Eristysohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
NONIIN Haulikko lavalle vaan syksyllä!!! gogogo! :rock: :hyvä:

PS. sinuna harkitsisin perustreeniä ja ruokavalion muokkaamista, koska lukemani perusteella et ole voinut tehdä kaikkea "oikein".

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. mielenkiinnolla odottelen vastausta :D

NONIIN Haulikko lavalle vaan syksyllä!!! gogogo! :rock: :hyvä:

PS. sinuna harkitsisin perustreeniä ja ruokavalion muokkaamista, koska lukemani perusteella et ole voinut tehdä kaikkea "oikein".

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. mielenkiinnolla odottelen vastausta :D

Ei edelleenkään se lihas enää kasva perustreenillä, ja ruokavalio on ollut jossain vaiheessa fanaattisen tarkka. Tai siis meinaan mitä nyt meinataan perustreenillä. Jos jaetaan treeni perustreeniin ja fanaattiseen hifistelyyn niin kyllä mulle sitten perustreeni riittää. Mut siis jos mä haluun yhtään massaa niin saa käyttää erikoistekniikoita rutkasti.

Sitten itse mardelle..
No saakos tuota starting strengthiä sitten muunneltua massapainotteiseksi? Kuulostaa että jäisi massat aika taka-alalle, mutta en ole STn suunnittelija, joten en tiedä mitään :D. Pitäis oikeestaan lukasta koko ohjelma uudestaan, vilkasin sen joskus aikoja sitten...

ps. Mä oon hienosti väsyneenä ilmassu miten mä alkuaikoina kehityin... Perskuleesti ja pirskuleesti :D

EDIT:
ÄÄÄÄÄÄ, tajuutteko millanen kolaus on mulle mennä hakee ohjelma aloittelijoiden osiolta ja lukea että "perusohjelma aloittelijoille". (toivottavasti joku ei ottanu tosissaa...)

Millasta tuo perustreeni sitten on ollut mitä olet tehnyt?

Voithan sinä tietysti tuota erityisspesialohjelmaasi kokeilla, mutta veikkaisin, että tuskin saat alkuinnostuksen jälkeen mitään kovin erityisspesiaalia aikaiseksi.

Pistäppäs kuvia kun kerran olet niin älyttömän kovassa kunnossa, ja reenipainot kanssa, vaikka eihän niillä potareille mitään merkitystä ole, mutta kertoo ne silti jotain?

Okei, SS (kirjotin aiemmin ST :eek:) sitten vaan käyttöön. Mutta kyllä hirveesti tekis mieli tota vähän muutella rankemmaksi, vaikkapa sitten lisäilee sitä suoraa työtä haubereille ja ehkä ojentajille. (tuo lisäys mainittiinki ite ohjelmassa).

Ruokavaliosta vähän...
Siis mulla on ollut todellakin hyvin, hyvin tarkka ruokavalio joskus. Se vaan rupee vituttaan kun kerran kun tulee pikku tauko siihen ruokavalioon niin siihen ei pääse monee viikkoon takasin.
Voisiko joku oikeasti sanoa, että onko se melkein sama, jos vaan vetää paljon ruokaa? Ei hyödytä mitään joku "syö vitusti!!" vastaus, vaan semmonen joku kunnolla selventävä.

Sori, mutta...

tuonikäisen pitäisi kehittyä melkein millä tahansa räpellyksellä, jos vain jaksaa treenata. Joko

a) olet tehnyt jotain pieleen
b) kehitys on OK mutta odotukset ja tavoitteet epärealistisia
c) olet totaalisen lahjaton

Luultavasti kyseessä on vaihtoehtojen a) ja b) yhdistelmä, mutta missään tapauksessa homma tuskin paranee mistään NASA-tason hifistelyohjelmista.

Millasta tuo perustreeni sitten on ollut mitä olet tehnyt?

Voithan sinä tietysti tuota erityisspesialohjelmaasi kokeilla, mutta veikkaisin, että tuskin saat alkuinnostuksen jälkeen mitään kovin erityisspesiaalia aikaiseksi.

Pistäppäs kuvia kun kerran olet niin älyttömän kovassa kunnossa, ja reenipainot kanssa, vaikka eihän niillä potareille mitään merkitystä ole, mutta kertoo ne silti jotain?

En ole älyttömän kovassa kunnossa, mutta olin alkujaan todella laiha. Nyt en ole. Lihasta tuli semmonen... 10kg (en seurannut joten tuo on arvio)
Sitten vaikkapa penkkitulos nousi 32 --> 55.
Tuo tuli ihan perustreenillä ja ruokavaliolla. Nyt ei enää tule läheskään tollasta kehitystä.

No joo, Haulikko on treenannut 2 vuotta, sen ajan nyt kehittyy huimaa vauhtia, vaikka vaan kattos painoihin :rolleyes: Sen jälkeen se kehitys vaan ei niin huimaa ole. Kehitystä eteenpäin saa varmimmin jollain perusohjelmalla (toki samaa settiä ei kannata jatkuvasti tehdä), varmin tapa lopettaa kehitys kokonaan on alkaa nitkuttelemaan eristetysti jotain vasemman hauiksen ja kyynärpään kiinnityskohtaa.

Sori, mutta...

tuonikäisen pitäisi kehittyä melkein millä tahansa räpellyksellä, jos vain jaksaa treenata. Joko

a) olet tehnyt jotain pieleen
b) kehitys on OK mutta odotukset ja tavoitteet epärealistisia
c) olet totaalisen lahjaton

Luultavasti kyseessä on vaihtoehtojen a) ja b) yhdistelmä, mutta missään tapauksessa homma tuskin paranee mistään NASA-tason hifistelyohjelmista.

Siis pointti tässä koko hommassa on se, että jos olen 2v treenannut kohtalaisen samalla tavalla, niin mun täytyy todella radikaalisti muuttaa kaikkea, jos haluun taas kunnon kehitystä. Ajattelin eka treenata noin eristetysti jonkun 1-2kk ja sitten vaihtaa takasin jonnekkin toiseen ohjelmaan.

Mutta siis oon nyt alottamassa SS:ää, ja tässä on nyt topikkina se.

Kertokaas siis, miten voisin vähän rankentaa tuota ohjelmaa, muuten kuin lisäämällä suoraa käsityötä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
No joo, Haulikko on treenannut 2 vuotta, sen ajan nyt kehittyy huimaa vauhtia, vaikka vaan kattos painoihin :rolleyes: Sen jälkeen se kehitys vaan ei niin huimaa ole. Kehitystä eteenpäin saa varmimmin jollain perusohjelmalla (toki samaa settiä ei kannata jatkuvasti tehdä), varmin tapa lopettaa kehitys kokonaan on alkaa nitkuttelemaan eristetysti jotain vasemman hauiksen ja kyynärpään kiinnityskohtaa.

Hei mä alotan sen SS:n ei nyt puhuta enää tosta.

Jep, hyvä :) Hyvä kun otat neuvot vastaan! Kokeile vaikka kuukauden ajan tuota ohjelmaa tuolla perusrungolla ja katsotaan sitten uudestaan jos haluat rankentaa?

Tekemällä oppii. Mun kokemuksen mukaan ne ketkä tekee salitreeniä kaiken maailman ihme ohjelmien mukaan ovat myös niitä jotka eivät IKINÄ kehity.

Ja tuo SS on TODELLA rankka ohjelma siinä vaiheessa kun painot ovat nousseet äärirajoille. Älä mieluiten lisää siihen alkuun mitään, todennäköisimmin pilaat koko homman tuunaamalla.

Kannan korteni kekoon.

Elikkäs vinkkinä että sen jälkeen kun olet tehnyt tuota ohjelmaa tarpeeksi pitkää ja koet että on aika vaihtaa ohjelmaa suosittelisin,että kerta olet tehnyt 3-jakoisella vaihtaisit 1-jakoiseen massa ohjelmaan sarja/toistot 3-4/10-12.

Rakentaisit ohjelman rungon kyykyn,maven,penkin,leuanvedon,k-soudun varaan ja valitsisit muutaman apuliikkeen joita kierrättäisit.

En Marden tapaan suosittele sf:ää,, koska oman kokemukseni mukaan se on toimivampi kehittyneemmällä treenaajalla jolla on jo perusmassaa.
Esim itselläni se ei toiminut kun aloitin salin pitkästä aikaa koska en omannut perusmassaa jota hermottaa(sf voimapainotteinen,,riippuuu tietysti lepotauoista ja kuormasta)

Ja lukemani perusteella voit korjata jos olen väärässä mut et perusmassaa vielä,,joten luulen että sinulla toimisi rankka 1-jakoinen esim arskan kultainen kuusikko tai starting strenght suuremmalla volyymilla tai sarja pituuksilla.

jos nuo neuvot eivät vastaisuudessa toimi kannattaisiko kokeilla hyväksi näkemälläsi jaolla esim volyymin,lepotaukojen manipulointia esim menee x painolla x kertaaa ja x sarjaa kasvatat sarjojen määrää ja näin edistyt progressiivisesti.

jos oli ihan turha posti ei se mitään:whip: nyt salille !

Suositut

Back
Ylös Bottom