Ensimmäistä autoa ostamassa, mutta mikä :S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Teemu_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On muuten taas vähän lähtenyt lapasesta tämäkin threadi..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On muuten taas vähän lähtenyt lapasesta tämäkin threadi..

Threadin nimi pitäisi vaihtaa "Ooppeli kuskit vs. muut".

Huono maine opeleilla on, mutta en kyllä muista että tuttava piirissäni olisi kenelläkään ollut sen enempää ongelmia opelien kuin muidenkaan autojen kanssa. Fordien kanssa on sitten ollutkin ongelmia.
 
Ostas kuule kuplavolkkari,on persoonallinen peli ja 12000 siihen saa jo 200 heppaisen stroker koneen ja välitetyn laatikon,nahkasisustaa,poppia ja ennenkaikkea tuuning porukat kateelliseks ku on flikkaa etuluukkua myöten täynnä ja ne lasikuituviritys bemut ym jää sinne paikoilleen ruopimaan ku äijä vetää hani böön kanssa auringonlaskuun.
 
Ai luotettavampaa kuin ooppeli?:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
Ooppelissa saa luottaa vaan siihen että se leviää tai ruostuu puhki melkein heti kun sen ostaa. Hyvä puoli siinä tietysti se että kun ne on niin halpoja niin voi ostaa uuden jos (KUN) vanha leviää käsiin.

Mitäs kokemuksia sulla on Opeleista? Mulla on -95 astra ja ei ole ruostetta, meillä oli -93 asrta eikä ollu ruostetta.... Nää on just näitä... on varmaan sit käyny hyvä tuuri? :jahas: :anssi:
 
Zone-sarja -42%
Kaverin faijallakin on opel manta1978 alkuperäiskuosissa yli 400 tonnia ajettuna.pelaa kuin kello ja ei oo ruosteessa, tosin sitä vahataan ja öljytään pohjaa varmaan joka toinen vkl.Toisella kaverilla opel astra 2004 mallia helmat ja kaaret kukkii,kone vuotaa öljyä,no tolle ei sit taas oo tehty muuta kuin ajettu ja on just menossa vaihtoon.Eli kyllä se on ihan siitä kiinni miten noita pelejä pidetään,ja ennenkaikkea miten tiedostetaan ongelma kohdat ja huolehditaan ettei ne pääse rapistumaan.
 
:offtopic:

Kun nyt alettiin autojen vikoja päivittelemään, niin tässä ois linkkiä Hesarin autojen vikasarjaan. Eli tammikuussa päivitetty lista, jossa 278 automallin vikoja.

http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp

ja niinkuin taidettiin jo aiemmin todeta niin tän listan voi vaikka tulostaa ja pyyhkiä sillä perseensä, on sen verran vakuuttava lista... kai siel muutama vika on ihan paikoillaankin mutta paljon on aivan käsittämättömiä juttuja. Esim skoda feliciasta:

"Tuulilasinpyyhkimien sulat ovat huonot."
"Autoon asennettu tarvikekeskuslukitus reistailee vuosimalleissa 1996-97."

edit. ja esim audista "Käsijarru on vanhemmissa malleissa iän myötä tehoton." aika yllättävää käsijarru on iän myötä tehoton, en olis ikänä uskonu:)

edit. 2: OT, edelleen, taitas olla aika palata aiheeseen
 
Miten olis saksasta tuotu M3?

Niin ja niistä opeleista, kaverin ooppelia työnnettin, hinattiin ja korjattiin PALJON kunnes myi lopulta parilla satasella pois. Kahden muun kaverin opelit ovat tällä hetkellä romuttamolla, kun yhden vian sai korjattua niin toinen tuli. Tosin tässä on kyseessä autot joiden ikää oli 10-15v.
Mutta sitä ei käy kieltäminen etteikö esim sporttimallin opelit näytä hyvältä, mutta mulla ainakaan ei yksinkertaisesti ole uskallusta(rahaa) ostaa autoa jonka luotettavuus ainakin maineen ja kavereiden kokemuksien perusteella on mitä on.
 
Mun -99 astrassa ei ole yhtään ruostetta. Mihinhän se on mennyt? Porukka puhuu täällä vaikka ei tiedä asioista mitään. Joskus on jotain jossain joltain kuullut ja se on sit faktaa. Mutta turhaa se on näillä yrittää mitään selittää, kun eivät ymmärrä niin eivät ymmärrä hölmöjä kun ovat.

Tähän VOI vaikuttaa se, että Suomen autokanta on keski-iältään lähemmäs 20v. eli aivan turha rutista, jos Sinun -99 Opelisi toimii - suuremmalla osalla kun vaan sattuu olemaan vanhempi Opel.

Täältä esimerkiksi löytyy -90 kieppeillä oleva Vectra ja on kuule osaa vaihdettu tiuhaan tahtiin ja katsastukset aina rimaa hipoen. Tielle ei ole vielä jättänyt, mutta talvella käyntiin saamisenkin kanssa saa tapella, vaikka olisi letkun nenässä ollut. Eli aamulla saa varata 5min krapaamiseen ja 10min siihen, että saa auton pysymään sen verta käynnissä, että pääsee pihalta lähtemään.

-88 Toyota Corollamme (myyty) oli 35,67 kertaa parempi ja luotettavampi auto. Ottaisin sen takaisin milloin vain. :haart:
 
Mitäs kokemuksia sulla on Opeleista? Mulla on -95 astra ja ei ole ruostetta, meillä oli -93 asrta eikä ollu ruostetta.... Nää on just näitä... on varmaan sit käyny hyvä tuuri? :jahas: :anssi:

Kumman sinä mielummin otat: ruosteiset helmat (silti vielä jotain tehtävissä) vai tekniikan epäluotettavuuden?

Ei meidänkään vanhassa Vectrassa ole ruosteen ruostetta, mutta ei se auto yhtään sen varmemmin liiku.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ja niinkuin taidettiin jo aiemmin todeta niin tän listan voi vaikka tulostaa ja pyyhkiä sillä perseensä, on sen verran vakuuttava lista... kai siel muutama vika on ihan paikoillaankin mutta paljon on aivan käsittämättömiä juttuja.

Joo, kyllähän toi lista vaikuttaa justiinsa siltä, että sinne on kerätty kaikki mahdolliset viat mitä on löytynyt.
Ei siis todellakaan mikään paras lista kattoa yleisimpiä vikoja.
 
Tähän VOI vaikuttaa se, että Suomen autokanta on keski-iältään lähemmäs 20v. eli aivan turha rutista, jos Sinun -99 Opelisi toimii - suuremmalla osalla kun vaan sattuu olemaan vanhempi Opel.

Täältä esimerkiksi löytyy -90 kieppeillä oleva Vectra ja on kuule osaa vaihdettu tiuhaan tahtiin ja katsastukset aina rimaa hipoen. Tielle ei ole vielä jättänyt, mutta talvella käyntiin saamisenkin kanssa saa tapella, vaikka olisi letkun nenässä ollut. Eli aamulla saa varata 5min krapaamiseen ja 10min siihen, että saa auton pysymään sen verta käynnissä, että pääsee pihalta lähtemään.

-88 Toyota Corollamme (myyty) oli 35,67 kertaa parempi ja luotettavampi auto. Ottaisin sen takaisin milloin vain. :haart:

Tuo minun kommenttini olikin suunnattu sille joka sanoi, että Opeli ruostuu heti. On tuo minunkin autoni jo 8 vuotta vanha, eli kuitenkin melko vanha. Eikös Suomen autokannan keski-ikä ole jotain 10 v. Ja mitä tulee tuohon minun astraani niin sillä on ajettu 100 tkm aivan vitunmoista rääkkiä ja silti ajotuntumalta se on kuin uusi (siis sellainen kuin se on silloin -99 ollut). Ei ole mitenkään väliä, lonksuva tms. kuten vastaavat japanilaiset joilla olen ajanut (tietenkin nämäkin ovat voineet olla poikkeuksia mutta tuollainen tuntuma on vain jäänyt joten en heitä sitä faktana).
 
Tuo minun kommenttini olikin suunnattu sille joka sanoi, että Opeli ruostuu heti. On tuo minunkin autoni jo 8 vuotta vanha, eli kuitenkin melko vanha. Eikös Suomen autokannan keski-ikä ole jotain 10 v. Ja mitä tulee tuohon minun astraani niin sillä on ajettu 100 tkm aivan vitunmoista rääkkiä ja silti ajotuntumalta se on kuin uusi (siis sellainen kuin se on silloin -99 ollut). Ei ole mitenkään väliä, lonksuva tms. kuten vastaavat japanilaiset joilla olen ajanut (tietenkin nämäkin ovat voineet olla poikkeuksia mutta tuollainen tuntuma on vain jäänyt joten en heitä sitä faktana).

Pahoittelen virhettäni, se oli keskimääräinen romutusikä se lähemmäs 20v. Sorge.
 
OT
Antakaas joku iso, tai isoin, ja luotettavin autojen luotettavuustilasto. Oon sellasia kyllä hakemalla löytänyt mutta kun ei tiiä mitkä ovat oikeasti faktaan perustuvia ja mitkä pelkkiin kuulopuiheisiin.

Itteä jäi ainaki vituttamaan joku aika sitten ku eräs ooppelin omistaja oli niin tietävinään kaiken autoista ja väitti volkkarin olevan todella epäluotettava merkki ja ooppelia tietty piti ylivertaisena siihen nähden.
 
OT
Antakaas joku iso, tai isoin, ja luotettavin autojen luotettavuustilasto. Oon sellasia kyllä hakemalla löytänyt mutta kun ei tiiä mitkä ovat oikeasti faktaan perustuvia ja mitkä pelkkiin kuulopuiheisiin.

Itteä jäi ainaki vituttamaan joku aika sitten ku eräs ooppelin omistaja oli niin tietävinään kaiken autoista ja väitti volkkarin olevan todella epäluotettava merkki ja ooppelia tietty piti ylivertaisena siihen nähden.

Tälläsiä luotettavuus tilastoja ei varmaan ihan äkkiä mistään lyödy, kyllähän nykyään lähes jokainen merkkihuollossa käytetty auto ja sen vika kirjataan ylös ja tieto kulkee kenties valmistajalle asti, että tiedettäs mitä pitäis kehittää.. ei esson baari puheet yleensä iha hukassa ole, mutta ite en siihen ottas kantaa onko opel sen parempi/huonompi auto kun esim vw tai toyota. Jotain tietysti kertoo esim tuulilasin tekemä merkkien merkki tutkimus, tosin osanottajia siinäkin "vain" 5000, mutta kattavaa tutkimusta on varmasti aika vaikea suorittaa. Mutta tosta linkistä löytyy vuoden 2006 merkkien merkki tutkimus ja hyvin pitkälti tällästen tuloksen perustuu sitten siihen fiilikseen siitä "parhaasta" automerkistä.. kysehän on siis hiukan uudemmista autoista. http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=129388&page=1
 
Tälläsiä luotettavuus tilastoja ei varmaan ihan äkkiä mistään lyödy, kyllähän nykyään lähes jokainen merkkihuollossa käytetty auto ja sen vika kirjataan ylös ja tieto kulkee kenties valmistajalle asti, että tiedettäs mitä pitäis kehittää.. ei esson baari puheet yleensä iha hukassa ole, mutta ite en siihen ottas kantaa onko opel sen parempi/huonompi auto kun esim vw tai toyota. Jotain tietysti kertoo esim tuulilasin tekemä merkkien merkki tutkimus, tosin osanottajia siinäkin "vain" 5000, mutta kattavaa tutkimusta on varmasti aika vaikea suorittaa. Mutta tosta linkistä löytyy vuoden 2006 merkkien merkki tutkimus ja hyvin pitkälti tällästen tuloksen perustuu sitten siihen fiilikseen siitä "parhaasta" automerkistä.. kysehän on siis hiukan uudemmista autoista. http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=129388&page=1

Ottamatta kantaa noiden merkkien paremmuuteen mutta kyseinen tutkimus ilmeisesti mittaa omistajien tyytyväisyyttä. Eikä kyllä yllättänyt neljän kärki yhtään siis mitä tulee merkki(uskollisuuteen)fanaattisuuteen . Toki tietenkin varmasti voivat autot/palvelut olla hyviä mutta Bemarin, Mersun ja Audin omistajat tuntuvat olevan jotenkin fanaattisia noiden merkkiensä suhteen (vähiten kylläkin Audin omistajat). Ja mitä tulee Toyotaan niin jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että japanilaisten autojen omistajista Toyotakuskit ovat "pahimpia" fanaatikkoja, esim. jos vertaa Mazdaan tai Hondaan. Joskus kyllä törmää myös sellaisiinkin Bemari/Mersu/Audi-kuskeihin joilla ei tunnu olevan minkäänlaista "pätemisen" tarvetta ja joille auto on vain käyttöesine ja jotka sanovat ettei se oma auto mitenkään erikoisesti eroa muista autoista mutta kun firmalta on tuollainen auto tullut niin sillä vain on ajettava.

Eli viestin pointti onkin se, että tuo tutkimus perustuu "fiilikseen" kuten edellinen postaaja kirjoittikin ja tuohon "fiilikseen" vaikuttaa moni muukin asia kuin vain puhtaat faktat.
 
Mikään ei ole ärsytävämpää kuin merkkiuskollisuus. Kaikkien muiden merkkien autot on aivan täysiä paskoja ja kyseisen merkin kaikki mallit on parempia kuin muiden merkkien vastaavat mallit. Itse en ainakaan merkin puolesta hauku mitään autoa huonoksi tai vastaavasti hyväksi ennenkuin olen itse sitä koittanut. Ja jos olisin uutta autoa nyt ostamassa, niin kyllä kävisin kaikki ne merkit läpi joista löytyisi minun mieleeni oleva malli, ilman että sulkisin joitakin merkkejä pois pelkästään merkin takia.
 
Mikään ei ole ärsytävämpää kuin merkkiuskollisuus. Kaikkien muiden merkkien autot on aivan täysiä paskoja ja kyseisen merkin kaikki mallit on parempia kuin muiden merkkien vastaavat mallit. Itse en ainakaan merkin puolesta hauku mitään autoa huonoksi tai vastaavasti hyväksi ennenkuin olen itse sitä koittanut. Ja jos olisin uutta autoa nyt ostamassa, niin kyllä kävisin kaikki ne merkit läpi joista löytyisi minun mieleeni oleva malli, ilman että sulkisin joitakin merkkejä pois pelkästään merkin takia.

entäs jos et ole merkki uskollinen vaan olet omistanut useita automerkkejä, mutta silti sinulla on tietystä automerkistä huonoja kokemuksia ja lisäksi useilla lähipiirissä olevilla. olisiko silti tämä "epäluotettava" merkki vielä vaihtoehtona uutta ajokkia hankkiessa, rehellinen vastaus :)? eikös merkkiuskollisuus ole vanhojen höperoiden hommaa tai toinen vaihtoehto on että on toyotan omistaja :)
Itteä jäi ainaki vituttamaan joku aika sitten ku eräs ooppelin omistaja oli niin tietävinään kaiken autoista ja väitti volkkarin olevan todella epäluotettava merkki ja ooppelia tietty piti ylivertaisena siihen nähden.

:D :hyper: kyllä volkkarillakin nykyään vitusti on sekundaa, mutta silti tuo nyt on vitsi sieltä parhaimmasta päästä kun ooppelia ruvetaan ylistämään.
Tuo minun kommenttini olikin suunnattu sille joka sanoi, että Opeli ruostuu heti. On tuo minunkin autoni jo 8 vuotta vanha, eli kuitenkin melko vanha. Eikös Suomen autokannan keski-ikä ole jotain 10 v. Ja mitä tulee tuohon minun astraani niin sillä on ajettu 100 tkm aivan vitunmoista rääkkiä ja silti ajotuntumalta se on kuin uusi (siis sellainen kuin se on silloin -99 ollut). Ei ole mitenkään väliä, lonksuva tms. kuten vastaavat japanilaiset joilla olen ajanut (tietenkin nämäkin ovat voineet olla poikkeuksia mutta tuollainen tuntuma on vain jäänyt joten en heitä sitä faktana).

tuskin ne japanilaiset ovat mitenkään väljiä vielä noilla kilsoilla, ainakaan omien kokemusten perusteella. japanilaisen auton luonteeseen vaan nyt kuuluu huono/hapuileva ajettavuus joka tuntuu siltä kuin joka paikka olisi väljänä.
 
Jotain tietysti kertoo esim tuulilasin tekemä merkkien merkki tutkimus, tosin osanottajia siinäkin "vain" 5000, mutta kattavaa tutkimusta on varmasti aika vaikea suorittaa. [/url]

Onhan tuo toki tyhjää parempi mutta tuulilasin testeille en antaisi arvoa kovin paljoa. Se tekee ne testinsä yleensä yksin ja muutenkin artikkelien mukaan paljon hutiloivemmin verrattuna tekniikan maailmaan.

100% luotettavaa, tasapuolista ja tarpeeksi laajaa merkkitutkimusta ei taida löytyä mistään.
 
entäs jos et ole merkki uskollinen vaan olet omistanut useita automerkkejä, mutta silti sinulla on tietystä automerkistä huonoja kokemuksia ja lisäksi useilla lähipiirissä olevilla. olisiko silti tämä "epäluotettava" merkki vielä vaihtoehtona uutta ajokkia hankkiessa, rehellinen vastaus :)? eikös merkkiuskollisuus ole vanhojen höperoiden hommaa tai toinen vaihtoehto on että on toyotan omistaja :)

Tietenkin jos on omia kokemuksia niin silloin olisi hyvä jos perustelisikin niillä ja mahdollisesti vielä kertoisi noista kokemuksista mutta argumentointi tyyliin "ooppeli on paska" sen enempää perustelematta ei anna muuta kuin hölmön kuvan puhujasta. Kerros neutraali millaisia kokemuksia sulla on Opelista, kun melkein jokaisessa autoja koskevassa threadissa niitä olet mollaamassa ja aina edellä mainittuun tyyliin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom