Eristysohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mää oon nyt kehitellyt tälläsen treeniohjelman, jossa treenataan 12krt/viikko, hyvin, hyvin eristetysti. Jako menee näin...

MAANANTAI/KESKIVIIKKO/PERJANTAI
Aamu: Rinta, Selkä, Vatsat
Iltapäivä: Hartiat, Hauikset, Ojentajat, Vatsat

TIISTAI/TORSTAI/LAUANTAI
Aamu: Pohkeet, Etureidet, Takareidet
Iltapäivä: Trapsit, Vatsat
(muunnelma eräästä stallonen käyttämästä jaosta)

Periaatteenahan tässä on se, että joka lihasryhmää treenataan 3krt/vko (melkein joka), mutta ei samalla tavalla joka päivä. Otetaan nyt vaikka rinta. Ekassa treenissä treenataan "alarintaa", toisessa "ylärintaa", ja kolmannessa "sisä/ulkorintaa". Kaikkia treenataan pelkästään niille kohdistetuilla eristysliikkeillä. Joka treenissä koko lihasryhmä kehittyy, mutta melkein kaikki kehitys kohdistuu noihin kohteisiin.

Onko toimiva menetelmä?

Sitten kysyn jotaan...
Pystyykö abseja treenaamaan kohdistetusti, vai onko tämä vaan skeidapuhetta? Puhun nyt vain abseista, en muusta vatsasta.

EDIT:
Niin, ja kuinka paljon settejä kannattaisi tätä menetelmää noudattaen tehdä isoille ja pienille lihasryhmille?

EDIT 2:
Tavoitteena massa

Niin kuinka paljon sulla oli sitä treenitaustaa ja muutenkin missäs sitä ollaan menossa kehityksen suhteen? Ikää taisi olla se jotain 15v? En taida muuta tähän sanoa kuin että unohda koko homma. Tuollainen treeni ei todellakaan ole järkevää tuossa vaiheessa IMO. Et tule saamaan tuollaisesta värkkäämisestä mitenkään niin paljoa irti kuin saisit jostain ihan normaalista harjoitusohjelmasta, mieluiten harvaan jaetusta.

Juu ikää 15 ja treenitaustaa 2-2,5v (eka puol vuotta jotaan pelleilyä). Aattelin että tää on oikeen radikaali muutos siihen, mitä oon ennen treenaillu.

EDIT:
Ja aikaa tälle lajille löytyy reippaasti.

No en kyllä suosittele vaikka olis kaikki aika maailmassa. Sen ajan voi kyllä tämänkin harrastuksen parissa käyttää järkevämminkin.

No mä kokeilen tätä viikon ja tuun sitte valittaa että "vittu ku tuli kokeiltuu" :D

Ja sen viikon aikana suunnittelen paremman...

Niin ja vatsakysymys on auki?

Mikä pakko sitä ohjelmaa on ite suunnitella?täältä foorumilta löytyy paljon erilaisia ohjelmia ja varmasti löytyy se mieleinen....tai pienellä viilauksella siitä saa mieleisen..
turhaa käydä miettimään itse ohjelmaa ku näyttää hieman tuo ajatus teikäläisellä olevan hukassa...lihakset kasvaa levossa ;)

Mä en ota kantaa ohjelman mielekkyyteen, voin todeta että isoilla pojilla voi oikeiden olosuhteiden vallitessa toimia siinä missä melkein mikä tahansa muukin.
Muista nyt kuitenkin että olet kasvavassa iässä ja ihan kaikkea aikaa ja energiaa ei ole pakko kuluttaa siihen lihaskasvun metsästykseen.

Viikon kokeilu on ihan se ja sama, et sä siinä ajassa mitään tuloksia saa aikaan, vedä nyt toki saman tien pari kuukautta putkeen jos on tarve kokeilla omien säädöksien tuloksia.

Kyllä tämä periaatteessa voi toimia siinä missä muutkin ohjelmat. Vaihteluna pidemmään treenanneelle, aloittelijalle ei voi suositella.

En kuitenkaan hirveän pitkään (yli 3kk) treenailisi, niin kuin en millään muullakaan yksittäisellä ohjelmalla.
Maltilla sarjoja kun 2x päivässä kuitenkin treenataan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Suosittelen threadin aloittajalle ihan perustreeniä ja sitten kun on enemmän kokemusta/tietoa oman kropan toiminnasta kokeilee asteittain nostaa treenimäärän tälle tasolle.

Suosittelen threadin aloittajalle ihan perustreeniä ja sitten kun on enemmän kokemusta/tietoa oman kropan toiminnasta kokeilee asteittain nostaa treenimäärän tälle tasolle.

Ei kuule enää mulla ihan mikään perustreeni riitä :P. Ja mä nyt en nää, että mikä tässä on niin rankkaa, loppujen lopuksi tässä treenataan yhtä lihasta vain kerran viikossa. (poikkeuksia löytyy)

Tosta sun viestistäs sai vähän sen käsityksen, että lihas ei siksi kasvaisi, kun sitä treenattaisiin vähän joka välissä?

No siis miksi vatsat treenataan useammin kuin muut lihakset? Samat säännöt pätevät kaikkiin lihaksiin (toki pieniä eroja on, mutta niistä viis).

Ei kuule enää mulla ihan mikään perustreeni riitä :P. Ja mä nyt en nää, että mikä tässä on niin rankkaa, loppujen lopuksi tässä treenataan yhtä lihasta vain kerran viikossa. (poikkeuksia löytyy)

miten niin treenataan yhtä lihasta vain kerran viikkoon? jäikö jotain nyt ymmärtämättä. Sähän just itsekkin aloituspostissa sanot että lihoja treenataan 3x/vko.

Suositut

Back
Ylös Bottom