Ensimmäiset treenit salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huuude
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Morjensta pakkilaiset.

Ei silmiini ainakaan osunut vielä tälläista threadia, elikkäs kertokaahan millaisella treenillä (ohjelmalla) ja ravinteilla olette aloittaneet 'podi' harrastuksenne. Ja kuinka kauan olette harrastaneet säännöllisesti lajia.

Ite olen nyt kuukauden, puolitoista vetänyt Arcin 1-jakosella, fastin heran, malton ja krean avulla... Sitä ennen vuoden käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti heilumassa salilla ilman minkäänlaista ohjelmaa.

Sori, jos threadi on :wanha: mutta eipä ainakaan mun silmiini osunut vastaavaa.. :david: mikä :david:

2-jakoinen työntävät/vetävät oli ensimmäinen ohjelma. Johon muuten olen taas palannut, kun on niin hyvä ja simppeli.

Heti alkuinnostuksen aikoina piti ostaa heraa, maltoa ja kreatiinia ja vetää niitä sitten millintarkasti.
Sittemmin kun on oppinut enemmän oikeanlaisesta syömisestä enää pelkkää halppisheraa palautusjuomana.

Ite olen nyt kuukauden, puolitoista vetänyt Arcin 1-jakosella, fastin heran, malton ja krean avulla... :

Oikeet on lääkkeet mun mielestä, olisinpa itse aikoinaan lähtenyt noilla liikkeelle.

Nyt vaan säännöllisyyttä ja hyvää ruokaa. Eiköhän se niillä...

Itse tuli aikanaan aloitettua päin vi..tua eli ilman ohjelmaa ja penkkiä liikaa,jalkoja liian vähän.Mutta aika nopeesti tajus ottaa asioista selvää ja hieman "järkeistää" treenejä.Ruokapuoli oli kyllä ensimmäiset vuodet päin persettä,mutta treenattiin kuitenkin,jopa kehityttiin:)
Eli nyt trenniä takana jotain 12-13vuotta:) Alkuun kannattaa ottaa asioista kunnolla selvää ja treenata mielummin liian vähän kuin liikaa...Tarkoitan että ylikunto iskee aika nopeesti.Jos intoa on liikaa.Mutta ota selvää treeneistä,ruuasta ym.Älä usko ihan kaikkea...Äläkä haikaile mitään supernopeaa kehitystä,hitaasti kiiruhtaen:) No kyllä alkuun aika mukavasti haba kasvaa...Ja pysy erossa dropeista!!!

No ihan ensin vedettiin himassa faijan vanhalla tangolla hauiksia, rintaa, pystypunnerrusta ja lattialla vatsoja & selkiä (14-15v). :D

Sitten siirryttiin lukion salille tekemään käytännössä pelkkää yläkroppaa, koska homot treenaa jalkoja :david: . Muistaakseni taisin lukion ekalla tehdä rinta-hauis-ojentaja-olkapää treenin 3x viikossa, toistot jotai 2-3x8-12. Yläselkää tein muutaman sarjan latpullia.

Penkkitulos kohosi, ja sitä mukaa ryhti muuttui kumarammaksi & jalat pienenivät (tai eiväthän ne koskaan isot olleetkaan). Kakkosen lopulla aloin kuulemaan ajatuksia jalkojen & selän treenailusta (2005 alkuvuodesta, löysin erään kaverin kautta t-nationin josta opin todella paljon. Myös pakkotoisto oli mukana vähäisenä informaation lähteenä).

Abivuoden puolessa välissä päädyin toisen harrastuksen tuottaman vamman takia (jota penkkailu oli ehkä pahentanut, en tiedä) olkapää tähystykseen. 2006 vuoden alun en muuta oikeastaan tehnyt kun luin ja kuntoutin olkapäätä. Luin kirjoituksiin, pääsykokeeseen, ja treenailusta & ruokailusta. Olkapään takia tulivat todella tutuksi kiertäjäkalvosimet sun muut "erikoiset" asiat joita ei muutamaa vuotta aiemmin osannut ajatellakkaan.

Intissä noita "uusia oppeja" pystyi toteuttamaan vähän niin tai näin, mutta nyt on intti ohi ja samalla tiellä ollaan edelleen. Kai tästä muutaman vuoden päästä voi jo vähän lihastakin olla kertynyt, saa nähdä. Treenailu itsessään on kuitenkin suoraan sanottuna niin vitun siistiä että voisin vaikka pumppailla vaikka mitään muutoksia ei kehossa tapahtuisikaan (alunperin aloitin tosin niiden muutosten toivossa, mutta asiat muuttuvat).

Tais olla aika pitkälti turhaa venkoilua ilman minkään näköistä ohjelmaa tai järkeä ylipäätään :D Onneksi niistä ajoista jo viisastuttu :)

14 vuotiaanahan se alko...selkä oli tuon etupainon (mahan) takia menny niin huonoon kuntoon että sitä piti vähän kuntouttaa. Siitähän se sitten lähti :whip: . Aluksi tuli tehtyä 1 jakosella ohjelmalla ½ vuotta mutta sitten järkeisty ja alko hakemaan lisää tietoa että miten tätä hommaa oikein tehään. Eikä tiedon haku oo vielä loppunu, eikä varmaan lopukkaan. Täältä jostakin palstalta luvin että mitä kauemmin tätä lajia harrastaa sitä alotteliammaksi sitä itsensä tuntee.:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom