Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On muuten taas vähän lähtenyt lapasesta tämäkin threadi..
Ai luotettavampaa kuin ooppeli?:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
Ooppelissa saa luottaa vaan siihen että se leviää tai ruostuu puhki melkein heti kun sen ostaa. Hyvä puoli siinä tietysti se että kun ne on niin halpoja niin voi ostaa uuden jos (KUN) vanha leviää käsiin.
Kun nyt alettiin autojen vikoja päivittelemään, niin tässä ois linkkiä Hesarin autojen vikasarjaan. Eli tammikuussa päivitetty lista, jossa 278 automallin vikoja.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp
Mun -99 astrassa ei ole yhtään ruostetta. Mihinhän se on mennyt? Porukka puhuu täällä vaikka ei tiedä asioista mitään. Joskus on jotain jossain joltain kuullut ja se on sit faktaa. Mutta turhaa se on näillä yrittää mitään selittää, kun eivät ymmärrä niin eivät ymmärrä hölmöjä kun ovat.
Mitäs kokemuksia sulla on Opeleista? Mulla on -95 astra ja ei ole ruostetta, meillä oli -93 asrta eikä ollu ruostetta.... Nää on just näitä... on varmaan sit käyny hyvä tuuri? :jahas:
ja niinkuin taidettiin jo aiemmin todeta niin tän listan voi vaikka tulostaa ja pyyhkiä sillä perseensä, on sen verran vakuuttava lista... kai siel muutama vika on ihan paikoillaankin mutta paljon on aivan käsittämättömiä juttuja.
Tähän VOI vaikuttaa se, että Suomen autokanta on keski-iältään lähemmäs 20v. eli aivan turha rutista, jos Sinun -99 Opelisi toimii - suuremmalla osalla kun vaan sattuu olemaan vanhempi Opel.
Täältä esimerkiksi löytyy -90 kieppeillä oleva Vectra ja on kuule osaa vaihdettu tiuhaan tahtiin ja katsastukset aina rimaa hipoen. Tielle ei ole vielä jättänyt, mutta talvella käyntiin saamisenkin kanssa saa tapella, vaikka olisi letkun nenässä ollut. Eli aamulla saa varata 5min krapaamiseen ja 10min siihen, että saa auton pysymään sen verta käynnissä, että pääsee pihalta lähtemään.
-88 Toyota Corollamme (myyty) oli 35,67 kertaa parempi ja luotettavampi auto. Ottaisin sen takaisin milloin vain. :haart:
Tuo minun kommenttini olikin suunnattu sille joka sanoi, että Opeli ruostuu heti. On tuo minunkin autoni jo 8 vuotta vanha, eli kuitenkin melko vanha. Eikös Suomen autokannan keski-ikä ole jotain 10 v. Ja mitä tulee tuohon minun astraani niin sillä on ajettu 100 tkm aivan vitunmoista rääkkiä ja silti ajotuntumalta se on kuin uusi (siis sellainen kuin se on silloin -99 ollut). Ei ole mitenkään väliä, lonksuva tms. kuten vastaavat japanilaiset joilla olen ajanut (tietenkin nämäkin ovat voineet olla poikkeuksia mutta tuollainen tuntuma on vain jäänyt joten en heitä sitä faktana).
OT
Antakaas joku iso, tai isoin, ja luotettavin autojen luotettavuustilasto. Oon sellasia kyllä hakemalla löytänyt mutta kun ei tiiä mitkä ovat oikeasti faktaan perustuvia ja mitkä pelkkiin kuulopuiheisiin.
Itteä jäi ainaki vituttamaan joku aika sitten ku eräs ooppelin omistaja oli niin tietävinään kaiken autoista ja väitti volkkarin olevan todella epäluotettava merkki ja ooppelia tietty piti ylivertaisena siihen nähden.
Tälläsiä luotettavuus tilastoja ei varmaan ihan äkkiä mistään lyödy, kyllähän nykyään lähes jokainen merkkihuollossa käytetty auto ja sen vika kirjataan ylös ja tieto kulkee kenties valmistajalle asti, että tiedettäs mitä pitäis kehittää.. ei esson baari puheet yleensä iha hukassa ole, mutta ite en siihen ottas kantaa onko opel sen parempi/huonompi auto kun esim vw tai toyota. Jotain tietysti kertoo esim tuulilasin tekemä merkkien merkki tutkimus, tosin osanottajia siinäkin "vain" 5000, mutta kattavaa tutkimusta on varmasti aika vaikea suorittaa. Mutta tosta linkistä löytyy vuoden 2006 merkkien merkki tutkimus ja hyvin pitkälti tällästen tuloksen perustuu sitten siihen fiilikseen siitä "parhaasta" automerkistä.. kysehän on siis hiukan uudemmista autoista. http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=129388&page=1
Mikään ei ole ärsytävämpää kuin merkkiuskollisuus. Kaikkien muiden merkkien autot on aivan täysiä paskoja ja kyseisen merkin kaikki mallit on parempia kuin muiden merkkien vastaavat mallit. Itse en ainakaan merkin puolesta hauku mitään autoa huonoksi tai vastaavasti hyväksi ennenkuin olen itse sitä koittanut. Ja jos olisin uutta autoa nyt ostamassa, niin kyllä kävisin kaikki ne merkit läpi joista löytyisi minun mieleeni oleva malli, ilman että sulkisin joitakin merkkejä pois pelkästään merkin takia.
Itteä jäi ainaki vituttamaan joku aika sitten ku eräs ooppelin omistaja oli niin tietävinään kaiken autoista ja väitti volkkarin olevan todella epäluotettava merkki ja ooppelia tietty piti ylivertaisena siihen nähden.
Tuo minun kommenttini olikin suunnattu sille joka sanoi, että Opeli ruostuu heti. On tuo minunkin autoni jo 8 vuotta vanha, eli kuitenkin melko vanha. Eikös Suomen autokannan keski-ikä ole jotain 10 v. Ja mitä tulee tuohon minun astraani niin sillä on ajettu 100 tkm aivan vitunmoista rääkkiä ja silti ajotuntumalta se on kuin uusi (siis sellainen kuin se on silloin -99 ollut). Ei ole mitenkään väliä, lonksuva tms. kuten vastaavat japanilaiset joilla olen ajanut (tietenkin nämäkin ovat voineet olla poikkeuksia mutta tuollainen tuntuma on vain jäänyt joten en heitä sitä faktana).
Jotain tietysti kertoo esim tuulilasin tekemä merkkien merkki tutkimus, tosin osanottajia siinäkin "vain" 5000, mutta kattavaa tutkimusta on varmasti aika vaikea suorittaa. [/url]
entäs jos et ole merkki uskollinen vaan olet omistanut useita automerkkejä, mutta silti sinulla on tietystä automerkistä huonoja kokemuksia ja lisäksi useilla lähipiirissä olevilla. olisiko silti tämä "epäluotettava" merkki vielä vaihtoehtona uutta ajokkia hankkiessa, rehellinen vastaus ? eikös merkkiuskollisuus ole vanhojen höperoiden hommaa tai toinen vaihtoehto on että on toyotan omistaja