Eri maiden treenikulttuurit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Franss
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ainakin Kreikassa Roodoksella on isoja poikia ja siellä paikallisella salilla treenasivat kunnon mörssärit. Sisäänpääsy oli muistaekseni 5e ja laitteet hieman elämää nähneitä, mutta kaikki tarvittava löyty.

Kuvat jäi tosta mun jutusta pois,näkyisköhän ne nyt?

Liitteet

• satu 072.webp
    satu 072.webp
    47,1 KB · Katsottu: 746
  • satu 087.webp
    satu 087.webp
    44,2 KB · Katsottu: 1 243
Espanjassa,kun olin niin siellä oli pakko olla pyyhe. Tämä pyyhe laitettiin aina penkin päälle,jossa makasi/istui. Tai laitettiin laitteen päälle millä teki juuri sillä hetkellä. Käsipainoissa piti käyttää pieniä sieniä aina, kun otettiin kiinni. Sekä levypainot/tangot/kaikki tavarat piti ehdottomasti laittaa paikoilleen, kun oli lopettanut käytön.

Sveitissä paikallisella ketjusalilla ei puntin puolelle ole asiaa hihattomassa paidassa tai shortseissa, pitää olla hihaa edes vähän ja polven ylittävät housut => mamma vaatekauppaan ennen treeniä :D

Tällä salilla ei juurikaan isoja treenaajia näy (Aktiv Fitness) ainakaan täällä pikkupaikassa. Pari tiukempaa mimmiä ja yhden miehen olen nähnyt olevan isommassa kunnossa. Muuten treenaajat ovat päiväsaikaan äitejä lapsineen, iltaisin puolestaan lähinnä nuoria miehiä, jotka käy treenailemassa hauista ja kokeilevat toistensa hauiksia :lol2:. Ja osa on kuin paikan omistaisi :curs:

Ohjaus treeniin on ainakin kolmiosainen, ensimäisellä kerralla käydään läpi aerobiset laitteet ja toisella kerralla päästään punttien (koneiden) pariin. Ja tämä punttiohjelmakin tehdään kahdessa vaiheessa, puolet ohjelmasta näytetään heti ja toiset puolet, kun ensimmäistä osaa on neljä kertaa tehty. Liikkeiden toistot ovat hitaat (4s.-2s.-4s.) ja tästä ei sovi tinkiä.

Salilta kyllä löytyy vapaiden painojen alue ja siellä saa olla yleensä aika rauhassa naisena. Käsipainoja löytyy kyllä, levypainot tosin loppuvat 20 kg:n kiekkoihin (ei tosin ole pelkoa että ihan hetkelleen isoja edes tarvitsisi). Laitteet ovat kaikki uusia Technogymin vehkeitä, kun paikka on muuttanut tuohon nykyiseen paikkaansa lokakuussa. Ja onhan siellä saunakin, jota en tosin ole testannut tähän mennessä. Senkin käyttöön kun on kirjalliset ohjeet ja epäilen, ettei suomalaisena osaisi oikein saunoa.

Salihan taitaa olla täällä lähinnä sellainen tukimuoto muiden liikuntalajien harrastukseen, sveitsiläiset ovat innokkaita ulkona liikkujia jalan, pyörällä ja hevosella. Treenaaminen tolla salilla on edullista, vuosi maksoi 480 euroa, siis huomattavasti halvempaa kuin Suomessa Elixialla. Ja lapsiparkki siis ratkaisee omat salivalintani.

Espanjassa,kun olin niin siellä oli pakko olla pyyhe. Tämä pyyhe laitettiin aina penkin päälle,jossa makasi/istui. Tai laitettiin laitteen päälle millä teki juuri sillä hetkellä. Käsipainoissa piti käyttää pieniä sieniä aina, kun otettiin kiinni. Sekä levypainot/tangot/kaikki tavarat piti ehdottomasti laittaa paikoilleen, kun oli lopettanut käytön.

Kuulostaa hyvältä. Mikään ei niin okseta kuin hikiseksi jätetyt penkit ja mikään ei niin ärsytä kuin painojen metsästäminen ympäri salia.

Taikamaasta sitten tässä (Rangsit, eli Greater BKK area).

Olen menossa Thaimaahan Bangkokkiin vähän pidemmäksi aikaa.

Osaakohan kukaan sanoa löytyykö Future Park ostoskeskuksen läheltä mitään hyvää salia? Entä thainyrkkeilysalia?

Olen menossa AIT:lle (Asian Institute of Technology) opiskelemaan puoleksi vuodeksi ja kiinnostaisi tietää. AIT sijaitsee siis melko lähellä Future Parkia. Ei kuitenkaan kiinnostaisi lähteä mihinkään kovin pitkälle reenailemaan, mutta thainyrkkeilyä ja salia olis kuitenkin tarkoitus tehdä niin paljon kuin jaksaa.

Osaakohan kukaan sanoa löytyykö Future Park ostoskeskuksen läheltä mitään hyvää salia? Entä thainyrkkeilysalia?

Olen menossa AIT:lle (Asian Institute of Technology) opiskelemaan puoleksi vuodeksi ja kiinnostaisi tietää. AIT sijaitsee siis melko lähellä Future Parkia. Ei kuitenkaan kiinnostaisi lähteä mihinkään kovin pitkälle reenailemaan, mutta thainyrkkeilyä ja salia olis kuitenkin tarkoitus tehdä niin paljon kuin jaksaa.

Bangkokista löytyy useita Future Park -ostoskeskuksia. Tsekkaa www.thaiklupi.fi/foorumi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JJokke,

AIT:llä on oma, hyvin alkeellinen sali. Tämä siis kun olin itse siellä muutama vuosi sitten. Käytännössä sieltä löytyy kyykkyteline, muutamat tavalliset penkit, vatsapenkki, levytanko ja painot n. 115kg asti, käsipainot 15kg asti sekä muuta tilpehööriä.

Parempi kuntosali löytyy vieressä olevalta isolta yliopistolta (nimi unohtunut), johon kitkuttelet paikallisella pikkupyörällä n. 10-20min. Itse en jaksanut tuonne mennä vaan veivasin puoli vuotta noilla AIT:n vehkeillä - hyvin niilläkin sai perustreenin. Kaupallisia saleja en testannut, mutta luulisi niitäkin löytyvän.

Muutama kaverini on käynyt lisäksi treenaamassa thainyrkkeilyä ja saleja on lähistöllä monta (ilmeisesti). Voin hieman kysellä missä he olivat jos jollain olisi jäänyt mieleen. Muussa tapauksessa infoa kyllä löytyy kun kysyy paikan päällä :).

Pari kokemusta Espanjasta Zaragozasta. Vaihdossa ollessani kävin muutaman salin läpi ja kriteereinä oli hyvä vapaapainopuoli. Hyvä mittari oli suurimmat käsipainot, 44 kiloiset löysin eräältä salilta (Work's Gym) ja eikun sinne treenaamaan! Paikka oli kuitenkin aika fitness-painotteinen ja paikallisten kanssa tavoitteista juteltutuani selvisi, että porukka treenaa pääasiassa ulkonäön takia eli biitsillä pitää näyttää hyvältä :) Treenit jengillä oli paljon pitkiä tai keskipitkiä sarjoja lyhyillä palautuksilla ja käsittämättömän pienillä painoilla yläkroppaa painottaen. Kyykkypaikalla kasvoi melkein ruohoa. Verrattuna Suomeen porukka oli timmimpää, mutta toisaalta selvästi heikompaa. Muutaman kuukauden treenannut perus suomijantteri 60kg penkin sarjapainoilla herättäisi hämmästystä voimillaan.

Mun ja kaverin treenit erosivat voimakkaasti valtavirrasta (tuohon aikaan MD-rääkkiä) ja herättivät aika paljon kiinnostusta. Erityisesti kyykkyä tehdessämme keräsimme yleisöä ja suorituksen jälkeen saattoi tulla spontaanit aplodit. Suomessa vastaavasta saa lähinnä vihaisen katseen, että "mitäs siinä öriset?!?!?" :lol2:

Ainakin kyseisellä salilla mukava tapa oli tervehtiminen ja kuulumisten kysyminen. Treenille pitikin varata kunnolla aikaa, sillä alun sosiaaliset velvollisuudet saattoivat joskus hiukan venähtää. Pukuhuoneet ja pesutilat oli tosi siistit. Salilla oli saunakin (jota ei tullut kuitenkaan kertaakaan kokeiltua).

Tällaisia ajatuksia...

Saleja alueelta löytyy mun kokemusten mukaan paljonkin. Niiden taso vaan ei ole kovin erikoinen. Suuri osa on sellasia parinkymmenen neliön saleja, missä nyt ei kauheesti treenaamaan. Toisaalta sit on näitä kaikki standardit täyttäviä saleja (en oo ihan varma mut Future Parkissakin tais olla yksi), ne sit vaan on suomalaisellekin melko arvokkaita 200egee kuukausi ja siitä ylöspäin. Ne kun on enemmän näyttäytymistä varten ku varsinaista treeniä. Kannattaa melkein koulussa kysellä muilta länkkäreiltä onks ne löytäny läheltä jotain hyviä saleja
Itse opiskelin Rangsit Univeristyssä n. 5 km Future Parkista, ja löydettiin koulun läheltä sellanen mesta ku Hollywood Gym. Se paikka ei sinänsä ollu mikään erikoinen, mut sitä pyöritti sellanen belgialais-ranskalainen kaveri joka oli ainaki ite reenannu ittensä sillä salillaan ihan hyvään kuntoon. Se meinas ainaki vuosi sitten laajentaa sitä saliaan vielä lisää. Tämä sali oli kuitenki paras mitä löydettiin, eli jos vaan löytää ni kannattaa tsekata. Sillä salilla oli myös jonkun näkönen valikoima protskuja ja muita settejä mitä tää kaveri sekotteli treenien jälkeen. Thaiboxing paikoista Rangsitista päin löytyy sellanen paikka ku Muay Thai Institute ja sen pitäs olla hyvä paikka jos tykkää lyödä ja potkia. Ite en kokeillut, mut isot pojat kerto.

Tuhannet kiitokset neuvoista! Eiköhän toi AIT:n sali riitä mulle ihan hyvin. Voin sitten raportoida tähän threadiin, jos on jotain mielenkiintoista kerrottavaa...

Haha, jäätäävää touhua kertakaikkiaan =D En olisi ikinä uskonut, että asiat ovat noin huonosti ulkomailla! Olen jossain viaheessa menossa jenkkeihin tai Australiaan vaihtoon, että jos jollain olisi lisää kokemuksia, niin mielellään kuulisin!

Kyllä sitä alkaa väkisinkin arvostamaan kotimaista salikulttuuria kun tätä threadiä lueskelee :D

Dubliinista salia

Olisko kellään kokemusta Dublinin salikulttuurista? Työpaikan isosti mainostettu "gym" oli pieni koppi soutulaitteilla ja juoksumatoilla varusteltuna, joten nyt olis hakusassa vapailla painoilla tai edes kelvollisilla laitteilla varusteltu sali.

Mitä Irlannissa olis edukasta syödä, jotta saadaan proteiinit kohdilleen?

Itse tuli käytyä kesäkuun alussa Tsekissä. Pitihän sitä lomalla käydä muutaman kerran salilla. Tsekin saleiltakin löytyi tiettyjä hauskoja sääntöjä, jotka suomi poikaa vähä kummastutti. Pyyhe piti asettaa aina laitteeseen missä treenasit ettei vaan pöpöjä tartu:D

juoma pullot piti olla palvelu tiskillä. Eli niitä ei saanut kuljettaa mukana laitteelta laitteelle. Ja reput piti laittaa siististi yhteen riviin. Porukka treenas peilin edessä 4kg käsipainoilla hauberia ja ähis niin perkeleesti. Salilla ei kunnon mursuja näkynyt, paitsi yx.. Silläkin oli kokoonsa nähden vitun vähä voimaa.

Käsipainoja riitti 40kg asti.. vaikka olis ollut tarvetta suuremmillekkin.. :evil:

Mave ja kyykky mahdollisuutta ei tietenkään ollut.. :david:

Sali pysähtyi kummastelemaan ku treenasin kovia kutosia.. kaikki paikalliset teki maratoni sarjoja

Itse kun kävin vierailemassa Brysselissä käytiin aika hc-salilta vaikuttavassa paikassa, jossa kuulemma Van Dammekin aikoinaan oli treenaillut. No isoja miehiä kyllä sieltä löytyi, mutta treenipainot millä he treenasivat oli jotain uskomattoman pientä. Nähtävästi ei ole harvinaista Euroopassa.

Veli asustelee Italiassa ja sanoi että siellä salikulttuuri eroaa "hieman" suomesta. Tosin ei silläkään ole kokemusta kuin 4-6 salilta, mutta yleisesti ottaen siellä ei juurikaan vahvoja sällejä näe; kuulema 100 kg penkki olisi siellä _todella_ kova juttu, ja kyykky olisi niille uusi liike. Sanoi kans ettei saleilta löydy tankoja ja vapaita painoja; kaikki treenaa laitteilla. Olisi kyllä hauska lähteä paikan päälle katsomaan pitääkö paikkansa. Ehkä olisin ekan kerran elämässä salin vahvin mies ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom