Ensimmäistä autoa ostamassa, mutta mikä :S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Teemu_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aaah.. ompas tänne taas tullut opel aiheista asiaa :D Eilen kävin MB 190 cosworthia ajamassa ja hyvältä tuntui. Rahaakin jäisi n.5te virittämiseen ;)
Ja mitä noihin huoltoihin ja laittoihin tulee niin perheestä löytyy autoharrastajia ja ammattilaisia.

Ja jos ostaisin nyt 2002 corollan niin voisin pariinkertaan miettiä ajaessani sitä, että miksi tulikaan säästettyä 3.5v :D

Hemmetti, tekis mieli ostaa joku 535 bemu tai just cossumersu ja turbottaa :kuola:
Voi olla, että maanantaina haen mersun, ja jos niin käy niin videota tulee varmasti samanailtana ;)

Ajattelin ostaa jonku 90-93 Honda Accordin, jolla ajettu yli 300000km. Sais 1000-2000€. Paska idea?

Koeajamallahan se selviää. Ei hieman yli 300000 ajettu vielä loppuunajettu ole, jos sattuu olemaan vielä vähän isommalla koneella. Itse olen käynyt ajelemassa ostomielessä noita ton hintasia autoja monia, kun ei ole kalliimpiin varaa ollut. Vastaan on tullut vähän ajettuja jotka ovat olleet paljon paskemassa kunnossa mitä vastaavat autot pelottavan suurilla kilometreillä.

Paljonhan se on kiinni siitä miten autoa on pidetty eli huoltokirja kannattaa kattella aika tarkkaan, että sille on jotain tehtykin. Ei japanilaisissa tekniikka usein ensimmäinen ole mikä pettää, vaan ruostetta ne tuntuu keräävän turhankin helposti, kun se jostain ekan kerran alkaa kukkia, niin ei sille loppua tule. Kannattaa ottaa selvää kyseisen mallin heikoista paikoista ja kattella ne sitten läpi.

Jälkikäteen elämän opettamana valkkaisin ensimmäiseksi autokseni useita autoja ja merkkejä kokeilleena Toyota Corolla Farmarin (ikä määräytyy käytössä olevien rahavarojen mukaan) ja ajaisin sillä vielä tänäänkin 13 vuotta myöhemmin. Mutta suotta tätä on tyhmälle nuorisolle suositella, eivät usko kuitenkaan :jahas:
Osta joku bemari tai muu, mahdollisimman isolla koneella, muista sijoittaa myös riittävästi (=paljon) rahaa lisävarusteisiin :david:

Miettikää viisaita sanojani sitten 13 vuoden päästä, oraakkeli on puhunut. UGH!

Eilen kävin MB 190 cosworthia ajamassa ja hyvältä tuntui. Rahaakin jäisi n.5te virittämiseen ;)
Jätä suosiolla se 5 tonttua takataskuun korjailua varten, voin kertoa että tulee tarpeeseen :D Ja riippuen yksilöstä niitä varaosia voi olla vittumainen etsiä, nimim. "molemmat vetarit Saksasta tilasin.."

Erittäin hyvä talviauto, ainakin ne myöhemmät versiot joissa se ruisku ei ole ihan yhtä kakka.

Zone-sarja -42%
Jälkikäteen elämän opettamana valkkaisin ensimmäiseksi autokseni useita autoja ja merkkejä kokeilleena Toyota Corolla Farmarin (ikä määräytyy käytössä olevien rahavarojen mukaan) ja ajaisin sillä vielä tänäänkin 13 vuotta myöhemmin. Mutta suotta tätä on tyhmälle nuorisolle suositella, eivät usko kuitenkaan :jahas:
Osta joku bemari tai muu, mahdollisimman isolla koneella, muista sijoittaa myös riittävästi (=paljon) rahaa lisävarusteisiin :david:

Miettikää viisaita sanojani sitten 13 vuoden päästä, oraakkeli on puhunut. UGH!

Mua nyt rupes ihan piruuttain kiinnostamaan et miks just farmari? :D Ei siinä mitään, samaan kallistuisin itsekin.

Mua nyt rupes ihan piruuttain kiinnostamaan et miks just farmari? :D Ei siinä mitään, samaan kallistuisin itsekin.

Itseeni jäi häiritsemään sama. Tulin siihen johtopäätökseen, että jos sillä ajelee sen 13 vuotta, niin on tuleville vaahtosammutimillekin tilaa :).

Epäkorrektia ehkäpä, mutta tällainen fiilis tuli tätä threadia lukiessa:

arguing_over_internet.jpg

Mutta jatkakaa, hyvää komediaa tämä silti on ollut :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on nyt ensimmäinen auto haussa ja ehdotuksia otetaan vastaan...:) Autolle on varattu rahaa ~3000€ ja etsin sellaista suht pieniruokaista ja kätsyä, ketterää pikkuautoa jossa olisi kuitenkin vähän sitä omaperäistä ulkonäköä. Fiat Brava on tällä hetkellä vahvin ehdokas (Bravokin kävisi muuten, mutta sillä on ruma perse:jahas:). Myös Opel Tigraa ja Ford Pumaa olen katsellut:kuola:, mutta ne tuppaa olemaan ihan liian kalliita. Eli tuleeko kenellekään jotain samantyyppistä autoa mieleen?

Sitten on tietysti Chrysler Neon (vm.-00 eteenpäin, ne vanhemmat on ihan helevetin rumia:urjo:). Tosin se ei taida oikein mahtua tohon mun kategoriaan bensankulutuksensa kanssa, opiskelijabudjetilla kun mennään niin se jäis pian vaan pihankoristeeksi...:D

Auto täälläkin olisi ehkä haussa n. 1500-2000€ budjetilla.
Pitäis olla vähintään 1.6l, mahdollisimman vähän ajettu ja suhteellisen kunnossa muutenkin. Golf 2 tai 3 koppasia ainakin kateltu, ja honda civic ja accordi. Alkaa kyllä olla jo suht vanhoja osa.

Kellään muita ehdotuksia millasen toimivan auton tolla budjetilla vois saada?

Kellään muita ehdotuksia millasen toimivan auton tolla budjetilla vois saada?

mee nettiautoon. pistä hauksi henkilöauto ja hinta haitariksi esimerkiksi 500-2000e tulee aikamoinen lista autoja josta voit katsella ja ehkä sieltä se mieleinen löytyy. henkilökohtaisesti en tuolla rahalla edes harkitsisi 2kopan golffia. vanhanaikaisia autoja ja kyydit kuin jossain kivireessä(kivireki). mielestäni golffia on osattu tehdä vasta vuoedesta 1998 lähtien jolloin IV korimalli tuli.

siinä nyt henkilöautoja haitarissa 500-2000e ku et kuitenkaa itse olisi jaksanut etsiä ;)http://www.nettiauto.com/simpleSear...leageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae

tuolta kun mieleinen tosiaan löytyy niin ehkä sitten voi kysellä muiden kokemuksia.

Mitä pitää ensiauton ostajan tietää, jottei matkaan lähde ihan täyspommia, kun hintaluokka on mielellään luokkaa _halpa_?

Vai onko se Hupen sanoin, että ei ole väliä kunhan kyseessä on Nissan tai Toyota ~ v.90?

Mitä pitää ensiauton ostajan tietää, jottei matkaan lähde ihan täyspommia, kun hintaluokka on mielellään luokkaa _halpa_?

Vai onko se Hupen sanoin, että ei ole väliä kunhan kyseessä on Nissan tai Toyota ~ v.90?

Pitää tietää yhtä paljon, mitä on vaihtoehtojakin.
Hyvä olla mukana joku joka oikeesti tietää autoista jotain, jos ei siis itse kauhean perehtynyt ole.

Toyotassa on myös se hyvä puoli että melkein jokaisessa pikkukylässä siihen löytyy varaosia ja eikä sen korjaaminen ole rakettitiedettä.

Suositut

Back
Ylös Bottom