Epäkkäät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snoopie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ok tehdään tästä lähtien uusia

Tuskin tarvii uuttakaan tehä. Ihan hyvin voi vanhan topicin upata ylös jos on joku informatiivinen posti tai muuten vaan joku ongelma vaikka koskien kyseistä aihetta josta sitten haluaisi jotain kysyä. Mutta kiitos kuitenkin kun jaoit tuon tiedon kanssamme. Nyt tiedämme, että teet epäkkäitä mutkatangolla selän takaa 15-20 toistoa. Kiitos tästä tiedosta.

Olen epäkkäät treenannut erikseen kerran viikossa olankohautuksilla, vuoroviikoin tangolla ja käsipainolla. Todella hyvä liike. Sellainen mietityttää, kun näkee monen tosiaan "nytkyttävän" toistot hyvinkin nopeasti ko. liikkeessä. Itse ainakin saan parhaan tuntuman, kun pidän kunnon pysäytyksen yläasennossa ja lasken hallitun hitaasti alas.

Voihan myös "nytkytys" toki toimia, mutta ainakin paljon staattisempi ja rauhallisempi suoritus kaiken järjen mukaan toimii paremmin. Sitten vielä huvittaisi tietää, onko siitä olkapäiden pyörittämisestä liikkeen aikana mitään hyötyä? Tätäkin tyyliä kun on salilla vastaan tullut.

Tälläkin liikkeellä on oikeastaan niin monta tyyliä kuin tekijää, mutta olisi mielenkiintoista, jos joku osaisi sanoa perustella sen oikeimman ja toimivimman suoritustekniikan.

Sellainen mietityttää, kun näkee monen tosiaan "nytkyttävän" toistot hyvinkin nopeasti ko. liikkeessä. Itse ainakin saan parhaan tuntuman, kun pidän kunnon pysäytyksen yläasennossa ja lasken hallitun hitaasti alas.

"Tuntuma" on kiva juttu, mutta se ei ole onnistuneen treenin tai lihaskasvun edellytys. "Tuntumaa" saa esim. pumppisarjoilla, mutta niillä tuskin kukaan kasvattaa lihastaan pitkällä tähtäimellä.

Itelläni suoritustekniikka pysyy (kohautuksissa) puhtaana 10 toiston sarjoihin asti. Jos rautaa haluaa lisätä, täytyy positiiviseen vaiheeseen ottaa cheattiä eli nytkäyttää painot ylös. Tuon voi tehdä vaikka polvista lähtien. Lyhyt staattinen ja lopuksi hallittu negatiivinen.

Vai tarkoititko nytkytyksellä sitä, että kädet sahaa ylösalas kuin Suzukin mäntä?

Sitten vielä huvittaisi tietää, onko siitä olkapäiden pyörittämisestä liikkeen aikana mitään hyötyä? Tätäkin tyyliä kun on salilla vastaan tullut.

Voi kai sitä pienillä painoilla liikkuvuuden nimissä tehdä mitä vain, mutta itse en pyörittäisi olkapäitäni minkään merkittävän painon kanssa. Voisi kuvitella, että rasitus on nivelille ja sidekudoksille melkoinen. Kohautuksissa on sentään suhteellisen paljon rautaa käsissä.

Jos porukat reenaa itseään varten niin kyllähän nuo epäkkäät ovat coolit IMO. Mutta jos taas haluua olla hyvän näköinen naisten silmissä, niin jättäisin nuo epäkkäiden teon pois, koska nehän kasvavat muutenkin muissa liikkeissä. Itse olen kysellyt ja kuullut, että naisten mielestä nuo epäkkäät ovat todella rumat, jos on sellanen sikaniska.

Ketäs se kiinnostaa miltä näyttää naisten silmissä imo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nojaah. Onko se hirveästi sen kummoisempi motiivi näyttää hyvältä naisten silmissä kuin vaikkapa kehonrakennustuomareiden. Itse näyttäisin ennemmin niiden naisten silmissä, jos noiden välillä pitäisi valita. Ette voi väittää etteikö lihasten kasvatus olisi paljolta osin kuitenkin hyvin turhamaistakin ja ulkonäkökeskeistä toimintaa monille meistä.

Itsestäni isot epäkkäät ovat kuitenkin näyttävät, joten aion kasvattaa sellaiset siitä huolimatta mitä muut niistä ajattelevat.

Nojaah. Onko se hirveästi sen kummoisempi motiivi näyttää hyvältä naisten silmissä kuin vaikkapa kehonrakennustuomareiden. Itse näyttäisin ennemmin niiden naisten silmissä, jos noiden välillä pitäisi valita. Ette voi väittää etteikö lihasten kasvatus olisi paljolta osin kuitenkin hyvin turhamaistakin ja ulkonäkökeskeistä toimintaa monille meistä.

Itsestäni isot epäkkäät ovat kuitenkin näyttävät, joten aion kasvattaa sellaiset siitä huolimatta mitä muut niistä ajattelevat.

kysymys oli lähinnä siitä, et jos ainut motiivi on treenata se, että näyttäs naisten silmissä hyvältä, ollaan metässä.

Jepa, pikkueetu vastaskin jo mistä oli kyse, mutta tekee mieli runoilla hieman itsekin.

Eli tottahan toki kehonrakennus on lajina ulkonäkökeskeinen ja turhamaiseksikin sitä voisi luonnehtia. Kuitenkin yleensä hedelmällinen motiivi on tehdä _itsensä_ takia. Että se ajava voima ei ole jokin ulkoinen, kuten naiset tai tuomarit. En usko että tuomareiden takia tätä huiputkaan tekee, vaan oman menestyksenjanon tyydyttämiseksi ja rahan vuoksi.

kysymys oli lähinnä siitä, et jos ainut motiivi on treenata se, että näyttäs naisten silmissä hyvältä, ollaan metässä.

Eikai siinä olla yhtään sen enempää metsässä kuin vaikkapa hyvin pukeutumisessa, kireässä kunnossa pysymisessä yms. ulkonäöstään huolehtimisessa. Tai missään ulkonäkö-arvostelulajissa, kuten kehonrakennus tai vaikka missikisat.

Kuitenkin yleensä hedelmällinen motiivi on tehdä _itsensä_ takia.

Kuuluuko tämä nyt siihen "naiset meikkaa itsensä takia" -teoriat ryhmään.
Se että tekee jotain miellyttääkseen naisia (- saa toosaa) tai ammattikehonrakennustuomareita (- saa palkintorahaa ja mainetta ja sitäkautta toivottavasti myös toosaakin) ovat aivan yhtä itsekkäitä ja yhtä "ulkoisia" motiiveita.

okeidolle: Tarkoitin tosiaan "nytkytyksellä" juuri sitä "Suzukin mäntä" -meininkiä, eli suht holtitonta repimistä. "Harkitun" nytkäytyksen esim. viimeisissä toistoissa toki ymmärtää.

Ja tosiaan itsekin olen järkeillyt, että se olkapäiden pyörittäminen on aika riskialtista hommaa nivelien kannalta ainakin isommilla raudoilla.

Epäkkäitä treenatessani olen tehnyt ensin niitä hallittuja ns kunnollisia kohautuksia ja sarjan loppuun kun ei enää jaksa niin niitä nylpytyksiä jotta saa vimosetkin mehut irti.

Kyllähän niistä epäkkäistä tykkääviä naisiakin löytyy. Joku joka saattaa muuten pitää tyypillisestä 38kg j-rock-vartaloisesta "miehestä", voi sekin pitää juuri hurjista epäkkäistä, Conaneista jne.;)

Ite reenaan lähinnä siksi että reenaaminen on kivaa.:D Musta myös hurjat epäkkäät tyyliin maailmanvahvinmies ukoilla on jotain tavoittelemisen arvoista mutta epäkäsliikkeistä en kyl perusta yleensä vitunvertaa.:D Niin en sitten tee säännöllisesti

Kuuluuko tämä nyt siihen "naiset meikkaa itsensä takia" -teoriat ryhmään.
Se että tekee jotain miellyttääkseen naisia (- saa toosaa) tai ammattikehonrakennustuomareita (- saa palkintorahaa ja mainetta ja sitäkautta toivottavasti myös toosaakin) ovat aivan yhtä itsekkäitä ja yhtä "ulkoisia" motiiveita.

Jep, no tässä olemme sitten eri mieltä. Mä en vaan usko, että juuri minkään lajin menestyjien motiivina on vastakkaisen sukupuolen miellyttäminen. Kyllä siellä pitää olla joku aivan muu houkutus siihen hommaan. En osaa sanoa mikä, kenties rakkaus lajia kohtaan tai intohimo. Mutta tässähän me puhummekin varmaan eri asioista, eli minä menestyvistä urheilijoista ja sinä jostain vallan muusta.

Ite teen epäkkäille 2-3x12-15 sarjoja(kohautus kp/tanko) kerran pari kuukaudessa..ja epäkkäät on omasta mielestä aika hyvässä kondiksessa..

:offtopic: mutta tyttökaveri haukku mun epäkkäät jo oksettaviksi..tyyliin: hyi,hirveet :eek:

Back
Ylös Bottom