Thanks! Sit sellainen juttu että sulle kävi pirun hyvä tuuri kun näit eka BRn Juu tuo Battle Royale on ihan päällikkö leffa ja siinä jotenkin on munaa. Toisinkuin Nälkäpelit tosiaan aika laimeita esityksiä, perus aivot narikkaan mukavaa viihdettä ja katsella Lawrencea.
Sitten tuosta aikaisemmasta kiitosviestistäni, niin PS ite taas tykkään kysellä aika ajoin @descent in analyyseja ja mielipiteitä......ja kyselen jatkossakin.
Thanks! Sit sellainen juttu että sulle kävi pirun hyvä tuuri kun näit eka BRn Juu tuo Battle Royale on ihan päällikkö leffa ja siinä jotenkin on munaa. Toisinkuin Nälkäpelit tosiaan aika laimeita esityksiä, perus aivot narikkaan mukavaa viihdettä ja katsella Lawrencea.
Sitten tuosta aikaisemmasta kiitosviestistäni, niin PS ite taas tykkään kysellä aika ajoin @descent in analyyseja ja mielipiteitä......ja kyselen jatkossakin.
Kysele mielellään. Arvostan arvostustasi Itse näin Battle Royalen varmaan muutama vuosi sen ilmestymisen jälkeen ja oli kyllä tuolloin aikaansa huomattavan paljon edellä; todella hämmentävän tarkkanäköinen ja lähes profeetallinen dystopinen visio, joka on edelleen lähes 20 vuotta ilmestymisestään yhteiskunnallisesti ajankohtainen.
Nälkäpeli-elokuvista ei voi mielestäni edes oikein samana päivänä puhua, aivan väkisin kykenin vaimon mieliksi katsomaan
Fight Club on mun mielestä elokuva, jonka kaikki vaan laittaa top listalle koska Fight Club. En itse nähnyt siinä mitään suurta ja mahtavaa, hankala elokuva seurata.
Veikkaan et tosi tosi tosi moni täällä oikeasti tykkää ja nostaa Fight Clubin tosi korkealle leffoissa, mutta ei vaan ole oikein kukaan sattunut vaan mainitsemaan asiasta.
Komppaan @Kiukku a tossa et pitää katsoa uudestaan ja miettiä uusiks. Sit komppaan tossa kohtaa ihan täysin et "en itse nähnyt siinä mitään suurta ja mahtavaa"
Tuli mieleen ykskaks et olitko se @Kiukku sinä se joka aikoinaan täällä sanoi minun lisäksi et ei oikein koskaan ole tykännyt Pulp Fictionista ja taksikuskista?
Pikachun perkele ei meinaa toimia microsoft storessa!! et en saata pystyä katsomaan sitä loppuun kun kuva menee välillä pikakelauksella itsestään ja sit välillä tulee ilmoitus et toistaminen ei onnistu, laitoin microsoft storeen palautetta ja siinä sanottiin sitten että "palautteen avulla voidaan pystyä parantamaan sovellusta". et toivottavasti tekevät asialle jotain kun kuitenkin 17e maksoin tästä leffasta jonka ostin 4K HDR versiona!!. Jos ei lähde toimimaan niin en ainakaan sen puolituntisen katselun jälkeen tunne menettäväni mitään, kun leffa oli sen alun perusteella jo niin kökkö, tai no menetinhän mä rahani ainakin... siksi haluaisin katsoa kuitenkin tän loppuun et en menetä rahojani ja eihän sitä tiedä jos leffa nostaa tasoaan, ku tais olla niin että kestää 2h eli puoltoista tuntia jäljellä leffalla nostaa päätään. Jos lähtee toimimaan niin tekee mieli tehdä arvostelu Pika Pikasta osoittautuu se sitten tai sitten tai jotain siltä väliltä. koska nostalgia... Anyway onneksi kohta tulee postissa laatuleffoja ja paljon... mut ihan kiva välillä ihan oikeasti jotain tällaista kevyttä viihdettä katsoa niinkuin tää etsivä Pikachu.
Unohdin mainita aiemmin et ostin myös tällaisen Venäläisohjaajan tekemän Venäjän pohjois-osaan sijoittuvan leffan, joka vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, koska en oo vissiin ennen Nähnyt Venäläisohjaajien leffoja + jossa on samalla Venäläinen näyttelijäkaarti. Sitten juoni vaikuttaa mielenkiintoiselta ja tuo pohjois-Venäjän miljöö toimii, en tiedä sijoittuuko Siperiaan vai ei mut kuiteskin pohjois-osaan joten luminen miljöö varmasti leffassa. Sit vielä noin kovat pisteetkin saanut kun on 7.6. Odotukset on korkealla et on helmileffa.
7/10 Nainen, joka suree tyttärensä kuoleman takia, menettää otteen todellisuudesta kun hän alkaa ajatella tyttärensä olevan vielä elossa. Noomi Rapace tekee hyvän roolityön ns. pikkunätti leffa, ihan jees.
So its goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)
Veikkaan et tosi tosi tosi moni täällä oikeasti tykkää ja nostaa Fight Clubin tosi korkealle leffoissa, mutta ei vaan ole oikein kukaan sattunut vaan mainitsemaan asiasta.
Komppaan @Kiukku a tossa et pitää katsoa uudestaan ja miettiä uusiks. Sit komppaan tossa kohtaa ihan täysin et "en itse nähnyt siinä mitään suurta ja mahtavaa"
Tuli mieleen ykskaks et olitko se @Kiukku sinä se joka aikoinaan täällä sanoi minun lisäksi et ei oikein koskaan ole tykännyt Pulp Fictionista ja taksikuskista?
Mä en kyllä myöskään fight Clubin hienoutta ymmärtänyt. Oli jotenkin niin ennalta-arvattava. Pulp Fictionia olen pari kertaa yrittänyt katsoa ja jäänyt kesken. Ei vaan ole temmanut mukaansa. Mutta sama käynyt myös Inceptionin kanssa, mikä taisi sulla sijoittua aika korkealle. Taisin joskus kysyä sulta oletko Kautokeinon kapinaa katsonut. Olisi kiva nähdä sun arvostelu siitä. Täytyneepä katsoa se joku kerta uudestaan.
Myös miun mielestä Pulp Fiction ja Taksikuski on yliarvostettuja leffoja. Myös Fight Club menee siihen "nääh" kategoriaan.
Inception taas miulle upposi hyvin. Noh makuasioita
Ite tuli kateltua pari aika huonoa elokuvaa vkl aikaan:
Bundy and the Green River Killer 1/10
Tässä elokuvassa oli oikeastaan kaikki päin persettä. Näyttelijät varsinkin niin huonoja että aiheutti jo myötähäpeää. Pitkästä aikaa oikeasti vitutti kun tuli tuosta muutama euro maksettuakkin.
Apostle 5/10
Tää ei nyt ollu suorastaan paska, mutta ei mikään nautinnollinen kokemus. Rahkeet oli ihan hyvään elokuvaan, mutta ei tää nyt oikein toiminu. Tämän piti olla kauhua, mutta en nyt tiedä meneekö ihan oikeaan kategoriaan. Todella outo elokuva. Pituuttakin aavistuksen liikaa kun yli kahteen tuntiin mentiin. Kuitenkin välillä sopivan ahdistava niin mielenkiinto pysyi koko leffan ajan.
Jennifer 8 8/10
Tämä sitten taas perinteisempää thrilleriä. Hyviä näyttelijöitä, ihan hyvä juoni ja loppuratkaisussa ihan hyvä twisti, jota ei kyllä voinut odottaa.
Mä en kyllä myöskään fight Clubin hienoutta ymmärtänyt. Oli jotenkin niin ennalta-arvattava. Pulp Fictionia olen pari kertaa yrittänyt katsoa ja jäänyt kesken. Ei vaan ole temmanut mukaansa. Mutta sama käynyt myös Inceptionin kanssa, mikä taisi sulla sijoittua aika korkealle. Taisin joskus kysyä sulta oletko Kautokeinon kapinaa katsonut. Olisi kiva nähdä sun arvostelu siitä. Täytyneepä katsoa se joku kerta uudestaan.
Kiitos! Ai niin joo silloin kuin aikoinaan katsoin sen Saamelaisveren niin sä tosiaan kysyit tuosta Kautokeinon kapinasta ja mä sanoin et pitääpi katsoa jos löytyy jostain mut ei silloin ainakaan löytynyt mistään, sit vaan jotenkin unohdin sen, mut nyt löysin tuon leffan kun äsken etsin huutonetistä ja jopa 3kpl. Menee ostoslistalle! Kiitos kun tulit muistuttamaan mua tosta leffasta.koska nyt muistin leffan olemassaolon ja kävin tsekkaa nykytilanteen et löytyykö mistään ja nyt löytyi tosiaan! Btw se Saamelaisveri oli kyllä tosi hieno leffa, joka sai mut kiinnostumaan enemmän Saamelaisuudesta.
Ei viiti ihan vielä ostaa kun nyt tullut niin paljon osteltua kaikkea että menen kohta laskuissa sekaisin. nimittäin tuli tänään ostettua alla oleva. Oon pitkään harmitellut kun ei löydä Akira Kurosawan leffoja mistään mut nyt discshopiin oli ilmestynyt niin piti tosi pikaseen ostaa toi koska oli muutama kpl jäljellä. Mut 20 päivä tätä kuuta pystyn ostaa ton Kautokeinon kapinan.
PS miten on mahdollista nyt tässä ihan lähiaikoina on pärähtänyt tai suorastaan räjähtänyt et miten löytyy ykskaks kaikkea harvinaisempaa elokuva settiä, siis oikeasti ihan vitusti.sellaisia..Osa kiitos siitä menee sulle, sit osakiitos menee @descent ille ja sit 2 elokuva collectionia oon löytänyt ite mm tuon Akira Kutosawan sellaisen.
Kohta mulla on kotihyllyssä noin parikymmentä kpl harvinaisempia leffoja.
Sain työllä tuon Etsivä Pikachun katsottua loppuun, mut ei tuota kehtaa 29v alkaa pidempää arvostelua tekemään. Sen verran voin sanoa että KAIKKI perinteiset kliseet kierrätettiin läpi ja ihan liian lapsellinen pidemmin alkaa arvostelemaan, ainut hyvä juttu et Pikachu heiti välillä yllättävän aikuismaista läppää, mut kaikki muu leffassa liian lapsellista ja paskaa. Leffan ehdoton kohokohta on kun Pikachu alkaa yrittää vääntää paskaa areenalle kesken taistelun, ehkä se kertoo leffan tasosta jotain kun tuo on kohokohta. Tai no voihan tää olla todella toimiva leffa kohderyhmälleen.
En tiedä yhtään mitä mun kahvikuppiin oli tippunut kun menin tän ostaa...
Elokuvassa tiivistyy kohtuu hyvin ihmisten toivo ja toivottomuus kun horisontissa ei ole muuta kuin pimeyttä. Takertuminen omiin muistoihin ja unelmiin saa osan jaksamaan ...... osan luovuttaessa.
Kirja on mielestäni parempi.
7/10
So its goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)
Aattelin katsoa jotain kauhua ja päädyin The Dark nimiseen leffaan... ei ois kannattanut, kun leffa oli jotain niin käsittämättömän paskaa et sanat ei riitä pukemaan leffan miinuksien syitä. Sen verran voin sanoa et ihan järjettömän typerästi kirjoitetut hahmot saati se heidän välinen dialogi oli jotain mielen puhaltavaa paskaa et harvoin oon leffoissa vastaavaa nähnyt, siis mitä helvettiä se dialogi... Erittäin epäuskottava leffa ihan kaikissa asioissaan, sit ihan epäjohdonmukainen juonen eteneminen ja erittäin epälooginen.koko pökäle ja valtavia palasia puuttuu juonesta. 3/10.
Vaihteeksi animea. Vuosia sit arvostellutkin tän mut haluan tehdä paljon kattavamman arvostelun, kun oon saanut paljon kaikenlaisia uusia näkemyksiä leffasta kun pitkästä aikaa tän katselin.
Chihiro on 10-vuotias tyttö, joka eksyy vanhempiensa kanssa ilmeisen hylättyyn huvipuistoon. Chihiron vanhemmat maistavat eräässä tyhjässä kojussa olevaa ruokaa ja Chihiro vaeltaa omille teilleen. Eräs poika lähestyy häntä ja varoittaa, että heidän tulee lähteä pois ennen iltaa. Kun Chihiro juoksee takaisin vanhempiensa luo, hän saa huomata heidän muuttuneen sioiksi. Huvipuisto alkaa täyttyä henkiolennoista.
Chihiro saa tietää aiemmin tapaamaltaan pojalta, Hakulta, että hänen vanhempansa ovat jääneet loukkuun henkimaailmaan. Haku paljastaa myös, että hän on tuntenut Chihiron pienestä tytöstä asti. Haku tuo Chihiron jumalten kylpylään, missä...
Tää anime on sellainen että sopii niin lapsille kuin aikuisillekin, aikuisille siinä mielessä mm että lapset ei varmasti ymmärrä tän leffan pointteja ja mikä on leffan tarinan päällimäinen tarkoitus ja huom! tässä kohtaa haluan korostaa et ei ne mitään diippejä asioita ole ne leffan pointit, mutta sellaisia että ainakin mulla meni monta monta katselukertaa että tajusin jotkin pienet piilosanomat leffasta.
Jo ihan alusta asti kun perhe ajelee autolla tuonne paikkaan, niin taustalla soi Joe Hisaihin jäätävän upeat sävelet, jotka jo ihmeellisesti tuossa kohtaa osaavat kertoa katsojalle että tää leffa tulee olemaan haikean kaunis koko isolta kokemukseltaan jonka tyttö tulee leffassa kokemaan.
Pirun siisti ja persoonallinen idea tuollainen henkimaailmassa oleva jumalten kylpylä. Tarinankerronta on todella kovaa tasoa ja menee siinä vaiheessa kun Chihiro joutuu sinne kylpylään, niin erittäin mukanaan vieväksi, mitä pidemmälle juoni etenee. Mielikuvituksellisen kekseliäs on juoni on leffassa sen lisäksi että leffa mielikuvituksellisuudeltaan huikea ulkoasultaan, mutta yhtä voimakkaasti myös juonen tapahtumiltaan leffa on rikkaan mielikuvituksellinen. Isot plussat mm tuosta.
Leffan ulkoasu on jotain häikäisevää suoraan sanottuna ja tosiaan erittäin mielikuvituksellinen kaikkia ihan pieniä yksityiskohtia myöten, en tarkoita niinkään piirrustusjälkeä vaikka sekin on upeaa, mutta ehdottomasti sitä miten Miyazaki on keksinyt tuon jumalten kylpylän mm kaikki sen miljöön loisto minkä näköistä kaikki siellä on mm yöllä vedessä kulkeva juna on tosi hyvä esimerkki tuosta miljöön mielikuvituksellisesta toteutuksesta.
Tunnelma leffassa on ihan saamarin siisti johtuen mm yllämainitusta mielikuvituksellisuudesta ja siellä jumalten kylpylässä on siisti sellainen taikamainen ja eritoten hyvin unenomainen tunnelma, että tulee fiilis että onko tää kaikki unta. sit ne Joe Hisaihin sävelet myös luovat tunnelmaa helkkarin hienosti.
Leffassa on myös tosi veikeetä ja hienosti toteutettu se miten henkimaailman ja todellisen maailman raja katoaa ja Chihiron realiteetin katkeaa et mikä on henkimaailmaa ja mikä ei, esimerkkinä kun Chihiro sen takia unohtaa oman nimensäkin jo siellä henkimaailmassa.
Myös henkilöhahmot tosi hyvin toteutettu, sekä pääosatytön hahmon kehitys leffan aikana helkkarin hienoa, josta kerron myöhemmin. Mun suosikkihahmo on sellainen mysteerinen kasvoton niminen kummitus, joka mm ilmestyy ja katoaa aina. Se on yksinäinen tyhjä sielu, joka lopulta löytää paikkansa maailmassa ja tuo oli kyllä hienosti toteutettu.
Henkilöhahmoista vielä niin leffan aikana Chihiro kasvaa henkisesti todella paljon. Aluksi kiukutteleva ja itsepäinen tyttö muuttuu lopulta välittäväksi ja vastuuntuntuiseksi. Tuo onkin leffan pääpointti. Tytön kasvutarina ja se on erittäin hienosti toteutettu asia ja eräässä kohtauksessa jossa Chihiro istuu junassa on pieni jippo katsojalle mitä en moneen moneen moneen katselukertaan edes tajunnut. tuon pointtina on se että Chirion entinen luonne ja persoona heijastuu ikkunan läpi ollen vain varjo entisestä Chihirosta ja Chihiron nykyinen henkisesti kasvanut persoona on jossa katselee parhaillaan junan ikkunasta ulos.
Loppupuolella tarina muuttuu kauniiksi ja tietyt kohtaukset lopussa on perhanan koskettavia jota ne erittäin hienot musiikit taas kerran tehostavat paljon. Allaoleva kuva on siitä leffan koskettavimmasta kohtauksesta, kun se
Haku lohikäärmeen nimi muistuu Chihirolla mieleen ja Chihiro muistaa että on tuntenut Hakun pienestä asti.
Leffan loputtua huomaa miten saamarin kaunis kokemus elokuva on kokonaisuudessaan.
Ihan loppukohtaus on tosi monitulkintainen, jättäen kysymysmerkin leijumaan ilmaan ja katsojalle itselle mietittäväksi se juttu, mikä on älyttömän hienoa leffoissa aina tuollaiset jutut ja tosi valtava plussa.
@descent tuli mieleen et katotko muuten koskaan mitään noita animeja, on meinaa elokuvallisesti ihan loistavia järjestäen nuo Hayao Miyazakin tekeleet.
@descent tuli mieleen et katotko muuten koskaan mitään noita animeja, on meinaa elokuvallisesti ihan loistavia järjestäen nuo Hayao Miyazakin tekeleet.
No en hirveästi animesta kyllä välitä, pl.tietysti Hopeanuoli-sarja
Mutta nuo Miyazakin elokuvat ovat kyllä kaikki katsomani olleet loistavia. Ainakin 'Liikkuva Linna', 'Henkien Kätkemä', 'Tuulen laakson Nausicaä', 'Prinsessa Mononoke', 'Kikin Lähettipalvelu' ja tietysti kovimpana 'Naapurini Totoro' (nimet nyt muistista, voi olla väärin kirjoitettu) on tullut nähtyä, niin on kyllä todella laadukasta elokuvaa, siskon tyttöjen kanssa suurin osa tullut katsottua, mutta antaa aikuisellekin tosiaan erittäin paljon.