Ensimmäistä autoa ostamassa, mutta mikä :S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Teemu_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
30.3.2007 ilmestyneessä autobildissa on hyvä artikkeli käytetyistä opel omegoista ja niiden ominaisuuksista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muuten varmaan ihan hyviä pelejä mutta ruostuu vaan niin pirun nopeesti...

Tuskin sen nopeampaa kuin keskimäärin muut automerkit.

Edit. Miten Neutraali kommentoi sitä, että Opelissa oli Saksassa Tüv vikatilastoissa tms. vähiten ongelmia?

Edit. Miten Neutraali kommentoi sitä, että Opelissa oli Saksassa Tüv vikatilastoissa tms. vähiten ongelmia?

Eihän tällä ole MITÄÄN väliä. Vain sillä on väliä kuinka monta autoa NEUTRAALI näkee tienposkessa. Näin kaikki tutkimuksetkin autojen vioista tehdään :arvi:

Zone-sarja -42%

miten minun tarvitsee sitä kommentoida? et ilmeisesti vieläkään ymmärrä että puhun omista kokemuksista ja tuttavien. siihen ei nuo tilastot vaikuta millään tavalla. nuo tilastot eivät korjaa niitä lukuisia hajonneita opeleita. paska auto vaikka lyöt mitkä tutkimus tuulokset nokan eteen, ei vaikuta mun mielipiteeseen millään tavalla.
Eihän tällä ole MITÄÄN väliä. Vain sillä on väliä kuinka monta autoa NEUTRAALI näkee tienposkessa. Näin kaikki tutkimuksetkin autojen vioista tehdään :arvi:
no en tiedä onko opelin omistajat niin köyhiä että ne ajaa autonsa siihen pisteeseen(eli ei korjata ennen kuin auto ei liiku), että se pitää ylivoimaista ykköspaikkaa tien poskessa seisojissa(siis mun havainnoissa jotka tietysti ovat epäluotettavia). mulle tuo tienposkessa lojuvat opelit vahvistaa kerta toisensa jälkeen vain sitä opelin laaduttomuutta. mulle on aivan sama mitä muut ajattelevat. ehkä opelin omistajat lohduttavat itseään ja ajattelevat että siinä on taas jonkun kestävästä opelista bensa loppunut.

enkä voi olla unohtamatta erään ison korjaamon pomon lausahdusta: kuulkaa pojat jos ei opeleita olisi niin meiltä loppuis työt :D tai jotenkin tuohon tyyliin, mutta aiheutti kyllä melkoista repeilyä meikäläisessä.

Ai niin. Sori unohdin, että on olemassa näitä joka asian asiantuntijoita joilla on niin mittava tutkimuspohja ja laaja otanta, että tuollaisilla pilipalitutkimuksilla voi pyyhkiä vaikka pyllyä. Se, että itsellä ja kaverilla on Opeli on niin iso otanta jo, että itse kukin voi laukoa totuuksia.

Edit. Se, että onko auto paska vai ei, ei ole mielipidekysymys.

Edit. Se, että onko auto paska vai ei, ei ole mielipidekysymys.

no kai tässä on jo faktojakin sanottu joista se oma mieltymys tätä ihanaa autoa kohtaan on muodostunut. opel on romu joka ei kestä ja piste

edit: joo mulle riittää tämä aihe. olen eedelleen sitä mieltä mitä sanoin eka sivulla ja tredin aloittaja, tee viisas päätös ja skippaa opel, koska se ei oikeasti ole auto missään muodossa. ympyrä ja nuoli siitä alkoi murhe ja huoli, opel.

Tuskin sen nopeampaa kuin keskimäärin muut automerkit.

saksassa autojen korit ei ota yhtö paljon "hittiä" ku täällä. Saksasta tuodaan usein vaikka miten venhoja monta satatuhatta ajettuja autoja joissa kori on ainoa ehjä paikka (ei ruostetta tai muuta) vaan koneet on sitten parhaat päivänsä nähneet.

Mites se meni:
"Halpa ja luotettava ei ole nopea, halpa ja nopea ei ole luotettava, nopea ja luotettava ei ole halpa"

ympyrä ja nuoli siitä alkoi murhe ja huoli, opel.

Siis Volvo on paska?

Opelin logossa on ollut aina ympyrä ja salama... Volvolla ympyrä ja nuoli ;)

Tuon legendaarisen lausahduksen töiden loppumisesta olen itsekin kyllä kuullut, mutta kyseessä oli Opelin tilalla Peogeot ja toisella kertaa VW...

Mutta usko mitä uskot. Tuntuu vaan hassulta, että jokaiseen keskusteluun pitää tulla itkemään Opelin huonoutta, vaikka sitä ei mitenkään järkiperäisesti voikaan selittää tai perustella, muutoin kuin "kaikkien alojen asiantuntijan" asenteella.

Täytynee varmaan piruuttaan keksiä itsekin joku merkki mitä alan mollaamaan jokaisessa mahdollisessa autokeskustelussa, niin voin itsekin tuntea paremmuutta Opel kuskina :) Varmaan hyvä fiilis, kun tietää ajavansa paremmalla.:rock: :kippis1:

ei tässä ole kysymys edelleenkään se millä minä ajan, pidän kuitenkin siitä huolen etten opelilla. en voi käsittää miten se voi ottaa joillakin noin kovasti luonnolle jos sanon opelia huonoksi autoksi. joka keskustelussa haukun opelia? kuinka monessa auto tredissä(neiti etsivä voi lienee tämän selvittää)? varmaan 2-3 ja jokaisessa aivan aiheesta. miten minun pitää saatana perustella tuo opelin huonous, mitä siitä pitää sanoa, mitä järki peräisiä syitä pitää olla jos auto ei kestä paskan vertaa. pitääkö ne viat listata vaan mitä vittua. mikä sinulla siinä on vaikea ymmärtää ettei kyseisestä autosta ole kohdallani positiivista sanottavaa. en minä tätä piruuttani tee, en todellakaan vaan omista kokemuksista ja se ei varmaan sinulta eikä keneltäkään muulta ole pois, jos sanon opelia huonoimmaksi autoksi ns tunnetuista merkeistä. vittuillessaan rassaatte hullun hermoja :D ja sillehän en voi mitään että olen kaikkien alojen asiastuntija ja vielä parhaasta päästä :lol2:

over and out....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo todellakin over and out. nyt ja tulevaisuudessa kun näitä autotredejä ilmaantuu niin voisitko todellakin neutraali luvata että et kirjoita tuota raamatunsanaasi enää ollenkaan. Sä oot tehny joo sun pointtis selväks ja tolla uskomattomalla mouhoomisella vielä vieny siltä pointilta jalat alta.

alkaa meinaan vituttaa toi jokaisen autotredin pilaaminen.

Mä taas oon käsittänyt, että Opel on parantanu laadunvalvontaa, ja uudemmat pelit alkaa olla kestävämpiä.

Ainakin liisareiksi varmaan ihan päteviä autoja.

kaiken tän ooppelipaskan sais poistaa tästä tredistä. tuskin liittyy hirveemmin alotuspostin kysymyksiin?

teemu sitten kuvia ja vaikka videopätkää tänne kun auto on valittu ja ostettu :D

miten minun tarvitsee sitä kommentoida? et ilmeisesti vieläkään ymmärrä että puhun omista kokemuksista ja tuttavien. .

Kävin polkasee yhtä akkaa, kaverit oli polkassu kanssa, oli ihan paska. Tästä lähin pitäydyn miehissä... no joo

Toyota sen olla pitää, vaikka ruoste korjaakin.

alkaa meinaan vituttaa toi jokaisen autotredin pilaaminen.

niin kaikkihan alkoi hyvin viattomasta viestistä. ois kannattanu olla tietysti kommentoimatta tuon postin jälkeen yhtään mitään koska tuossa se kaikki oleellinen tiivistyy.
en tiedä mikä kannattaaa ostaa, mutta kierä opelit kaukaa niin sekin on jo puoli voittoa.

ja edelleen kun hoette, että olen jokaisen autotredin pilannut niin kuinka monta?

Opeli on GM:n omistuksessa ja oon kuullut ( :jahas: ), että ne ois vasta joku vuosi sitten tajunnut Ooppelilla laadunvalvonnan päälle. Jenkeissä kulutuskulttuuri on erilainen ja vehkeitä ei käytännössä "huolleta" samassa mielessä ku täällä pohjolassa. Jengi lisäilee öljyä ja ajaa paskan loppuun.

Nykyään Opel on panostanut tasaisempaan laatuun ja huonoimpia rasseja taitaa olla jenkit, alfa, seat, fiat, pösö, sitikka yms.

Jos haluaa tekniikalta varman auton nii kannattaa varmaan laittaa hiace :D Japsit on yleensäki kait suht varmoja.

http://paultan.org/archives/2006/01/11/jeremy-clarkson-tests-the-toyota-hiluxs-hardiness/

E: Nii ja hilux on legenda :kuola:

Jos haluaa tekniikalta varman auton nii kannattaa varmaan laittaa hiace :D Japsit on yleensäki kait suht varmoja.

Niinpä. Vanha japanilainen(Toyota, Mazda) on kyllä hyvä ekaks autoks.

Unohda kaiken maailman ranut, mulkunjatke saksalaiset sun muut ja osta jaappanialainen. :D Ihan oikeasti, todella varmoja käyttöautoja, harvemmin mitään suuria vikoja, kone pommin varma jne...

Unohda kaiken maailman ranut, mulkunjatke saksalaiset sun muut ja osta jaappanialainen. :D Ihan oikeasti, todella varmoja käyttöautoja, harvemmin mitään suuria vikoja, kone pommin varma jne...

Luotettaviahan ne ovat, kunnes pellit ruostuu ympäriltä. Sen verran pitää kehua paljon parjattuja ranskiksia, että kymmenvuotiaan pösöni pellit olivat aivan moitteettomassa kunnossa kun se lähti uudelle omistajalle. Ruostetta ei ollut missään. Kaverin samanikäisestä Corollasta rapisivat taas jo lokasuojan kaaret murusina tielle. Mutta olen samaa mieltä että japsi on oikea valinta jos katsotaan pelkästään luotettavuutta.

:offtopic:
Mikakinlie sanoi:

Kuten jo edellä joku mainitsi, ei Saksassa tehdyt vikatutkimukset kerro puolta totuuttakaan siitä, miten hyvin kyseiset autot Suomessa toimivat. Saksassa on paljon leudompi talvi, teitä suolataan vähemmän, tiet ovat paremmassa kunnossa jne.
Opel kestää hyvin Saksassa, koska kyseessä on saksalainen auto, mutta hyvän auton pitäisi mielestäni kestää myös Suomen oloissa ;)

Mielestäni enemmän Opelin laadusta kertoo Tuulilasin (en ole varma lehdestä, enkä siitä että mikä numero oli kyseessä) tekemä tutkimus, jossa kysyttiin eri automerkkien omistajien mielipidettä auton luotettavuudesta ja heidän tyytyväisyyttä autoonsa. Opel oli jokaisessa kyselyssä listan viimeisenä, ja tyytyväisyysprosentti oli n. puolet pienempi kuin kärkimerkeillä (Audi, BMW, Mercedes-Benz). Tuskin Opelin huono maine on Suomessakaan täysin tyhjästä syntynyt, aina näille asioille jonkunlainen totuuspohja on.

Älä Neutraali huoli, et ole ainut Opel-vihaaja :D

Ja topicin alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni, suosittelen itsekin BMW:tä, vaikka ne nykyään aika yleisiä "juppipiireissä" jo onkin. Audista on itselläni huonoja kokemuksia, mutta sekin on varmasti varteenotettava vaihtoehto. Ja toki halvemmat japanilaiset kuten Toyota ja Mazda ovat hinta-laatusuhteeltaan hyviä hankintoja.
Jos vaan sinulta, tutulta tai läheisestä korjaamosta löytyy ammattitaitoa niin kannattaa katsella myös mahdollisesti Autovahinkokeskuksen sivuilta kolariautoja. Osasta saa pienellä vaivalla hyvän auton ja hintaa niille kertyy yleensä jopa alle puolet käytettyyn autoon verrattuna.

:offtopic:

Kuten jo edellä joku mainitsi, ei Saksassa tehdyt vikatutkimukset kerro puolta totuuttakaan siitä, miten hyvin kyseiset autot Suomessa toimivat. Saksassa on paljon leudompi talvi, teitä suolataan vähemmän, tiet ovat paremmassa kunnossa jne.
Opel kestää hyvin Saksassa, koska kyseessä on saksalainen auto, mutta hyvän auton pitäisi mielestäni kestää myös Suomen oloissa ;)

Jos auto kestää jo hyvissä olosuhteissa huonommin kuin mitä toinen niin eiköhän tuo huonompi laatu ja tätä myötä huonompi kestävyys vaan korostu huonommissa olosuhteissa. Toisin sanoen jos auto ei kestä edes hyvissä olosuhteissa niin tuskin se sen paremmin kestää huonoissakaan.

Ja nyt kun aletaan näihin autolehtiin viittaamaan, niin eikös autobild valinnut Opelin laadukkaimmaksi saksalaiseksi merkiksi. Mutulla heitän, että eikös tuo autobild ole "arvostetumpi" ja laajempilevikkisempi kuin tuulilasi. Minullakaan ei ole tietoa lehden numerosta mutta näin muistan lukeneeni. Siitäkään ei ole tietoa millä perusteilla tuo valinta on tehty kun loppujen lopuksi nämä merkkiväittelyt eivät hirveästi kiinnosta. Se vain huvittaa, että esim. Opelia haukutaan vaikka faktat puhuvat toista. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että itse ajan Opelilla sellainen nyt vaan sattuu olosuhteiden pakosta olemaan alla. Tulevaisuudessa jos ja kun tulee olemaan varaa valita auto niin Opeli ei ainakaan ole pois suljettu vaihtoehto. Sen näkee sitten mihin päädyn mutta valintaa en välttämättä tee merkin perusteella.

Suositut

Back
Ylös Bottom