Epäkkäät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snoopie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tanko lähtee joskus pyörimään käsissä ja se ei oo hauskaa. Enää ei voisi kuvitellakkaan tekevän muutakun ristiotteella.

Pulla sanoi:
Ite sain vallan yybererilaisen tuntuman epakkaisiin kun kokeili Dorian Yatesin Blood and Guts leffassa kayttamaa kohautustsydeemia. Eli siis painot molempiin kasiin ja kun kohautat ylos niin samalla koukistat kyynerpaasta hiukan ja saat infernaalisen rutistuksen ja tuntuman. Sivuvaikutuksina niskan ja kaulan katoaminen epakkaiden alkaessa olkapaasta ja loppuen hieman korvien ylapuolelle. :D

Oho, tulipas paljon noita a-kirjaimia. No toivottavasti saat selvaa :thumbs:
lopulta EI OLE kaulaa :lol2: varmaan fiksun näköistä,sika hyvä liike muuten piti sit mennä kokeilemaan ottaa kyllä aivan excellent tuntumaa :thumbs:

Nipsu sanoi:
Tanko lähtee joskus pyörimään käsissä ja se ei oo hauskaa. Enää ei voisi kuvitellakkaan tekevän muutakun ristiotteella.

Eikö olisi järkevämpää käyttää vetoremmejä? Itselläni ristiote jo pelkästään mavessa käytettynä tuntuu aiheuttavan epäsymmetriaa epäkkäisiin.

Vetoremmin on raskaammissa painoissa ihan ehdottomat. Itse teen niinkauan ilman kun ote pitää, mutta pitkät sarjat isommilla painoilla ei onnistu ilman remmejä. Ja mun mielestä on taas turha jättää epäkäs treeni puoläliin jos näppivoimat loppuvat.

Mitä luulette mulla olevan tulossa joskus vastaan, kun en reenaa epäkkäitä ollenkaan? Tai varmaan hiukan maastavedossa, mutta ei erikseen kuitenkaan. Haittaako jotain liikettä?

Weeboomi sanoi:
Mitä luulette mulla olevan tulossa joskus vastaan, kun en reenaa epäkkäitä ollenkaan?

No 95% varmuudella kuolet parin vuoden sisällä. Jos et kuole, niin varmasti ainakin halvaannut. Mikäli oot todella onnekas ja vältät ton halvaantumisen niin vähintäänkin saat impotenssin.

Että alappa reenaamaan epäkkäitä.

No ei, mielestäni ei ole kovin vakavaa. Tiedän monia, itseni mukaanlukien, joilla esim. epäkkäät ovat kehittyneet ihan mukavasti vaikka kaikki treeni niille on tullut epäsuorana. Ei eristäviä välttämättä tarvita.

and1_ sanoi:
onkoha 6 sarjaa viikossa epäkkäille liikaa? :whip:

Tuskin..ite teen yleensä ~5 sarjaa.. olkapää/ojentajatreenin vika liike itellä.. Joskus on semmonen fiilis et vittu ei jaksais näitä,mut sit tekee 5kpl 10-15toiston sarjaa tangolla nopeilla palautuksilla ni tulee taas kunnon sikaniskaolo ja epikset kasvaa :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Weeboom sanoi:
Mitä luulette mulla olevan tulossa joskus vastaan, kun en reenaa epäkkäitä ollenkaan? Tai varmaan hiukan maastavedossa, mutta ei erikseen kuitenkaan. Haittaako jotain liikettä?
Eipä varmaan muuta kuin, että saatat näyttää melko huvittavalta. Näitä on kyllä nähty, joilla on muuten hyvin kehittynyt lihaksisto, mutta epäkkäitä ei ollenkaan. Omasta mielestään näillä tietenkin on ihan hyvät epäkkäät, eikä niitä tarvitse erikseen treenata. Monessa tapauksessa olen ollut eri mieltä. En sitä sano, etteikö olisi mahdollista, että joillakin ne kasvaa vaikkei suoraa treeniä saakaan. Kannattaa tarkkailla tilannetta.

Ite teen vapaalla tangolla etupuolelta leikkikehässä. Joku 160kg tankoon, ja sarjat on 12, 10, 8. Toinen vaihtoehto on laittaa vielä enemmän painoa, ja tehdä sillä 8 toistoa. Seuraaviin sarjoihin aina vähän pois, jolloin tekniikka paranee ja sarjapituus nousee. Loppuun vielä alataljassa niin, että vedetään pienessä takakenossa epäkkäitä ylä-takaviistoon. Painot siis todella pienet, ja kaskitytään pelkästään tuntumaan. Saa mukavan poltteen loppuun. Liike on siis jotain olankohautuksen ja lapojen yhteen vetämisen väliltä.

Tosta otteen pitävyydestä vielä sen verran, että itse käytän vetoremmejä aina, kun tanko roikkuu käsistä tai itse roikun tangossa, vaikka olisi mahdollista, että ote pitäisikin. On ärsyttävää, kun täytyy keskittyä pitämään tanko käsissä siihen sarjaan keskittymisen sijaan. Mulla on ihan muut intressit treenaamisessa, kuin saada hyvä puristusvoima. Kyynärvarret treenataan sitten erikseen. Siinä ei kauaa nokka tuhise, kun ne kerran viikossa hinkkaa jonkun treenin päätteeksi.

Powerhousu sanoi:
Tosta otteen pitävyydestä vielä sen verran, että itse käytän vetoremmejä aina, kun tanko roikkuu käsistä tai itse roikun tangossa, vaikka olisi mahdollista, että ote pitäisikin. On ärsyttävää, kun täytyy keskittyä pitämään tanko käsissä siihen sarjaan keskittymisen sijaan. Mulla on ihan muut intressit treenaamisessa, kuin saada hyvä puristusvoima. Kyynärvarret treenataan sitten erikseen. Siinä ei kauaa nokka tuhise, kun ne kerran viikossa hinkkaa jonkun treenin päätteeksi.

Keijo puhuu asiaa. Vetoremmit on ahkerassa käytössä itelläkin ja niiden käyttöönoton jälkene sai ihan uusia ulottuvuuksia esim. selkätreeniin.

Teen epäkkäät samassa treenissä olkapäitten kanssa ja tuli nyt mieleen että onko tämä järjestys hyvä treenissä:

Pystypunnerrus (3 sarjaa)
Kohautukset smithissä (4 sarjaa)
Viparit koneessa (2 sarjaa)
Viparit sivulle kp (2 sarjaa)
Viparit eteen kp (1 sarja)

Teenkö kohautukset tuossa välissä vai teen ensin viparit ja muut ja sitten lopuksi vasta kohautukset? Ja jos viitsitte noita sarjojen määriäkin kommentoida nii hieno homma!

Powerhousu sanoi:
Eipä varmaan muuta kuin, että saatat näyttää melko huvittavalta. Näitä on kyllä nähty, joilla on muuten hyvin kehittynyt lihaksisto, mutta epäkkäitä ei ollenkaan. Omasta mielestään näillä tietenkin on ihan hyvät epäkkäät, eikä niitä tarvitse erikseen treenata. Monessa tapauksessa olen ollut eri mieltä. En sitä sano, etteikö olisi mahdollista, että joillakin ne kasvaa vaikkei suoraa treeniä saakaan. Kannattaa tarkkailla tilannetta.
Juu, no enpä ole sarjaakaan noita tehnyt tähänkään päivään mennessä. Joskus kulmasoutusarjassa tuntuu menevän noillekkin rasitusta, kun ovat olleet kipeinä seuraavana päivänä. Kehittyneeseen lihaksistoon on vielä matkaa. En noita kyllä ala tekemään vieläkään, yritän maksimoida olkapäiden näyttävyyden.

On se kyllä kummaa tämä epäsuora rasituskin. En ole esimerkiksi alaselkää reenannut millään tavoin pariin kuukauteen, mutta siellä havaitsin ensimmäiset raskausarpeni viikonloppuna. :rolleyes:

Weeboom sanoi:
On se kyllä kummaa tämä epäsuora rasituskin. En ole esimerkiksi alaselkää reenannut millään tavoin pariin kuukauteen, mutta siellä havaitsin ensimmäiset raskausarpeni viikonloppuna. :rolleyes:
Oot vaan lihonnu :lol2:

Mä en oo tehny epäkkäitä enää aikoihin erikseen ja silti tuntuu että epäkkäät dominoi liikaa sivuolkia. Eli riippuu varmasti ihmisestä tarviiko niitä erikseen treenata vai ei.

sinisteri sanoi:
Teen epäkkäät samassa treenissä olkapäitten kanssa ja tuli nyt mieleen että onko tämä järjestys hyvä treenissä:

Pystypunnerrus (3 sarjaa)
Kohautukset smithissä (4 sarjaa)
Viparit koneessa (2 sarjaa)
Viparit sivulle kp (2 sarjaa)
Viparit eteen kp (1 sarja)

Teenkö kohautukset tuossa välissä vai teen ensin viparit ja muut ja sitten lopuksi vasta kohautukset? Ja jos viitsitte noita sarjojen määriäkin kommentoida nii hieno homma!
Tee ne kohautukset vasta viimeisenä. Syy siihen on se, että viparit ottaa kuitenkin joka tapauksessa vähän epäkkäisiin, vaikka miten puhtaasti tekisi. (Maksimipuhdas tekniikka ei muuten ole paras mahdollinen olkapäiden kasvun kannalta, IMO) Sarjamäärät näyttää ihan hyvältä, mutta pitää muistaa, ettei näissäkään mitään totuuksia ole. Kannattaa aina tehdä niin monta sarjaa kuin miltä tuntuu. Kun olkapäät alkaa oleen valmiit, niin se riittää.

Weeboom sanoi:
En noita kyllä ala tekemään vieläkään, yritän maksimoida olkapäiden näyttävyyden.
Haluutko kuulla salaisuuden? Olkapäät todellakin näyttää isommalta jos sulla on kunnon epäkkäät. Epäkkäät ei jatku niin pitkälle tonne sivulle, että ne peittäis olkapäiden näkyvyyden. Sen sijaan jos sulla on isot epäkkäät, näyttää olkapäätkin isommalta, koska olkapäiden ja epäkkäiden raja on selvempi. Mietipä sellaista kuvitteellista tapausta, että henkilöllä ei ole epäkkäitä ollenkaan. Eli kaulasta olkapäähän asti on vaakasuoraa. Ei varmaan näyttäisi olkapäätkään oikein miltään, vaikka olis millaset tykinkuulat.

Niin on. Mä en oo tehny ikinä treeniurani aikana alaselkää. En ikinä, jos ei paria kokeilua lasketa. Mutta siis säännöllisesti en ole tehnyt. Alaselkä saa muutenkin niin paljon rasitusta muusta treenistä, että sen treenaaminen erikseen saattaa jopa olla este sen kasvamiselle. Liikaa treeniä siis.

Hmm, itse en ole ikinä suoraa treeniä epäkkäille tehnyt ja tänään kun peilin edessä pällistelin niin huomasin että perkele ne on kasvanut paljon!
Ottaa minulla sitten varmaan niin paljon rasitusta jostain olkapää liikkeistä tai jotain...

Back
Ylös Bottom