Elokuva-arvostelut!

Oho, Dunkirk pärähti noin kovasti @Tigre :lle (y) Itse en tosiaan ole mikään Nolanin suurin fani, vaikka aivan 5 tähden elokuvia on tehnyt muutamankin, mutta en voi verrata esim. Inarrituun, Aronofskyyn tai NWR:iin.
Juu kyllä pärähti, ne lentokonetaistelut hävittäjien äänineen ja kuvan pyöriminen 4K HDRna meren yllä kun tekivät kieppejä hävittäjillä päräytti mun mieleni:hyper: se kamera kun kääntyili lentokoneiden kaarteluiden mukana, niin oli kyllä uskomatonta kuvausta. Sen verran omaa arvostelussani mainitsemaani asiaa korjaan et kun rupesin imdb:hen kasaamaan top listaa niin ei mahdukkaan Dunkirk aivan top 10iin ku rupes tulee superkovia leffoja mieleen mitkä sinne menee, mut top 25 kaikkien aikojen elokuvista Dunkirk menee mulla(y) eli aivan helvetin ylös kun miettii et miten helkkaristi leffoja on, niin jos joku leffa kapuaa 25 parhaan leffan joukkoon niin se kertoo kuinka paljon itse tykkäsin Dunkirkista.

Dunkirkin katsottua tarkastelin wikipediasta 2018 Oscar gaalan eri kategorioiden Oscarien voittajia, niin leikkauksesta, äänityksestä ja äänitehosteista Dunkirk sai Oscarit ja etenkin nuo äänitehosteet meni kyllä siis aivan oikeaan osoitteeseen. Parhaimmillan suorastaan karmiva äänimaailma joka tuo ruudun läpi sodan karmivuuden tosi tehokkaasti... Sit kattelin mikä leffa kuvauksesta oli voittanut tuolloisessa gaalassa, niin The Shape of Water ja pakko myöntää et vaikka Dunkirkissa on ihan täyttä kultaa tuo kuvaus, niin The Shape of Waterin kuvaus on kyllä jotain ihan ihmeellistä, koskaan tai ainakaan todella harvoin oon missään leffassa nähnyt niin omaperäistä kuvausta kuin The Shape of Waterissa. Kattelin sitten huvikseen 2018 Oscar gaalan kaikkia muita ehdokkaita ja pitää kyllä sanoa et muunmuassa tuo 2017 oli kyllä tosi kova elokuva vuosi. Oscar-gaala 2018 – Wikipedia The Shape of Water, Dunkirk, Blade Runner 2049, Get Out, Coco... ja sitten huomasin et kosketuksissakin oli siellä ehdolla parhaasta vieraskielisestä elokuvan Oscarista. (y)

Sit eri asiaan. Mietin ihan helvetin pitkään, et kuka helvetti on NWR:LOL: josta puhuit. Sit muistin et taisit tarkoittaa tuolla Driven ohjaajaa Nicolas Winding Refnia...? En muistanut yhtään koko ohjaajan nimeä kun on niin pirun vaikea nimi muistaa ja tuli tosiaan mietittyä pitkään et kuka ihme NWR on:LOL:Tosiaan Nicolas Winding Refn on kyllä ihan huippuohjaaja ja Drive on aivan helvetin erilainen leffa hyvällä tavalla kuin Hollywood leffat yleensä. :rock:

Onko @descent nähnyt muuten The Shape of Waterin ja mitä tykkäsit jos oot nähnyt? Musta tosi erikoinen taiteellisella silmällä tehty, josta allaoleva kohtaus on hyvä esimerkki miten huikean näköinen leffa on hohtavalta vihertävältä värimaailmaltaan ja videossä näkyvästä hypnoottiselta kuvaukseltaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu kyllä pärähti, ne lentokonetaistelut hävittäjien äänineen ja kuvan pyöriminen 4K HDRna meren yllä kun tekivät kieppejä hävittäjillä päräytti mun mieleni:hyper: se kamera kun kääntyili lentokoneiden kaarteluiden mukana, niin oli kyllä uskomatonta kuvausta. Sen verran omaa arvostelussani mainitsemaani asiaa korjaan et kun rupesin imdb:hen kasaamaan top listaa niin ei mahdukkaan Dunkirk aivan top 10iin ku rupes tulee superkovia leffoja mieleen mitkä sinne menee, mut top 25 kaikkien aikojen elokuvista Dunkirk menee mulla(y) eli aivan helvetin ylös kun miettii et miten helkkaristi leffoja on, niin jos joku leffa kapuaa 25 parhaan leffan joukkoon niin se kertoo kuinka paljon itse tykkäsin Dunkirkista.

Dunkirkin katsottua tarkastelin wikipediasta 2018 Oscar gaalan eri kategorioiden Oscarien voittajia, niin leikkauksesta, äänityksestä ja äänitehosteista Dunkirk sai Oscarit ja etenkin nuo äänitehosteet meni kyllä siis aivan oikeaan osoitteeseen. Parhaimmillan suorastaan karmiva äänimaailma joka tuo ruudun läpi sodan karmivuuden tosi tehokkaasti... Sit kattelin mikä leffa kuvauksesta oli voittanut tuolloisessa gaalassa, niin The Shape of Water ja pakko myöntää et vaikka Dunkirkissa on ihan täyttä kultaa tuo kuvaus, niin The Shape of Waterin kuvaus on kyllä jotain ihan ihmeellistä, koskaan tai ainakaan todella harvoin oon missään leffassa nähnyt niin omaperäistä kuvausta kuin The Shape of Waterissa. Kattelin sitten huvikseen 2018 Oscar gaalan kaikkia muita ehdokkaita ja pitää kyllä sanoa et muunmuassa tuo 2017 oli kyllä tosi kova elokuva vuosi. Oscar-gaala 2018 – Wikipedia The Shape of Water, Dunkirk, Blade Runner 2049, Get Out, Coco... ja sitten huomasin et kosketuksissakin oli siellä ehdolla parhaasta vieraskielisestä elokuvan Oscarista. (y)

Sit eri asiaan. Mietin ihan helvetin pitkään, et kuka helvetti on NWR:LOL: josta puhuit. Sit muistin et taisit tarkoittaa tuolla Driven ohjaajaa Nicolas Winding Refnia...? En muistanut yhtään koko ohjaajan nimeä kun on niin pirun vaikea nimi muistaa ja tuli tosiaan mietittyä pitkään et kuka ihme NWR on:LOL:Tosiaan Nicolas Winding Refn on kyllä ihan huippuohjaaja ja Drive on aivan helvetin erilainen leffa hyvällä tavalla kuin Hollywood leffat yleensä. :rock:

Onko @descent nähnyt muuten The Shape of Waterin ja mitä tykkäsit jos oot nähnyt? Musta tosi erikoinen taiteellisella silmällä tehty, josta allaoleva kohtaus on hyvä esimerkki miten huikean näköinen leffa on hohtavalta vihertävältä värimaailmaltaan ja videossä näkyvästä hypnoottiselta kuvaukseltaan.

Juuh, tuo on suht vakiintunutkin tapa nimenomaan Nicolas Winding Refniä kutsua, helpottaa kummasti (y) Nytkin oli pakko vielä varmistaa kirjoitusasu :nolo: Erityisesti ninenomaan Refnin Pusher-trilogia on mun mielestä ylivoimaisesti kovinta, mitä Pohjoismaissa on elokuvan suhteen koskaan tehty ja toki siis millä tahansa mittapuulla aivan helvetin upea suoritus.

En ole tuota 'Shape of Wateria' ja viime vuosina olen muutenkin tuntunut tulevan vähän jälkijunassa mainstreamimman tuotannon suhteen. Että tulee varmasti katsottua, mutta ei ole vielä ollut riittävää kiinnostusta aloittaa. Muuten kyllä elokuvia tulee ihan suht hyvään tahtiin taas pienen taantuman jälkeen katseltua.

Suositus muuten, että jos leffoja tilailet ja/tai etsit, niin välillä Ruotsalaiselta ginza.se -sivustolta voi tehdä yllättäviä löytöjä. En nyt katsonut, että löytyykö edes 4K-leffoja, mutta monta blu-rayta ja dvd:tä olen tuolta löytänyt, joita ei TODELLAKAAN ole löytynyt ikinä ennen mistään muualta Suomi-teksteillä...
https://www.ginza.se/Film/Asiatiskt/6

Kiitos tosi paljon tuon ginza.se sivuston vinkistä.!!(y)

Ei ongelmaa. Tuolta löysin mm.sellaisen vanhan klassikon kuin 'Don't look now' blu-rayna suomiteksteillä 5€. Mistään muualta en ollut edes nähnyt olemassaoloa. Että voi löytyä ihan mitä vaan. Tosi kovia löytöjä olen tehnyt ja vaikka DVD:itä tulee ostettua enää vain pakon edessä (blu-rayta ei ole, mikä tietysti valitettavan yleistä vanhempien ja pienempien elokuvien kanssa), niin kun tuolla DVD:t maksavat usein sen euron tai kaksi, niin on tullut löydettyä superkovia löytöjä (y)

Tulipahan rykästyä perättäisinä iltoina moiset rainat.

MV5BYjVlZDMwYjctNTcwZi00OWI4LThmNWMtMTlmOTQ5MGY0ZjBhXkEyXkFqcGdeQXVyNzk3NDUzNTc@._V1_SY1000_CR0,0,1500,1000_AL_.jpg

Avengers: Endgame 9/10
Huikea spektaakkeli. Marvel Cinematic Universe -elokuvien plus Guardians of the Galaxy -elokuvien yms. Finale, kolmisen tuntia menee aikas äkkiä.

MV5BNTA0NTM3NTU5OF5BMl5BanBnXkFtZTgwNDU3MzI0NjM@._V1_SY1000_CR0,0,674,1000_AL_.jpg

X-MEN: Dark Phoenix 8/10
Vähemmän spesiaali efektejä ja enemmän kerrontaa, kantavana voimana näyttelijäsuoritukset, jaksaa kyllä katsoa vaikka visuaalisesti esim. edellä mainittuun Endgameen verrattuna latteampi sci.fi tehosteiltaan.

So its goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Itelle saattaa upota toi Dark Phoenix kun tykkäsin Apocalypsesta saatanasti.(y)

Eri asiaan, tässä superkova leffavinkki niille ketkä ei oo nähnyt. Todella massasta poikkeavan tuntuinen ja tyylikäs leffa. Se loppu...:eek::hyper:(y)
Take Shelter (2011) - IMDb
take-shelter-poster.jpg

Tässä yhtä kova leffa. Muistui ihan yhtäkkiä tää leffan olemassa olo ja hyvä niin, siis jumalauta tää menee pakkohankinnaksi leffahyllyyn vaikka olis sitten enkkuteksteillä ainoa vaihtoehto.:rock: Tää elokuva on ihan siis järkyttävän pelottava, ehkä koskaan ja hieno tarina pohjalla jossa on mm hienosti tehtyjä muistelukohtauksia.
Alone (2007) - IMDb
big.jpg

Taas kysymys @descent ille :LOL: Tää kysymys unohtui heittää Idan arvostelussani. Sellaista kun oot aikaa hyvin perillä erioisista leffoista, niin ootko nähnyt tuo viime sivulla arvostelemaani Idaa?

Tällä viestillä ei oo todellakaan tarkoitus yrittää saada siihen arvosteluun tykkäyksiä,:LOL: vaan kysyn tämän kyssärin aivan puhtaasta mielenkiinnosta. Jos et oo nähnyt niin vahva suositus. Ite joskus pari vuotta sit löysin prisman leffahyllyltä tällaisen leffan 5 eurolla ja aattelin onkohan tää hyvä ja heitin koriin.:LOL: ja sit kun katsoin niin leffa osoittautui ihan jäätävän kovaksi.

Tutkiskelin sitä ginza.se sivua ja on kyllä vaikka mitä siellä. Pelkällä nopealla etsimällä löytyi melkein heti jo muutama pirun mielenkiintoista poimintaa jotka laitoin kirjanmerkiksi ja jotka lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.(y) tosin tuon lentävien tikarien talon oon nähnyt, mut perskele se on hävinnyt netflixistä... tai ei minä ainakaan enää löytänyt sitä sieltä. Tuonne ginza.se sivulle kun ajan kanssa uppoutuu etsimään niin varmasti löytyy jotain tosi mielenkiintoisia leffoja ja vielä suomiteksteillä!

https://www.ginza.se/product/the-assassin/337861/

https://www.ginza.se/product/flying-daggers/8250/

https://www.ginza.se/product/farewell-my-concubine/336527/

Täällä ei kyllä oikeastaan ikinä/harvemmin tule mitään uusia leffa ideoita mitkä olisi jäänyt katsomatta, mutta taso pysyy hyvänä arvosteluiden suhteen jonka takia tänne palaa aina uudestaan koska niitä on mukava lueskella toisten ajatusmaailman/pohdintojen kautta. Erityis kiitos maininta Tigrelle, myös Descent suoltaa elämää suurempia pohdintoja. Jatkakaa hyvää settiä, itse keskityn elokuvien suurkulutukseen.

Taas kysymys @descent ille :LOL: Tää kysymys unohtui heittää Idan arvostelussani. Sellaista kun oot aikaa hyvin perillä erioisista leffoista, niin ootko nähnyt tuo viime sivulla arvostelemaani Idaa?

Tällä viestillä ei oo todellakaan tarkoitus yrittää saada siihen arvosteluun tykkäyksiä,:LOL: vaan kysyn tämän kyssärin aivan puhtaasta mielenkiinnosta. Jos et oo nähnyt niin vahva suositus. Ite joskus pari vuotta sit löysin prisman leffahyllyltä tällaisen leffan 5 eurolla ja aattelin onkohan tää hyvä ja heitin koriin.:LOL: ja sit kun katsoin niin leffa osoittautui ihan jäätävän kovaksi.

En valitettavasti ole nähnyt, mutta kun luin ton sun arvostelun ja näin tuon niin alkoi kiinnostamaan, kuten myös tuo 'Alone' (y) Ps. Mistä hitosta sä löysit tuon?

'Take Shelter' on ihan puhdas mestariteos, aivan uskomaton elokuva ja kokemus.

Ja kiitos @Luni . Olisihan se kiva, jos suurempi porukka osallistuisi keskusteluun, vaikka kahdenkeskinen dialogi @Tigre :n kanssakin toimii :LOL: Noh, ainakin on hyvä alusta keskustelulle ja on virkistävää, kun välillä tulee napakoita ja simppeleitä arvosteluita mun ja Tigren syvällisen lässytyksen antagonistiksi :LOL:

Kiitos @Luni! :)

Kiitos @descent! :)

Mukava kuulla descent että tuo Ida leffa rupes kiinnostaa:) Tuon Alonen löysin silloin kuin vielä AIKONAAN latailin leffoja vuosia sit. En oo enää moneen vuosiin lataillut mitään, kun tuli joitakin vuosia sit 700e lasku elokuvien lataamisesta tai tarkemmin niiden jakamisesta.:eek: Siihen loppui mun latailut heti.... Nyt oon vuosia ollut ilman leffojen lataamista ja tosi hyvin pärjää, kun on netflix, viaplay, c more, microsoft store... ja sit tietenkin tulee ostettua monesti jostain esim discshopista, huutonetistä jne. Kuten varmaan tyyliin kaikki tekee nykyään.(y)

Sit tuosta Take Shelterista niin tosi kiva kuulla et joku muukin pitää tuota leffaa mestariteoksena.(y)

Sit tosiaan mukavaa olis et niinkuin sanoitte et suurempi porukka osallistuisi leffojen keskusteluun, mut on täällä silti ihan mukavasti porukkaa tosiaan napakoiden arvostelujen ja mietteiden kanssa, tosiaan mun ja @descent in höpinöiden lisäksi.:LOL::LOL: ja tosiaan se on virkistävää ja pirun mukava lukea ihan KAIKKIEN mielipiteitä leffoista.:) ja mäkin haluan @Luni a kohtaan sanoa suuret kiitokset siitä miten jaksat laittaa niiin moniin arvostelihini tykkäyksiä ja pirun pitkän aikaa jo oot laitellut, se antaa oikeasti mulle motivaatiota kirjoitella lisää kun tietää et joistakin on mukava lukea niitä. Sitten sellainen juttu mitä en ole koskaan muistanut sanoa täällä asiaa joka on: Suurkiitokset myös kaikille niille ketkä ei laita tykkäyksiä mutta lukevat niitä laittamatta tykkäyksiä.:)koska se ei oikeasti haittaa mua siis ollenkaan et jotkut ei laita tykkäyksiä, vaan kunnioitan niitä jotka jaksaa ylipäätään lukea mun arvosteluja.:):LOL:

Tuosta microsoft storesta vielä niin jumankauta et siellä on muuten paljon leffoja.(y) Varmaan aikalailla samaa luokkaa ps storen kanssa, mut en tiedä mitä ps storessa nykyään on kun pleikka meni hajoamaan.:cry: niin siks mainitsin vaan tuon microsoft storen. Oon yllättynyt että sieltä löytyy erikoisiakin timantteja. Mm Geishan muistelmat löytyy sieltä ja nyt huomasin et sinne oli tullut se alkuperäinen Ghost in Shell anime.:hyper:jonka oon aina halunnut nähdä mutten ole löytänyt sitä mistään, mut nyt on mahdollisuus katsoa se. Pitää kyllä tässä joku päivä katsoa kun kerkeää.:)

Tästä tykkäsin, aika paljonkin:
Screenshot+2017-12-20+09.29.16.jpg

Oli kyllä erinomainen. Tuollainen miljöö ja tunnelma iskee vaan meikäläiseen aina kovaa. Winter's Bone nyt ensimmäisenä samanlaisiin maisemiin sijoittuvana huippuleffana tulee mieleen...Ja no Fargo tietysti. Ja toki A Simple Plan. Mutta joo, tämä Wind River oli kyllä todella hyvä! (y)

Oli kyllä erinomainen. Tuollainen miljöö ja tunnelma iskee vaan meikäläiseen aina kovaa. Winter's Bone nyt ensimmäisenä samanlaisiin maisemiin sijoittuvana huippuleffana tulee mieleen...Ja no Fargo tietysti. Ja toki A Simple Plan. Mutta joo, tämä Wind River oli kyllä todella hyvä! (y)

Joo ja mä en oikeen tykkää superhero/alien/mahdottomista juonenkäänteistä, kun niitä on niin älyttömästi ja muutamia leffoja oli just kattonu netflixistä silleen hohhoijaa, millon alkaa tässä logiikka pettämään ja mennään räiskintään ja älyttömyyteen, niin tässä meni vaan syvemmäks ja loogisemmaksi tarina koko ajan, jossain kohtaa meinas alkaa silmäkin kostumaan :LOL:. Ja näin suomalaisena ymmärtää ton ahdistuksen kun lunta ja kylmää ja nothing to do, et jotenkin tarina oli kaikilta osapuolilta ja kaikinpuolin muutenkin hyvä, mutta ei kuitenkaan mitään draaman vatvomista , vaan toiminnalisuus ja jännitys rakentu mukavasti loppua kohden. Hieno leffa. Niin tässä vahingossa jälkijättöisesti tämmönen arvostelu leffalle. :-)

Aattelin kattoo vaihteeksi jotain tosi aivot narikkaan leffaa tässä yöllä kun on sellainen olotila, et ei jaksa keskittyä ja (en tiedä mitä mun monster energiajuomassa oli seassa, jotain myrkytettyä erää varmaan) sillä päädyin kattoo sitä uutta Pikachu elokuvaa koska nostalgia ja trailerin nähtyä tuli mieleen et pikachun ja sen pojan dialogi voi olla vähän samantyylistä hauskaa läppää kuin Tedissa. Mut nyt ku oon puoltuntia kattonut niin mun aivot alkaa sulaa...arvostelu tulee joka tapauksessa ja nyt voin sanoo et tällä kertaa ei ainakaan vaihteeksi tuu kymppiä arvosanaksi, mitä on tullut viime aikoina tyyliin joka leffaan noita 10 leffoja. Arvostellaan vaihteeksi siis paskaa.:LOL:

voi olla vähän samantyylistä hauskaa läppää kuin Tedissa.

Mun eka kosketus Tediin oli flygarissa, joku britti 75v ukko nauro siinä viereisellä penkkirivillä ihan sikana katketakseen, katoin et ei sovi noin vanhalle ihmiselle(tietenkin sopii!) tommonen nauraminen, kuikuilin sitten mitä ihmettä wtf kattoo jotain Ted elokuvaa.... Ja sit katoin itekin. Todella hienoja leffoja, vähän niinku spaceballs oli joskus, mut erilaista kuitennii.

Mun top 20 leffat lista muuttunut todella paljon. Yhden animenkin laitoin mukaan. Your Name vaan on niin tajunnan räjäyttävä niin juoneltaan kuin ulkoasultaan... ja kaiken kruunaa se uskomattoman upea musiikki...Btw laitoin tottakai taas uudet kuvat joka leffaan. :LOL: Mä vaan nautin siitä kun saa itse etsiä hienoja kuvia leffoista musa korvilla.

1. Oldboy
oldbody-choi-min-sik-768x539-c-default.jpg

2. Ida
ida-2013-004-ida-leaving-snowy-convent-with-suitcase_1000x750.jpg

3. Seven Samurai
1.jpg

4. Mulholland Drive
mulholland-drive-podcast-review.jpg

5. 2001 Space Odyssey
primary_2001.jpg

6. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
tumblr_pljdtkf0yx1qcy4rao1_1280.jpg

7.,The Fountain
the-fountain-movie-image.jpg

8. Memoirs of Geisha
30857d42e6d46ac9a5b5c65809175153.jpg

9. Your Name
230029_1327878.jpg

10. House and flying Daggers
maxresdefault (1).jpg

11. Enter the Void
9909731023_83765a3790_b.jpg

12. Irreversible
irreversible-cinema-quad-movie-poster-(1).jpg

13. A Tale of Two Sisters
tale-of-two-sisters-2003-stepmother-yum-jung-ah-im-soo-jung.jpg

14. Pan`s Labyrinth
1_8B3H_4hZuOjyZCg5TbDZ3g.jpeg

15. The Martyrs
MV5BODQxMThjYTItMzczMC00NWE3LWFkMzItZWE0MGZmOTQ4NjgzXkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg

16. Antichrist
maxresdefault (2).jpg

17. The Handmaiden
TheHandmaiden.jpg

18. Memories of Murder
DquDPlhV4AAXatM.jpg

19. Lust Caution
52747.jpg

20. Brotherhood of War
667_5.jpg

Viimeksi muokattu:
Tyylikäs listaus @Tigre(y) Tuo Ida alkoi kiinnostamaan entisestään, kun sijoitat sen noin korkealle :eek:
Omaan Top 20 noista menisivät varmasti The Fountain ja Martyrs, ehkä Pan's Labyrinth. Ja sekin on siis mielestäni paljon, kun kahden "normiarvostelijan" Top 20-listat laitetaan vierekkäin.

Jos taas kahden puristisen arvonsa tuntevan sofistikoituneen elokuvakriitikon Top 20-listoja vertaillaan, niin:

1.) Elokuvan kulta-aika on POIKKEUKSETTA ollut 30 -ja 40-luvuilla.

2.) Yhtäkään listalla olevaa elokuvaa ei ole MISSÄÄN TAPAUKSESSA voitu tehdä 2000-luvulla, pl.joku mahdollisimman rohkea "Art House" -valinta mieluiten jostain mahdollisimman eksoottisesta maasta, esimerkkinä vaikkapa joku islantilainen Noi Albinoi.

3.) 90-luvulta on mahdollisesti voitu hyväksyä mukaan The Shawshank Redemption, Pulp Fiction/Reservoir Dogs, Uhrilampaat, Piano, Goodfellas, Fargo tai jokin muutamasta muusta vaihtoehdosta. Mutta maksimissaan 1 tai 2 elokuvaa.

4.) 80-luvun "roskaelokuva-aikakaudelta" ei listalla saisi mielellään kyllä olla oikeastaan yhtään elokuvaa. Hohto, Blade Runner, Stand By Me, Platoon, Once Upon a Time in America, Raging Bull, Scarface, Full Metal Jacket ja E.T ovat käytännössä ne olemassa olevat vaihtoehdot, joista YHDEN saa listalle valita. Kaksi, jos olet erityisen rohkea.

5.) Molemmille listoilla on vähintään 75% samat elokuvat; The Wizard of Oz, The Sound of Music, Gone With The Wind, Tokyo Story, Vertigo, Psycho, Vertigo, Rear Window, 12 Angry men, West Side Story, On the Waterfront jne.

6.) Parhaan elokuvan arvonimeä listalla voi kantaa oikeastaan vain Citizen Kane, Casablanca tai Kummisetä.

:LOL:

Ja tämä oli nyt täysin kieli poskella kirjoitettu juttu, jolla on kyllä vankka totuuspohja. Mutta siis monet noista mainitsemistani esimerkeistä voisivat mahtua omallekin Top 20-listalle, jopa Top kymppiin, eli yhtäkään esimerkkinä käytettyä elokuvaa ei aliarvioitu. Paitsi Citizen Kanea :LOL:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom