descent
VIP
Kiitos.ja mielenkiintoisia leffoja ja mietteitä laitoit noista eri aikakauden leffoista. Mutta vitun Citizen Kane
, oliko se jossa se vanha kuolemaisillaan oleva mies tiputtaa sen kristallipallon alussa ja sanoo jotain ruusunkukka ja sit yks tyyppi alkaa kyselemään kaikilta ihmisiltä et mitä ne vikat sanat tarkoittivat ennen sen vanhan miehen kuolemaansa.? Jos se on tuo tosiaan niin aivan hirmu monesti oon huomannut monessa paikkaa että Citizen Kane on pakko laittaa listalle jos haluaa olla uskottava leffa-arvostelija.
En tarkoita nyt sit @descent sua tuolla mitä sanoin.
Ja tuosta Idasta niin joo tuo Ida on elokuvallisesti täysin virheetön teos musta jossa on mm paljon saamarin hienoa kuvallista kerrontaa. Leffa on niinkuin arvostelussani sanoin niin erittäin hiljainen ja hidas mutta leffa ei kestä kuin 1h20min mikä on helvetin sopiva aika tuolle leffalle.Loppui tyylikkästi ja en muista sanoinko seuraavaa arvostelussani vai en mut, anyway, se on hienoa että mitään leffassa ei väännetä teemoja sun muita rautalangasta katsojalle, vaan katsoja saa itse miettiä niitä juttuja.
Mulla oli muuten kummisedät eka ja toka osa niin melkein kärjessä aikoinaan mut nyt ne on tippunut top 40in ulkopuolelle. Oonkohan katsonut niitä liikaa vai mitä.? Elokuvallisesti täydellisiä ihan 10 leffojal, mutta nykyään musta niistä puuttuu sellainen persoonallinen ilme ja erikoisuus, joita nykyään arvostan ihan hemmetisti leffoissa,
Sit kyssäri vielä et mitä mieltä oot kahdesta ekasta kummisedistä? Mulla meni ohi tuo sun pointti kumpaa tarkoitit kun sanooit et parhaan leffan arvonimeä voi kantaa vain mm kummisetä, et tarkoititko itseäsi et se ois niinkuin sun listalla ehkä jopa kärjessä? vai tarkoititko yleisesti asiaa tuosta et parhaan leffan arvonimeä voi kummisetä kantaa? Sori tyhmä kysymys mut en tiennyt kummin asiaa tarkoitit.![]()
Juurikin tuo elokuva. Ja en mä Citizen Kanea huonoksi hauku, mutta joo. Pitäisi varmaan katsoa joskus uudestaan.
Meinasin joo siis sitä, että näiden "tiettyjen kriitikoiden" listoilla ykköseksi on olemassa vain kourallinen elokuvia, joista Kummisetä on yksi.
Mä tykkään todella paljon 1. ja 2. Kummisedästä, vaikeaa olisi itselläkin jättää ensimmäinen osa pois Top 10:stä, mutta en tiedä mahtuisiko ihan sinne. Kyllä varmaan. Mä en kyllä millään saa laadittua tuollaista vastaavanlaista listaa, pitäisi olla vähintään vuosikymmenelle tai genreen tehty rajaus, mutta olisi sittenkin varmaan liian vaikeaa

Voi jeesus mikä leffa ainakin siihen asti mitä katoin, enkä tarkoita hyvällä.
ja sit uskon et siksikin uppoaa kun meillä on "suht" samankaltainen leffamaku, tykätään molemmat sellaisista vähän erikoisemmista leffoista ja molemmat tykkää pohtia diipisti leffojen asiota.