Eristysohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ei semmoista 15v:ta olekaan, jolle ei kahden vuoden treenitaustalla riitä perustreeni.
Edit: Siis voi vittu, miksi tehdä asioista tarkoituksella niin hemmetin vaikeaa?:hyvä:

No siis miksi vatsat treenataan useammin kuin muut lihakset? Samat säännöt pätevät kaikkiin lihaksiin (toki pieniä eroja on, mutta niistä viis).

Joo, mutta puhuttiin tuossa yhteydessä lihasmassan kasvatuksesta ja se on juuri optimaalisinta usein toistuvalla treenillä, kun lihasta treenataan tiheällä frekvenssillä.

Joo, mutta puhuttiin tuossa yhteydessä lihasmassan kasvatuksesta ja se on juuri optimaalisinta usein toistuvalla treenillä, kun lihasta treenataan tiheällä frekvenssillä.

Mutta jos kerran on hyvä treenata lihat usein niin miksi sitä sovelletaan vain vatsoihin?

No kun kerran olet jo päättänyt, että tuo on paras ohjelma ja PISTE, niin ei muuta kun menet ja treenaat itsestäsi tuolla ison ja vahvan ja todistat meidän kaikkien muiden olleen väärässä. Sitä en ymmärrä, että miksi edes kysyt mielipiteitä, jos et niistä kuitenkaan pätkän vertaa ota onkeesi.

No ei kyllä ole. Tuo tietotaso jo kertoo, että perusasiat riittää. Ja veikkaan, että ne ei oo tähänkään mennessä ollut kunnossa. Ei pahalla, ja olen mielelläni väärässä.

Kyllä sinä kolme kertaa viikossa rinnan treenaat tuolla ohjelmalla, ei siitä mihinkään pääse. Mitepä ajattelit eristää esim. rinnasta aina ylä-, ala-, ja sivurinnan niin, että muut osat eivät työskentele ollenkaan, tai vain hyvin vähän? Aika vaikeaa kyllä taitaa olla, varsinkin kun rinta koostuu kahdesta lihaksesta. ;)

Sinäänsä ohjelmassa ei niin valtavasti vikaa ole, vika on siinä mitä luulet sen olevan. Ihan 2-jakoinenhan tuo on, mitä nyt tiheämmällä treenitahdilla ja aamu-/iltajaolla varustettuna. Tuon kahteen treenikertaan jakamisen kyllä jättäisin kyllä pois. Lihasmassan rakennuksessa aivan turhaa. Treenipäiviä voi ja pitää välillä harventaa, mutta ajoittain voi kyllä treenata noinkin tiheästi. Ei siihen ylikuntoon noin vaan pääse.

E: Ja voisit sen ohjelman laittaa näytille. Jako ei loppupeleissä kerro yhtään mitään.

Ittee kiinnosta miten 15v nuori koululainen ehtii käydä salilla 12x viikkoon? vai onko sinulla oma sali himassa jossain kellarissa missä sitten vääntelet?

Mutta yhdyn tohon Jyllin asiaan: miks ylipäätänsä kysyt jos mielipiteet ei sua kiinnosta?!

Oon tehny salin himaan. Penkki, talja, levytanko (daa), käsipainot.

Otetaan nyt vaikka se rinta sitten. Sehän koostuu kahdesta lihaksesta, mutta toinen lihas jakautuu kahteen osaan, ylä ja alaosaan. Ensin treenataan alaosaa decline rintavipareilla. Seuraavassa treenissä treenataan ylärintaa incline rintavipareilla. Seuraavalla kerralla treenataan sitten sitä toista lihasta taas eristäen samalla tavalla.
Kun mä vaikkapa teen incline vipareita, niin ei mulla todellakaan jännity alarinta ollenkaan, mutta ylärinta toimii täysillä.

Mutta siis mikä vika tässä treenissä on ihan tiivistettynä?

No tollanen eristysvimputtelu nyt vaan ei tavallisilla ihmisillä toimi kovinkaan hyvin IMO. Lisäksi tommosen ohjelman kanssa kannattas olla vähän muutaki ku kaurapuuroa käytössä. Sen lisäksi tuskin parissa vuodessa ja tuohon ikään mennessä olet sellaiseen kuntoon ittes saanu ettei normaali treeniohjelmat ja KUNNON perusliikkeet toimi. Eikä varmana ole sellasta tuntemusta vielä omasta kropasta kun ehkä pitäisi olla.

