Ensimmäistä järkkäriä hankkimassa, vinkkejä toivotaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SaMe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiinnostaisi ostaa joku järkkäri, perushyvä riittää alkuun. Ei välttämättä tarvitse vielä putkia.

Veli asuu vielä hetken Saksassa, niin mistä sieltä kannattaisi hänen katsella kameroita, jos toisi minulle tänne? Onko siellä käytettyjen kameroitten markkinat minkälaisia? Jos jollain kokemusta tälläisestä operaatiosta, niin mielelläni kuuntelen.

Hintaa max 300e. Niin käytettyä kannattaa varmastikkin katsoa? Kiitoksia jo vastauksista etukäteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No hei, rouva ilmotti tyytymättömyytensä nykyisiin kameroihin. Nykytilanne on sellainen että on muutaman vuoden vanha Ol. SP-350 ja sitten vuoden vanha Sonyn peruspokkari, Sony jäi käteen ulkomailta kun tarvittiin sellanen kamera jota olis mukavempi kantaa taskussa kun toi SP-350 on kuitenkin aika iso.

Nyt sitten olis tarkotus ostaa joku digijärkkäri, huomioitavaa on se että se tulee aivan osaamattomien käyttöön ja ensimmäiseksi "opettelevehkeeksi". Sen verran täältäkin lueskelin että pitäs valita panostaako runkoon vai putkiin (itselleni nämä olivat täysin uusia termejä :) ), mutta jotenkin tuntuu siltä että esim. 400 eurolla ei juuri saa kumpaakaan hyvänä vaan on tyydyttävä kompromisseihin sekä rungon että putkienkin osalta. Budjettia rajaan siihen 400-500 euroon koska tämä saattaa taas olla yksi niistä kymmenistä heräteostoksista mitä saamme päähämme ja siksi ei ole mukavaa välttämättä investoida tonnia tähän koska tapanani ei ole ollut oikeastaan ikinä myydä mitään muita kuin prätkiä, asuntoja tai autoja ja jos kamera jääkin pölyttymään hyllyyn niin silloin on mukavempaa kun se ei ole tonnin vehje.

Hommasta sisuuntuneena löysin pari vaihtoehtoa mistä mielelläni kuulisin mielipiteitä, minä en tajua näistä siis yhtään mitään ja nämä on valittu aikalailla fiilispohjalta;

http://www.kuluttaja.fi/tuote/tiedot.aspx?id=cfc4d48d-d6ec-44de-b093-c8b411d1b2f9&code=0811

http://huuto.net/kohteet/nikon-d3000--18-55mm-vr-kit--ei-hvta-takuu-11kk-/120813416

Kiitos

Nostetaampa topicia.
Kameraa olen ostamassa ja mietin, että uuteen kameraan voisi upottaa rahaakin enemmän kuin sen saturaisen. Budjetti saattaisi olla jotain 400-700 €. Tai kalliimpikin voi olla, mikäli kalliin kameran ostamiseen löytyy riittäviä perusteita. Olen kyllästynyt surkeisiin pokkarikameran kuviin. Ongelmana on se, että olen todellakin uusi kameroiden suhteen, joten en tiedä, mihin ominaisuuksiin tulisi kiinnittää huomiota kameraa valitessa. Mikä on sopiva hintaluokka, jotta ei ostaisi liian halpaa tai kallista? Onko tarkennuspisteiden lukumäärällä suurta väliä? Minkälainen objektiivi tulisi ostaa vai onko kameran mukana tuleva riittävän hyvä? Miksi ylipäätään pitäisi olla useampi objektiivi?

http://www.gigantti.fi/product/kame...ra?Selected=Specifications#tProductTabcontent
Tässä on randomilla valittu kamera gigantista. Aika halpa järkkäriksi. Hintansa puolesta voisin ostaa laitteen samantien, mutta onko se minkään veroinen?

Tarkoituksena olisi käyttää kameraa lomamatkoilla mm. maisemakuvaukseen. Kamera tulisi siis melko suppeaan käyttöön. En tarvitsisi mitään ammattilaisvehjettä.

Ensimmäisen järkkärin osto edessä, Canon 450D tai 500D ollut mielessä mutta nyt tarjolla vähän käytettynä olisi pari pakettia, miltä kuulostaisi

Nikon D90 + 35mm f1.8 ?
tai
Canon 50D ja 17-85 IS USM?

Tuohon sitten joku salama kaveriksi ja ajan mittaan jotain objektiiviakin lisää. Nikoniin kai joutuisi heti edes jonkun zuumiputken ostamaan lisäksi.

No molemmat kamerat varmasti hyviä, itellä Nikon D90 eikä voi muuta kuin kehua.

Kannattaa muuten vilkasta ko kameroita Saksan nettikaupoista, itse olen tilannut kaikki kameratarpeet sieltä, hyvin toimii ja hinnat noin -30% suomen vastaaviin.

Älä nyt ainakaan kiinteä polttovälistä objektiivia (35mm) ensimmäiseksi ja ainoaksi osta.

17-85 on ihan "hyvä" yleislasi, kyl sil kuvailee ellei pysty panostamaan esim 17-55mm tai 24-70mm.

Älä nyt ainakaan kiinteä polttovälistä objektiivia (35mm) ensimmäiseksi ja ainoaksi osta.
miksi ei?

ennen kun miehet oli rautaa ja laivat puuta, ei muuta ollutkaan kuin kiinteitä polttovälejä.

siinähän sitä sit tietää että mitä tarttee kun kiinteällä polttovälillä pätkii. sit kun ei jalkazoomi auta niin ei muuta kun kirjoittaa muistiin että onko kohde liian kaukana vai lähellä ja ekassa vaihtoehdossa pitempää polttoväliä, jälkimmäisessä lyhempää.

suoraan sanottuna ei ole tullut tsoomeihin koskettua aikoihin (paitsi tänään kun annoin kakkosrungon pikkuveljelle lainaan ja ruuvasin kittilinssin nokalle)

No onko sillä kiinteällä hauska prseillä kun on tottunut varmaankin zoomia käyttämään eikä oletettavasti ihan vielä tiedä mitä pääsääntöisesti haluaa? 35mm on aikast tylsä noin niikuin walk-around lasina kun vasta alottelee kuvaamisen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän käytettyä settiä kannattaa harkita ekaksi järkäksi ja lomakameraksi, käytetystä saanee myös parhaan hinta/laatusuhteen.

Vähän käytettyä settiä kannattaa harkita ekaksi järkäksi ja lomakameraksi, käytetystä saanee myös parhaan hinta/laatusuhteen.

joo kerrotaan nyt vielä tännekin että tällä hetkellä ykkösrunkona mulla on canon eos 1D 4mpix ja kohisee huomattavasti ISO800 alkaen. en koe että kuvausharrastukseni olisi rajoittunut sen takia vaikka pikkelsit tippui puoleen ja kohina kasvoi ehkä hieman. noilla vanhuksilla tuntuu olevan maaginen hinta tasan 300 euroa.

ja kanuunan puolella satasarjassa 350D alkaen kaikki kennot on semihyviä eli ainoastaan 300D on sellainen malli mitä kannattaa vähän vältellä jos vaan mahdollista kun käytettyä metsästää.

Zone-sarja -42%
18-55 IS kittilinssi vs 17-85 USM IS. Kuinka suuri laadullinen ero näillä linsseillä on käytännössä? Ja miten paljon enemmän kannattaa maksaa tuosta kalliimmasta lasista jos ajatellaan että sama runko olisi myynnissä jommalla kummalla lasilla?

Nyt olis hakusessa eka järkkäri lukuisten digipokkareiden jälkeen. Suosituksia kamera paketiksi? Käytetyt laitteet käy mainiosti, kunhan ovat luotettavia. Hintahaarukka 400-800€

Ensisijaiset kuvaus kohteet järjetyksessä ovat:

Normaali ja laajakuva sisäkuvaus (rakennukset, asunnot).
Ulkotilakuvaus(panoraamakuvien teko), ulkokuvaus myös pimeällä, erinäisten valaisimien valossa.
Ihmiskuvaus ja maisema/katukuvaus
Lähikuvaus eri kohteille.

Nyt olis hakusessa eka järkkäri lukuisten digipokkareiden jälkeen. Suosituksia kamera paketiksi? Käytetyt laitteet käy mainiosti, kunhan ovat luotettavia. Hintahaarukka 400-800€

Ensisijaiset kuvaus kohteet järjetyksessä ovat:

Normaali ja laajakuva sisäkuvaus (rakennukset, asunnot).
Ulkotilakuvaus(panoraamakuvien teko), ulkokuvaus myös pimeällä, erinäisten valaisimien valossa.
Ihmiskuvaus ja maisema/katukuvaus
Lähikuvaus eri kohteille.

Mitä mieltä näistä, palveleeko kuvaus tarkoituksiani?

http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=133820B021
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=132758B017AAsigmakit
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=39VBA240K001

Tarjolla olisi myös käytetty 50D pelkkä runko 600€, kuvia otettu n.5000 kpl
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=132807B026

Objektiivi ehdotuksia kehiin? Alussa tarkoitus mennä yhdellä tai kahdella putkella.

Ulkomailta kannattaa...

Rajalasta ei kannattane ostaa mitään.

Itse olen tilannut Nikon D90:n ja yhteensä 4 eri putkea tässä viimeisen vuoden aikana Hollannista.

www.cameranu.nl on tosi edullinen liike ja Nikonin EU-takuu kattaa kaikki romppeet, voi tarpeen vaatiessa huollattaa Suomen maahantuojalla.

Suosittelen jos satasten säästö kiinnostaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom