Ensimmäistä autoa ostamassa, mutta mikä :S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Teemu_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei tuommoset lehtien testit kerro paljoakaan siitä autosta. Oikeat testit perustuu ihan tavallisten tallaajien kokemuksiin.

Eikä tuo vanhojen Opeliksien huono maine ole täysin tuulesta temmattu. Aina niillä jotain pohjaa on. Esim. vanhoja japanilaisia pidetään kovana ruostumaan, vaikka kaikki eivät todellakaan ruostu. Tuokin on maine, jonka vanhat japanilaiset on saanu. On siinäkin jotain perää vaikka kaikki niistä ei ruostukkaan.

Nissan Sun ruostu ainaski :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Luotettaviahan ne ovat, kunnes pellit ruostuu ympäriltä. Sen verran pitää kehua paljon parjattuja ranskiksia, että kymmenvuotiaan pösöni pellit olivat aivan moitteettomassa kunnossa kun se lähti uudelle omistajalle. Ruostetta ei ollut missään.

Pösö löytyy täältäkin ja tuohon ruosteettomuuten vaikuttaa paljon se että on sinkitty kori. En tiedä pitäskö tuota ranskalaista kehua vai haukkua, ajokunnossa koko ajan mutta muutama juttu pitäis ennen katsastusta kuntoon laittaa. Tosin autolla on ikää 15v niin ei kait sitä viattomaksi voi olettaakaan.

Se miten arvostettu lehti ei kerro vittuakaan siitä miten hyvä se auto on tai siitä miten paikkaansa testi pitää.
Eli jos on asiantuntevaa testaus porukkaa niin se on sama julkaistaanko se tulos aku ankassa vai autobildissä.
Muutenkin kaiken maailman "testaukset" sais vetää pytystä alas.
Kuinkahan vaikea on niihin tuloksiin vaikuttaa ulkopuolisten?:rolleyes:
Money money money, MONEY!!

Hoh hoijakkaa, sieltähän tuli oikeaa asiantuntijatekstiä. On siinä pieni ero että tuulilasi puuhaa testit yksinään kun autobildillä on VÄHÄN eri resurssit sen testin tekoon (vertaa vaikka juoksukilpailun ajanottoa sekunnin kymmenyksen tai sadasosan tarkkuudella). Mutta totta on se että autobildin testiä en hirveästi suomen oloihin peilaisi, tässä onkin parempi katsella ne testit tekniikan maailmasta.

Niin ja tiedoksesi jos kaiken maailman "testaukset" vedettäis pytystä alas niin jokaisen tuotteen ostaminen olis kuin arpajaisiin osallistuminen. Varsinkin kun suunnilleen ainoa jolta vois mielipidettä kysyä olis kyseisen tuotteen myyjä. Ja sehän tietysti ajattelee asiakkaan parasta eikä sitä paljonko siitäkin lohkeaa itselle rahaa :lol2:

Mersu, Ford ja Chrysler ruostuu heti. Jos satuit 45min ohjelman katsoon, niin tiedät.

Itse suosittelen ensimmäiseksi autoksi jotain suhteellisen tavallista autoa kuten Volkswagen Golf. Riippuu tietenki siitä, kuinka paljon rahaa sinulla on laittaa huoltoon, varaosiin yms. Noihin harvinaisempiin autoihin on huomattavasti vaikeampi löytää varaosia. Varaosat ovat myös huomattavasti kalliimpia kuin "tavallisissa" autoissa.

no ford varsinkin. Kuka se mainitsikaan että ford on ruosteen kemiallinen merkki...
Tänään viimeksi tutustuin ooppelin lähemmin:D 160000 ajettu, vanteista läks maalit kynnellä, kaikki mahdolliset sähköviat, kytkin reistaa, pakoputki uusittu.
Että näin meillä ooppeleilla.:david:

Tänään viimeksi tutustuin ooppelin lähemmin:D 160000 ajettu, vanteista läks maalit kynnellä, kaikki mahdolliset sähköviat, kytkin reistaa, pakoputki uusittu.
Että näin meillä ooppeleilla.:david:

Oi oi. Kyllä se nyt on uskottava. Tuon kokemuksen perusteella julistan Opelit ikuisiksi ajoiksi paskoiksi.

Tämähän on päivän selvä asia. Aristoteleen opeilla tuo on todistettavissakin.
Muodostetaan loogine syllogismi:
1. Jos Prayer (tai neutraali) kohtaa huonon Opelin, niin tällöin Opeli on paska.
2. Tänään Prayer kohtasi huonon Opelin.
==> Opeli on paska.
MOT

ps. Näin tänään, vai olikohan eilen, Nordenskiöldinkadulla ilmeisesti rikki menneen Hondan. Onko honda nyt sit ihan paska josta pitää pysyä erossa? Itse asiassa olen varmaan nähnyt elämäni aikana kaikista automerkeistä rikkinäisiä autoja. Millä mä enää voin ajaa?

Olet voinut nähdäkkin. Ensimmäisen laatuaan:D
Ooppeleista ei pidä kukaan muu kuin ooppel kuskit itse, miksi?
Harva sanoo omaa autoaan paskaksi (paitsi minä ja neutraali jos ooppeli olisi).
Niin se vaan on että sitä hyvin helposti puolustaa sitä oma kotteroaan vaikka se vituttaisi miten.

Olet voinut nähdäkkin. Ensimmäisen laatuaan:D
Ooppeleista ei pidä kukaan muu kuin ooppel kuskit itse, miksi?
Harva sanoo omaa autoaan paskaksi (paitsi minä ja neutraali jos ooppeli olisi).
Niin se vaan on että sitä hyvin helposti puolustaa sitä oma kotteroaan vaikka se vituttaisi miten.

Minulle auto on vain käyttöesine eikä mikään elämää suurempi statussymboli tms. joten minulla ei myöskään ole mikään hinku sen erinomaisuutta myöskään korostaa. Voisin jopa omaa autoani haukkuakin jos siihen olisi syytä. Itseasiassa mun Astra on melko ruman värinen ja ihan mopo. Itselle on nyt vain sattunut kohdalle sellainen Opeli josta ei ole pahaa sanottavaa. Itseasiassa uskaltaisin väittää, että koska perheessämme on ollut vuodesta -90 lähtien 2 Vectraa kerralla jotka kummatkin on vaihdettu aina kahden vuoden välein, omaavani enemmän kokemusta merkistä kuin Prayer ja Neutraali yhteensä. Okei, autot on aina ostettu uusina ja ajettu se kaksi vuotta / 150 tkm eli yhteensä Opelista on kokemusta about 15 Opelista / 2 250 000 km, eikä näissä yhdessäkään ole ollut tuona aikana mitään suurempia ongelmia. Ei ole ruostunut heti kun on kaupasta ulos ajanut, eikä ole ollut korjaamolla tms.

Olenkin tässä threadissa korostanut, että näistä esson baarin jutuista joissa haukutaan mitä tahansa automerkkiä kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Osta vaan 328 bemu, eilen ajoin sellasella, tosin e46koppasella, mutta kuitenkin, Ihan mieletön auto, aah.. Kiihtyy tosi nätisti, ja on hiljainen. Hieno kaikenkaikkiaan ja aika nopea, tosin ei kyllä lähelläkään urheiluautojen suorituskykyä, kyllä se 240kulkee, mutta ei se nyt sportti ole, sporttinen ehkä.

Silti, sillä on ungefär viismiljoonaakertaa kivempi ajaa kuin Fiat Puntolla. Ihan eri päivänä puhutaan noista.

Ihan :5: auto. /me:haart: :kuola: veri mats..:)

kaikenkaikkiaan siisti peli ei siin mitn.

Itse ostin tässä muutama viikko sitten Ford Sierran 1.8 ´89, ohan se vanha, ja yli 300 000 kilometriä mittarissakin, mutta silti oli pakko ostaa :) Ruostetta ei löydy juuri lainkaan, ja sisustakin virheettömässä kunnossa. Takakontista löytyy vahvareita joka lähtöön ja tietty wunderbaumit roikkuu katosta xD

Minulle auto on vain käyttöesine eikä mikään elämää suurempi statussymboli tms. joten minulla ei myöskään ole mikään hinku sen erinomaisuutta myöskään korostaa. Voisin jopa omaa autoani haukkuakin jos siihen olisi syytä. Itseasiassa mun Astra on melko ruman värinen ja ihan mopo. Itselle on nyt vain sattunut kohdalle sellainen Opeli josta ei ole pahaa sanottavaa. Itseasiassa uskaltaisin väittää, että koska perheessämme on ollut vuodesta -90 lähtien 2 Vectraa kerralla jotka kummatkin on vaihdettu aina kahden vuoden välein, omaavani enemmän kokemusta merkistä kuin Prayer ja Neutraali yhteensä. Okei, autot on aina ostettu uusina ja ajettu se kaksi vuotta / 150 tkm eli yhteensä Opelista on kokemusta about 15 Opelista / 2 250 000 km, eikä näissä yhdessäkään ole ollut tuona aikana mitään suurempia ongelmia. Ei ole ruostunut heti kun on kaupasta ulos ajanut, eikä ole ollut korjaamolla tms.

Olenkin tässä threadissa korostanut, että näistä esson baarin jutuista joissa haukutaan mitä tahansa automerkkiä kannattaa jättää omaan arvoonsa.
jos mikä niin nämä sinun juttusi kannattaa jättää omaan arvoonsa. eihän uusissa autoissa pidäkään ilmetä vikaa eikä varsinkaan ensimmäisen 2vuoden aikana, tosin poikkeuksiakin on. sinä et ilmeisesti lue kovinkaan tarkkaan näitä opeleista tulleita kritiikki krjoituksia. en jaksa tyhmälle toistella samaa asiaa kokoajan. lue tarkkaan niin ehkä se punainen lanka opel fanaatikolle alkaa löytyä:david: ja jos ei löydy niin osta aivot

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos mikä niin nämä sinun juttusi kannattaa jättää omaan arvoonsa. eihän uusissa autoissa pidäkään ilmetä vikaa eikä varsinkaan ensimmäisen 2vuoden aikana, tosin poikkeuksiakin on. sinä et ilmeisesti lue kovinkaan tarkkaan näitä opeleista tulleita kritiikki krjoituksia. en jaksa tyhmälle toistella samaa asiaa kokoajan. lue tarkkaan niin ehkä se punainen lanka opel fanaatikolle alkaa löytyä:david: ja jos ei löydy niin osta aivot

Äläs nyt, teidän mukaanhan Opel on paska jo liikkeessä ja ruostuu heti. Tämä nykyinen Opelikin on yli 7 vuotta vanha. Mut en mä jaksa enää väitellä tästä ajakaa millä paskoilla ajatte ei kuulu mulle.

no niin on yleisesti ottaen, mutta kannattaisi fanaatikon silti opetella käyttämään aivoja tai edes vaivautua lukemaan kun kiihkoissaan näpyttelee.

useimmat puhuvat vanhahkoista opeleista kun uusista ei ole kokemusta isommin, näin luulisin. en minäkään voi väittää että 2000luvun ooppelit ovat huonoja(paitsi kaverilla on kyllä 2002 omega ja eräs aika ihme vika muttei siitä sen enempää), mutta rehdisti voin sanoa että 80luvulta 90luvun loppuun olevat on susia suurelta osin, ainakin omien kokemuksien mukaan.nyt siellä joku fiksu ajattelee että kaikki 80luvun autothan on huonoja kun ne on jo niin vanhoja. joo on ne nykyään vanhoja, mutta ei 80luvun auto ollut 90luvulla vanha

Mut en mä jaksa enää väitellä tästä ajakaa millä paskoilla ajatte ei kuulu mulle.
edelleenkään et ole lukenut mitä tänne on kirjoitettu:D. sulla tää on kääntynyt oman auto´merkin puolustamiseen/kehumiseen toisin kuin muilla. et voi vain käsittää jos joku sanoo vilpittömästi opelia huonoksi autoksi, aina muka puuttu fakta tjms.... aika naurettavaa.

sulla tää on kääntynyt oman auto´merkin puolustamiseen/kehumiseen toisin kuin muilla. et voi vain käsittää jos joku sanoo vilpittömästi opelia huonoksi autoksi, aina muka puuttu fakta tjms.... aika naurettavaa.

Edelleenkään mulla ei ole mitään tarvetta jotain merkkiä puolustella. Nämä esson baarin jutut vaan huvittavat. Se, että joku sanoo jotain (ei vält. Opelia) merkkiä huonoksi sillä perusteella, että on nähnyt sellaisen kerran (vaikka useammankin kerran) tienpielessä sattuu nyt vain olemaan niin pieni otos autokannasta, että sillä ei voi tehdä muuta kuin itsestään pellen esittämällä sen joksikin perusteluksi. Tuntuupa vain, että monet Opelien mollaajat ovat vain kasvaneet sellaisessa kaveriporukassa jossa se on jotenkin siistiä mollata Opeleita ilman minkäänlaisia perusteita.

Edelleenkään en puolusta "omaa merkkiä", koska en edes ymmärrä miksi "omaa merkkiä" pitäisi edes puolustella. Okei, silloin ymmärrän jos on satsannut hirveästi ja ostanut kalliin luksusauton brasssailumielessä niin silloinhan voi olla vaikea myöntää itselleen saatikka muille, että paskahan se on mutta jos kyse on normaalista käyttöautosta niin en vain pysty käsittämään.

Edelleenkään mulla ei ole mitään tarvetta jotain merkkiä puolustella. Nämä esson baarin jutut vaan huvittavat. Se, että joku sanoo jotain (ei vält. Opelia) merkkiä huonoksi sillä perusteella, että on nähnyt sellaisen kerran (vaikka useammankin kerran) tienpielessä sattuu nyt vain olemaan niin pieni otos autokannasta, että sillä ei voi tehdä muuta kuin itsestään pellen esittämällä sen joksikin perusteluksi.

no yhtä pelleksihän minä voin sanoa sinua kun ilman perusteita tulet kehumaan ja väittämään opelia kestäväksi autoksi ilman minkäänlaisia faktoja. tätä fakta sanaahan sinä tykkäät käyttää kun minä olen yritttänyt sanoa miksi minun mielestäni opel on huono, siis muitakin faktoja on esitetty kuin se tien pielessä ykkös sijaa pitävä merkki. mun jutut on siis yhtä paljon faktaa kuin sinun jos sille linjalle lähdetään:)

Tuntuupa vain, että monet Opelien mollaajat ovat vain kasvaneet sellaisessa kaveriporukassa jossa se on jotenkin siistiä mollata Opeleita ilman minkäänlaisia perusteita.
sulle on tullut niitä perusteita jo useammalta henkilöltä tähän trediin, mutta jostain kumman syystä nyt haluat ummistaa silmät näiltä tosiasioilta. kaivat vain jotain autobildin tutkimuksia uusimmista testeistä tai muuta vastaavaa jolla ei ole mitään tekemistä tämän opelin huonon laadun kanssa. ehkä ne tämän päivän hyvät testit sitten tulevaisuudessa näkyy, mutta noiden vanhempien opelien kohdalla niillä ei ole mitään tekemistä. se on loistavaa jos sulla opelit kestää, valitettavasti monella ei ole niin hyvin asiat :D

Zone-sarja -42%
no yhtä pelleksihän minä voin sanoa sinua kun ilman perusteita tulet kehumaan ja väittämään opelia kestäväksi autoksi ilman minkäänlaisia faktoja.

No etpä säkään kyllä mikään argumentoinnin taikuri ole. Sinne päinkään.

Hyvä säkähän se on, jos ei auto lahoa alta, mutta ei ne kaikki autot samasta muotista ole. Eräällä tutulla palo käämit 05' merivan kanssa. Ihmettelin itsekkin, että pitääkö ton saranan tapin olla noin koholla :D Tää lähti itsestään liikkeelle ku ovea heilutteli (eikä ne pikkuviat ihan tuohon jäänyt).

En oo mikään merkkijeesus, mutta toiset on parempia ku toiset. Ei näitä juttuja pelkästään lämpimikseen keksitä.

jos mikä niin nämä sinun juttusi kannattaa jättää omaan arvoonsa. eihän uusissa autoissa pidäkään ilmetä vikaa eikä varsinkaan ensimmäisen 2vuoden aikana, tosin poikkeuksiakin on.

Äläs nyt, kahdella työkaverilla lähti uutena ostetut Opelit vaihtoon alle vuoden ikäisinä. Eivät yksinkertaisesti suostuneet toimimaan. Toinen jätti välille 9 kertaa 9 kuukauden aikana. Kaksi autoahan nuo vaan on, mutta 100 % otannasta. :D Tällä hetkellä ei taida olla firmassa yhtään edustajaa joka Opelilla ajaisi, mistä sitten johtunee...

Äläs nyt, kahdella työkaverilla lähti uutena ostetut Opelit vaihtoon alle vuoden ikäisinä. Eivät yksinkertaisesti suostuneet toimimaan.

Huvittavaa välillä vilkaista tätäkin Threadia. Isoin tarve ja itku haukkua Opelia paskaksi on miehillä, joista toinen kehui Citroenin taivaisiin yhdessä threadissa, ja toinen ajaa Seatilla. Voi hyvää päivää. :kippis1:

Ei ole pakko ostaa ooppelia jos sitä niin paljon kerran vihaa. Meillä on ollut nyt neljä vuotta g astra ja b vectra, astrasta on hajonnut kerran laturi. En minäkään koskaan tule BMW:tä ostamaan, koska en yksinkertasesti tykkää merkistä ollenkaan, en mä siltikään sitä hauku kaikkia koska varmaan on kelpo auto jos sellasesta tykkää.

ei mulla sinänsä opel merkkiä vastaan mitään ole, ei todellakaan. yhtä paska se olisi jos siinä esimerkiksi olisi toyotan, volkkarin, bmw;n whatever logo, jos kyseisten merkkien tekniikka olisi "taattua" opel laatua ja laukeais tuon tuosta. tämä sama "opel" kohtalo se olisi noiden esimerkki tapaustenkin kohdalla, jos ne ois vuodesta toiseen heikko laatuisia. opel on vain onnistunut minun silmissä tyrimään lähes mallin kuin mallin kanssa totaalisesti.

toinen ajaa Seatilla.
tähänkin on jo kommentoitu tässä tredissä niin eipä jaksa enään alkaa edes dillelle selittämään.

No etpä säkään kyllä mikään argumentoinnin taikuri ole. Sinne päinkään.
eipä ole tavoitekaan. ei sinne päinkään.

Äläs nyt, kahdella työkaverilla lähti uutena ostetut Opelit vaihtoon alle vuoden ikäisinä. Eivät yksinkertaisesti suostuneet toimimaan
miten en ole laisinkaan yllättynyt :D

Suositut

Back
Ylös Bottom