä hyväksi.

Kerro sinä minulle miten ammattiliittojen tulisi sitten mielestäsi nykytilanteessa toimia jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Heti kun joustetaan tulee vittuilua munattomuudesta ja siitä kuinka ei ajeta jäsenistön asioita mutta jos ollaan tiukkana tulee syytteitä ettei ymmärretä muuttuvaa tilannetta ja ei ymmärretä miten tehdä myönteistä työllisyys kehitystä ajavia päätöksiä.

Sonder sanoi:
Montako vuosikymmentä noista pitkälti yhteiskunnan muutoksesta lähtöisin olevista eduista pitäisi vielä maksaa mafiatyylistä "suojelurahaa" ammattiliitolle? Kerro nyt joku tarkka vuosi- tai vuosikymmenmäärä. Minua itse asiassa kiinnostaisi kovasti se kuinka paljon minä mahdolliset lapseni olemme mielestäsi velkaa ammattiliitolle esim. 30 vuoden päästä :arvi:

Vaikka tyämä nyt on selvästikkin provo koska tosiasiat eivät kohtaa niin vastataan nyt silti lämpimikseen. Lainaan jälleen itseäni:
noita aikaansaannoksia tulee kyllä ihan vuosittain (niin pitkään kun liitoissa on jäseniä) ja tossakin listassa viimeinen on vissiin muutaman (ei siis 50) vuoden takaa.
Hyvänä uutisena voin kertoa että sinun ei toki ole mikään pakko kuulua yhtään mihinkään. Monet vain tuon pidemmän listan lukiessaan saattavattulla siihen tulokseen että joku taho on oikeasti ajanut ja ajaa heidän asioitaan ja he haluavat tämän vuoksi tukea ko tahoa. Jos sinusta tuollaisilla saavutuksissa voi pyyhkiä hanuria niin aivan miten vain.

offtopic, eli palkkani on n.25-30% parempi kuin oman alani TESsissä määritelty tehtäväkohtainen maksimi lisineen, eroa minimiin on +100%. Ikinä en ole (eikä muuten isäni, äitini tai heidän vanhempansakaan...) kuulunut yhtenkään ay-liittoon enkä tule liittymäänkään. Sen sijaan pahimmat ay-kiihkoilijat olen savustanut ulos työpaikaltani. Toki aina kolmannen henkilön välityksellä, mutta heidän työnmenetyksensä on johtunut vain ja ainoastaan yllämainitusta seikasta.
Sehän on hienoa kuulla että olet onnistunut neuvottelemaan itsellesi hyvän palkan, tosin jos oletan että puhut tiedoissasi totta ja olet 61-vuotias niin ehkäpä 25% Tessiä korkeampi palkkasi on aivan normaalia.
Sellaista voisin kysyä että mikäli et ole koskaan kuulunut mihinkään liittoon niin miksi yleensä kyselet kauan sinun pitäisi olla tyytyväinen liittojen sinuakin hyödyttävistä päätöksistä. Vai ajattelitko juuri eläkeiän kynnyksellä liittyä?
Se että savustat oikeuksistaan kiinnostuneita ihmisiä ulos duunista ei ehkä kuitenkaan ole ylpeilyn aihe mutta netissä on nimettömänä niin helppoa kirjoitella että onnea nyt taas vaan valitsemallasi tiellä.

Eli suu suppuun ja tee työsi, palkka on aivan varmasti hyvä (lue= metallin tessillä voi pyyhkiä persettä, "meillä" maksetaan aivan varmasti enemmän). Jos viina tai puna-aate muussa muodossa yhä maistuu niin valinta on yhä pitkälti henkilökohtainen, turha siitä sen enempää kertomaan.

Ja ihan pikkuknoppina nim. Kuljetusalalle, olen työpaikkani pääluottamusmies :D
Just:david: Et ole ikänä ollut liitossa mutta muuten vaan olet luottamusmies.
Mä olen vissiin sitten joulupukki.

DayOne sanoi:
Eli ryhmäkuria on noudatettava järjestöissä ja jäsenistössä, jos eroat, olet ahne hölmö? Tämä lienee vapaaehtoista. SItäpaitsi se joka maksaa jollekin sak:n kaltaiselle puljulle jäsenmaksua sen takia mitä ne on JOSKUS saanut aikaan.. eikö sitä voisi suorittaa luonnossa samantien? :)
Yleensä kun mitataan saavutuksia on tapana listata niitä pidemmältäkin ajalta.
Tuollainen lista jonka laitoin ei ehkä ole mikään tyypillinen info paketti mutta kuvastaa mielestäni hyvin laajuutta ammattiliittojen aikaansaannoksista. Tämä ei toki tarkoita etteikö saavutuksia enää saataisi aikaan.
Pakko ei ole yhtään mikään mutta kannattaa kuitenkin ennen lopullista päätöstä ehkä lukea edes tämän ketjun postaukset läpi ja harkita asiaa ihan rauhassa.

Jarek sanoi:
On kyllä:) Luottamusmies on työpaikalla työntekijöitä varten,huolimatta siitä mihin nämä kuuluvat.

Voi suokaa anteeksi,olen puhunut pelkkää puuta heinää.:eek: Kysymys olikin PÄÄluottamusmiehestä ja hän on se joka ajaa kaikkien työntekijöiden asiaa.
"Teukka" toimi väärin joka tapauksessa.

Vitsi näitä hurahtaneita. Asioita saa hyvällä maulla kyllä mainostaa, mutta käännytysyritykset on perseestä. Niin pressaehdokas- hurahtaneilla kuin liittoon tai sitä vastaan hurahtaneilla tai kirkkoon tai sitä vastaan hurahtaneilla.

kuljetusala sanoi:
En
Kerro sinä minulle miten ammattiliittojen tulisi sitten mielestäsi nykytilanteessa toimia jotta kaikki olisivat tyytyväisiä.

Jättää heti se huoraaminen valtion kanssa (koskee myös työnantajakeskusjärjestöjä). Valtio pois talouselämästä. Aito sopimuskäytäntö kehiin.

Ammattiliitoista on ollut työtätekevälle väestölle toki etua joskus hamassa menneisyydessä, silloin kun ne ajoivat tasa-arvoa lain edessä, yhtäläistä äänioikeutta tms. Nykyään ne ajavat vain omia etujaan. Ei siinäkään vielä niin kauhean pahaa, mutta kun se edun ajaminen tapahtuu niin että suuret pomot päättävät ja valtio pakottaa sitten KAIKKI niiden päätösten taakse. Joustoa, jota etenkin pk-sektori tarvitsee, ei tapahdu. Eipä tartte ihmetellä miksi maailman "kilpailukykyisimmässä" maassa ei esiinny ulkomaisten investointien tulvaa, miksei tänne pyri lisää koulutettua ulkomaalaista työvoimaa jne.

kuljetusala sanoi:
En nyt ole aivan varma mitä halusit minun kommentoivan?
Mielestäni tuo kuvastaa hyvin sitä mitä aiemmassa postissani jo käsittelinkin eli:
Tämän päivän SAK taiteilee samalla taistellakseen jäsenistönsä etujen/palkkojen puolesta mutta samalla sille on tässäkin keskustelussä sysätty suuri vastuu myös esim työttömyydestä. Eli muutosta vaaditaan molempiin suuntiin. Pitäisi olla tiukempi ja toisaalta pitäisi olla joustavampi jotta ei päästä syyttämään muuttumattomuudesta ja jäykkyydestä joka estäisi myönteisen työllisyys kehityksen.
Ei tarvita kummenpaa tutkintoa ymmärtääkseen että tällainen tilanne on liitolle vähintäänkin haasteellinen ja molempiin suuntiin taipuminen lähes mahdotonta.
Kuitenkaan en itse ole tarkemmin perehtynyt SAK nykyjohtoon ja olen samaa mieltä uudistus tarpeesta. Nykyinen tilanne on aika kaaottinen kun samalla esim paperi liitto ajaa monien mielstä kohtuuttomia vaatimuksia mutta taas pam tuntuu olevan lähinnä vitsi siis sikäli miten vähän se tekee jäsenistönsä hyväksi.

Kerro sinä minulle miten ammattiliittojen tulisi sitten mielestäsi nykytilanteessa toimia jotta kaikki olisivat tyytyväisiä. Heti kun joustetaan tulee vittuilua munattomuudesta ja siitä kuinka ei ajeta jäsenistön asioita mutta jos ollaan tiukkana tulee syytteitä ettei ymmärretä muuttuvaa tilannetta ja ei ymmärretä miten tehdä myönteistä työllisyys kehitystä ajavia päätöksiä.

Jotain realismia lähinnä odotin, mitä sultakin näköjään sittenkin edes jossain määrin näyttää löytyvän. En näitä sun tän ketjun viestejä jaksanut kovin tarkkaan lukea, kun aikasempien juttujen perusteella esim. joustoista tuli vähän se kuva, että vittu lisää ja lisää eikä saavutetuista eduista tingintä, vaikka mikä olis.

Mä en tiedä miten ammattiliitot pystyy toimimaan niin, että miellyttää kaikkia. Tuskin mitenkään. Eikä ne sitä tietenkään vapaaehtoisesti teekään, koska ovat etujärjestö. Hyvä alku olis kuitenkin mun mielestä potkia ne pahimmat jäärät sieltä johdosta, aloittaen Ihalaisesta. Toinen juttu on, että eduskunnan tulis selkeemmin ottaa ohjat käsiin, eikä antaa ay-liikkeen kyykyttää tätä maata ihan miten sitä huvittaa.

Jarek sanoi:
Voi suokaa anteeksi,olen puhunut pelkkää puuta heinää.:eek: Kysymys olikin PÄÄluottamusmiehestä ja hän on se joka ajaa kaikkien työntekijöiden asiaa.
Ei kyllä hän ajaa liittoon kuuluvien asioita aivan kuten luottamusmieskin.
Ei kannata lukea noita provoja (Sonder) sillätavalla että niissä olisi mitään faktaa. Vaikka voinhan minäkin tosiaan väittää olevani vaikka joulupukki.
AKV sanoi:
Jättää heti se huoraaminen valtion kanssa (koskee myös työnantajakeskusjärjestöjä). Valtio pois talouselämästä. Aito sopimuskäytäntö kehiin.
Ammattiliitoista on ollut työtätekevälle väestölle toki etua joskus hamassa menneisyydessä, silloin kun ne ajoivat tasa-arvoa lain edessä, yhtäläistä äänioikeutta tms. Nykyään ne ajavat vain omia etujaan. Ei siinäkään vielä niin kauhean pahaa, mutta kun se edun ajaminen tapahtuu niin että suuret pomot päättävät ja valtio pakottaa sitten KAIKKI niiden päätösten taakse. Joustoa, jota etenkin pk-sektori tarvitsee, ei tapahdu. Eipä tartte ihmetellä miksi maailman "kilpailukykyisimmässä" maassa ei esiinny ulkomaisten investointien tulvaa, miksei tänne pyri lisää koulutettua ulkomaalaista työvoimaa jne.
Saisiko hieman tarkennusta? eli kun haluaisit valtion pois talouselämästä niin tarkoitatko kenties koko kolmikantayhteistyön purkamista vai mitä?
Valtio on on jo verotuksellaan niin suuri peluri työmarkkinoilla että en ihan rehellisesti käsitä mitä ajoit takaa.
Ammattiliitot ajavat jäsentensä etuja varmasti ihan yhtä paljon myös tänään ja huomenna kuin 50 vuotta sitten ja ja en ymmärrä oikein kohtaa jossa sanot niiden ajavan vain omia etujaan. Tarkoititko siis jäsenistönsä etuja vai mitä noilla omilla eduilla? Voittoa kun kyseiset järjestöt eivät tavoittele niin ymmärrän tuon sillätavalla että pidät huonona että he ajavat liittoo kuuluvien asioita?. Korjaa ihmeessä jos olen aivan hakoteillä.
Päätöksiin "pakottaminen": Kolmikanta yhteistyön idea on että kyetään yhdessä sopimaan päätöksistä (valtion,työnantajat,työntekijät,) ja en kyllä käsitä miten tilanne paranisi sillä että yksiosapuoli tiputettaisiin tuosta sopimuspöydästä? Erityisesti en käsitä miksi kukaan joka töitä tässä maassa tekee haluaisi että se olisi hänen edustajansa joka siitä tiputettaisiin.
Mikä sitten on "aitoa sopimuskäytäntöä" jota hait takaa? Nykyisin määritellään minimi palkka, lomat ja työajat. Kannatatko siis näiden poistamista ja siirtymistä villiin länteen jossa työntekijä sa samasta duunista 100, 1000 tai 10000 euroa riippuen siitä miten kova jätkä hän on työhönotossa vänkäämään vai mitä? Minusta ainakin perus tessin palkat ovat useimmilla aloilla niin surkeat että en nyt ainakaan noista kolmesta lähtisi kovin paljon enää joustamaan tai alkaa aikamoisia pajoja syntymään.

kuljetusala sanoi:
Kävi sikäli hyvä tuuri että mä olen paasannut liittoon kuulumisen tärkeydestä ihmisille jo 10vuotta ja aion paasata jatkossakin.

Kerroinkin jo ensimmäisessä postissani että liittomaksut ovat verovähennyskelpoisia joten et "maksa liikaa" vaikkei sinua kaikki liittojen hyväksesi tekemä työ kiinnostaisikaan. Se että yksi liitto on ollut joskus jossain tilanteessa kohtuuton ei tarkoita muutakuin että yksi liitto on ollutjoskus jossain tilanteessa kohtuuton.

Kenenköhän alterego sä olet ja mitä luulet saavuttavasi tällä? Mitä hyötyä sinulle olisi siitä että ammattiliittojen asema heikkenisi? Ammattiliitot kun ovat ainoastaan niin voimakkaita kuin niillä on jäseniä joten kannattaa esittää kysymys keitä niiden heikkous oikein hyödyttäisi?

Just :david:

Ai oikein pakotettiin :D ja vielä fyysisellä väkivallalla uhkailulla :D
Tarinaltasi katosi juuri se viimeinenkin uskottavuuspohja.
Mihinkäs liittoon sut nyt oikein silloin pakotettiinkaan?

No niin...

-tänäänkin yksi tyyppi -saatuaan yksityiskassan esitteen- kertoi hetimmiten liittyvänsä yksityiskassaan. Laskimme yhdessä hänen säästönsä, lähes yhtäkova määrä kuin allekirjoittaneella :D

-ammattiliittojen kannattaisi miettiä sitä, pitäytyäkö menneessä ajassa, jämähtää entiseen ja pitää pakottamalla kiinni kaikesta siitä, joka ei enää sovellu nykypäivän ajatteluun ja toimintamalliin, jossa tuotantolaitokset siirtyvät halvemman työvoiman maihin ja EU-aikana työvoima liuikkuu vapaasti maasta toiseen.

Tänäänkin oli huvittavan näköistä, kun kaksi venäläistä laattamiestä saapui polkupyörällä töihin, pakintapainen tarakalla roikkuen.:lol2:

Aikanaan , jatkuvan vittuilun, tönimisen ja uhkailun jälkeen kolme miestä työpäivän jälkeen antoivat kertomansa mukaan viimeisen varoituiksen siitä, ettei yksikään mies ole työmaalla ilman Rakennusliiton jäsenyyttä. Kysyin suoraan, aikovatko he antaa sakinhivutuksen ja vastaus oli "päättele saatanan porvari itse, mutta sinua on varotettu" Valitsin pienemmän riesan tien . Paikkana Turun Teräsrautela, yli 15 vuotta sitten.

Etpä paljoa tiedä, millaista on todellisuudessa ollut todellinen työmaasorto paikallis SAK-aktiivien taholla. Tänä päivänä onneksi aate on rakennuksillakin haalentunut...vanhaa Wärtsilän mallia ei enää ole Masa Yardsissakaan.

-jaa niin, en voi muuten sietää sitä, että jäsenistö maksaa jäsenmaksuja kiltisti vuodesta toiseen ja ammattiliikepamput päättävät jäsenistöä kuulematta käyttää rahaa yhden sosialistin presidentinvaalikampanjaan. Ei mahdu oikeuskäsitykseeni.

Jos SAK luopuu poliittisuudestaan ja ottaa johtoonsa mukaan myös muita kuin vanhoja kommunisteja (esim. öykkäri-Viialainen ) ja sosialisteja (Ihalainen) ja alkaa katsella aikakautta muualtakin kuin betonibunkkereihinsa jämähtäneinä, niin voinpa muuttaa ajatukseni SAK:n "pakkojäsenyyden" tarpeellisuudesta Suomessa.

Mutta siihen asti, huomenna jatkuu käännyttäminen. Nippu esitteitä on jo pakattuna eväslaukkuun!:whip:

vanha mies sanoi:
Mutta siihen asti, huomenna jatkuu käännyttäminen. Nippu esitteitä on jo pakattuna eväslaukkuun!:whip:

Paljon saat provikoita aina yhdestä "käännytetystä"? Ilmaiseksihan tuommoista ei kukaan tee.
Kerroit kovista määristä säästöjä, voitko tarkentaa vähän summia vuositasolla noin 21 000€ tienaavalle?

vanha mies sanoi:
No niin...

-tänäänkin yksi tyyppi -saatuaan yksityiskassan esitteen- kertoi hetimmiten liittyvänsä yksityiskassaan. Laskimme yhdessä hänen säästönsä, lähes yhtäkova määrä kuin allekirjoittaneella :D
Ja sinä tietenkin lupasit edustaa häntä mahdollisissa neuvotteluissa? Ajattelitko kenties tupopöytäänkin ängetä? Minä en ole mikään aktiivi, enkä edes kuulu Sak:n alaiseen liittoon, mutta ihmetyttää tuollainen käännytys. Antaisit jo öykkäreille anteeksi, siitä on kuitenkin jo 15 vuotta.

vision sanoi:
Kerroit kovista määristä säästöjä, voitko tarkentaa vähän summia vuositasolla noin 21 000€ tienaavalle?
Laskinpa huvikseni sulle esimerkin. Jos kuulut vaikka Paperiliittoon, niin jäsenmaksun määrä on 1,22 % palkasta, eli 252 euroa/vuosi. Ytk:n jäsenmaksu on 65 euroa/v. Säästö vuodessa olisi 187 euroa. Ei kovin huima summa tuokaan, mutta tarina jatkuu. Veroprossa pelkästään vähentämällä jäsenmaksu olisi (helsinkiläisellä ev.lut seurakuntaan kuuluvalla) YTK:n vähennyksillä 18,5 % ja paperiliiton jäsenmaksulla 18 %. Muita vähennyksiä ei ole otettu huomioon. Siitäpä sitten lasket todellisen säästön, joka jää mun laskujen mukaan alle 100 euroon vuodessa. Veroprosentit on laskettu vero.fi sivulla olevalla laskurilla, joka on kai ihan luotettava. Säästö se on pienikin säästö, mutta ei tuo mikään huima kokonaisuudessaan ole.

edit:oikeudet laskuvirheeseen pidetään

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom