Juu kyllä pärähti, ne lentokonetaistelut hävittäjien äänineen ja kuvan pyöriminen 4K HDRna meren yllä kun tekivät kieppejä hävittäjillä päräytti mun mieleni se kamera kun kääntyili lentokoneiden kaarteluiden mukana, niin oli kyllä uskomatonta kuvausta. Sen verran omaa arvostelussani mainitsemaani asiaa korjaan et kun rupesin imdb:hen kasaamaan top listaa niin ei mahdukkaan Dunkirk aivan top 10iin ku rupes tulee superkovia leffoja mieleen mitkä sinne menee, mut top 25 kaikkien aikojen elokuvista Dunkirk menee mulla eli aivan helvetin ylös kun miettii et miten helkkaristi leffoja on, niin jos joku leffa kapuaa 25 parhaan leffan joukkoon niin se kertoo kuinka paljon itse tykkäsin Dunkirkista.Oho, Dunkirk pärähti noin kovasti @Tigre :lle Itse en tosiaan ole mikään Nolanin suurin fani, vaikka aivan 5 tähden elokuvia on tehnyt muutamankin, mutta en voi verrata esim. Inarrituun, Aronofskyyn tai NWR:iin.
Dunkirkin katsottua tarkastelin wikipediasta 2018 Oscar gaalan eri kategorioiden Oscarien voittajia, niin leikkauksesta, äänityksestä ja äänitehosteista Dunkirk sai Oscarit ja etenkin nuo äänitehosteet meni kyllä siis aivan oikeaan osoitteeseen. Parhaimmillan suorastaan karmiva äänimaailma joka tuo ruudun läpi sodan karmivuuden tosi tehokkaasti... Sit kattelin mikä leffa kuvauksesta oli voittanut tuolloisessa gaalassa, niin The Shape of Water ja pakko myöntää et vaikka Dunkirkissa on ihan täyttä kultaa tuo kuvaus, niin The Shape of Waterin kuvaus on kyllä jotain ihan ihmeellistä, koskaan tai ainakaan todella harvoin oon missään leffassa nähnyt niin omaperäistä kuvausta kuin The Shape of Waterissa. Kattelin sitten huvikseen 2018 Oscar gaalan kaikkia muita ehdokkaita ja pitää kyllä sanoa et muunmuassa tuo 2017 oli kyllä tosi kova elokuva vuosi. Oscar-gaala 2018 – Wikipedia The Shape of Water, Dunkirk, Blade Runner 2049, Get Out, Coco... ja sitten huomasin et kosketuksissakin oli siellä ehdolla parhaasta vieraskielisestä elokuvan Oscarista.
Sit eri asiaan. Mietin ihan helvetin pitkään, et kuka helvetti on NWR josta puhuit. Sit muistin et taisit tarkoittaa tuolla Driven ohjaajaa Nicolas Winding Refnia...? En muistanut yhtään koko ohjaajan nimeä kun on niin pirun vaikea nimi muistaa ja tuli tosiaan mietittyä pitkään et kuka ihme NWR onTosiaan Nicolas Winding Refn on kyllä ihan huippuohjaaja ja Drive on aivan helvetin erilainen leffa hyvällä tavalla kuin Hollywood leffat yleensä.
Onko @descent nähnyt muuten The Shape of Waterin ja mitä tykkäsit jos oot nähnyt? Musta tosi erikoinen taiteellisella silmällä tehty, josta allaoleva kohtaus on hyvä esimerkki miten huikean näköinen leffa on hohtavalta vihertävältä värimaailmaltaan ja videossä näkyvästä hypnoottiselta kuvaukseltaan.