IMO jokainen joka tosissaan suosittelee tuollasta ohjelmaa 15v kaverille joka on pari vuotta salilla touhunnu on itekki päästään sekasin;)

Lisäksi et MITENKÄÄN voi noin hyvin eristää lihaksen eri osia vaikka niin tunnut kuvittelevankin. Lisäksi kuten sanoin tuollaset pelkät eristävät runkutukset ei isoja massoja yksistään kasvata yhtään kenellekään ilman kunnon perusliikkeitä treenin perustana.

Mutta jos treenaan melkein poikkeuksetta joka lihasryhmää 3 kertaa viikkoon, niin sehän olisi sama kun treenaisi vaikkapa 1-jakoisella 3 krt viikkoon. Aattelin sitten vielä nimenomaan helpottaa tätä sillä, että keskityn joka treenissä lihasryhmän eri lihakseen/osaan. Ja 1-jakoinenhan on nimenomaan aloittelijan ensimmäinen valinta.
Mä en nyt oikeesti ymmärrä tätä, että mikä tässä on niin rankkaa?

Niin ja btw:
Siis ajattelin treenata jonkun aikaa hyvin eristetysti, ja sitten jossain vaiheessa vaihdan takaisin kunnon perusliikkeisiin, jotta keho ei sopeudu treeniin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
No ite en lähtis tommoseen kikkailuun, mutta senkun sitten kokeilet kun kerran olet niin päättänyt. Eipä se multa oo pois. Mielipiteitä olet saanut tässä nyt jonkin verran, tee niistä omat johtopäätöksesi. Siitä olen varma ettet tule saamaan tuolla tavalla sen enempää aikaan kuin millään tavallisellakaan ohjelmalla, varsinkaan suhteutettuna siihen määrään minkä joudut aikaa tuohon käyttämään.

edit. kerropa vielä siitä liikevalikoimastasi, jota aiot käyttää tähän "taydelliseen" eristämiseen.

Täydelliseen ja täydelliseen... Liikevalikoima on vielä jokseenkin auki, joten en nyt tähän sitä pistä. Mutta siis simppelisti: Eristysliikkeitä. Jos haluun treenata brachialista, teen keskitettyjä hauiskääntöjä, jos haluun treenata ylärintaa, teen vinoja rintavipareita jne. Eihän noi täydellisesti edistä, mutta ainakin osaksi.

Kerro marde sitten, että jos oon ennen treenannu 3-jakosella, about 12 settiä per lihasryhmä 8-12 toistoilla, lihasryhmälle 1 perusliike ja 2 eristysliikettä, niin miten lähden nyt sitten treenaamaan jollakin toisella tavalla niin, että saan sitä massaa?

Täydelliseen ja täydelliseen... Liikevalikoima on vielä jokseenkin auki, joten en nyt tähän sitä pistä. Mutta siis simppelisti: Eristysliikkeitä. Jos haluun treenata brachialista, teen keskitettyjä hauiskääntöjä, jos haluun treenata ylärintaa, teen vinoja rintavipareita jne. Eihän noi täydellisesti edistä, mutta ainakin osaksi.

Kerro marde sitten, että jos oon ennen treenannu 3-jakosella, about 12 settiä per lihasryhmä 8-12 toistoilla, lihasryhmälle 1 perusliike ja 2 eristysliikettä, niin miten lähden nyt sitten treenaamaan jollakin toisella tavalla niin, että saan sitä massaa?
Mitenkä ravintopuoli? Jos massaa ei ole tullut, olet syönyt liian vähän. Se on niin simppeliä.

No ravintopuoli ainakin on kunnossa, sen voin sanoa.

EDIT:
Ja se on myös niin simppeliä, että jos treenaat 2v samalla tavalla koko ajan, et pääse minnekkään.

Haluat massaa joten aloitat 12jakoisen treeniohjelman? Anteeks nyt vaan, oma salikokemukseni on vielä lyhyempiaikaista kuin sulla, mutta tohdin silti kysyä, että mitä vittua sun päässä liikkuu?

Jos massaa haluut niin ota käyttöön. 1-jakoinen Starting Strength ja isot ateriat, piste. Eikä sitten mitään extravemputuksia sinne treenipäivien loppuun. Mulla tuli puolessa vuodessa yli 10kg lihaa :thumbs:

Niinku silmukka tuossa jo vähän asiaa avasi, niin ruokailu on vähintään yhtä tärkeä kuin treeni. Ilman riittävää ravintoa on turha massasta haaveilla vaikka tekis mitä salilla. Ei tainnu paino paljoa nousta ohjelmaa tehdessäsi, vai kuinka?

Mainitset tuossa tehneesi kolmijakoista ennen.. mimmosella kierrolla? Tuliko tuloksia muuten kuin massamielessä, eli kasvoivatko treenipainot varsinkin pääliikkeissä? Ootko siis mitään muuta jakotyyliä koittanutkaan? Tekisin mieluummin 3-jakoisessakin enempi niitä perusliikkeitä, eli jos vaikka 3 liikettä per lihasryhmä, niin ainakin kaksi niistä kunnon massaliikkeitä ja sitten siihen päälle jotain vemputtelua jos tuntuu.

Haluat massaa joten aloitat 12jakoisen treeniohjelman? Anteeks nyt vaan, oma salikokemukseni on vielä lyhyempiaikaista kuin sulla, mutta tohdin silti kysyä, että mitä vittua sun päässä liikkuu?

Jos massaa haluut niin ota käyttöön. 1-jakoinen Starting Strength ja isot ateriat, piste. Eikä sitten mitään extravemputuksia sinne treenipäivien loppuun. Mulla tuli puolessa vuodessa yli 10kg lihaa :thumbs:

Ensinnäkin toi ohjelma ei oo 12-jakosta nähnykkää. Se on 2-jakonen.
Toisekseen, miks mä haluisin treenata massaa voimaohjelmalla?

(kummassakin toteamuksessa saattaa olla jotain väärää, olen nääs puoliunessa)

Sitten mardelle.
Siis massaahan tuli treenin alkuaikoina aika pirskuleesti, ja voimaa tuli perkuleesti. Sitten se tyssäsi. En oo oikeestaan hirveesti jakoa vaihdellut.. Saattaisi olla tosi hyvä idea. Oon pitäny jaon samana, koska joskus tnationista luin että jaon muttaminen ei auta paljon mitään.
Oon treenannu ma ke pe. Kerroppa nyt sitten joku hyvä jako..

Eikös se nelijakoinen pikemminkin oo 2pvän syklillä? Kirjotin ajatuksissani 12 jakoinen kun piti jotenkin ilmaista että käyt 12 krt viikossa salilla tekemässä eri treenin joka kerta.

Noh enivei starting strength kasvattaa toki voimaa, mutta lihaa tulee ihan samaa tahtia alkutaipaleella kun vaan muistaa syödä. Kuten jo sanoin mulla tuli 10kg lihaa puolessa vuodessa kun vaan safkasin paljon ja kävi kyykkäämässä kolme kertaa viikossa ohjelman mukaisesti. Voimatasot nousi sitäkin dramaattisemmin. Sitten kun vaihdat pois bodyohjelmaan saat kovemmat treenipainot, isomman tonnagen ja nopeamman lihaskasvun... (tai sitten jäät koukkuun voimailuun)

Mutta jos ei kelpaa niin sitten arnoldin kultainen kuusikko käyttöön ja sitä safkaa naamariin. Luulisin että toimii ihan samalla tavalla kuin starting strengthkin...

Sitten mardelle.
Siis massaahan tuli treenin alkuaikoina aika pirskuleesti, ja voimaa tuli perkuleesti. Sitten se tyssäsi. En oo oikeestaan hirveesti jakoa vaihdellut.. Saattaisi olla tosi hyvä idea. Oon pitäny jaon samana, koska joskus tnationista luin että jaon muttaminen ei auta paljon mitään.
Oon treenannu ma ke pe. Kerroppa nyt sitten joku hyvä jako..

No suosittelen kyllä vilpittömästi jotain 1-jakoista ohjelmaa, vaikkapa juuri Starting Strenght tai Single Factor, riippuen vähän siitä tasosta johon olet voimiesi ja massojesi puolesta tähän mennessä päässyt. Saattaisit yllättyä myös siitä, kuinka hyvin tuollainen mielestäsi "voimaohjelma" sitä massaa saattaa tartuttaa sun kroppaan. Ei ole niin yksiulotteista tämä homma, niinkuin tuolla yhdessä aloittamassasi threadissa jo todettiin niitten toistomäärien merkityksestä lihaskasvulle. Itse sain parhaan kehityksen aikaan juuri SF:llä, sitä ennen treenitaustaa oli takana noin kaksi vuotta, mutta silti kehitys spurttasi parempaan vauhtiin kuin ikinä ennen sitä.

Normi 2-jakoisen yläkroppa-alakroppa jaolla neljällä treenillä viikossa olen myös todennut mainioksi, kuten myös erään 4-jakoisen. Ja vielä sellainen pikku seikka että itse olen ainakin huomannut parhaiden kehitysspurttien tulevan juuri silloin kun vaihtaa jakoa, ja mielellään vielä mahdollisimman radikaalisti, eli esimerkiksi 4-jakoisesta suoraan 1-jakoiseen tai toisinpäin. En nää mitään järkeä painaa samanlaisella jaolla menemään aina vaan ja uudestaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom