Ensimmäistä autoa ostamassa, mutta mikä :S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Teemu_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
en tiedä mikä kannattaaa ostaa, mutta kierä opelit kaukaa niin sekin on jo puoli voittoa.

Tämä on näitä viisaudenkiviä oikein. Essonbaarissa kuultua, tai kokemukset perustuvat 90-luvun alkupuolen Opeleihin. Sama se, minkä auton sieltä ajalta ottaa, niin yhtä paska se on.

Itselläni oli tuossa 3,2 Omega kaikilla höysteillä 500-bemarien välissä. Monesti on tullut vieläkin kaiho sitä Omegaa. Rullasin sillä 200th kilometriä, ja mikään auto ei ole mennyt niin vähällä huollolla tähän astisista kuin se. Pystyi vielä itse tekemään nämä peruskulumishuollot siihen, vaikka olikin 2000-luvun pirssi.

Kulutuksessa pärjäsi maantiella näille nipponeille; kaupungissa tietysti vei enemmän kuin pikkukipot. Ajettavuus oli todella hyvä, pärjää täysin näille 530/MB sarjan vehkeille, joita on tullut rullattua.

Ehkä vielä joskus, jos se Opeli ottaa sen Omegan taas tuotantoonsa niin olen messissä :kuola:

eli omistat ooppelin?

:lol2: juuh, ja meillä on ollut jo ennestään kaks (-93 astra ja nyt on -02 omega) ja missään näistä ei ole ollut enempää vikoja kuin muissakaan automerkeissä. Ja viime vuoden auto bild -lehden vuoden auto oli Opel, pesien kaikki mersut, bemut ja riisikupit. Että näin.

Tämä on näitä viisaudenkiviä oikein. Essonbaarissa kuultua, tai kokemukset perustuvat 90-luvun alkupuolen Opeleihin. Sama se, minkä auton sieltä ajalta ottaa, niin yhtä paska se on.

:

no sama se mulle minkä kukin ostaa, opel miehiltä ne kovimmat itkut silti tulee. poikkeuksellista on se että kyseisestä merkistä kuulee positiivista. ja mihin ne kokemukset pitäis perustua jos ei 90-luvun kärryihin? kenties uusimpiin joilla ei ole vielä kenelläkään kokemusta koska kilometrejä on tullut mittariin niin vähän? se on totta että kaikki autot on vanhetessaan paskoja eli kaikista autoista tulee vanhoina opeleita

ja mihin ne kokemukset pitäis perustua jos ei 90-luvun kärryihin? kenties uusimpiin joilla ei ole vielä kenelläkään kokemusta koska kilometrejä on tullut mittariin niin vähän? se on totta että kaikki autot on vanhetessaan paskoja eli kaikista autoista tulee vanhoina opeleita

Seitsemän vuotta vanhoja jo 2000-luvun autot. Jopa mummo, joka ajaa joka sunnuntaisin kirkkoon, saa siinä ajassa 150th mittariin. Kyllä, kun nykyisin kuuntelee autojen omistajia tuolla merkkihuolloissa, tulevat Opelisteilta pienimmät itkut. Näin huoltopäälliköiden juttuja kuunnellessa, isoimmat itkut tulevat nykyisin osastolta Ford, Mazda, MB, Audi(pari vuotta sitten ne laatikot). Ongelmana on suurimmaksi osaksi ruoste, joka iskee jo kolme vuotta vanhoihin autoihin.

Itselläni ei ole pahaa sanottavaa Opelista, mutta ehkä ne viisaammat ovat täällä, jotka pohjaavat kokemuksensa niihin "faktoihin", mitä kuulee isänniltä: Ihan paska tuo 91-vectra, ajoin huoltamatta 150000km, kerran vaihdoin öljyt, eikä se romu kestänyt. Ainiin ja menihän siitä etujarrupalat, v*tun romu.

Veikkaisin muutenkin, että Opel puolella keskimääräistä vähemmän kuulee mitään kitinää Omegan omistajilta. Tämä on ihan tuttavapiiriin pohjautuva fakta, sekä merkkihuollon yhteen huoltomieheen..

Joo, makuasioita nämä ovat, turha näistä on tapella. Mutta parempi heittää jotain faktaa peliin, kun tuota "opel on paska" kuulee niin usein ja ilman perusteluja :kippis1:

Mulla on ollu 3 autoa, joista ensimmäinen oli vm. -90 Nissan Micra, toinen vm. -96 Opel Vectra ja nyt mennään vm. -99 Toyota Yariksella. Riisikupit on ollu siitä hyviä et niillä on tarvinnu vaan ajaa ja käyttää määräaikaishuollossa jos sitäkään. Ooppeli ei menny kertaakaan katsastuksesta läpi ilman huoltoreissua, jätti 3 kertaa matkan varrelle ja tuli jatkuvasti kallista remppaa. Eli toisin sanoen, se ei vaan tykänny pysyä kunnossa. Näillä kokemuksilla mun seuraava auto ei ole koskaan ooppeli. Toyota sen sijaan on toiminu samoilla kilometreillä kuin kello, mistä johtuen päädyn luultavasti samaan merkkiin jatkossakin.

Zone-sarja -42%
Minulla on ollut
1. Mazda 323 -83
- Venttiilikopan kansi halkesi
- Tulppa lensi ulos vieden kierteet mukanaan ja tämän jälkeen auto menikin romuttamolle
2. Mazda 626 -89
- Vetonivelet paukkuivat
- Ruostetta aivan helvetisti aina sai olla hitsaamassa
- Jarrut olivat epätasapainossa
- Käsijarru ei toiminut
- Pakoputki piti uusia
- Sähköikkunat eivät toimineet
- Varastettiin / yritettiin varastaa neljä kertaa
- Bensatankki vuosi
- Startti paskana
- Kone vuosi öljyä
3. Opel astra -99
- Vesipumppu hajosi ==> jakopään remppa (250 €) joka oikeasti olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin
- Takajousesta alin kierre poikki (ei näkynyt iskaritesteissä mutta silti jäi katsastuksessa kiinni)

Summa summarum:
Ylivoimaisesti paras auto noista on ollut Opel. Okei, onhan nuo ihan eri tason autoja mutta tämä on minun kokemukseni Opeleista.

Ai niin. Kaverilla oli joskus aikoinaan sellainen teinibemari ja siinähän oli koko ajan vikaa. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että minun pitää sanoa, että älä vahingossakaan osta Bemaria niissä ei ole muuta kuin vikaa ja kalliit varaosat.

Ja vielä. Kaverin -02 Focuksesta meni turbo paskaksi. Älä osta vahingossakaan Fordia.
Niin ja samaisella kaverilla meni Toyotan sellaisesta akvaarion näköisestä suht'kot uudesta autosta kone paskaksi. Toyotat kannattaa niin ikään kiertää kaukaa.

Minulla on ollut vikaa, kuten tuosta ylhäältä voi lukea, Mazdoissa. Niitäkään ei kannata ostaa. Samoiten myös Opelissa. Ei sellaistakaan.

Kerran näin mersun tien poskessa, se oli luultavasti rikki. Ei kannata ostaa.

Mitähän näitä vielä onkaan. Noh, jatkakaa listaa.

sorry että mä tuun jeesustelemaan tänne.
mä halusin sillon 17-vuotiaana 325:sen, onneksi en ostanut.
nimittäin tuli kengittyä isän 1.6:nen astra piloille (alussa sillä autolla sai suoralla mittarin mukaan 190 vauhtia ja kun olin ajan sillä kenkinyt ei mittari noussut 170:neen :D ).
niin se jeesustelu siis eli jos olisin saanut tehokkaan auton alle olisi varmaan muutama vaaratilanne kehittynyt.
tosin voit olla maltillinen kuski, minä en ollut, nykyään olen.
vei jonkin aikaa kasvaa, tosin en ollut sentään sellanen apina joka lähtee kaupan pihasta viittäsataa kun ala-asteen kakrut ovat juuri päässet koulusta ja ovat siinä, kauheassa ruuhkassa.

Näin huoltopäälliköiden juttuja kuunnellessa, isoimmat itkut tulevat nykyisin osastolta Ford, Mazda, MB, Audi(pari vuotta sitten ne laatikot). Ongelmana on suurimmaksi osaksi ruoste, joka iskee jo kolme vuotta vanhoihin autoihin.:

Hesarissa muuten julkistettiin joku aika sitten tutkimus autoista, joissa on eniten vikoja huoltojen yhteydessä. Vain Ford noista oli ns. alasijoilla, kun taas Audeista, MB:stä ja Mazdoista pärjäsi hienosti useampikin malli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
3v ja 35.000km ollut alla -84 Ooppeli. 3v aikana olen joutunut tuohon vaihtamaan öljyjen lisäksi jarrukengät, hihnat, sekä ulommat raidetangon päät. Startin olen joutunut pari kertaa purkamaan, mutta saanut itse kummallakin kerralla kuntoon. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle, moottoriin ei tarvitse lisätä vaihtovälin (10t km) tippaakaan öljyä. Auto on saanut kenkää _ihan helvetisti_. Viimeksi kun vähän pidemmän matkan tuolla ajoin, oli maantiekulutus jtn alle 6l.

Ainut vaan, että tuo syöpyy olemattomiin ja varmaan 50% autosta on jo lasikuitukittiä :D Tekniikaltaan luotettavampaa autoa saa kuitenkin hakea.

no ostakaa ooppeleita se on niin saatanan hyvä auto. ehkä paras mitä rahallaan saa :rock:

3v ja 35.000km ollut alla -84 Ooppeli. 3v aikana olen joutunut tuohon vaihtamaan öljyjen lisäksi jarrukengät, hihnat, sekä ulommat raidetangon päät. Startin olen joutunut pari kertaa purkamaan, mutta saanut itse kummallakin kerralla kuntoon. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle, moottoriin ei tarvitse lisätä vaihtovälin (10t km) tippaakaan öljyä. Auto on saanut kenkää _ihan helvetisti_. Viimeksi kun vähän pidemmän matkan tuolla ajoin, oli maantiekulutus jtn alle 6l.

Ainut vaan, että tuo syöpyy olemattomiin ja varmaan 50% autosta on jo lasikuitukittiä :D Tekniikaltaan luotettavampaa autoa saa kuitenkin hakea.

Ai luotettavampaa kuin ooppeli?:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
Ooppelissa saa luottaa vaan siihen että se leviää tai ruostuu puhki melkein heti kun sen ostaa. Hyvä puoli siinä tietysti se että kun ne on niin halpoja niin voi ostaa uuden jos (KUN) vanha leviää käsiin.

vttu! Mullakin oli eka auto ooppeli. eipä paremmasta väliä - halpa, söi vähän, toimi kuin junan vessa.

Joku päivä vois ostaa vielä uudemman ooppelin. hyviä autoja, niiden maine perustuu johonkin .. noh en ees tiiä mihin se perustuu.

Ooppelissa saa luottaa vaan siihen että se leviää tai ruostuu puhki melkein heti kun sen ostaa. Hyvä puoli siinä tietysti se että kun ne on niin halpoja niin voi ostaa uuden jos (KUN) vanha leviää käsiin.

Mun -99 astrassa ei ole yhtään ruostetta. Mihinhän se on mennyt? Porukka puhuu täällä vaikka ei tiedä asioista mitään. Joskus on jotain jossain joltain kuullut ja se on sit faktaa. Mutta turhaa se on näillä yrittää mitään selittää, kun eivät ymmärrä niin eivät ymmärrä hölmöjä kun ovat.

Ei, vaan luotettavampaa kuin tuo meikäläisen omistama yksilö. Ja ruostumisella ja auton luotettavuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Oma mielipiteeni on se, että autot ovat nimenomaan yksilöitä eikä se keulaa koristava merkki vaikuta siihen luotettavuuteen läheskään niin paljoa kuin se miten autoa on pidetty. Ja varmasti saman merkin ja mallin sisälläkin on eroja, "maanantaikappaleita".

Porukka puhuu täällä vaikka ei tiedä asioista mitään. Joskus on jotain jossain joltain kuullut ja se on sit faktaa. Mutta turhaa se on näillä yrittää mitään selittää, kun eivät ymmärrä niin eivät ymmärrä hölmöjä kun ovat.

eiköhän osalla ole ihan omiakin kokemuksia. kuitenkin kaikissa merkeissä esiintyy valmistusvirheitä, eikä jokainen auto voi kestää yhtä kauan kuin toinen. huollot, pesu ym. vaikuttaa myös auton kuntoon vuosien päästä, varsinkin kun eri käyttäjät vertailee kokemuksiaan tietyistä merkeistä.

toisille näitä vaan sattuu enemmän ja sitten haukutaan/ylistetään jotain merkkiä. pitää kuitenki muistaa et joissain merkeissä näitä heikkouksia esiintyy enemmän kuin toisissa ;)

edit. voi vitun arsi, siinäpä ne sitte tuliki.

Bmw

Miksi et laittaisi 523-528 E39 vm. 1996-1998, sopis hakuehtoihin?

Ja jos arvostat ajamisen laatua kuten mukavuutta, hiljaisuutta, ajotuntumaa, laadukkaita sisutuksia ja urheilullisuutta, niin bmw on erittäin vahva vaihtoehto. Jos kovia tehoja haluaa niin voihan sitä turbottaa vaikka vanhan laatikko volvon.

Itselläni oli tuossa 3,2 Omega kaikilla höysteillä 500-bemarien välissä. Monesti on tullut vieläkin kaiho sitä Omegaa. Rullasin sillä 200th kilometriä, ja mikään auto ei ole mennyt niin vähällä huollolla tähän astisista kuin se. Pystyi vielä itse tekemään nämä peruskulumishuollot siihen, vaikka olikin 2000-luvun pirssi.

Kulutuksessa pärjäsi maantiella näille nipponeille; kaupungissa tietysti vei enemmän kuin pikkukipot. Ajettavuus oli todella hyvä, pärjää täysin näille 530/MB sarjan vehkeille, joita on tullut rullattua.

Ehkä vielä joskus, jos se Opeli ottaa sen Omegan taas tuotantoonsa niin olen messissä :kuola:

Tuskinpa olet mokomaa koskaan nähnytkään kun tuollaista väität :david: Jos nyt ei puhuta mistään 30v vanhoista lintoista.

Itse entisenä Opelistina ja nykyisenä Bemaristina: :anssi: x10000

Tuskinpa olet mokomaa koskaan nähnytkään kun tuollaista väität :david: Jos nyt ei puhuta mistään 30v vanhoista lintoista.

Itse entisenä Opelistina ja nykyisenä Bemaristina: :anssi: x10000

Tule katsomaan, jos huvittaa. Voi vittu miten säälittävä postaus btw.. 30v vanhoja? Toinen on nyt 0,5v vanha, edellinen oli 4v vanha. Omega olisi nyt 5v vanha.

Mulla ei vaan noussut kusi päähän, vaikka bemari onkin alla. Joillain se näköjään nousee. Mutta onnea elämään silti, tulevat varmasti menestymään kuten suomalaisten kuuluukin tuolla asenteella, että itsellä on aina se paras alla. Auto, talo, työpaikka tai vaimo. Muiden on pakko olla pelkkää paskaa.. :david: :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom